Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire skulle have været Incredible S

HTC Desire skulle have været Incredible S

HTC Desire var en fed telefon. Men Incredible S burde have været lanceret for et år siden, i stedet for Desire.

HTC Desire blev af blandt andet Mobilsiden.dk kåret som “årets mobil 2010”, hvilket skete med 25 procent af stemmerne. Men efter vi netop har fået Incredible S til Danmark, kan vi konstatere, at Desire slet ikke burde være sendt på markedet.

Incredible S er nemlig så meget bedre end Desire, og da Incredible kom i USA for et år siden, har der altså ligget en bedre mobil og luret, mens vi i Europa kun fik den næstbedste.

Vi har samlet et par eksempler på, hvorfor Incredible S er bedre end Desire.

SMS og beskeder er forbedret

Besked-funktionen i Desire har irriteret mig og mange andre brugere.

Men i Incredible S er det blevet meget lettere at markere tekst og indsætte eventuelle manglende ord i en sætning.

En anden ting er, at tastaturet på Desire mangler æ, ø og å - hvilket der også er blevet plads til på Incredible S. Spørgsmålet er, hvorfor HTC sendte en mobil på markedet i Danmark, uden æ, ø, å.

På Incredible S er “kladder” blevet, som de hele tiden skulle have været. Det har været et stort irritationsmoment for mig, at kladder på Desire ikke var i selve beskeden og gemt i “samtaleoversigten, men derimod i en seperat kladde-mappe.

Flere forbedringer

Vejrudsigterne opdateres i Incredible S når de åbnes , og altså ikke længere med f.eks. tre timers interval eller lignende. Det gør at vejret er langt mere præcis.

Også telefonens højtaler er forbedret markant. På HTC Desire er lyden meget skinger - men altså langt mere tålelig i lyden på Incredible S. Her kan man faktisk holde ud at høre på musikken i telefonens indbyggede højtaler.

Kameraet i Incredible S er også “Incredible” og umiddelbart det bedste kamera vi, på Mobilsiden.dk, har set i en HTC telefon frem til nu. Dette gælder også videokameraet - som nu også optager lyden i en væsentlig bedre kvalitet.

Vent på Desire S

Tiden løber hurtigt fra mobilerne på markedet - også fra Incredible S - særligt når den reelt allerede har et år på bagen.

Har du i dag en HTC Desire der skal udskiftes er vores anbefaling derfor, at springe Incredible S over, og vente på den nye Desire - den med navnet HTC Desire S.

Incredible S ER bestemt en fin telefon. Vi tror bare, at der findes bedre alternativer.

Læs også:

 - Første kig på HTC Desire S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper 25-03-2011 12:23:55

I skal jo huske på, at lige meget hvad, så er der INGEN af dem, som er lige så perfekte, smukke, vidunderlige og ufejlbarlige som iPhony4!
Mantraet her på siden er jo sådan, at "joh, det er s'mænd en ok phone den her! Den gør alt hvad vi forventer, lang batterilevetid, godt design, god pris, super UI...i det hele taget, ingen fejl fundet! Den får 4-5 stjerner...men IKKE seks stjerner, for dén position er forbeholdt den hellige gral...på trods af dens fejl!"
Tror s'gu snart, at jeg foretrækker http://www.hjemmet.dk efterhånden (tak for linket, JB)

0 0
Shawn S. Ø 25-03-2011 17:05:59

Tror jeg hopper på den der http://www.hjemmet.dk lyder som en interessant side ;)

0 0
JB 24-03-2011 23:36:46

Der er jo ingen ting i denne artikel der giver mening, hvis man objektivt set, ser på fakta om de mobiler der nævnes.

Hvis redaktionen vil prøve at slippe afsted med den slags røverhistorier, bliver altså nødt til at publicere dem på en hjemmeside, hvor læserne rent faktisk ved MINDRE om mobiltelefoner end jeres skribenter gør. Her f.eks.:

http://www.hjemmet.dk/

0 0
Morten Kofoed 24-03-2011 16:47:53

Godt nok en vanvittig artikel, der er godt nok noget og læse op på for Lene eller hvis ide det var med denne artikel.

For nej, HTC Incredible udkom for et år siden, nu kommer HTC Incredible S så, laver I så, en i stil med denne artikel når HTC Desire S udkommer og siger at den skulle været udkommet for et år siden, og der ikke skulle have været en HTC Desire?

