Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Danmark: Vi ombytter din HTC One S

HTC Danmark: Vi ombytter din HTC One S

HTC One S har været skældt ud for fejl i selve ”lakken”, HTC Danmark melder nu ud, hvordan du er stillet som forbruger.

HTC One S i sort er speciel og skiller sig ud fra resten af mobilerne i One serien, ved at have gennemgået en speciel proces kaldet ”Micro Arc Oxidation”.

Det betyder at mobilens legering efter behandlingen er stærkere end en almindelig telefon, og burde derfor også være mere modstandsdygtig overfor skrammer.

Det tydede de første rapporteringer fra forbrugerne dog ikke på. HTC One S i sort så nemlig ud til at have problemer med denne specielle legering.

Læs mere: HTC One S - problemer med lakken

HTC One S i sort med problemer i lakken.
HTC One S i sort med problemer i lakken.

HTC svarer på kritikken

HTC var dog hurtige til at svare på kritikken, og meldte om få isolerede tilfælde. HTC ændrede produktionen, således at fejlen ikke skulle gentage sig.

De forbrugere der dog havde problemet, fik af HTC at vide, at de kunne gå ned i forretningen, de havde købt den i, og få byttet telefonen til en ny.

Men ifølge en bruger her på Mobilsiden.dk var dette dog ikke helt så let i praksis - han kunne ikke få ombyttet sit eksemplar hos Telenor.

Han skulle ifølge Telenor undvære sin telefon i 21 dage, før han kunne få løst problemet. Han tog derfor kontakt til HTC Danmarks support, der med det samme kunne hjælpe ham med problemet.

Og nu har HTC’s nordiske direktør Peter Frølund, udtalt sig til Mobilsiden.dk. Han kan fortælle at forretningerne skal ombytte telefonen såfremt den har ”lak” fejlen.

- “Hos HTC ligger vi vægt på at levere den bedst mulige kvalitet. Derfor giver vi også vores One S kunder mulighed for at ombytte deres telefon indenfor 30 dage, der hvor den er købt, såfremt de måtte vurdere at overflade-behandlingen på One S (sort) ikke lever op til deres forventninger”, lyder det fra direktøren.

Peter Frølund tilføjer, at ombytningsmuligheden gælder ved alle nykøb af den sorte HTC One S, uanset hvornår den købes.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Stig Jørgensen 07-10-2012 11:42:35

Jeg var nede i Telenor i Lyngby igår da min sorte HTC One S har problemet efter kun 17 dages brug. For det første ser det altså ikke ud til at HTC har løst problemet da jeg for kun et par uger siden har fået en fejlbehæftet telefon, for det andet bliver telefonen altså ikke ombyttet, men er blevet sendt til reparation. Jeg skal nu gå og vente på Telenors værksted, og undvære min nye telefon. Dårlig stil af Telenor, og dårlig koordinering af HTC. Og dårlig oplevelse for mig som kunde. Telenor tilbød mig at låne en gammel Nokia telefon og først efter jeg brokkede mig fik jeg lov at låne en ramponeret Desire.

0 0
Jacob Smidt 08-10-2012 13:14:26

Hej Stig.

Tak for din kommentar.

Vi har tidligere hørt om at butikker ikke vil bytte, derfor har vi oplevet at andre brugere har haft held med at kontakte HTC Danmark direkte, eller udskrive denne artikel og fremvise den i butikken..

Håber du finder en løsning på dit problem

0 0
Hans 09-05-2012 21:04:27

Jeg har kommenteret på den tidligere artikel omhandlende problemerne med One S' lak. Og at Telenor nægtede at ombytte telefonen. HTC fortalte mig, at jeg jævnfør de 2 års reklamationsret kunne sende telefonen ind til dem og forhåbentligt få den ombyttet/repareret i løbet af minimum 21 dage. Det har jeg ikke haft mulighed for endnu, og troede egentlig at jeg havde god tid, men ifølge ovenstående artikel er fristen nu 30 dage :S og ikke i forhold til reklamationsretten. Det er i skrivende stund 31 dage siden at vi købte telefonen. Betyder det så at vi er stucked med en defekt telefon, som ikke kan ombyttes?

0 0
Jacob Smidt 10-05-2012 07:41:41

Hej Hans.

Man har ALDRIG god tid hvad angår defekter på noget som man har købt, sørg altid for at reklamere så hurtig så muligt.

Når det så er sagt så er du ikke tabt endnu, da det bare betyder at du ikke længere har ret til en direkte ombytning nede i butikken, men kun til en reparation (så længe det kan lade sig gøre) ellers er ombytning selvfølgelig det næste skridt for forhandleren :)

0 0
Hans 10-05-2012 12:15:26

Det er så sandt som det er sagt, og det var også dumt, at jeg ikke bare fik det gjort med det samme. Jeg fik bare indtrykket, da jeg talte med HTC, at det var en god ide at vente på at HTC i Danmark kom med et officielt statement i sagen om defekt lak, før jeg gjorde noget. Skidt pyt nu må jeg hellere se at få den sendt afsted -det er bare surt at mangle sin nye telefon i 21 dage :(

0 0
Jacob Smidt 10-05-2012 13:56:25

Det er bestemt surt Hans. Men held og lykke med telefonen.

0 0
Odin 08-05-2012 21:32:45

Kan godt lide at HTC tager deres problem seriøst, og giver folk klar besked. Nu har jeg ikke en One S, så kender ikke problemet. Men god stil.

0 0
Alfix 09-05-2012 16:54:35

Faktisk er det jo ikke saerligt serioest, da et produkt har 1 aars garanti om ikke mere. Saa en maaned er ikke nok hvis det er en hardware fejl. ;)

0 0
Sven A. 08-05-2012 20:25:56

Jeg har selv en HTC DHD, og fik kort tid efter jeg fik den problem med lakken. Det var kun efter at have den i en løs bukselomme.
Havde det gået 6 måneder, kunne jeg forstå det, men det var snak om 1 måned, så kom de første problem frem.... så for min del er det ikke noget nyt problem... de må bare gøre deres arbejde bedre og stoppe med at sende ud mandagsmobiler.

0 0
Hans Jákup Danielsen 09-05-2012 08:33:41

nu har din HTC desire HD ikke fået behandling af thor the almighty vel? ;)

0 0

Om brug af cookies