Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire opdateres nu til Android 2.2

HTC Desire opdateres nu til Android 2.2

Bekræftet: Android 2.2, med kælenavnet Froyo, udsendes lørdag til HTC Desire-ejerne i Danmark og resten af Europa.

Betydeligt før end forventet, er HTC nu klar med en stor opdatering til topmodellen Desire, der bringer produktet op på Googles nyeste styresystems-version, Android 2.2 Froyo.

Udover, at grundsystemet er hurtigere end forgængeren, har HTC også lavet forbedringer i deres brugerflade HTC Sense, som er en del af Android 2.2 til Desire.

Blandet nyhederne er også muligheden for at optage video i HD-kvaliteten 720p, og introduktionen af funktionen AppShare, der også findes i HTC Wildfire. En anden nyhed er, at der nu Facebook status på kontakten der ringes til, fremgår af opkaldsskærmen.

 - "Vi er glade for, allerede at kunne udrulle Froyo til Desire, inklusive vores forbedringer til HTC Sense", siger HTC's nordiske direktør Peter Frølund til Mobilsiden.dk

Han vil ikke på nuværende tidspunkt oplyse, om andre produkter end Desire også bliver opdateret til den nye Android-version.

- "Vi vender tilbage, når vi har noget at sige om den sag", lyder det kryptisk fra Peter Frølund.

Opdateringen kommer via luften

Ejerne af en HTC Desire skal ikke gøre meget selv, for at få glæde af den nye opdatering.

Fra lørdag den 31. juli 2010 begynder opdateringerne at blive sendt direkte ud til mobilerne. Det sker via mobilnettet og mobiltelefonen vil automatisk spørge, om man vil hente opdateringen.

Af sikkerhedsmæssige hensyn vil ikke alle Desire-telefoner i Europa blive opdateret på en gang. Derfor kan der sagtens gå nogle dage, inden ens egen mobil popper op og vil opdatere.

Sletter intet, men tag backup!

HTC oplyser til Mobilsiden.dk, at opdateringen til HTC Desire ikke sletter ens personlige data, når den køres ind. Alligevel opfordres kunderne til at tage backup af vigtige data.

Som udgangspunkt bevares følgende data i mobilen: Kontakter, E-mails, opkaldslister, brugerindstillinger inkl. layout, baggrund og bogmærker samt installerede applikationer fra Android Market.

Ens personlige billeder og musik slettes heller ikke.

På Mobilsiden.dk har vi testet på den officielle Android 2.2 til HTC Desire.

Læs også:
 - Rygte: HTC Desire kommer i aluminium
 - Mobiltest: Alt om HTC Desire
 - Web-TV: Se testen af HTC Desire


HTC Desire - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Masaai 30-08-2010 22:48:12

er det stadigt muligt at hente froyo til desire? er der nogen der ved om der findes en tidsgrænse?

Mvh.

Masaai

0 0
Casper 31-08-2010 18:06:12

Den vil altid kunne hentes, lige indtil det kommer en nyere opdatering.

0 0
Phoenix 10-08-2010 17:37:12

#Jonasbh: Takker for dit svar!

Har nu fået min 2.2 som andre også skriver, søgte efter den igår aftes og der var den der :)

Ikke så meget at sige om den - endnu, første indtryk er små ting men som alligevel gør det hele mere perfekt, blandt andet at jeg oplever det køre en ANELSE mere flydende selv ved fremprovokerering af "hakken" så dette ikke muligt mere.

0 0
Sonny 09-08-2010 16:24:15

Så kom opdateringen til mig, og jeg er i dette øjeblik igang med at opdatere min Desire :D

Håber også i andre snart får den! :)

0 0
Raven 10-08-2010 13:28:43

Ja, jeg har også lige manuelt tjekket for system softwareopdatering, og denne gang fandt den Froyo :)

Så er ved at hente den nu - OTA.

0 0
Mobilsiden.dk 09-08-2010 13:06:24

Til Mobilsiden.dk oplyser HTC, at opdateringen af Desire har været stoppet i en kort periode for at undersøge en mulig fejl hos, hos en enkelt operatør i Europa. Resultatet blev, at der var tale om "falsk alarm" - altså ingen fejl fundet alligevel. Derfor er opdaterings-systemet nu sat i gang igen.

0 0
Phoenix 08-08-2010 16:47:17

Hey.

Nu sidder jeg nu d. 8/8 og stadig ikke modtaget froyo endnu ?

Burde alle ikke have fået den efterhånden ? - har prøvet og manuelt se om der opdateringer tilgængelige men uden held.

0 0
jonasbh 08-08-2010 20:33:17

Hej Phoenix

Du er ikke alene - Vi er mindst to andre herinde, som også mangler en opdatering.

