Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire stiger i pris efter Android-update

HTC Desire stiger i pris efter Android-update

HTCs gamle topmodel Desire er siden den nye Android-opdatering steget i pris.

HTC Desire (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Desire (Foto: Mobilsiden.dk)

HTC kom i det tidlige forår sidste år på markedet med HTC Desire, der senere fra flere sider, blev kåret til årets smartphone 2010.

I starten af august i år blev der så udsendt en opdatering af styresystemet Android i produktet, der på nogle områder, softwaremæssigt, bragte HTC Desire op på siden af de helt nye Android-produkter i markedet.

Opdateringen til Android 2.3 Gingerbread har haft en opadgående indflydelse på Desire's pris. Det viser statistik fra prisportalen Mobilpriser.dk.

HTC Desire kostede ved salgsstarten i marts 2010, cirka 3.650 kroner uden abonnement. Siden da er prisen gradvist faldet og den 23. juni i år nående den det hidtil laveste niveau på 2.621 kroner.

Her ses en graf over udviklingen på gennemsnitspriserne på HTC Desire, uden abonnement. Kilde: <a title=Mobilpriser.dk" />
Her ses en graf over udviklingen på gennemsnitspriserne på HTC Desire, uden abonnement. Kilde: Mobilpriser.dk
Foto: Mobilpriser.dk

Prisstigning efter Android-nyhed

Men da snakken om den nye Android-update startede i techmedierne rundt omkring på nettet, begyndte prisen igen at bevæge sig opad.

Den 17. juli kostede HTC Desire således 3.234 kroner uden abonnement - målt på et gennemsnit af forhandlere, som solgte produktet den pågældende dag.

I dag den 10. august er prisen dog faldet lidt. Den billigste forhandler på Mobilpriser.dk sælger mobilen til 3.069 kroner. Vil du have HTC Desire i hvid, er prisen 3.299 kroner.

Til sammenligning kan man købe den helt nye Desire-model, HTC Desire S, for 2.790 kroner. uden abonnement. Denne smartphone er fra fabrikken født med Android 2.3.

Læs også:
- Sådan er HTC Desire med Gingerbread


HTC Desire - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Malte 11-08-2011 11:25:23

Jeg købte min (ulåste) Sensation lige da den kom på markedet, i dag er den 5-600 kr. dyrere.

0 0
JohnnyNr5 10-08-2011 18:01:26

Jeg er selv indehaverens af en Desire, som jeg stadig (og ikke mindst efter updaten, holder rigtig meget af. Ift nogle af de mere plasticagtige foner jeg har haft i hånden, udstråler min mere end et år gamle Desire stadig kvalitet, og med updaten kører den nu også helt fornuftigt.

Når det er sagt: At nyprisen for en Desire stadig ligger så højt, er i mine øjne ren idioti. Det er den, sammenlignet med de nyere på markedet, ikke i nærheden af at være værd. Skulle jeg købe ny fon nu, blev da helt sikkert ikke sidste års telefon til den pris. Jøsses.

Sidebemærkning: Min har en Amoled skærm, ikke s-lcd. Det blev Desire oprindelig solgt med, indtil det begyndte at knibe med at få skærme nok.

0 0
tomyota 11-08-2011 14:12:36

Og hvon ved man om det er en amoled skærm man har....eller en alm.
Jeg er stadig noget forbeholden mht til 2,3 opdaten.....og venter nok lidt endnu........fik at vide hos Htc at bordet fanger og man ikke kan vende tilbage til 2,2.....Men.......den spiller jo.....:-D

0 0
JohnnyNr5 11-08-2011 15:29:10

Har du stadig æsken den kom i? I så fald kan du læse det under specs på bagsiden af den.

0 0
tomyota 11-08-2011 19:53:04

Så har jeg kigget.....der står 3,7 " skærm......og så er det jeg tænker.... Vi har to Desire......og der står Anmoid på konens kasse....måske er låget blevet byttet på et tidspunkt..... For der er flottere skærmbillede på min.....
Andre måder man kan finde ud af det på..?

0 0
Anders 12-08-2011 00:06:51

Prøv at Google sort på begge telefoner, og så tage det billede der ser mest sort ud.
Det sort der er HELT sort er amoled, det grålige er super-LCD

0 0
tomyota 12-08-2011 17:17:34

Så er det på plads....fruens Amoled....min S lcd(men stadig den flotteste skærm..... O:-)
Tak til alle 3

0 0
Lars 12-08-2011 12:31:24

man kan også prøve med hvid, den der er hvid er super lcd og den der er blå er amoled ;)

0 0
Kokomo 10-08-2011 16:51:09

Jeg vil nu sige, at SGS1 er meget bedre. Det er simpelthen for dårligt med hukommelses problemet på htc! den pris er urimelig for en så gammel telefon.
trackballen på min desire bruger jeg aldrig. ville ønske jeg kunne slå den fra. og jeg kan ingen forskel mærke fra froyo til gingerbread opdateringen

0 0
bent c 10-08-2011 16:40:38

Men jeg må da godt nok sige, at opdateringen af min gamle Desire virkelig har sat fut i den. Den er blevt vild hurtig - downloader apps på et sekund ...

0 0
Urbanus 10-08-2011 15:58:50

Det er der så delte meninger om. Jeg synes Desire på de fleste punkter er en federe telefon (jeg kan bedre lide Sense, designet, menuerne, browseren, trackballen og meget andet).

Galaxy S har da også sine styrker, men i mine øjne er det nu primært hukommelsen og AMOLED-skærmen (selvom jeg faktisk synes Desires S-LCD er ganske fed). Jeg har fået tilbudt en ny Galaxy S gratis, og jeg overvejer lidt at snuppe den alene pga. den ekstra hukommelse, og så må jeg jo så prøve at lægge så meget oven på, så jeg kommer så langt væk fra Touchwiz som muligt. Men jeg overvejer stadig, da jeg tvivler på at jeg kan gøre Galzy S helt lige så fed som jeg synes Desire er (når man ser bort fra den skandaløse mangel på hukommelse).

Til gengæld er det en total gåde at nogen vil købe en gammel Desire når man kan få den nye Desire S, med 1 GB hukommelse og ellers federe specs (eller specs på samme niveau) på alle områder, billigere. Eneste minus er at den mangler trackball, men det kan man nok vænne sig til. Om man kan lide HTC eller ej, så kan alle da vist blive enige om at det er en betydelig bedre telefon end den gamle Desire.

0 0
ali 10-08-2011 19:52:30

hvis du for den gratis og ikke vil bruge den til noget kan du da blot sælge den.

0 0
HrLaursen 10-08-2011 15:44:55

Der er vel ikke nogen der kan finde på at købe den mere, når man kan få en Galaxy S til 2538 uden abn. Den er på alle områder federe end, ja, faktisk alt HTC pt. har lavet. SGS II er dog endnu federe. SGS 1 kan også opdateret til 2.3.3 og der er snak om Ice Cream til den også.

0 0