Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire får alligevel ikke Android 2.3

HTC Desire får alligevel ikke Android 2.3

Dårligt nyt til Desire-ejere. Specifikationerne var alligevel ikke gode nok til Android 2.3 Gingerbread.

HTC havde egentlig lovet ejere af Årets Smartphone 2010, HTC Desire, at mobilen ville blive opgraderet til den nyeste version af Android-styresystemet, 2.3 Gingerbread.

Men det kommer ikke til at ske.

HTCs engelske Facebook-side forklarer HTC, hvorfor Desire alligevel ikke får den ventede opdatering:

“Vores udvikler-team har arbejdet hårdt i de sidste fem måneder på at finde en måde at få Gingerbread på HTC Desire, uden at ødelægge HTC Sense-oplevelsen. Men vi er desværre nød til at meddele, at vi er blevet nød til at acceptere, at der ikke er nok hukommelse til at vi kan få Gingerbread og beholde HTC Sense-oplevelsen på HTC Desire. Vi er oprigtigt kede af den skuffelse, som denne nyhed vil give.”

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Andreas Schmidt 17-06-2011 13:31:58

Her er et udkast af en mail jeg har modtaget for få minutter siden


Tak for din forespørgsel angående HTC Desire.

Trods diverse rygter kan jeg bekræfte at HTC Desire vil modtage 2.3 opdateringen. Jeg har dog ingen tidshorisont for denne udgivelse, men kan meddele at din HTC enhed vil få en notifikation når opdateringen er tilgængelig


Angående desire Z brugere.

De vil også få denne opdatering. det er dog forskelligt hvornår vores kunder vil få denne da opdateringen bliver sendt ud i serienumre.

Håber det kan hjælpe mange!!!

0 0
17-06-2011 19:50:40

Det bekræfter jo bare det jeg har skrevet 2 gange nu....!
Mailen på fb,kom jo fra dem selv....så kan det jo ikke være rygter,men facts....hvad der så har fået dem til at skifte mening,må gudtrun vide...!
Når det så er sagt...... Fedt,at der kommer en opdatering....ingen tvivl om det.
Nu mangler vi bare et årstal...... !....sagde han så.

0 0
Peter Frederiksen 16-06-2011 10:19:38

HTC Salsa køre på Android 2.3.3
512 MB RAM / 512 MB ROM

HTC Desire
576 MB RAM / 512 MB ROM

Derfor gav det mig ikke mening, at det ikke skulle kunne lade sig gøre at opdatere desire til Android 2.3!

0 0
Hoder Jensen 16-06-2011 13:15:43

Yep og samme med Wildfire S :)

0 0
16-06-2011 16:39:33

Jamen....... De ER mærkelige......!!!

0 0
15-06-2011 22:17:41

Det er sq da utroligt ,at hver gang der skal opdateres ,så skal der være den her ballade.....så spørger direkte.... Kommer den eller kommer den ikke...?

0 0
Cebastian 15-06-2011 22:33:23

Jeg tror på HTC :) Den kommer.
Jeg er mere spændt på udførelsen og håndteringen af størrelsen.

0 0
15-06-2011 22:38:15

Undrer mig nu alligevel.....og vil se det før jeg tror det....
Synes sq de ( htc ) er mærkelige......!!!

0 0
Cebastian 15-06-2011 21:56:21

http://www.engadget.com/2011/06/15/htc-pulls-a-180-now-says-gingerbreads-coming-to-desire/

Det lader sig til, at det alligevel er noget HTC vil gøre. Jeg er spændt på at høre om den interne plads, for da jeg installere Sense HD med Gingerbread nogle måneder tilbage, havde jeg uhyggelig lidt plads til apps på mobilen. Så de skal tage og fjerne nogle tjenester :)

0 0
Casper 15-06-2011 18:10:05

Overvejede godt nok meget at root min Desire da jeg så denne nyhed, da jeg er ved at være lidt træt af at Sense går ned hele tiden, eller tit. Men nu hvor der pludselig er lidt lys forude igen, venter jeg hvis lige lidt. Ville være nice med lidt tips fra nogen med noget erfaring i at roote en Desire, så jeg kan sætte mig lidt ind i det, inden/hvis jeg begynder på det :)

0 0
Frank 15-06-2011 18:57:01

Her så skulle du være godt igang.