Jeg har skrevet til HTC, men der kommer næppe svar de kommende dage.
Nicklas henviser til denne side med forskellige bud på forklaringer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=744991

0 0
Raven 09-08-2010 10:01:25

Hej folkens,

Min bror købte en Desire for snart 2 måneder siden fra Elgiganten u. abon.

Og han har endnu heller ikke fået Froyo :(

Har læst på diverse blogs, og selvom der er forskellige bud på forsinkelsen, synes det meget muligt, at HTC måske lige fikser et par bugs inden de udsender den igen :)

0 0
jonasbh 09-08-2010 13:00:00

Til os som venter...

Jeg har fået et svar fra HTC:

"Tak for din email om Android Froyo 2.2 opgraderingen. Det sker i bølge over hele europa for ikke at gøre overlast på vores servere og du burde får det over det næste få dage. Det bør være muligt at kontrollere, om det ved at gå ind i indstillinger, om telefon, Opdatering af systemsoftware og trykke på kontroler nu, men kun når den er tilgængelig for din telefon. Du kan prøve at sæt dit ur frem et par uger for at se om det udløser det ellers kommer den snart og vi takker for din tålmodighed."

0 0
Sonny 06-08-2010 12:02:50

Hej John, jeg har prøvet at hente app'en SDmove, som er et program til froyo, men når jeg vil hente den, står der at der kræves android 2.2 og at min nuværende er 2.1 - hvordan opdaterer jeg det til froyo? :) - har prøvet at søge efter opdateringen, men den kommer ikke. - har en Desire, som blev købt i tirsdags hos TDC.

0 0
Søgården 05-08-2010 22:26:43

Ja .. som andre skriver har jeg prøvet og prøvet og så igen - uden held .. hvornår kommer den + plus nu kan jeg ikke se mine billeder - lidt som der er en fejl på kortet .. nogle der har prøvet det ??
Hjælp/forslag udbedes :-)

0 0
Søgården 06-08-2010 08:17:32

Ja, nu er mine billeder tilbage - nu mangler kun opdateringen ....

0 0
Morten Kristensen 05-08-2010 21:31:54

Hej

Jeg har et lille problem, jeg fik opdateringen OTA forleden, men der var mit SD kort til reparation. MAn skal åbenbart bruge SDkortet til opdateringen, så jeg trykkede ok til det.

Nu har jeg modtaget kortet retur og vil så opdatere, men nu kan jeg ikke få den frem igen, ikke en gang hvis jeg kontrollerer manuelt.

En der har et forslag?

0 0
StokkePrygl 06-08-2010 00:53:18

Har nogenlunde samme problem, har endda prøvet at nulstille fabriksindstillinger men intet synes at virke, sig endelig til hvis i har en læsning.

0 0
Morten Kristensen 06-08-2010 17:29:32

Jeg har lige fået en mail fra htc. De siger at den kommer automatisk igen efter 14 dage..

0 0
Nicklas Kirk Ø-A 05-08-2010 15:41:50

Nu er jeg godt nok ved at være utålmodig. jeg har stadig væk ikke fået updateringen. kan det være at dem på sjælland for dem før dem i Jylland.

0 0
mvp1972 05-08-2010 17:57:42

tø hø.. er nu ret sikker på at det er random selection, bor på fyn og fik min opdatering mandag morgen.

0 0
Nicklas Kirk Ø-A 05-08-2010 18:08:18

jammen jeg bor i Jylland og har ikke fået den!

0 0
jonasbh 08-08-2010 08:10:22

Over en uge efter denne nyhed, og jeg får stadig den besked, at min Desire er opdateret (på 2.1) - SURT!!!

Er der andre som stadig venter???

0 0
Nicklas Kirk Ø-A 08-08-2010 12:50:39

Jeg venter stadig, men den er muligvis udskut.
pga. nogle bugs med wifi og gps.
Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=744991

0 0
Nicklas Kirk Ø-A 10-08-2010 15:53:36

så fik jeg opdateringen endelig! Men det var ikke pop-up det var ved manuelt at opdatere inde under (om telefon)

0 0
Emil 04-08-2010 20:01:54

Efter jeg har opdateret er mit bateris levetid blevet reduceret kraftigt. I går ladede jeg min telefon så den var færdig ca. 22.00 og da jeg vågnede morgenen efter kl. 6.30 var telefonen gået ud. Er der andre der har oplevet dette? har ikke specielt mange programmer kørende, og sørger javnligt for at holde disse lukket netop for at have ekstra batteri. Nogen der har oplevet samme problem og evt. ved hvad jeg kan gøre?

0 0
Mobilsiden.dk 04-08-2010 20:38:37

Hej Emil. Nej, tværdigtmod. Min begyndte at holde længere efter opdateringen.

0 0
mvp1972 05-08-2010 00:17:08

Hej John.
Kender du til større batterier på markedet til Desire?

