Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire HD og Incredible S kan nu opdateres til Android 2.3

HTC Desire HD og Incredible S kan nu opdateres til Android 2.3

HTC er begyndt at sende Android 2.3 ud til HTC Desire HD og Incredible S.

HTC Incredible S (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Incredible S (Foto: Mobilsiden.dk)

Ejere af HTC Incredible S og HTC Desire HD kan snart opdatere deres smartphone til en nyere version af styresystemet Android, med versionsnummeret 2.3.

HTC oplyser på deres supportside, at de er begyndt udsende opdateringerne via FOTA (Firmware Over The Air). Det betyder, at mobilen på et tidspunkt selv vil informere om, at en ny opdatering er tilgængelig.

Det anbefales, at opdateringen hentes via trådløst netværk, og at man tager backup af sine data, inden selve updaten installeres.

HTC lovede ved Mobile World Congress i Barcelona, at opdateringen til Incredible S ville komme “midt i april måned”. Det er dog senere blevet rettet til “i løbet af andet kvartal”.

Men uanset hvad der tidligere er lovet, er HTC nu i gang med at sende Android 2.3 ud til de to smartphones.

Bemærk: På grund af kapacitetshensyn, vil ikke alle mobiler modtage den nye version samtidigt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sven A. 08-05-2011 12:02:54

Ting jeg har opdaget efter opdatering af min DHD:
- nye grafiske icons i status bar ved meddelelser
- nye grafiske icons vælg af kalendere i kalenderen
- ny meddelelsesmenu med hurtigindstilling
- nyt programlayout med *tabs (alle/oftest brugt/downloaded) *program screens
- hurtigere hastighed/mere smooth
- grafisk fremstilling over batteriforbrug
- bedre program administration, nu også mulighed til at se hvor meget man har og brugt af internt hukommelse, SD kort, RAM på bunden af Administration af programmer, ved Indstilling -> programmer
- hurtigere GPS satilit lock
- hurtigere zoom og smoother i galleri/billeder/kamerabilleder
- lyd tillæggelse på vejr apps (tryk demo og skift mellem demoer, så er det tillagt lyd også)

Det med nyt keyboard og nyt tema (sort), har jeg ikke set endnu, men i må gerne skrive hvis i ved hvordan.

0 0
Sven A. 08-05-2011 15:14:24

*Satellit

0 0
05-05-2011 16:55:26

Jeg kan godt lide HTC, men ville ønske de udgav lidt færre telefoner ud, så de kunne få opdateret nogle flere og noget hurtigere.

Altså dem jeg lige kan huske, er:
- Flyer (tablet, så den tager vel ekstra tid at opdatere)
ChaCha, Salsa (synes de 2 virker ret så overflødige)
Incredible/Desire/Wildfire S
Desire HD (har lige fået, men alt for sent)
Desire Z
Wildfire, Desire, Legend
- Og så har jeg sikkert glemt nogen...

Det er mange telefoner at skulle opdatere.
Altså, de kunne f.eks. have droppet de 3 nye, Incredible, Desire og Wildfire synes jeg, da de hardware-mæssigt ikke er så forskellige fra de gamle - en forbedring i softwaren havde gjort næsten lige så mange underværker, og en masse kunder glade.

Ikke for at lyde som en gammel gnavpot, men de burde måske skrue lidt ned for antallet af mobiler i fremtiden :b

0 0
Shawn S. Ø 06-05-2011 09:46:13

Så er vi nogle som er glade for at det ikke er dig som bestemmer :P

0 0
Bo 05-05-2011 13:36:57

der sket en lille ændring ingen har nævnt :)

i SMS især leveringrapport(virker ordenligt nu):) der også kommet andet design på SMS tæller på Home screen :)

0 0
Rena 05-05-2011 16:03:44

SMS Tæller på Home screen?
Har jeg ikke engang set

0 0
Bo 05-05-2011 20:03:25

det er hvis formuleret lidt forkert... det antal ulæst jeg mener:) men det har ikke nok regnet ud:)

0 0
Carsten 04-05-2011 23:24:02

Hej.
Efter jeg installerede 2.3 til min DHD så kan jeg ikke linke sensefacebook og mine kontakter mere. Den viser mig mine sensefacebook kontakter men der står bare deres navne er ukendte.
Det resulterer i næsten ingen af mine kontakter har profilbillede mere.

Nogen der har haft samme problem eller kender til der og har en løsning?

0 0
Alattin Simsek 05-05-2011 13:22:27

Er det ikke noget med, at HTC ikke længere gider samarbejde så tæt med facebook og integration af facebook og kontakterne?

Jeg syntes jeg mindes om at have læst sådan en artikel herinde for nogle få mdr. siden.

