Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire HD - designer-smartphone

HTC Desire HD - designer-smartphone

HTC event, London HTC Desire HD er Desire i en opdateret aluminiums udgave. Læs alle detaljerne her.

HTC slår på design i den nye HTC Desire HD, der kommer på markedet i oktober. Designet er udført i aluminium hvilket giver en vægt, inklusiv batteri, på 164 gram.

Målene på Desire HD er 123 x 68 x 11,8 mm.

Mobilen kører på Android 2.2 (Froyo) og har brugerfladen HTC Sense og har en berøringsfølsom skræm på 4,3 tommer. Der er tale om en såkaldt WVGA skærm med 262.000 farver.

Kameraet er med otte megapixels, autofokus og dobbelt LED, som fotolys. Videooptagelse i HD-kvaliteten 720p understøttes.

Hukommelsen kan udvides via microSD-hukommelseskort men den har fra "fødslen" en intern hukommelse på 1,5 GB.

På tilslutningsdelen byder Desire HD på turbo 3G, trådløst netværk, Bluettoh osv., mens processoren er på 1 GHz - ganske som forgængeren HTC Desire.

HTC Desire HD vil uden abonnement koste omkring 4.000 kroner. Den kommer på markedet i midten af oktober 2010.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ulrik 21-09-2010 16:47:59

http://www.youtube.com/watch?v=t_3kLDD-tZs

0 0
Heine 23-09-2010 09:16:52

Tak for link til video.

- http://www.desire-hd.dk

0 0
BE 20-09-2010 10:31:13

er vel lidt som gamel vin på nye flasker.

Størrelsen på 4,3 passer nok bedre til "imorgen", når priserne på datatrafik bliver lavere.
Det er vel også en bedre størrelse end IPad, hvis man skal have den emd i lommen, og det giver vel en lidt bedre læsbarhed.
Batterilevetiden til ovenstående skal være længere hvis den vil konkurere med andre, som en/et effektivt telefon og datamedie i hverdagen.
Processor og medfødt RAM bør følge udviklingen, men HTC har åbenbart valgt den skrabede RAM model, og det passer ikke til en evt. 1.5 Ghz processor.

0 0
Christian 19-09-2010 15:31:44

Der var snakke om en HTC Scorpion, er der nyt om denne mobil?

0 0
Exert 20-09-2010 14:10:57

Jeg tror vi kan regne med, at den kun kommer til det amerikanske marked i første omgang. Hvis den kommer globalt bliver det i hvert fald ikke foreløbigt, da HTC nok gerne vil sælge nogle Desire HD'er inden.
På det amerikanske marked har de ikke lanceret en ny Android, så der er der plads til Scorpion. Når det gælder HTC er vi desværre bagud i Europa.

0 0
Christoffer 16-09-2010 21:12:35

kedeligt design allerede set flere gage så jeg mener personligt slår Desire HD ikke på designet.

0 0
Hest 15-09-2010 17:26:32

Her er et par nye billeder fra det nye HTCsense

http://www.engadget.com/photos/htcs-new-sense-experience-0/#3364768

0 0
Christian 15-09-2010 15:52:08

Er Amoled bedre end slcd?:D

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:54:02

Det kan du selv prøve at vurdere ved at læse og se billeder på http://www.engadget.com/2010/09/13/spot-the-difference-htc-desires-slcd-versus-amoled/

0 0
15-09-2010 21:38:12

Så vidt jeg kan forså har de begge fordele og ulemper.

0 0
Christian 15-09-2010 15:25:26

Hmm, personligt syntes jeg at HTC og andre producenter er begyndt at køre lidt af sporet mht. skærmstørrelser. Ja, telefonen er fed, men den er da ikke til at have i lommen! Det er jo nærmest ved at være en mellemting mellen en IPAD og en smartphone!
Havde den nu været med en 3,7" skæm var jeg sprunget på den, no doubt.

Eller er det bare mig der er ved at blive gammel? Er det store skærme i vil have?

