Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Desire tvinger webshops i knæ

HTC Desire tvinger webshops i knæ

Den nyeste topmodel fra HTC ligger ikke og samler støv på lagrene. Interessen sætter nogle webshops under hårdt pres.

HTC Desire
HTC Desire

HTC Desire har været til salg i Danmark i lidt over en uge, og har på kort tid, opnået at skabe stor interesse fra mobilkøberne.

Det har ikke været muligt, at få de eksakte salgstal oplyst, men producenten udtrykker tilfredshed med salget i butikkerne.

- "Alt hvad der kommer til landet af Desire-mobiler bliver solgt næsten med det samme", fortæller HTC Danmark til Mobilsiden.dk

Webshops under pres

HTC Desire har ifølge Telmores shopmanager overrasket hele markedet.

- "Som alle andre har vi problemer med at skaffe produkter nok. Vi kan sælge 250 telefoner på bare fem minutter, hvilket naturligvis gør det svært for vores webshop at følge med", fortæller shopmanager Brian Petersen fra Telmore.

Også Call Me oplever, at shoppen sættes under pres af HTC Desire.

- "Desire er den bedst sælgende telefon indenfor de seneste 14 dage. Vi kan sælge, så meget der kan skaffes", siger Call Me's direktør Søren Abildgaard.

Læs også:
 - iPhone lignende interesse omkring Desire
 - Test: HTC Desire - smartphonen over dem alle
 - Web-TV: HTC Desire tæt på
 - Duel: HTC Legend mod HTC Desire


HTC Desire - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

jens.hansen 26-04-2010 13:07:57

Jeg er smart phone rookie, og vil gerne have et par råd til hvilket tilbehør til Desire, som absolut er en nødvendighed?(Eks. udstyr til bilen, screen protector, pouch, bedre headsets osv.)
Håber I vil komme med et buu, thanks.

0 0
imraneren 23-04-2010 14:10:22

Nogle der ved om det er en skrøbelig telefon?

0 0
Tarellethriel 24-04-2010 16:57:30

Det kommer vel an på, hvordan du generelt behandler din mobil, men jeg synes ikke, den virker skrøbelig.
Den har nu været på gulvet nogle gange, uden at tage skade. Bagsiden har ingen ridser efter otte dage, men skærmen har dog (desværre) fået to meget små ridser. Men jeg opbevarer altid mobilen i en tom lomme eller et tomt rum i min taske for at undgå netop det - har på fornemmelsen at den ville have haft en del flere skrammer, ellers.
Må dog indrømme, at den ikke ligger særligt godt i min hånd, så når jeg står med den, er jeg altid bange for at tabe den, da den ikke føles som den type mobil, man bare kan kyle i jorden uden at den tager skade. Hero'en virkede meget mere solid.

0 0
imraneren 26-04-2010 15:33:21

Legend it is then :D, har en tendens til at smide min tlf i lommen, uden rigtigt at tænke over hvad der ellers ligger der.. men tak for responsen.

0 0
Tarellethriel 22-04-2010 17:24:32

Data under roaming er det ikke - det er ét opkald!
Og jeg kan ingen forklaring få fra kundeservice. Har nu skrevet til Call Me's kundekonsulent for at få en forklaring på, hvad pengene er brugt på.
Jeg har saldokontrol på 100 kr., så jeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor min mobil ikke blev spærret umiddelbart efter, for de kan jo selvfølgeligt ikke afbryde midt i et opkald.
Men jeg synes også det lyder lidt mystisk - tror det er en fejl fra Call Me's side.

0 0
Tarellethriel 22-04-2010 15:10:03

Jeg kan kun anbefale, at man passer på med Call Me (selvom de har super god kundeservice). Jeg fik min HTC Desire fra dem den 16/4, en uge før forventet, og har indtil nu kun haft positive oplevelser med dem.
Men men men... jeg har åbenbart brugt for 1900 kr. data på mobilen, selvom jeg har en Datapakke - det er nemligt ikke alle ting der er inkluderede i datapakkerne, hvilket de bestemt ikke skriver på deres hjemmeside med store bogstaver.
De kan ikke oplyse mig om, hvad det præcist er, jeg har lavet på mobilen, og kan dermed heller ikke garantere at jeg ikke gør det igen, men jeg har altså foretaget ét GPRS-opkaldt til en værdi af 1900 kr.

0 0
Jackie 23-04-2010 09:04:20

det må da være en fejl ?
håber jeg da for dem..
har også købt den med en maxidatapakke og hvis jeg får en regning på 1900 bliver jeg godt nok tosset !

og hvis de ikke kan oplyse dig hvad det er præcist du har brugt det på eller kan bevise det skal du ikke betale ?
det svare til de siger jeg har købt en telefon men de kan ikke lige dokumentere det.. men de kraver stadig pengene ?

0 0
Tarellethriel 26-04-2010 09:34:45

De ville se om de kunne lave en kaldsregistrering, så regner da med at komme til buden i det her.
Men indtil videre kræver de stadigt betaling.

