Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire er netop blevet opdateret

HTC Desire er netop blevet opdateret

En software-opdatering til systemet i HTC Desire er netop udsendt til brugerne i Danmark. Se her hvordan du opdaterer.

HTC Desire opdaterer her systemet automatisk
HTC Desire opdaterer her systemet automatisk

Ejerne af topmodellen HTC Desire oplever i disse dage, at mobiltelefonen popper op med en besked om en opdatering af system-softwaren.

Opdateringen har versions-nummeret: 1.21.405.2 (2.1 Update 1).

Det er ikke lykkedes redaktionen at fremskaffe en liste over hvilke ændringer, forbedringer eller justeringer,  den nye version indeholder. Derfor håber vi, at du vil tilføje en kommentar på denne artikel, og beskrive dine oplevelser.

En ting kan vi slå HELT fast: Opdateringen af HTC Desire har intet med Android 2.2 (Froyo) at gøre - hvilket heller ikke på nogen måde var forventet.

Sådan opdateres HTC Desire

Kommer HTC Desire ikke automatisk frem med et forslag om at opdatere, kan opdateringen installeres manuelt.

1. Tilslut mobilen til trådløst netværk
2. Åben "Indstillinger" + "Om telefon"
3. Vælg det øverste punkt: "Opdateringer af systemsoftware"
4. Tryk på "Kontroller nu"
5. Følg instruktionerne på skærmen

Mobilen vil undervejs genstarte nogle gange. Til sidst gør den opmærksom på, at softwaren nu er opdateret. Sluk og tænd herefter mobilen.

Da vi på redaktionen opdaterede HTC Desire, gemte den automatisk alle SMS'er, opkaldslister, programmer, indstillinger m.v.

Læs også:
 - HTC Legend bliver opdateret
 - Forvirring om Froyo update til Desire

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rasmus 30-06-2010 17:56:02

Jeg overvejer at købe en htc desire og jeg ville lige hører om det kan lade sige gøre at foretage videoopkald med en HTC desire da jeg ikke er sikker og ikke rigtig har kunne finde et sted hvor det står.

0 0
Eyðun Arge 12-06-2010 22:57:20

Jeg fik besked om opdateringen over mobilnettet og blev anbefalet at vente til jeg var på wifi-net grundet størrelsen af opdateringen - 25 Mb.
Da jeg senere forsøgte at opdatere via wifi - og som test på mobilnettet - var opdateringen fjernet igen.
Den figurerer heller ikke på hjemmesiden længere:
http://www.htc.com/www/supportdownloadlist.aspx?p_id=312&act=sd&cat=all

0 0
J-mand 08-06-2010 00:15:50

har ikke kunnet hentet programmer fra market siden jeg opdatedere den :S der står bare "starter download" og derefter sker der ikke mere. Andre der har prøvet det??

0 0
lhkoch 07-06-2010 17:30:05

Efter opdateringen mangler min Desire nogle af HTC applikationerne og widgets, herunder FriendStream og Kalender widgets.
Nogen, der ved, hvorledes man finder dem frem igen?

0 0
lhkoch 07-06-2010 17:39:02

Ok. Efter et par genstarter, så kom de igen...
Lidt mærkværdigt.

0 0
DarkFox 07-06-2010 12:08:39

Jeg har opdaget, at der er en del apps, der mangler på market. Heriblandt Qik, Quick Settings og BusOgTog.

Ser ud til, at HTC måske har lavet en eller anden fejl, som gør at de ikke dukker op.

0 0
Christian 05-06-2010 10:35:54

Hvorfor skal vi høre om den første Desire opdatering der kommer, når X10 allerede er blevet opdateret 3 gange og der intet er blevet skrevet om det?

0 0
Mobilsiden.dk 06-06-2010 19:35:12

Hej Christian. Tak for din besked. Personligt har jeg ikke hørt om (kan i hvert fald ikke huske det) at Xperia X10 er blevet opdateret tre gange. Men oplever du updates til X10, skal du ALTID være velkommen til at tippe os på nyheder@mobilsiden.dk

0 0
Christian 07-06-2010 11:06:25

Hej John. Jeg har haft X10 i en måneds tid nu, og jeg startede på version 1.0.14, og er siden blevet opdateret til først 1.0.16 og nu senest 1.0.21. Har ikke kunnet finde en changelog, så jeg ved ikke hvad der præcist er blevet ændret desværre, men netop sådan noget kunne være fedt hvis I kunne fiske det frem. Undrede mig bare lidt at det ikke er blevet nævnt, når nu Desire får en nyhed fordi den er blevet opdateret én gang.

0 0
Mikkel 05-06-2010 19:19:04

Det kunne vel hænge sammen med at Desire er lidt foran X10? Jeg ved det ikke...

0 0
pip 03-06-2010 22:44:08

Så vidt jeg kan se er der også kommet en ny opløsning i videokameraet der hedder wvga 800x480.

0 0
Kim Berg 03-06-2010 20:45:59

Lader heller ikke til at de har lavet sådan at man ikke skruer ned for ringe styrken med volume kontrollen. Det er pisse irreterende. Hvorfor kan de ikke have en lydstyrke som man sætter op inde i en profil. lige som Nokia. Og gerne 4-5 forskellige profiler man kan skifte imellem.