0 0
Mobilsiden.dk 05-08-2010 08:57:49

Det tror jeg ikke er muligt at få. I hvert fald ikke hvis det skal være et originalt batteri. Og piratbatterier kan bestem ikke anbefales at eksperimentere med. Hvis sådan et ødelægger din telefon er det farvel til garanti og service på produktet.

0 0
Esben 04-08-2010 14:21:25

Kan man være helt sikker på, at man automatisk får opdateringen via "over the air" (OTA)?

Hvem sender opdateringen, og hvis det er HTC selv, hvordan kan man så være sikker på, at de har oplysningerne om én selv?

Jeg er ejer af en Desire, men har ikke fået nogen opdateringsmeddelelse endnu. Jeg ved ikke hvad "nogle dage" dækker over, men er andre i samme båd? Altså at de ikke har fået opdateringen efter 5 dage? (Jeg er måske bare for utålmodig)

0 0
mvp1972 04-08-2010 15:56:17

du får besked via en "pop-up" menu der kommer op på skærmen, ellers kan du som beskrevet længere oppe selv søge efter opdateringer

0 0
Esben 04-08-2010 16:07:16

Ja, det forstår jeg, men det, jeg spørger om, er om denne pop-up menu stensikkert kommer til alle Desire ejere?

0 0
BSG 04-08-2010 17:05:31

den kommer vistnok, hvis din Desire ikke er rooted :)

0 0
Esben 04-08-2010 18:19:36

OK, tak for svar. Min Desire er ikke root'ed. Jeg lurer lidt på, hvordan det rent teknisk foregår med denne OTA opdatering? Hvordan kan HTC vide, hvem der har en Desire. Min var til reparation en periode (fik ombyttet hovedprint og dermed nyt IMEI nummer). Og i denne periode var mit SIM kort i en gammel S.E. telefon. Nu har jeg min Desire igen. Hvis mit SIM kort i dag også var i den gamle telefon, hvordan kunne så "afsenderen" af Android 2.2 updaten "via luften" vide hvilken slags telefon mit SIM kort var i?

0 0
Mobilsiden.dk 04-08-2010 20:38:03

Hej Esben. Opdateringerne sendes vist nok ud i forhold til IMEI numre. Når en mobil er "åben for opdatering", vedbliver den at få åben i HTC's system.

0 0
mikkelbl 02-08-2010 19:56:14

Jeg synes desværre at lydkvaliteten er blevet mærkbart værre - både ifm. samtale, men især når der spilles musik. Før var lyden på min WMA-filer med 192-250 bitrate god - nu overstyrer den. Og afspilleren kan ikke genkende kunstnerne, kun albumnavn og titler. Har nogle en idé til hvad som kan gøres - svært at navigere rundt i 1500 sangtitler?

0 0
Mikkel 02-08-2010 16:33:50

Anbefalings værdigt;-)

http://code.google.com/p/chrometophone/downloads/list

0 0
J-mand 02-08-2010 18:53:00

hvad er det? =)

0 0
mvp1972 02-08-2010 19:30:39

http://code.google.com/p/chrometophone/

0 0
Kenneth 02-08-2010 13:02:36

Kære John.

Du glemte at hvis man går ind i kalenderen, så bliver ens facebook venners fødselsdags synkorinseret med din kalender.

Og jeg synes at bemærke en lille ændring ved kalendernes ikoner xD

0 0
mvp1972 02-08-2010 19:27:59

kan fjernes: åben kalender>menu>flere>kalendere og ving så de kalendere af som du vil benytte, har fjernet fluebenet ved fjasbogen..
og ja kalender ikonerne er ændret en smule de ser smallere ud.

0 0
Malte 02-08-2010 09:01:11

Opgraderingen var kun på ca. 90Mb, så jeg vovede på en café, og det fungerede udmærket.

Jeg synes ikke om det nye tastatur, hvor bogstaverne er trukket fra hinanden.

Jeg kan bestemt ikke mærke, at browseren skulle være blevet særligt meget hurtigere. Hotspot feature'n er udmærket.

Det ser ud, som om der er nogle enkelte menuer, som måske er lidt mere hjælpsomme end de gamle, men ellers er det svært at se, hvad den ståhej skulle til for. Måske er batteritiden forbedret, man kan jo altid håbe.

Nå, tilbage til stranden...

0 0
Malte 02-08-2010 16:03:05

OK, så jeg opdagede een stor ændring: Android Market applikationen duer ikke mere. Jeg får en 'An error has occurred. Please try again later.' fejlbesked. Også efter genstart af telefonen.

Det er lidt irriterende, men som med alle andre computere SKAL en opdatering/opgradering ødelægge et eller andet.

