Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire stadig på toppen

HTC Desire stadig på toppen

Selvom iPhone 4 er kommet på markedet sidder Desire stadig solidt på tronen som den mest populære mobil.

Selvom HTC Desire har fået skarp konkurrence som topprodukt af både Apple iPhone 4 og Samsung Galaxy S, beholder Desire førertrøjen.

I august måned var HTC Desire for sjette måned i træk den mobil, som brugerne af Mobilpriser.dk søgte mest på. 

Desire høstede dobbelt så mange kliks, som den nærmest konkurrent - iPhone 4, der kommer ind på en andenplads.

Sony Ericssons Xperia X10 er til gengæld blevet skubbet fuldstændig af listen.

Nokia 6700 Classic, der aktuelt er den eneste mobil på listen, der ikke er en touch-mobil, er også på vej ud. Den er faldet fra en niendeplads i sidste måned, til en tiendeplads i august. 

Skal man tro på listen, er pro-versionen af Sony Ericsson Xperia X10 mere populær end den almindelige version.

Top ti august

1. HTC Desire: Se priser | Læs anmeldelse
2. Apple iPhone 4 16 GB: Se priser | Læs anmeldelse
3. HTC Wildfire: Se priser | Læs anmeldelse
4. Sony Ericsson Xpera X10 mini pro: Se priser | Læs anmeldelse
5. Samsung GT-I9000 Galaxy S: Se priser | Læs anmeldelse
6. Sony Ericsson Xpera X10 mini: Se priser | Læs anmeldelse
7. HTC Legend: Se priser | Læs anmeldelse
8. Apple iPhone 3GS 16GB: Se priser | Læs anmeldelse
9. Apple iPhone 4 32GB: Se priser | Læs anmeldelse
10. Nokia 6700 classic: Se priser | Læs anmeldelse

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim 02-09-2010 17:00:56

Jeg ser rigtig mange flere fordele ved Desire end Iphone. For det første prisen, bedre og flottere brugerflade, og ingen overvågning fra apple. Måske er designet flottere på Iphone, men som der tidligere er skrevet, så vil jeg heller ikke betale 20-30.000 kr for et B&O fjernsyn pga designet. B&O er jo ikke bedre ellers, end Philips, Sony osv.
Jeg er super glad for min Desire, og vil ikke bytte med nogen anden.

0 0
Christoffer 02-09-2010 14:18:18

den eneste grund til at Desire har første pladsen er fordi de andre modeller er ret dyrere bare se Galaxy S er 1000 kroner dyrere og er 1000 gange bedre og så har Desire også fået hjælp af Tattoo og Legend

0 0
Daniel Jørgensen 02-09-2010 14:27:02

Hvorfor er Galaxy S 1000 gange bedre end Desire?

0 0
02-09-2010 16:41:43

Det ville jeg også godt vide, da jeg købte min Desire hos 3 kunne jeg vælge imellem en desire og en galaxy s til samme pris(galaxy er blevet 300kr dyre i mellemtiden). Som jeg ser det har Galaxy S en bedre skærm end Desire, mens desire har et bedre design og en bedre brugerfalde pga. HTC sense.

Som jeg ser det er de to to telefoner meget lige uden at være ens. Jeg valgte Desire fordi den jf. anmeldelser har en god skærm(om end ikke lige så god som galaxys) og en bedre brugerflade.

Problemet med iphone er at den netop også står meget lige med android topmodellerne, men koster langt mere, så det iphone kan en smule bedre end de andre koster meget.

0 0
Christoffer 03-09-2010 12:01:05

Peter, Daniel Galaxy S er den bedste smartphone i 2010 da det først og fremmest er den telefon der har haft mest at byde på i år HTC sense ligner sig selv der sker ikke de første forandringer der er kommet friedstream på Legend hurra for det ellers ingen kæmpe forandringer Galaxy S fører på skærm, hastighed og grafik Desire er kun bedre end Galaxy S på to punkter et bygge-kvalitet og så er der kamera flash mange HTC fanboys kan ikke acceptere at Samsung og Motorola er kommet godt op i kampen HTC var de første med Android derfor er de stadig på toppen skulle jeg vælge mellem en Galaxy S, Desire eller X10 ville mit fald være Galaxy S

Galaxy S er kongen accepter det eller ej det er jeres valg

0 0
Nygaard 03-09-2010 14:23:56

det er utroligt svært at tage en person og de tilhørende mangelfulde argumenter seriøst når han/hun knap nok formår at gøre sig selv forståelig ved hjælp af en simpel formulering synes du ikke?

Tilbage på skolebænken, fanboy.

0 0
Christoffer 03-09-2010 15:43:01

hvorfor tror i at IPhone stadig er på toppen? selvfølgelig fordi Apple lavede verdens bedste smartphone 2 gange hvorfor tror i HTC stadig er på toppen med Android? selvfølgelig fordi de lavede den første, anden, tredje Android mobil se det i øjnene at Galaxy S er den største nyhed i mobilmarkeds historie Samsung havde succes med den første klapmobil siden har de haltet og nu her i 2010 kommer Galaxy S det bedste comeback ever og nu vil jeg gerne have 5 fucking grunde til at Desire er bedre end Galaxy S lets rock'n'roll.