Guide til at roote osv.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=696189

Alle de forskellige roms, s-off (security off) osv er her.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Køre selv på InsertCoin CM7 men hvis man er helt ny vil det nok kunne tage to dage med alt læsen osv, og husk man kan risikere at tlf dør!! så altid på ejet ansvar!! men når det er sagt så får man tilgængæld en super fed desire, og det nye sens spiller bare især locksreen er meaga nyttig.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016940

der findes gode rom som ikke kræver at man har s-off og skal re-size sin interne plads, men læs tingene godt igennem og følg vejledningen og det burde være muligt.

0 0
Frank 15-06-2011 19:04:26

Måske start her:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084

0 0
kiwi@nicooo.dk 15-06-2011 14:59:07

custom rom og custom rom ;>

0 0
Risgaard 15-06-2011 14:37:16

De har for lidt siden skrevet på deres facebook at vi alligevel får gingerbread på desire :)

Måske de skulle have tænkte det lidt bedre igennem inden de postede første gang.

0 0
Thomas Kristensen 15-06-2011 14:09:39

Jeg har i flere måneder kørt med Gingerbread på min HTC Desire, det har faktisk gjord telefonen hurtigere og meget bedre
Sense virker også fint, køre med en rom hvor der er Sense 2.0 og lidt af sense 3.0
Så det med at den ikke kan køre på den er noget fis
Det er rigtigt at den bruger mere hukommelse (RAM) har kun 60-90 MB fri, men det køre fint :)

Det kunne selvfølgelig køre bedre på en mobil med bedre spec :)

0 0
JohnnyNr5 15-06-2011 11:37:46

Har ellers, lettere utålmodigt, ventet på den update. Nå jo men.. Problemet er jo reelt nok. Der er for få ram i Desire. Jeg må ud i noget rooting ser det ud til.

Nogen herinde der har styr på hvilken ROM folk er gladest for? Jeg aner nul om det (gede)marked.

0 0
Hoder Jensen 15-06-2011 13:02:52

Jeg bruger selv Oxygen, da det virker til at være den hurtigste rom derude til Desire. Der er ikke noget gejl over den, så hvis man ikke kan lide Google's standard launcher og dialer, skal man ud og finde ekstra, der bruger jeg f.eks. LauncherPro Plus og Dialer2.

Men Oxygen er stabil og meget hurtig.

0 0
Lars Bjerregaard 17-06-2011 07:02:01

Second that! Hvis:
- Man ikke kun kører HTC pga. Sense.
- Har mod på at roote og flashe en ROM.
- Vægter stabilitet og hastighed over bling bling.

Så har Oxygen min varmeste anbefaling. Har selv kørt med den i 6 måneder, og den giver din Desire et _helt_ nyt liv. Det er den absolut bedste ROM til Desire, og lavet af nogen af de bedste folk i "branchen".

0 0
JohnnyNr5 15-06-2011 18:09:10

I skal have tak begge to. Oxygen lyder som noget jeg kan bruge til noget. Vil langt hellere ha' en hurtig fon, end div fancy effekter. Lurer dog nok lige lidt på hvad HTC finder på, nu de skiftede mening. Mistænker dog at det kan blive en tung affære at køre med, nu de egentlig slet ikke ville lave skidtet.

0 0
Ove Andersen 15-06-2011 11:02:32

Der der er problemet er, at den interne lagerplads er meget lille på Desire. Derfor er der ikke rigtigt plads til både Gingerbread og Sense.

Folk kender sikkert i forvejen til problemet med der ikke er plads til programmerne, det var helt galt før Android gav mulighed for at smide programmer på SD kortet.

At der er mange custom roms der fint kører Gingerbread og Sense 2.1/3.0 skyldes, at disse benytter dit SD kort til mange af de ting HTC ikke vil gøre. Custom roms flytter f.eks. Dalvik cache, alle programmer, og måske også nogle system filer til SD kortet.
Det gør, at hvis du tager SD kortet ud virker din telefon ikke - den risiko tør HTC ikke tage - derfor skal de have alt til at være på telefonens interne hukommelse, som fra starten var alt alt for lille.

Kører selve Baadnewz' InsertCoin ROM med sense 2.1/3.0 og den kører flawless - men den bruger også SD kortet til mange ting.