Hvis nogen har lignende problemer og fundet en løsning (google kommer ikke med noget ordentligt svar), må de da godt lige skrive her.

0 0
Malte 02-08-2010 16:42:20

Mea culpa! For at være HELT sikker på ikke at blive ruineret medens jeg farter rundt i SEA, havde jeg også slået 'background data' fra. Og så fungerer Market jo ikke.

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 23:11:22

Ja ud over et par stave fejl er jeg gået fra en stabil telefon til en ustabil telefon. Selv det at ringe er blevet et problem.. så prøver liget starte fra blank igen.

0 0
BSG 01-08-2010 21:58:17

Min kører fint, og betydeligt hurtigere end før :o)
Hotspot teetering er genialt:)

0 0
Kenneth 01-08-2010 21:37:01

Var der ikke noget med at man kunne synce musik eller noget

Og bruge sin enhed som en slags fjernbetjening?

0 0
Søren 01-08-2010 22:11:11

Som fjernbetjening kan du finde unified remote (Kun til telefoner med Froyo) og ellers er der andre alternativer som du kan se på appbrain.

Til sync kan jeg desværre ikke finde noget (der virker). Jeg har prøvet "Androsync" men kan ikke få det til at virke... (skriv gerne hvis nogen kan få det til at virke tak!)
Lige nu sætter jeg min telefon til og bruger den som diskdrev hvor jeg derefter går ind i WMP og trykker "sync" øverst til højre...

0 0
Kenneth 01-08-2010 22:18:12

og hvad mener du med appbrain?!

0 0
Søren 01-08-2010 22:26:47

En app hvorfra du kan styre telefonen og dens apps fra din pc: http://www.appbrain.com (rigitg godt program!)
Fjernbetjeningen kan bruges til windows media player... Ved ikke om den virker til andet dog.

0 0
Kenneth 01-08-2010 22:17:47

Jamen den fjernbetjening, kan den skifte sang osv?

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 20:56:04

Nu har Facebook invitationerne lagt sig ind i kalenderen.. gosh noget narrø. gå dog væk

0 0
Kenneth 01-08-2010 21:36:37

Du kan gå ind under

Indstillinger > Kalendere > og så fjerne flueben i facebook.

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 23:12:12

tak Kenneth ;)

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 23:15:27

Også selv om den indstilling ikke var der.. Har fjernet HCT Sense connection til Facebook i stedet for(desværre)

0 0
mvp1972 02-08-2010 19:23:50

åben kalender>menu>flere>kalendere og ving så de kalendere af som du vil benytte, har fjernet fluebenet ved fjasbogen..

0 0
Rune 01-08-2010 20:08:44

hej ved godt det
ikke bare lige er til men kan man gøre det ? og hvordan

0 0
kj 01-08-2010 19:58:12

Fedt at man nu selv kan vælge mellem kode eller mønster til skærmlås. Mangler dog en ny autolock til Locale som virker til den nye opdatering :(
Kan ikke finde nogen som understøtter 2.2

0 0
Rune 01-08-2010 19:58:03

har et problem med min desire har lige opdatering til 2.2 . men mit prolem er at min munu er som den altid har set ud. men jeg kan se at man kan få det til se såden her ud http://www.youtube.com/watch?v=qyU8RfHuYEo . men hvordan ????

0 0
kj 01-08-2010 20:02:43

Mener at det er fordi den i videoen er uden htc sense, (ren android). Så den kan du ikke få den til sådan lige

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 20:02:30

Kan ikke lige se den video :)

0 0
Anders 01-08-2010 18:27:57

undskyld mit dumme spørsmål, men hvor hulen sidder den "opdater" knap?

0 0
Ove Andersen 01-08-2010 18:48:29

Menu, indstillinger, Om telefonen (nederst), Opdatering af systemsoftware, og så er knappen i bunden :)

0 0
Christian 01-08-2010 18:15:56

Fedt at der er kommet så programmerne selv kan opdatere :p
Ellers så sys jeg at det kør 2.2 kør fint her :)

0 0
Bufferzz 01-08-2010 16:29:11

Det nye flah er nice. Man kan se mange flere video sider udover youtube. Man kan se DR live tv. Radar på DMI afpilles.

0 0
Jesper Søgaard 01-08-2010 16:21:18

Jeg har nu siddet og rodet lidt med 2.2.

Først vil jeg sige at jeg synes ikke systemet virker specielt meget hurtigere. Der er stadig små glitches når man navigerer i menuerne.

Fedt med wifi-hotspot. Nemt at sætte op og virker som det skal.

Fuldt integreret Flash 10.1. RIGTIG FEDT! Jeg har lige set et afsnit af According to Jim via freeonlineepisodes.net uden det mindste hakken.

Jeg bryder mig ikke om ændringen på T9 tastaturet. Indrømmet, jeg har ikke rodet så meget med det, men det ser ud til at ? og ! er forsvundet.