0 0
Henrik 19-09-2010 13:58:38

Helt enig. Alt større end 4" er overkill for en smartphone, som man skal have med rundt. 3.5/6/7" er mere acceptabelt.

0 0
Hest 15-09-2010 15:43:24

Er helt enig i at skærmene efterhånden er for store. Nogen vil selvfølgelig gerne have det stort, men jeg synes når først de er over 4" er det ved at være for meget og bestemt mere jeg jeg vil gå rundt med.

Underligt en topmodel altid SKAL være større på skærmen end konkurrenterne. Hvis de lavede en i mere "normal" størrelse (3,7-4") og i stedet brugte kræfter på at få den til at holde længere, ville det være en meget større fordel.

0 0
15-09-2010 21:44:41

Jeg er også ved at blive gammel, jeg er enig i at 4" er absolut maks. Jeg mindes at HTC HD2 blev kritieseret for sin størrelse i en anmeldelse her på siden.

Desværre er det ofte tal der lettest at sælge, det ser vi jo overalt.

Faktisk tvivler jeg på at jeg havde lyst til at bytte min normale Desire til en Desire HD af ovenstående grunde, desuden kan jeg også bedre lide den normale desires design. På forsiden har Desire HD fået lidt for meget iphone-look, mens bagsiden virker rodet(ligesom Nexus One).

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:30:57

I så fald er jeg også ved at blive gammel :)

En Hero med 3,2" skærm ligger godt i min hånd, men en Desire med 3,7" kan jeg også godt klare.

Se Desire (3,7") og Desire HD (4,3") ved siden af hinanden her: http://www.engadget.com/photos/htc-desire-hd-first-hands-on/#3364208

0 0
15-09-2010 15:24:36

Nu kommer der en ny Desire med støre skærm og krafitgere GPU(jf. Martin Kamp Jensen). Jeg kan se fordelene ved støre hastighed og skærm, men hvis det samlede strømforbrug(til trods for 45nm) viser sig at blive støre, så synes jeg måske der er noget galt med prioriteterne.

Jeg oplader min Desire en gang i døgnet, når jeg bruger den moderat. Så vidt jeg ved er det typisk for de fleste smartphones, og er lige på smærtegrænsen.

Jeg kunne godt tænke mig at se en Desire(eller anden smartphone) med væsentligt længere batterilevetid.

0 0
Morten Kristensen 16-09-2010 11:28:36

Helt enig!

Men har lige nærlæst specs. og de har smidt et mindre batteri i HD end der er i Desire....

Og min desire holder kun ca. en halv dag, så jeg har to batterier at skifte mellem!

0 0
G2 15-09-2010 22:45:10

Ikke for at skifte for meget emne, men har du læst og prøvet hvad der står i denne artikel?

http://www.dinside.no/849526/dobbel-batteritid-paa-htc-desire

Skulle gerne forbedre batterilevetiden på Desire...

0 0
Exert 15-09-2010 15:31:10

Meget enig!

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:28:59

Selv om chipsættet bruger mindre strøm, så kan skærmen vise sig at blive et problem i forhold til den oprindelige Desire med AMOLED-skærm. I hvert fald tyder det på, at batteritiden på Desire med SLCD er ringere end på Desire med AMOLED: http://www.engadget.com/2010/09/13/spot-the-difference-htc-desires-slcd-versus-amoled/

0 0
Christian 15-09-2010 15:21:06

Har den en AMOLED skærm

0 0
Hest 15-09-2010 15:44:22

Her bliver den nævnt med AMOLED.

http://www.gsmarena.com/htc_desire_hd-3468.php

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:52:03

Der står da netop "LCDcapacitive touchscreen, 16M colors" under "DISPLAY" og "Type".

0 0
Hest 15-09-2010 20:40:41

Det er blevet ændret så. Stod AMOLED tidligere.