Mvh. Kim

0 0
Kim Berg 03-06-2010 20:45:57

Lader heller ikke til at de har lavet sådan at man ikke skruer ned for ringe styrken med volume kontrollen. Det er pisse irreterende. Hvorfor kan de ikke have en lydstyrke som man sætter op inde i en profil. lige som Nokia. Og gerne 4-5 forskellige profiler man kan skifte imellem.

Mvh. Kim

0 0
Kim Berg 03-06-2010 20:41:16

Hej.

Efter opdateringen, er mit ur samt vejr forsvundet. og jeg kan ikke finde det under widget fra HTC mere?
Har de fjernet det?( Det er det som har tal som er ca 2 cm høje)

Det lader til at de har fikset at man kan slukke for sin telefon, før blev der ved med og stå lukker ned i displayet flere minutter efter man havde slukket for den. så der var kun løsningen med og fjerne batteriet. ( Heldigt nok det ikke en en iphone ;-)

M.v.h. Kim

0 0
Mads 03-06-2010 13:04:26

Jeg har en kollega som har en Desire der tilsyneladende var "født" med opdateringen.

Han har ikke kunne finde opdateringen, og da vi kiggede inde i softwareoplysningerne, kunne vi se at den matchede den opdaterede.

Han fik telefonen fra Telia i forgårs.

0 0
Brian Broe 03-06-2010 14:15:51

Det samme er tilfældet for min kollega, der fik sin Desire for en time siden.

0 0
Xlander 03-06-2010 12:47:35

I meddelser er der nu kommet tal i de sms tråde som man har,så man kan se hvor mange sms du har skrevet med de forskellige personer.

0 0
Kasper 03-06-2010 11:13:22

Jeg får at vide, at der ikke er nogen opdateringer på min desire. Jeg har telmore som mobilselskab. Er der andre telmore kunder, der har fået opdatering?

0 0
Ove Andersen 03-06-2010 11:35:04

Du ved godt du skal ind i Menu, Indstillinger, Om telefonene, Opdateirng af systemsoftware, og det ikke er i Marked, ikk? :)

0 0
Kasper 03-06-2010 12:10:04

Jo. Det var det jeg prøvede flere gange. Men tak for hjælpen.

Jeg har lige skiftet til 3G forbindelse i stedet for wifi, og nu får jeg opdateringen. Underligt.

0 0
Morten R. Hansen 03-06-2010 13:01:23

Jeg er telmore kunde og opdaterede helt uden problemer via WiFi... men det burde heller ikke have noget at sige hvilket selskab du er hos!

0 0
Ove Andersen 03-06-2010 10:05:10

Jeg har pludselig fået adgang til Google Earth i Marked - ved ikke om det er tilfældigt, men det havde jeg ikke før?

0 0
Ove Andersen 03-06-2010 10:09:25

Og så kan jeg vælge at afspille youtube videoer i HD i youtube programmet.. Det mener jeg ikke jeg kunne før?
Men hvorfor mon ikke HTC releaser en changelog?

0 0
Henrik Hove-Andersen 03-06-2010 09:29:28

Men de har stadig ikke fået rettet den møgirriterende "Indtast BCC" i overskrifterne ved besvarelse af mails ! Øv !

0 0
Rumko 03-06-2010 07:22:36

...Lækkert til dem som har Desire og Legend!
Nu er det ikke for at stjæle fokus, men nogen der har hørt nyt ang. Hero´en udover det sidste rygte i starten af juni. Mig bekendt viser min kalender den 3 juni idag o_O Ku være lækkert hvis de fortsatte med at smide opdateringerne ud nu...
Ups.. Drømte vist lige der :)

0 0
DarkFox 03-06-2010 00:58:26

Har lige opdateret. Men inden den genstartede, kom der en advarsel a'la "Kunne ikke sikkerhedskopiere til SD kort".
Kunne kun trykke "OK". Så de næste par minutter blev tilbragt i frygt for mine data.

Heldigvis er det hele der stadig... Men damn!

0 0
Mads 03-06-2010 08:37:03

Havde præcis samme oplevelse.

Heldigvis har jeg kontakter, mails og kalender aftaler "i skyen", så det ville ikke have været en katastrofe.

0 0
Sven A. 03-06-2010 00:01:42

Ud fra hvad jeg kan se, er det både Legend og Desire som er opdateret. Det er ihvertfald det som står på HTC hjemmeside under support. (dvs Desire kaldes der Bravo (tidligere navn på telefon)).

0 0
Brian Broe 03-06-2010 14:17:27

Min Legend vil også gerne have lov til at opdatere, så det får den da lige så snart jeg kommer hjem.. :)

0 0
Mads 02-06-2010 23:46:27

Umiddelbart virker det som om at den bug der var i telefonbogens Facebook integration er fixet.

0 0
Morten R. Hansen 02-06-2010 23:21:40

Har netop foretaget den lille update... og det virker som om der er et bedre flow i beskeder og at SD-kortet læses meget hurtigere!
Desuden er der nogen små grafiske opdateringer på diverse apps...

0 0