I det store hele havde jeg forventet mig mere af opdateringen. Google havde jo lagt op til at JIT gjorde systemet meget hurtigere og det synes jeg ærlig talt ikke jeg kan se.

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 19:55:23

Ja de er vist forsvundet og der er kommet et par stavefejl ind he he

0 0
Søren 01-08-2010 16:05:32

Endelig er der opgraderet til 2.2 - men lige en lille advarsel. Så et lille program med et android logo der hed "upgrade..." (kan ikke huske den fulde titel) - hvis man afvikler dette program, så bliver alle ens genveje nulstillet til fabriksindstillinger - det kunne der godt være en advasel om - dernæst undre jeg mig over, at jeg nu ikke kan se mine installerede apps i marked - den viser, at jeg kun har maps instaleret, hvorimod appBrain vise alle mine apps. Nu er problemet bare, hvordan jeg flytter apps til sd kortet?

0 0
Bufferzz 01-08-2010 16:25:08

Installer et nyt app så kan du se din liste over programmer igen.
Menu > Programmer der kan du flytte til SD kortet

0 0
Jonas Jensen 01-08-2010 15:26:57

er der andre der også har lagt mærke til att Wi-Fi ikke svinger så meget som før, nu er min hele tiden på fuld, det var den ikke før, og det ser ud som der er kommet et mer trin på :D

men nu tænker jeg bare om Wi-Fi hugger så meget strøm som før? :D

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 19:58:34

Min er nu ikke blevet specielt hurtigere men stave fejl har de da fået sneget ind. Skidt det ser ud til at "Just in time" ikke skaber de store problemer som jeg havde frygtet

0 0
Jonas Jensen 01-08-2010 15:22:50

hey guys nu kan du både vende skærmen til højre og venstre :D så nice :D

0 0
Jonas Jensen 01-08-2010 15:22:10

der er ikkke åøæ mere og edn gør det heller ikke selv og jeg kan ikke sætte tastaturet til dansk :O

0 0
Mads 01-08-2010 17:16:30

Ligger de ikke under e og o som før?

Tjek Indstillinger > Sprog og tastatur > Touch input > Internationalt tastatur. Så skal du tilvælge dansk til listen.

0 0
Jonas Jensen 01-08-2010 18:15:20

ja fandt ud af det til sidst

0 0
Jonas Jensen 01-08-2010 15:19:04

jeg synes ikke at sense har fået nogle ænringer :S

0 0
Mads 01-08-2010 18:11:32

Det er vist et spørgsmål om mindre tweaks.

Holder man home knappen nede kommer der dog en ny skærm med seneste apps.

0 0
mvp1972 02-08-2010 19:14:01

wow.. det gjore der så også på min desire før jeg fik 2.2 ind her til morgen...

0 0
Mads 08-08-2010 19:44:07

Selv wow. Den er ændret siden 2.1.

0 0
Henrik Larsen 01-08-2010 15:13:28

Jeg sidder og roder med telefonen og har nu fundet en del sjove og ikke mindst brugbare programmer, man har nu mulighed for at oprette en bærbar Wi-Fi hotspot med sin telefon, der er en lommelygte med og mulighed for at dele programmer med venner.

Under Widget -> Indstillinger er det muligt at finde en række spændende nye ikoner til start skærmen. Vildt fedt.

0 0
Henrik Larsen 01-08-2010 15:03:22

Sikke en skøn lommelygte de har fået lagt ind i denne opdatering...

0 0
Thomas 01-08-2010 15:00:55

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål omkring den nye opdatering...på youtube så jeg tilfældigvis klip fra den nye update..og på alle de desire jeg har set..er noget af interface'et ændret? Som fx det nederste på start siden hvor der står ''telefon'' og program knappen og ''+'' på de klip jeg har set, ser det anderledes ud, og jeg sys det ser federe ud..men der er ændret noget på mit interface...er det noget helt andet jeg har set? eller har det noget at gøre med den nye opdatering? Mvh Thomas (:

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 19:52:46

Som skrevet er det enten fra en Nexus eller en Rootet

0 0
Mads 01-08-2010 17:12:34

Er du sikker på at det ikke er Nexus Ones du har set clips af? Det bruger nemlig standard Android UI (dvs ingen Sense).

Du kan evt prøve at google hvordan man fjerner Sense.

