Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire beholder tronen

HTC Desire beholder tronen

Selvom Desire efterhånden har været på markedet i snart syv måneder, er det stadig den mest populære mobil på nettet.

HTC Desire ligger - for 7. måned i træk - nummer ét på listen over de mest søgte mobiler, på prisdatabasen Mobilpriser.dk.

Nokia N8 gør sin entre på listen, og ryger direkte ind på en 4.plads. Det på trods af, at N8 slet ikke er kommet på det danske marked endnu.

Til gengæld skubber N8 Apples iPhone 3GS helt ud af listen.

Oversigten viser også en nedtur til Samsung Galaxy S, der dropper fra en 4.plads ned til en 9.plads.

Nokia 6700 Classic er ikke sådan at vippe af pinden, og beholder sidste måneds 10.plads.

Det bliver spændende at se, om Desire kan forblive den ukronede mobil-konge, når den får konkurrence af sine egne søskende HTC Desire HD og HTC Desire Z. Begge mobiler kommer på det danske marked i oktober måned.

1. HTC Desire: Se priser | Læs anmeldelse
2. Apple iPhone 4 16 GB: Se priser | Læs anmeldelse
3. HTC Wildfire: Se priser | Læs anmeldelse
4. Nokia N8: Se priser | Læs anmeldselse
5. Sony Ericsson Xpera X10 mini: Se priser | Læs anmeldelse
6. Sony Ericsson Xpera X10 mini pro: Se priser | Læs anmeldelse 
7. HTC Legend: Se priser | Læs anmeldelse
8. Apple iPhone 4 32GB: Se priser | Læs anmeldelse
9. Samsung GT-I9000 Galaxy S: Se priser Læs anmeldelse
10. Nokia 6700 classic: Se priser | Læs anmeldelse

Grundlag: Tallene er udarbejdet af Mobilpriser.dk, på basis af mere end 40.000 søgninger og kliks på produkter. Listen giver således et relativt præcist indblik i, hvilke mobiler danskerne efterspørger. I talgrundlaget indgår alle teleselskaber, samt alle produkter på markedet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lenny87 18-10-2010 22:29:00

Hmmm, for mig virker det som om du ikke selv har testet produktet rigtigt.

Kender ikke det der udviklingsprogram du kalder Telefon, så pas.
Jeg er RET sikker på at du kan finde en musik EQ'er på Android Market til at stille på, High, mid og bass.

Regnemaskinen har jeg ikke brugt til andet end de gængse regnemetoder, altså, gange, plus minus osv.

Det med timeren/vækkeur er vist en smag sag, så det kan Mobilsiden's test vist ikke gøre så meget ved, personligt synes jeg den er rigtig lækker, og er glad for at man ikke bare skal skrive tal, kan godt li' det der "slide" der bliver brugt.

Det med sms/mms lyd, det ER også muligt, jeg har selv udført handlingen på min gamle Hero, jeg er ret sikker på at jeg smed lyd filen ind i den mappe hvor de andre sms/mms lyde ligger inde, brug evt. Astro file manager.

Altså jeg kan sagtens ligge mine kontaktpersoner over på mit SD kort, og ellers kan du jo bare bruge din Gmail konto, så ryger de aldrig nogen steder.

Bruger ikke Outlook, så pas, men for mig virker det underligt at den ikke skulle virke, da den så vidt jeg ved er kompatibel med Outlook.

Det problem med at kalderen bliver "overpladret" med ting og sager, kan altså løses ved at gå ind i kalender indstillinger og så vælge hvilke ting den skal synkroniseres med.

Noter - Nej det findes som std. på Desire, men der findes mange utrolig gode apps som gør jobbet godt, eks. Colornote.

Ugetal, jo det står på hvis du trykke på menu knappen inde i Kalenderen.

Så ta' nu lige og tjek mobilen ud en ekstra gang inden du begynder at kalde den for et tredieklassesprodukt, og hvis man er i tvivl om noget, så findes google, og det tager oftest ikke ret lang tid at finde et godt brugbart svar, da der er rigtig mange gode forums indeholdende Android.

0 0
BE 08-10-2010 18:00:27

Noter kan man kigge etfter i Langbortistan, det findes ikke på Desire.
Ugenumre på kalenderen ville også være et fremskridt, og det må man håbe på, men plejer ikke at give resultat.

0 0
BE 08-10-2010 17:51:11

Så god er Desire altså heller ikke, og testen som I udfører lader muligvis også en del talbage.