0 0
Shawn S. Ø 24-03-2011 16:52:58

Nej skal de følger samme spor som denne artikel så sammenligner de den med Legend he he

0 0
Tobias 24-03-2011 17:31:31

Her sidder jeg som noob af rang og bliver næsten ked af det, over at have købt en incredible hvis den skulle have været kommet for 1 år siden. :P

0 0
Shawn S. Ø 24-03-2011 16:30:02

hmm der var jeg da ved at falde ned af stolen der. Lene Birklund kan da umuligt være så uvindende om mobilverden eller..

d. 12. apr 2010 lavede mobilsiden denne sammenligning http://www.mobilsiden.dk/nyheder/htc-incredible-mod-htc-desire,lid.11268/

Desire og den første Incredible er stort set den samme telefon. Hvor den eneste forskel er et anderles cam og 8 gb. intern hukommelse. Tilgengæld var Desire født med et SD kort ;) Softwaren er også nøjagtig den samme!!

Og som enhver kan se er Incredible S og den gamle Incredible to meget forskellige telefoner.

Kan jo være at det bare er Lenes formuleringer det er galt med. Så hvis ikke der bliver redigeret kraftigt i artiklen så burde den slettes.. ;)

0 0
GK^ 24-03-2011 18:30:55

Kvinder og teknik siger jeg bare:p

0 0
Daniel Jørgensen 24-03-2011 15:55:38

Lige præcis det jeg også mener !

Det er lidt som om mobilsiden.dk tror at Incredible og Incredible S er to identiske telefoner, men det er de jo overhovedet ikke :S

0 0
Daniel Jørgensen 24-03-2011 14:06:30

.. Er jo to forskellige telefoner..? Og de ting i nævner her jo sådan set kun software forbedringer. Incredible havde ikke disse forbedringer da den kom i USA for et år siden. Så jeg kan ikke lige forstå hvorfor i siger vi fik den næst bedste mobil herhjemme.. Incredible og Incredible S er ligeså forskellige som Desire og Incredible S er ..

0 0
Mobilsiden 25-03-2011 08:16:46

Nogen af forskellene vi nævner er skærm og kamera - disse er ikke software :-)
Men mener også stadigvæk, at der er ting i softwaren, som fra både Google og HTC's side skulle være rettet tidligere.

0 0
Jacob 24-03-2011 12:39:30

Nu skal I huske at i sammenligner med den danske mobil, og ikke den der udkom i USA sidste år. Javist, æ, ø og å er da at forvente i en dansk mobil - savnede det da også i min Legend, men større problem var det altså ikke.

De forbedringer i snakker om i Incredible S kunne lige så godt være nogle der har været ændret efter erfaring med Desire.

Når det så er sagt, så har jeg ikke undersøgt hvad den amerikanske model indeholder, altså den der blev lanceret sidste år.

0 0
Mikkel Andersen 24-03-2011 12:32:50

Når nu i skriver, at man skal vente på Desire S. Hvornår kan man så ca. forvente en anmeldelse her på siden?

0 0
KimDotDK 24-03-2011 12:54:39

Linker du ikke til en anmeldelse af Incredible S og ikke Desire S, som Mikkel efterlyser? Kan også bare være, det er mig der har misforstået noget :)

0 0
Nygaard 24-03-2011 11:09:01

Særligt manglen af Æ, Ø, og Å har jeg bandet over mange gange.
Lad os håbe vi får dem med i Pyramid.

0 0
Mobilsiden 24-03-2011 11:27:53

Jeg tror bestemt de kommer i de kommende modeller - Incredible har dem jo, så ville i hvert fald være dumt at gå tilbage :-D

0 0
Shawn S. Ø 24-03-2011 17:15:10

Men Lene det er jo kommet med den nyeste udgave af HTC Sense. Den kommer også til Desire med den næste opdatering. Selvom det er et meget lille problem.

Du kan jo lige tjekke Desire HD ud som netop har den nyese Sense. Og ellers er jeg nød til at opfordre dig til at lave lidt mere research. Denne artiklen er langt under den kvalitet der burde her på siden.

0 0
Mobilsiden 25-03-2011 08:13:03

Nu er det stadigvæk sådan at der også er hardware ting, som er forskellen på Incredible og Desire... Og derfor har det ikke kun noget med Sense at gøre...

0 0
Shawn S. Ø 25-03-2011 08:34:13

Ja men Lene nu må du stoppe. Kan du ikke se forskel på Incredible og Incredible S?

i april 2010 skrev i om Incredible og den er helt identisk med Desire med hensyn til hardware. den eneste forskel er et anderles cam og 8 gb. intern hukommelse. Tilgengæld var Desire født med et SD kort ;) Softwaren er også nøjagtig den samme.

Incredible S er en helt anden og ny telefon??

Med hensyn til ÆØÅ så kan jeg oplyse dig om at det intet har med hardware at gøre. Det er med i den nyeste Sense ;)

0 0