0 0
Søren 01-08-2010 14:49:30

I videoen Android 2.2 Official Video viser de et eksempel hvor de bruger "Android Cloud to Device Messaging" til at hente en rutevejledning fra maps. Er der nogen der ved hvordan man selv kan få det?
MVH. Søren

0 0
Mads 01-08-2010 17:08:24

Tjek http://code.google.com/p/chrometophone/

0 0
Kim Olesen 01-08-2010 14:44:00

firmware opdateret til version 2.09.405.8. jubii

0 0
Jonas Jensen 01-08-2010 14:38:32

gå ind og tjek om der er opdatering så kommer den :D

0 0
Henrik Larsen 01-08-2010 14:36:54

Hvor mange gange jeg har trykket på opdater i menuen har jeg ikke styr på, men nu lykkedes det også mig at få hentet opdateringen, den er ved at installere den opdatering.

0 0
Kim Olesen 01-08-2010 14:26:27

Endelig..... henter Froyo ... wuhuuuuuu....

0 0
Morten R. Hansen 01-08-2010 14:17:22

Langt om længe ;-)

0 0
Oliver Kollerup 01-08-2010 14:11:41

Min er igang med opdatere.

0 0
Søren 01-08-2010 14:11:11

Ellers siger den at du skal slette så der er plads og prøve igen.

0 0
Søren 01-08-2010 14:03:59

Så kunne jeg hente den og samtidig blev fokus fra Formel 1 fjernet...

0 0
Lars Bjerregaard 01-08-2010 10:58:11

Damn, har ikke fået den endnu. Er utålmodig.. Nå, men det kan jo være der går en uges tid før den kommer, men jeg vil have den nu nu nu! :-)

Nogen der har lyst til at skrive lidt om hvordan de oplever forskellen før og efter 2.2 på deres Desire?

0 0
Lars Bjerregaard 02-08-2010 09:15:38

Så kom den sgu i går aftes! Heyhoo....

Oplever ikke umiddelbart nogen forbedringer i hastigheden, men jeg har nu altid synes at Desire er hurtig, så fint nok.

Kan heller ikke umiddelbart spore nogen forbedring i batterilevetid, men kørte på wifi det meste af tiden i går, som jo desværre _æder_ batteriet på Desire.

En "pudsig" lille detalje er at låseskærmen ikke længere viser min operatør (3) som før. Måske en lille bug der har indsneget sig.

Der er ikke nogen revolutionerende ændringer i Sense brugerfladen, snarere små ting der er poleret.

Der er nu voice-search (stemmesøgning) men kun på Engelsk. Skidtet virker faktisk forbavsende godt. Derudover de øvrige forbedringer som hører til Froyo, bla. wifi-hotstop, USB-tethering, etc..

Der er også kommet nogle nye apps. Bla. en ny "News and weather" fra Google, som faktisk er rigtigt fin. Den har dit lokale vejr (som virker) samt flere (konfigurerbare) sektioner med diverse nyheder, som kommer fra Google News. Hentning og visning kører rigtigt hurtigt. Husk at slå automatisk opdatering fra, hvis du vil spare batteri.

Alt i alt ser det umiddelbart fint nok ud. Glæder mig til at opdage alle detaljerne i de kommende dage og uger.

0 0
Christian 31-07-2010 22:43:30

Undre mig lidt over, hvorfor HTC ikke selv har skrevet noget om den opdatering til 2.2 på deres hjemmeside, ligesom de gjorde sidst de sendte en OTA ud til Desire og legend..!!!

0 0
Christian 01-08-2010 09:08:11

Fair nok :) Den havde jeg ikke set :/ Men tak :p

0 0
31-07-2010 19:48:36

Jeg har fået min og den spiller MAX!!!!

0 0
Søren 31-07-2010 22:04:55

Jeg vil også have min. Jeg har forsøgt at stille tiden på min telefon, men den bliver ved med at sætte tiden tilbage få sekunder senere - selvom jeg slår automatisk opdatering fra?

0 0
Nygaard 31-07-2010 22:45:19

Den beholder den nye dato/tid, hvis du ikke springer mere end en uges tid frem.
Men det har stadig ikke nogen effekt :(

0 0
Shawn S. Ø 01-08-2010 08:57:55

Der er ingen grund til at lege med tiden ;) det er ikke den som er afgørende for hvornår i får den.

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 22:10:04

tiden virker ikke desværre havde den i en halvtime der :S

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 21:46:47

kom der en popup meddelse eller hvordan?:P

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 21:44:27

kom der bare en popup meddelse eller en pushmeddelse?

0 0
Mobilsiden.dk 31-07-2010 20:44:37

Sidder der en måde hvorpå man kan "tricke" mobilen, til at hente updaten, selvom det ikke er "ens tur"? Med Hero kunne man fx sætte datoen et år frem...

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 21:04:21

@john: den test model i fik, den kan i da bruge eller bliver den brugt til privatbrug?