0 0
Janne 08-10-2010 10:51:44

jeg mener de startede med at skrive amoled, men også if. http://www.mobilterminalen.dk/htc/htc-desire-hd.html kommer den med super lcd. Det er vist nok for at være helt sikre på de ikke løber tør for amoled skærme

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:24:00

Nej, der blev nævnt SLCD. Specifikationer kan ses på http://android.modaco.com/content/android-news/317890/htc-launch-the-desire-hd-formerly-known-as-the-htc-ace/

0 0
Jesper Søgaard 15-09-2010 15:12:16

Det bliver interessant at se om skærmen får flere pixels end en Desire. I så fald kan det godt bekymre mig at processoren ikke er større. Det lugter lidt af HTC HD2 bare med Android.

Hvis jeg skal komme med en lille kommentar så bryder jeg mig ikke specielt meget om måden at de hæver kameraet over resten af bagsiden. Det giver slidmærker og ædelægger lidt det glatte design.

Ellers en fed telefon og hvis mobilsiden kommer med en positiv anmeldelse så kandiderer den bestemt til at overtage pladsen i min lomme.

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:17:58

Det er allerede offentliggjort, at Desire HD har samme opløsning som Desire. Men jf. mit forrige indlæg så lader det til, at GPU'en er dobbelt så hurtig i Desire HD.

0 0
Henrik 15-09-2010 19:53:00

Den gamle var godt nok heller ikke for hurtig ;-)

Alt tyder på, at opløsningen på skærmen er nøjagtig det samme, den er bare større rent fysisk (ligesom EVO 4G). Men det i sig selv synes jeg er fint nok, men som andre også siger så må man da håbe batteritiden er bedre end EVO 4G som knapt nok holder bare een dag.

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:10:32

Det er værd at bemærke, at der er en dobbelt så hurtig GPU i Desire HD i forhold til Desire, hvis de specifikationer, jeg har kunnet finde, passer (MSM8255 vs. QSD8250)

Desire: "GPU - 3D graphics with up to 22M triangles/sec and 133M 3D pixels/sec"

Desire HD: "High-performance GPU - up to 41M triangles/sec and 245M 3D pixels/se with dedicated 2D Open VG graphics hardware"

Bemærk desuden, at chipsættet i Desire HD er produceret med 45nm produktionsteknik (mod 65nm i Desire), så det bør betyde væsentlig mindre strømforbrug.

Kilde: http://www.qualcomm.com/products_services/chipsets/snapdragon.html og http://en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(processor)

0 0
Exert 15-09-2010 15:44:49

Mht. batteritid ser jeg at den skulle have et 1230 mAh batteri. Det lover ikke godt da HTC Evo har fået hug for sin dårlige batteritid, og den har et 1500 mAh batteri!
Jeg håber de 45nm betyder RIGTIG MEGET!

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:49:53

Det vil have en væsentlig betydning, hvis man sammenligner chipsæt mod chipsæt. Men det er nu mere skærmen, der er problemet. Dog har EVO 4G jo også en 4,3" skærm, og den er, så vidt jeg har kunne søge mig frem til, en TFT LCD-skærm, hvor Desire HD har en SLCD-skærm. Man må håbe, at det har en positiv betydning for strømforbruget.

0 0
Exert 15-09-2010 15:26:39

Bemærk desuden, at chipsættet i Desire HD er produceret med 45nm produktionsteknik (mod 65nm i Desire), så det bør betyde væsentlig mindre strømforbrug.


Strømforbruget bliver nok udlignet med en større skærm.

0 0
JGC 15-09-2010 14:40:39

Når nu overskriften beskriver, at der er tale om en designer-smartphone var det måske relevant at nævne, om aluminiumsrammen er champagnefarvet eller RIGTIG sort??

0 0
Martin Kamp Jensen 15-09-2010 15:25:17

De billeder, jeg har set, viser i hvert fald ikke "RIGTIG sort". Men om man lige skal kalde farven for champagnefarvet eller grålig, sølvagtig eller noget helt andet, ved jeg ikke :)

0 0

Om brug af cookies