0 0
Jesper 05-05-2011 14:35:56

Nah, det var ikke HTC

0 0
Jesper 05-05-2011 14:36:58

Hov, tastefejl! Beklager!
Det jeg ville sige var, at det vist ikke var HTC, der ikke ville samarbejde med Facebook, men derimod Google. Og så burde det jo være gældende på alle Androids fremover!

0 0
Rob 05-05-2011 09:51:47

Jeg havde samme problem efter opdateringen, plus nogen af mine facebook kontakter var dobbelt..
Der var desuden også konstant en fejl i en picassa app fra HTC.
Derfor lavede jeg en reset af mobilen, og efter dette virker ALT!! :)

0 0
Christian 04-05-2011 21:17:21

Jeg har kigget og kigget, men synes ikke jeg kan finde de store forandringer! Er der nogen der lige kan fortælle hvad forandringer der egentlig skulle være i den nye opdatering.?

Opdaterede i første hug DHD

0 0
Thomas Kjeldsen 04-05-2011 21:25:45

De småting jeg har opdaget er i program oversigten. Der er de sat op pr side istedet for som før alle stod i en lang liste.
Der er også lidt ændringer i "top bjælken". Der er kommet to faneblade i bunden hvor du kan vælge Meddelelser og Hurtigindstillinger.
Hurtigindstillingerne er faktisk ret smart da du kan slå diverse netværk til og fra uden du skal igennem en masse klik.

Derudover kan jeg ikke se nogen forandringer...

0 0
KN 04-05-2011 21:47:10

Med hensyn til program oversigten, er der nu kommet tre muligheder i bunden, nemlig "Alle programmer", "Ofte" og "Hentede programmer".

Dertil kommer, at man under Indstillinger, Om telefon, Batteri, Batteriforbrug nu kan trykke i toppen og se en graf over strømforbruget og samtidig holde øje med, hvad der er der forbruger batteriet.

For mig at se, er der langt flere widgets at vælge imellem, og i det hele taget, er der flere nye valgmuligheder i "HTC Hub" end tidligere.

Den mest markante ændring for mit vedkommende, er dog at hastigheden har fået et løft. Telefonen kørte godt før, men kører nu endnu bedre. Alt flyder hurtigere og det virker som om processoren er skiftet ud til en stærkere model.

Opdateringen blev ligesom hos flere andre foretaget uden backup, og kørte uden problemer overhovedet.

0 0
JB 04-05-2011 21:37:55

Beklager det engelske - det er rent copy/paste:

- New notifications menu
- New programs menu layout
- New keyboard
- Better copy-paste method
- Speed improvements
- New black theme

0 0
Sven A. 08-05-2011 11:22:21

Jeg kan ikke se at det er nyt keyboard eller nyt sort tema.

0 0
Rena 04-05-2011 21:41:39

Syndes det nice at, man nu kan slå sit Wifi fra direct from "Notications" menu.
Hvilket betyder at, min Swiftpro nærmers bliver ubrugelig

0 0
stylio 04-05-2011 21:13:45

hvis jeg prøver at opdatere mobilen så siger den bare at min Desire HD har den nyeste version 2.2.1 ??

0 0
JB 04-05-2011 18:40:41

Det skal blive interessant at se om det ændrer noget ved de fire stjerner, som Incredible S fik i første omgang...

0 0
Erik 04-05-2011 18:29:41

Jeg kunne godt opdatere i eftermiddags. Men jeg ville lave en backup. Nu skulle jeg til at opdatere min Decire HD også skrev den at jeg har den seneste version. Er nogen af jer der også har problemer med at opdatere?

0 0
Halby 04-05-2011 18:53:57

Jeg opdaterede i første hug ingen backup og det spiller bare

håber bare at batteritiden er blevet bedre

Sendt fra DHD vers. 2.3.3

0 0
Dennis 04-05-2011 17:47:17

Hvorfor bliver Desire Z ikke opdateret? Kom da på samme tidspunkt som Desire HD, og lige så "high end"

0 0
Erik 08-05-2011 14:57:24

Har lige læst at den kommer til Juni til Desire Z.

0 0
Halby 04-05-2011 17:37:03

Er ved og hente opdateringen til Desire HD nu fuck det bliver fedt

0 0
Thomas Kjeldsen 04-05-2011 17:00:25

Endelig... Jeg er allerede igang med at opdatere min Incredible... :-)

0 0
Thomas Kjeldsen 04-05-2011 20:41:49

Opdatering gik uden problemer, men jeg kan ikke se de store ændringer. Håber også at batteritiden forbedres...

0 0
K. Urban 04-05-2011 16:37:23

Så mangler vi bare den gamle desire også :-)

0 0
Corell 04-05-2011 16:57:47

Jeg kunne ikke være mere enig.
Konen venter også på opdateringen til hendes Desire :)

0 0