0 0
Mobilsiden.dk 31-07-2010 21:08:00

@Jonas. Jeg har naturligvis taget testmobilen frem, og venter i spænding, ligesom alle jer andre;)

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 21:10:07

når :P ja så er det bare tålmodigheden :(

0 0
Mobilsiden.dk 31-07-2010 22:01:46

Ja, præcis. Og den er bare ikke til stede med sådanne ting ;)

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 17:19:30

hvor mange ventede over midnat på at få opdateringen som nogle af de første i danmark?

LIDT NEDERN MAN VAR OPPE TIL 3 OG SÅ ER DEN INGEN GANG KOMMET ENDNU :(

0 0
Shawn S. Ø 31-07-2010 18:18:55

Så har du da også misforstået det hele ;-) De ville begynde her i weekenden og ikke alle får den på samme tid! Så måske er du en af dem som får den en gang i næste uge ;-)

Så tror du var lidt alene oppe for at få opdateringen ;-)

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 18:22:30

jeg var bare spændt på om den kom så tidligt som 00:01

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 18:21:48

jeg har forstået det, og flere store medier siger at alle i europa vil få den inden for 3 dage og det har HTC også sagt i mailen

0 0
Shawn S. Ø 31-07-2010 21:48:23

Det jeg har stående i min mail er blot at de er begyndt at rulle den ud i hele EU fra og med denne weekend ;) men lad os håbe det bliver i weekenden.

0 0
Visky83 31-07-2010 14:16:18

Hvordan tager man nemmest backup af sådan et huk.kort hvis man ikke har en kortlæser til sin bærbar? Skal man bare sætte usb-kablet i pc'en og så lave en Ctrl-C / Ctrl-V på alle markerede mapper?

0 0
Shawn S. Ø 31-07-2010 16:46:44

Du kan godt benytte den metode og så kan du bruge f.eks Sprite Mobile backup

0 0
BSG 31-07-2010 13:30:09

Min gamle rootede Hero ville ikke opdatere til 2.1, men da jeg så inlæste originalsoftwaren til 1.5, da opdaterede den til 2.1 med det samme.

Jeg tror, at det samme er gældende for HTC Desire :o)

0 0
derossi 31-07-2010 12:15:21

nu har jeg trykker umenneskeligt mange gange på "Check now" knappen og køre desværre stadigvæk kun 2.1 øv øv

er der nogle der ude som har fået den endnu ????

0 0
BSG 31-07-2010 13:26:59

Spar dine fingre :)
Opdateringen kommer af sig selv, indenfor to dage :)

0 0
Shawn S. Ø 31-07-2010 16:42:47

Eller et par dage senere ;-) der er ikke blevet lovet at alle får den i weekenden.

0 0
31-07-2010 12:07:56

Jeg fik en opdatering til min Legend i torsdags da jeg kom hjem fra udlandet. Og nu er min firmware version 2.1-update 1. Kan det måske være en for-opdatering til 2.2 til Legend, ligesom Hero fik da den skulle have 2.1?? Det ville være super lækkert hvis det var tilfældet:)

0 0
Jonas Jensen 31-07-2010 15:50:07

den opdatering til legend du snakker om har været der lige så længe som på desire så muligvis kommer der også 2.2 android updatering i denne uge eller næste måned ;)

0 0
Casper 31-07-2010 13:07:01

Den har været til Desire længe, kan ikke lige huske om den kom ud til andre også, så det tror jeg desværre ikke det er :)

0 0
Rasmus 31-07-2010 11:55:56

Er der nogen der har fået opdatering eller har hørt udrulningen er begyndt i DK eller andet EU land?
Man kan aldrig vide om udmeldingen holder vand før der er beviser :-)

0 0
Shawn S. Ø 31-07-2010 16:40:15

Den holder helt klar vand.. fik en officiel mail fra Peter Frølund og HTC ;-)

0 0
Jesper Søgaard 30-07-2010 21:09:09

Så skal jeg love for HTC fik fingeren ud denne gang. Gad vide om det hænger sammen med at iPhone 4 er blevet frigivet? Ret pudsigt at opdateringen allerede kommer nu når den først var lovet til sent på efteråret.

Jeg brokker mig ikke - glæder mig til at hente min opdatering i morgen :)

0 0
Shawn S. Ø 30-07-2010 21:24:27

Det har intet med iPhone at gøre ;)

0 0
BSG 30-07-2010 22:21:43

Måske, måske ikke :)

0 0
Shawn S. Ø 31-07-2010 21:43:05

Mon dog at HTC gør alt for at komme ud i hele EU fordi iPhone lige udkommer i Danmark.. mon he he

0 0
Kenneth 30-07-2010 20:39:27

Hvis ikke der allerede er en side hvor de nye opdateringen / ændringer fremgår ville det være nice hvis ville lave en artikel hvad vi kommer til at få glæde af i android 2.2

og forresten hvis man har ne mobil fra 3 er den så også "branded" og kan man få opdaterigen lang tid senere så?

