Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC: Der ER stor forskel på Desire og Desire S

HTC: Der ER stor forskel på Desire og Desire S

Selvom der ifølge sepcifikationerne sidder en 1 GHz-processor i både den oprindelige Desire og den nye Desire S, er der en verden til forskel, mener HTC.

I sammenligningen mellem HTC Desire og den nye Desire S, kunne det være svært at få øje på forskellene.

Blandt andet er der en 1 GHz-processor i begge versioner.

Men der ER stor forskel, understreger HTC.

-”Selvom begge modeller har en 1 GHz-processor, er der en verden til forskel. Processoren i Desire S er en nyere model, og den er markant bedre,” fortæller HTCs nordiske PR-manager, Rikke Juul Hansen til Mobilsiden.dk.

Hun uddyber, at der er op mod hele 30 procent forskel i hastigheden på den gamle Desire og den nye Desire S.

Processoren, der sidder i Desire S, er den samme som findes i Desire HD. I videoen herunder sammenlignes Desire og Desire HD, og det er tydeligt at se forskellen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alexander 09-03-2011 21:34:45

Hej jeg hedder Alexander er kæmpe fan af
(mega nice!!)Mobilside.dk.
Jeg ved ikke om jeg skal købe en HTC Incredible S eller en HTC Desire S.
Jeg er kun 11 år grunden til at jeg måske læner mig lidt op af Desire S er fordi den har 2,3.
De siger at Incredible S kan opgraderes men jeg ved ikke hvordan vil gerne vide hvad for en jeg skal købe, og hvordan opgradere.
I er meget søde hvis i vil svare tilbage Kh Alexander

0 0
Thomas Kristensen 23-02-2011 18:56:19

For det første, så køre Quadrant testen meget hurtigere på min HTC Desire end den gør i videoen

Og min score er 1230
Godt nok med custom rom og en lille overclock på 111 mhz, så den ligger på 1113 Mhz :)

Så hvis folk vil have en bedre ydelse
Så er det bare at installere custom rom også overclocke CPU
Desuden så køre jeg med en Sense HD Rom, så den er helt magen til HTC HD eller Desire S :)

0 0
Jakob Schytz 23-02-2011 05:29:10

Min Desire scorer konsekvent 1100 stykker i 2.2.
Før i tiden da den kørte 2.1 scorede den noget lavere, så det kan være den i videoen er med gammel styresystem, for det er ikke en super imponerende forbedring nu hvis HD er kommet op på 1350, hvilket er det samme som en Desire Z scorer ca.

0 0
Rasmus Krog 22-02-2011 19:25:52

På videoen er det jo tydeligt at Desire HD'en gør brug af den hvilefunktion som mest af alt minder om en dvaletilstand, hvorfor telefonen tænder langt hurtigere end konkurrenterne. Det er tidligere beskrevet her på sitet at opstartstiden bliver væsentligt forlænget hvis batteriet har været afmonteret.

At HD'en så er en stærkere telefon forsøger jeg ikke at underkende, blot at den ikke er så overlegen som fremstillet..

0 0
Sigvardt 01-03-2011 09:36:32

Nu gik testen jo ikke på opstartstiden.
Mon ikke de starter med en fresh opstart, for at vise at hukommelsen ikke er fyldt med en masse programmer, så udgangspunktet er ens for de tre telefoner.

Selve benchmark testen viser jo med al tydelighed at HD'eren er betydelig hurtigere.

Ihvert fald uden overclock og andre smutveje.

0 0
22-02-2011 13:57:40

...som har fået undertegnede/ovenstående til at tænke på en helt anden måde ang. CPU og GPU.

For eftertiden foretrækker jeg at tænke i de såkaldte chip-kort, som jo er 'indmaden' - da det jo bl.a. er her både CPU og GPU er anbragt.(tænker også på kvaliteten)

For at opnå den optimale ydelse skal både CPU og GPU hænge sammen, ikke.?

Altså synes jeg at kunne konstatere, at HTC arbejder sig stille og roligt frem imod 3D. Altså har/havde de noget i bagærmet/tankerne....og har allerede gjort noget ved det.

Nu har jeg omsider den grundlæggende forståelse for hvordan 'det hele' faktisk hænger sammen - og dette giver mig denne glæde/morskab, fortsat - for sjov, selvfølgelig - at prøve at designe min helt personlige ønskede mobil....med producenternes hjælp, of course :)

Hertil skal siges, at jeg selvfølgelig stoler mere på professionelle teknikere end mig selv....

Jeg ér simpelthen bare så glad for at ha' fået dette på plads i knolden.

Mange tak, Martin kamp :)

Og til http://www.mobilsiden.dk kan jeg kun sige, at I på mig er noget skuffende...sorry.
Dét hér website kan altså bare gøres bedre.

Derfor går der uden tvivl et stykke tid før jeg overhovedet kommenterer på noget som helst herinde....men jeg følger stille med på sidelinien.

Jeg vil hellere være neutral iagttager, som dét nu en gang ligger til mit væsen.

Tak for i dag - jeg har lidt travlt :)

0 0
22-02-2011 12:15:21

... er der alligevel en forskel:-) Desuden er Desire S jo designmæssigt langt mere stilet.

Ps. Slap af den Acer er grim!

0 0
Bo 22-02-2011 11:53:20

Så må vi se om de 30% hurtigere CPU og hurtigere GPU kan få UI'en til at køre flydende. Jeg synes den gamle Desire har skuffet når det kom til at scrolle flydende og til pinch zoom.

0 0
22-02-2011 14:48:59

Et lille trick er at gå ind under programmer -> udvikling og sætte flueben ved USB-fejlretning.

Jeg fik tippet af en anden herinde og jeg har ingen anelse om hvorfor det virker, men alt kommer til at køre mere flydende.

0 0
Martin Kamp Jensen 22-02-2011 11:39:36

Dejligt at få det helt på plads. De 30% synes jeg endda er meget konservativt, men det er da fint, hvis PR-afdelingen er lidt forsigtig.

Da jeg til en anden artikel skrev, at HTC Desire S har ca. dobbelt så høj ydelse som HTC Desire, hentydede jeg til GPU'en, dvs. de grafiske præstationer. Videoen ovenfor viser jo også tydeligt, at der er en væsentlig forskel. Om der så her menes, at CPU'en er 30% hurtigere, eller der samlet set er tale om en 30% forbedring, skal jeg lade være usagt. I hvert fald er HTC Desire S klart hurtigere end HTC Desire. Men om det er grund nok til at udskifte sin HTC Desire er selvfølgelig op til den enkelte.

0 0