0 0
03-09-2010 17:20:10

"Galaxy S er den største nyhed i mobilmarkedets historie", jeg har da sjældent hørt en værre gang nonsens. Hvis vi kikker på de senster år(siden 2007), så er iphone den største nyhed, hverken desire eller galaxy s kommer i nærheden. Med iphone flyttede smartphonen fra kontoret til de private hjem. De eneste telefon der kommer i nærheden er nexus one og htc magic fordi de var med til at introducerede android, som den første reelle konkurrent til apple.

iphone er en skelsættende men ikke den vigtigste nyhed, de tilfalder(efter min mening) den første commercielle mobiltelefon og den første lommestørrelse mobil, det sidste fordi det gjorde mobilen til hvermands ege(lige før årtusind skiftet). Klapmobilen var måske nyskabende, men langt fra noget jeg vil kalde en stor nyhed. Tag i øvrigt et kik på klippet, her fra siden, om netop mobilens historie.

Jeg har selv en Desire(som rundt regnet har samme ydelse som Galaxy s) og er ikke decideret apple fan. Ikke desto mindre mener jeg at apple hører til blandt de tre, måske fire, vigtigste firmaer i efterkrigstiden. De andre to er intel(pga mikroprocessoren som efter min mening er en i de mest skelsættende opfindelser i hele menneskets historie) og google.

0 0
Christoffer 03-09-2010 22:32:56

Peter klaptelefonen va en stor nyhed lige da den udkom i dag er det intet og nej Desire har ikke samme ydelse som Galaxy S her er nogle punkter:

1: bedre skærm
2: bedre processor udnyttelse
3: bedre hastighed

ren design mæsigt er det en sag for sig selv da jeg synes Galaxy S design er meget godt da det tynder plastik har to fordele:
1: telefon vejer ingenting
2: telefonen tager ikke skræmmer så let

tag det ikke som om jeg hader HTC jeg synes selv Desire er en fed telefon men jeg er bare en anelse gladere for Galaxy S.

0 0
04-09-2010 18:02:32

Du skrev at Galaxy S var den største nyhed i mobilens historie, det må du kunne argumentere for. Tilsvarende for klaptelefonen, som gangske korrekt nævner er på vej væk og dermed dårligt kan kaldes en succes.

Angående hastighed, så er det svært at sige noget om, i de fleste tilfælde har forskelende for små til at man vil ville opdage det uden for et testmiljø. Desuden er mange hastighedstests fx på youtube ikke specielt gode især sammenlignet med tests af computerhardware.

Noget der gør en stor forskel er brugerfladen, HTC Desire og Legend får ros for Sense i langt de fleste anmeldelser. alle topmodeller af smartphones har fordele og små ulemper så uanset hvilken topmodel du vælger bliver du nødt til at gå på kompromis.

0 0
Christoffer 04-09-2010 20:37:27

jeg trækker det tilbage at Galaxy S er den største nyhed, men rent hastighed mæssigt er Galaxy S bare hurtigere end Desire jeg tager ikke videor som dommere jeg har prøvet dem begge to side om side og åbnet flere forskellige hjemmesider Galaxy S er bare hurtigere.

0 0
04-09-2010 22:10:09

Har du prøvet en Desire med eller uden Froyo, for det gør formentligt en stor forskel(jeg fik min Desire efter lanceringen af Froyo)

0 0
Christoffer 05-09-2010 20:54:38

jeg prøvede uden Froyo men husk på at Galaxy S også får Froyo senere på året

0 0
Flemming 02-09-2010 12:33:08

Umiddelbart tror jeg at grunden til at en telefon som Desire er i toppen er fordi at folk godt ved at en iPhone er dyr.

Et af de bedste alternativer til en iphone er jo netop desire. Prismæssigt er en desire 3000kr billigere hos f.eks. telia over 6 måneder og da den kan det samme, eller mere, og det samtidig er den telefon som klarer sig bedst i test overfor netop iphone 4, så er det jo ikke mærkeligt at folk klikker mere ind på den.

Jeg ved godt at et B&O fjernsyn koster 20.000kr mere end det jeg har, jeg har derfor heller ingen interesse i at se at jeg ikke har råd til det, så hellere gå efter dem som er ligeså gode men koster mindre.:-)

0 0
BSG 02-09-2010 13:25:04

Desiren har nogle fordele frem for iPhonen, selv om den er helvdelen billigere.

0 0
Malte 02-09-2010 12:21:57

at vi venter spændt på, hvornår den igen kan leveres!

0 0
TJ 02-09-2010 09:10:31

UHA DA !Tænk hvis de nye HTC Desire, Wildfire, Scorpion & Vision også kommer med modeller i 8GB-16GB & 32GB ( ligesom Apple ) så vil HTC indtage de første 12 pladser ud af 10 mulige ! Godt gået af "dværgen"

0 0
Daniel Jørgensen 02-09-2010 09:39:00

Sådan ser jeg det ikke. Jeg ser det absolut ikke som en fordel, men tværtimod en ulempe hvis der kom modeller med 'fast' størrelse (altså 8 - 32 gb).

Med en desire har jeg jo netop muligheden for at opgradere størrelsen uden at skifte telefonen.. og kan endda have flere forskellige huk. kort hvis det bliver nødvendigt :)

0 0
TJ 02-09-2010 11:59:12

Daniel forstå mig ret, det var også sarkastisk ment, det er jo snyd at Apple Iphone kan "optage" 2 pladser i top 10 bare fordi den ene er med 16GB & den anden er med 32GB, derfor ovenstående eksempel

0 0
BSG 02-09-2010 11:42:57

Selv om den kommer med 8, 16 eller 32GB, så har den også udvidelseskort, hvis jeg har forstået det rigtigt.

0 0