Udvekslingsprogrammet telefon mobil er ganske enkelt komplet elendigt, og nærmest ubrugeligt.
- Det lader i hvertfald en hel del tilbage at ønske.
Radioen er bestemt heller ikke alt for god.
Musikafspilleren virker da, men lydbilledet kan man ikke indstille hverken på den ene elelr anden måde.
Regnemaskinen virker meget sjovt, vend den på siden og få nye funktioner, men brug ikke "sin(30)" for den har holdt flyttedag, resultatet bliver ikke 0,5 som det skal.
Timer,vækkeur o.s.v. ligner noget fra en gammel telefonscentral, de har fundet på en losseplads.
Lyde til f.eks. opmærksomhed ved modtagne SMS, MMS o.s.v, kan man ikke selv indstille eller lægge sine egne ind, så de kan bruges.
Kopiering af visse data til memorykortet kan ikke lade sig gøre, så kontaktlisterne kan ikke genskabes hvis der sker et uheld.
Udveklingen mellem Outlook og mobilen viker slet ikke, - kalenderen bliver overpladret med ugyldige aftaler for hele året og alle år fremover.

Jo, det er sgu en fin telefon, jeg fik da samlet min GPS og telefon i eet, - men Desire er et anden eller tredieklassesprodukt, som prisen er alt for høj til.

_ Tag nu og test de produkter i anmelder ordentligt, så mankan bruge jeres anvisnigner til noget i forbindelse med indkøb!

0 0
oliver17 05-10-2010 21:45:05

hvorfor ligger galaxy s ikke højere den er jo på en måde bedre en alle de andre mobiler på skemeaet

0 0
06-10-2010 10:04:55

Det kommer an på hvad du mener med bedre, iphone4 har et langt pænere design, HTC's mobiler har sense, hvilket formentligt appellerer til flere(mig selv inkluderet) end den smule ekstra hastighed du får med galaxy s.

0 0
Dan 04-10-2010 16:42:54

En rundtur rundt i københavns gader samt offentlige transportmidler hvor alle sidder og roder med deres telefoner bekræftiger dette meget godt.
Ser godt nok mange Desire, men også en del Legends

0 0
04-10-2010 19:37:25

Her i Aalborg er det mere iPhone jeg ser, men da jeg købte min Desire hos 3, blev jeg skrevet på en venteliste, så der må være del de i byen. Jeg har haft min i et par måneder og jeg har ikke fortrudt et eneste øjeblik at jeg købte den.

Det er interessant at se at seks af de ti øverste modeller alle er baeret på Android, tre er fra HTC, to fra SE. Det er tydeligt at Symbian har lidt svært ved at skabe interesse.

0 0
Mobilsiden.dk 04-10-2010 14:57:01

Hej med jer

Jeg kan se, at grundlaget for listen er faldet ud af artiklen. Den er nu sat ind igen.

Grundlag: Tallene er udarbejdet af Mobilpriser.dk, på basis af mere end 40.000 søgninger og kliks på produkter. Listen giver således et relativt præcist indblik i, hvilke mobiler danskerne efterspørger. I talgrundlaget indgår alle teleselskaber, samt alle produkter på markedet.

0 0
MartinDahl 04-10-2010 12:31:04

Ja, hvor mange søgninger, der sker på mobilsiden.dk er jo ikke det samme som hvor mange solgte der er. Men derfor er det stadig sjovt og måske overraskende, at der ligger så meget interesse hos den stadig. Må man høre hvor mange søgninger der har været i september måned?
I samme ombæring, er det også sjovt at Desire netop er forsvundet fra den andet og tredje billigste side i Danmark (BiBoB og CBB), mens den billigste ikke har en dansk sproget udgave.

I øvrigt Malte, kan den da fås mange steder endnu, det handler bare om hvilken pris man vil give for den.

0 0
TJ 04-10-2010 12:29:26

Det var ikke pænt gjort,sansynligheden for skilsmisse er nu tordnet i vejret. Desire er min til dato bedste mobil men jeg bliver nok nød til også at eje HTC Desire HD.

0 0
Malte 04-10-2010 12:11:25

.. at den er søgt meget oftere end egentlig solgt. Den har jo ikke kunnet leveres siden maj/juni. Jeg prøvede at få fat i een til min hustru i slutningen af juli, og da havde den været udsolgt i lang tid.

Utroligt, hvad HTC må være gået glip af. Jeg endte med at købe en SE Experia 10 til hende.

0 0
Ove Andersen 04-10-2010 11:57:58

Vildt nok Desire bibeholder føringen. Er der nogen statistikker over, hvor mange enheder der er blevet/bliver solgt? Blot for at se om det også passer overens med statistikkerne for interessen :)

0 0