0 0
Mobilsiden.dk 31-07-2010 08:54:56

Her skal man lige huske, at den generiske ROM som Google frigiver til udviklerne, kan være ændret og justeret af HTC (eller andre som bruger Android).

Det vil sige, at det ikke nødvendigvis er alle features i 2.2 der kommer på HTC's produkter.

F.eks. har HTC ikke på 2.1 haft "stemmestyring" selvom det er en del af Googles ROM. Det handler så om, at denne funktion ikke virker på dansk.

0 0
30-07-2010 20:50:17

Så vidt jeg ved har det ingen betydning om telefonen er branded.
Her er et link underneden der fortæller om hvad opdateringen betyder:
http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html#UserFeatures

0 0
BSG 30-07-2010 20:20:02

Det glæder mig at Google ikki vil lave så mange opdateringer som de har lavet, men kun en om året, så de andre kan følge med :)

0 0
Casper 30-07-2010 18:14:48

Hvad nu hvis man har sat sin Desire op til at "sikkerhedskopier mine data og indstillinger", er det så ikke alt den laver kopi af, eller hvordan?

0 0
BSG 30-07-2010 20:15:33

Du gør klogt i at tage ektra backup af memory kortet :)

0 0
Shawn S. Ø 30-07-2010 21:21:49

Opdateringen rører på ingen måder kortet men man tager jo altid backup af sådan et kort! Det har en vis leve tid og ja så kan det jo altid gå i stykker.

0 0
Visky83 31-07-2010 12:16:26

Hvordan tager man nemmest backup af sådan et kort hvis man ikke har en kortlæser til sin bærbar? Skal man bare sætte usb-kablet i pc'en og så lave en Ctrl-C / Ctrl-V på alle markerede mapper?

0 0
Nygaard 30-07-2010 20:07:01

Jeg tror ikke det omfatter f.eks. billeder og video.

0 0
30-07-2010 20:47:57

Nej men de ligger jo også på mem kortet som ikke bliver berørt af opdateringen.

Hilsen Thomas

0 0
Dan 30-07-2010 17:06:26

Dejligt at der er plads til en nyhed i dag som ikke omhandler Iphone.

Ja det er super god stil fra HTC!
Nogen der ved om den er på vej til Legend lige om hjørnet?

Og nogen som ved hvordan man udskifter fra en rootet android 2.2 til HTC original rom igen?

Jeg kan bedre lide Sense, så vil gerne tilbage nu når 2.2 kommer fra HTC selv

0 0
eddie 30-07-2010 16:51:38

Lyder godt, så kan man få nogle gode custom roms.

0 0
Nygaard 30-07-2010 15:44:37

Glæder mig som et lille barn!
Specielt de lovede optimeringer af hastigheden i OS'et ser jeg frem til. Synes ikke altid min Desire er lige hurtig, når man har gang i flere ting på én gang, og hurtigt skifter mellem de forskellige programmer.

0 0
omarno 30-07-2010 15:22:27

det jeg ikke forstår helt er at når den er kommet på lørdag kommer den så til legend efter den har nået ud til alle desier i danmark og europa ??

0 0
Mobilsiden.dk 31-07-2010 08:55:40

Denne opdatering er ikke til Legend. Om der kommer en sådan vides ikke præcist. Læs eventuelt HTC's kommentar i artiklen.

0 0
Shawn S. Ø 31-07-2010 18:22:50

Godt at du kom lidt ned fra iPhone skyen et øjeblik John.

Som jeg læser udmeldingerne er der en stor chance for at den kommer til Legend inden alt for længe.

0 0
30-07-2010 14:41:36

Ok det er dælme kundeservice der vil noget...Det kunne SE godt nok lærer noget af. De skal bruge 6 mdr på at implementerer 2.1... :(

0 0
Henrik 30-07-2010 15:25:54

SE er presset, de har ikke ret mange udviklingsresourcer, de var jo nødt til at fyre en masse udviklere for 1,5 års tiden siden fordi de tabte så mange penge.

De fik vendt skuden her i 2010, men de er nok stadig lidt vinge skudt.

Iøvrigt, du skal ikke glæde dig for tidligt til 2.2, min test-Nexus her med 2.2 har givet nogle problemer. Det har vist sig, at 2.2 ikke er helt bagudkompatibel - cirka halvdelen af de apps jeg har installeret på den crasher efter updaten.

0 0
Christian 30-07-2010 19:01:52

jeg har tilgængæld ingen problemer med apps på min desire der er opdateret til 2.2 med en custom rom

0 0
Oliver Kollerup 30-07-2010 14:41:02

En dejlig nyhed at varme sig på her i weekenden. Men er meget overasket over, at den kom så tidligt.

0 0
BSG 30-07-2010 14:24:22

Spændende :)

0 0