At Wildfire kan, hvor Desire ikke kan skyldes, at de begge har 512 MB intern hukommelse, men Wildfire har ikke de samme kræfter - derfor er der mange ting der ikke er med i en Wildfire ROM som der er i en Desire ROM, eksempelvis Live wallpapers.

Så HTC har nok ret i, at Desire ikke kan skalere til at have både Gingerbread og fungerende fuldt Sense på 512 MB plads. Folk vil jo nok ikke undvære en del af deres programmer pga. pladsmangel?

0 0
Rasmus L 15-06-2011 10:24:05

HTC mangler altid hukommelse på deres strømslugende og hukommelsemanglende crap produkter. Min gamle Samsung Galaxy S fik Android 2.3 og en månede efter 2.3.3 . jeg tror simpelthen ikke at HTC bliver klogere derfor vælger jeg Samsung som har det hele i orden.

SGS 2 styrrer !

0 0
Ove Andersen 15-06-2011 11:30:53

Desire er underdimensioneret, tror ikke SGS fylder meget mindre. Den har bare 2GB rom og 16GB lager, hvor Desire i alt har 512MB.

En dum fejl fra starten..

0 0
Martin 15-06-2011 10:16:37

Gælder det så også Desire Z?

0 0
jramskov 15-06-2011 10:00:48

Jeg rootede min HTC Desire for længe siden og er ret tilfreds med at køre CyanogenMod 7 på min :)

0 0
CerB 15-06-2011 09:56:46

udviklere de har HTC, jeg kører med ginger og sense med en masse sense 3.0 funktioner, og den kører altså bedre end den sensation jeg prøvede igår

kom nu ind i kampen htc og ansat nogle folk der kan finde udaf tingene

0 0
Hoder Jensen 15-06-2011 09:26:32

Kan HTC så forklare hvordan det kan være at Wildfire S, som har en langsommere cpu og FÆRRE ram kan køre det....

Det lugter desværre meget af at HTC's økonomi afdeling har været inde over og fundet ud af at for mange stadig kører med deres Desire.

HTC kommer til at tabe kunder på dette, specielt når Samsung har et produkt som Galaxy S2 ude pt. og resten tja de rooter bare.

0 0
Rise 15-06-2011 09:29:44

Damm du er hurtig. Det var lige det som jeg skulle til at skrive. Men det undre også mig meget, da det jo er en direkte løgn for deres side når de siger at den ikke kan køre pga. ram etc..

0 0
martin k 15-06-2011 09:09:40

Nå, så er det sidste gang jeg køber en HTC. Når diverse nørder rundt omkring sagtens kan få htc desire til at spille med gingerbread, så burde deres egne folk også kunne. De forsøger jo tydeligvis bare på at få folk til at købe det nye lort.

Jeg har været positiv og tilfreds med min htc indtil videre, men når de pisser deres kunder op og ned af ryggen som i dette tilfælde, så er det sgu sidste gang jeg køber et HTC produkt.

0 0
15-06-2011 09:25:57

Nu skal nørderne jo heller have gingerbread til at spille sammen sense.....

0 0
martin k 15-06-2011 12:12:40

....og?

Det skulle HTC måske lige ha undersøgt inden de gik ud og lovede deres kunder en opdatering.

En ting er at sige det ikke er muligt, noget andet er sgu at garantere en opdatering for så ikke levere det alligevel.

Men det er jo klart at de ikke vil lave en opdatering til htc desire, når de har valgt at sælge en desire s med præcis samme egenskaber.... bortset altså fra styresystemet.

puke.

0 0
Cebastian 15-06-2011 21:53:31

Der findes faktisk 2.3.3 gingerbread med HTC Sense HD, den fylder satans meget, så jeg kan sagtens se HTC's problem med at få den implementeret korrekt. Der findes dog også en som deler ROM'en med sd-kortet, men det kan HTC ikke tillade sig, for hvis en kunde vælger at skifte sit sd-kort ud, så mister han sit styresystem.

Prøv lige at tage en chill-pill, jeg vil stadig vove at påstå at HTC er blandt de allerbedste til at opdaterer deres produkter, og tilmed er de den med den bedste Android konfiguration .. altså, af dem som er til salg (ROM fra xda og miui er jo en anden sag).

0 0
Arthur 15-06-2011 08:59:07

Er alligevel glad for at have skiftet HTC ud med Samsung.

Virker som at HTC har let ved at bryde løfter omkring opdateringer til deres telefoner.

0 0