0 0
22-04-2010 16:04:10

Få dog benene på nakken mand og kom væk, det er jo landevejsrøveri ved højlys dag. Kommer de ikke med en forklaring på de 1900 senere? har de ikke et maksimum der lukker for vandhanen ved 200 kroner eller deromkring?

0 0
Tarellethriel 22-04-2010 17:30:38

Data under roaming er det ikke - det er ét opkald!
Og jeg kan ingen forklaring få fra kundeservice. Har nu skrevet til Call Me's kundekonsulent for at få en forklaring på, hvad pengene er brugt på.
Jeg har saldokontrol på 100 kr., så jeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor min mobil ikke blev spærret umiddelbart efter, for de kan jo selvfølgeligt ikke afbryde midt i et opkald.
Men jeg synes også det lyder lidt mystisk - tror det er en fejl fra Call Me's side.

0 0
Peder 22-04-2010 15:27:10

Hm... Lugter lidt af data under roaming??? Ellers er det godt nok mange MByte i DK. Kan du ikke se på selvbetjening hvornår du har brugt hvor meget?

0 0
Jackie 22-04-2010 13:42:50

håber bare callme tager sig sammen...
har købt min telefon der inde og der sker bare nada..
selv om de siger de har sendt en telefonen til mig og T&T nummer, har de ikke fået sendt telefonen..
og er nu udskudt til den 28/4 :'/ og jeg burde have haft den seneste den 16/4 :S
også selv om jeg blev lovet der var en telefon med mit navn på vej til mig.. :S

0 0
22-04-2010 12:11:22

Tror I ikke det er pga de animerede baggrunde at den sælger så godt? ;-)

0 0
Mathias M 22-04-2010 11:58:24

Callme er også ude med en billig løsning, jeg kan godt lide deres 275 abb. hvor du kan få en data pakke med og resten til forbrug, og så giver du sådan set kun 1799 for en desire, ihvetfald i mit vedkommende, da mit forbrug ligger på de 275 med fri sms og datapakke. Jeg er færdig med at give 600 kr om måneden, det er sku for meget.

0 0
DKShadow 22-04-2010 11:34:07

Jeg glæder mig til at være ude af min binding hos CallMe, så jeg kan få fingrene i HTC Desire. Spørgsmålet er jo så, om man mon kan få leveringsdatoen til at hænge nogenlunde sammen med datoen hvor min binding ophører, da der allerede nu er 3-4 ugers levering på mobilen, i hvert fald hos CallMe.

0 0
Jackie 22-04-2010 13:38:22

du skal bare huske hvis du skal købe din nye telefon hos callme igen kan du kun gøre det 8 måneder efter :)

0 0
Nikolaj S. 22-04-2010 21:23:17

Nope, det er lavet om til 6 måneder for nyligt!

0 0
Jackie 23-04-2010 09:05:33

ja det må da være fornylig.. :)
så det nemlig i starten af april månenede da jeg bestilte min telefon :D

0 0
Nikolaj S. 22-04-2010 11:31:18

Jeg kan godt forstå den enorme efterspørgsel på HTC Desire. Det er ikke mindre end en super helhedsoplevelse at betjene denne telefon. Efter min mening er den noget nær den perfekte telefon, og jeg har gennem tiden prøvet mange mobiler og gadgets. Det er især hastigheden som er imponerende. Websider loades lynhurtigt, og alle apps er lige så rappe i brug.

0 0
Kaare 26-04-2010 08:49:07

Noget nær perfekt kan jeg nu ikke skrive under på. Jeg har haft min i lidt over en uge og har allerede fundet 4 bugs hvoraf den ene er særlig grov:

1. Hvis du har en ven på facebook som har oplyst sit mobilnummer, men skrevet en tekst i stedet for et rigtigt nummer, så vil ALLE SMS'er du modtager fra numre du ikke har på din telefon komme til at se ud som om det er denne ven på facebook der sender dem!! Den eneste løsning er pt. enten at få ens facebook ven til at oplyse korrekt telefonnummer eller simpelt hen slette vennen på facebook.

2. Hvis du opretter en kontakt og tildeler denne to telefonnumre, f.eks. "mobil arbejde" og "mobil privat" og derefter sætter "mobil privat" som primær og så modtager en SMS fra "mobil arbejde" og trykker "kald op" i beskeden, så ringer den til "mobil privat"

3. Hvis du går på internettet og besøger en eller anden side og går ud af browseren og senere klikker på et bookmark, så loader den nogle gange den forrige side i stedet for at gå til den i ens bookmark.

4. Hvis du benytter FriendStream som en widget på en homescreen og vil skrive en ny status, så kan man ikke få tastaturet i landscape mode.

Og til sidst men ikke mindst, man kan IKKE oplyse alle sådanne fejl til HTC support da de kun gider sende fejl videre som de har modtaget mindst 6 unikke requests om. Så hvis du finder en dum fejl, men ingen andre kontakter support med den, ja så får den lov til at leve videre i al evighed.

0 0