Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC er hurtigst med opdateringerne

HTC er hurtigst med opdateringerne

Der er meget stor forskel på, hvor hurtigt Android-opdateringerne kommer ud til de forskellige mobiler. HTC er overlegent hurtigst til at frigive opdateringerne.

Der er stor forskel på, hvor hurtigt producenterne er til at rulle opdateringer ud til deres Android-mobiler.

Bloggeren JR Raphael skriver for amerikanske Computerworld, og besluttede sig for at finde ud af, hvilken producent der er hurtigst til at komme med Android-opdateringerne.

Derfor tog han udgangspunkt i Android 2.2 Froyo, og tog et kig på, hvilke mobiler opdateringen hurtigst blev frigivet til. Froyo blev frigivet i juni sidste år, og brugte resten af året på at blive rullet ud til eksisterende mobiler. Faktisk venter ejere af Samsung Galaxy S i US stadig på opdateringen.

I undersøgelsen kiggede bloggeren kun på mobiler fra 2009 og 2010, der ikke er født med Froyo.

Her er et uddrag af hans konklusioner:

  • HTC tager prisen som den producent med flest opdateringer. 50 procent af HTCs mobiler var inden indgangen til 2011 opdateret til Froyo. Gennemsnits-tiden for udrulningen til HTC-mobiler var 56 dage. 
  • Andenbedst er Motorola, som dog ikke er så relevante for os danskere. 15,4 procent af deres mobiler var opdateret til Froyo inden udgangen af 2010. Motorola's gennemsnits-tid var 54,5 dage.
  • På tredjepladsen kommer Samsung, der kun har opdateret én ud af ni mobiler til Froyo, hvilket giver et gennemsnit på 11,1 procent. Telefonen der er tale om er Samsung Intercept, der var på markedet i 159 dage inden opdateringen. Her skal man dog huske, at der er taget udgangspunkt i det amerikanske marked, da Samsung har opdateret Galaxy S til Froyo i Danmark.
  • LG, Dell og Sony Ericsson dumper fuldstændig i sammenligningen, da de endnu ikke har frigivet Froyo til nogen af deres mobiler. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Letten 01-02-2011 10:16:19

Der står at HTC i gennemsnit er 56 dage om det.

Gingerbread blev frigivet 6. december - do the math!

..og husk at der er en laaang juleferie i december.

0 0
26-01-2011 14:41:09

Der bør nok stå 'mindst langsomme' ? ;)

0 0
26-01-2011 12:11:53

Fordi LG, Dell og SE ikke har froyo på noget endnu dumper de sq da ikke. Da var da den værste gang lort at fyre af. SE har da opdateret alle deres android mobiler, godt nok ikke til froyo, men det er da også fuldstændigt ligegyldigt.

De skulle hellere tage og kigge på hvor hurtigt, det næste opgradering af android kommer til mobilerne, i stedet for at binde sig på en bestemt android version...

F.eks. så er det kun nexus one der har fået mere end en stor android opgradering(hvad jeg ved af)....

Men det bliver spændende at se om HTC smækker 2.3 i desire eller legend....ellers sucks de jo også, eller hvad ? Du kan sq ikke få det hele, og må nok forvente at få en stor update og det er så det...

0 0
BE 25-01-2011 21:52:59

Det skal så siges samtidig, at softwaren fra begyndelsen var ganske god og gennemført.

Det Samme kan jeg ikke sige om min Samsung Galaxy S, hvor softwaren var noget amputeret fra start, og ventetiden på opdateringen til Froyo var urimelig længe om at komme.
Det skal ses i forhold til den opdatering der blev annonceret og præsenteret her på Mobilsiden.
Den skaffede Samsung Galaxy S seks stjerner.
Nu er den endelig opdateret til Froyo, og der er stadig lidt småfejl, - men for sagomel hvor det hjalp(det kunne dårlig blive værre).

0 0
kelddaug 25-01-2011 18:46:22

Rolig nu, Google Nexus 1 har ikke fået Gingerbread endnu, HTC tlf plejer at kommer efter det.

0 0
kelddaug 25-01-2011 18:48:09

Ja, Nexus 1 er også HTC hardware mæssigt.!

0 0
Daniel Jørgensen 25-01-2011 18:13:33

Hvordan kan folk tillade sig at være utilfredse med at deres produkt ikke bliver opdateret? Fordi jeg har købt windows xp får jeg jo heller ikke windows vista i en opdatering.. Når man køber telefonen står der jo heller ikke at man får opdateringer med i købet ..

Så hvis man så er heldig at få opdateringer så er det jo bare et klart plus !

0 0
Schwartz 26-01-2011 09:21:52

Hvis telefonen kan ringe, virker den jo som telefon. Det er desværre begrænset hvad man får ud af opdateringer til 'gammel' hardware. Det siger lidt om udviklingen.

Og jeg ville i dit tilfælde være glad for at ha' en PC med XP, Vista og Win 7 er blevet til kolosser på lerfødder. :-)

Håber ikke Android ender med at blive langsom, fordi systemet bliver overgjort med unødigt ekstra funktionalitet.

0 0
Tommy 26-01-2011 01:02:58

arh, den sammenligning holder vist ikke helt. De småjusteringer der er i opdateringerne svarer vist fint til hvad du får fra servicepacks.
Hvis du endelig vil gøre det op i windowsjargon, kan du sige andriod 1.x, 2.x og 3 når den kommer til sin tid og så kalde dem for xp, vista og 7...

og når du med konkurrenterne, apple og symbian/Nokia får gratis opdateringer, så "burde" android som open source vel ret beset også kunne tilbyde det...

0 0
Jax 25-01-2011 16:26:52

- så ser det meget skidt ud for Android. Min 1½ år gamle HTC Magic kører stadig 1.5 - der er aldrig kommet en updatering ;o( HTC ditchede totalt os der var først med på Android-bølgen ...

0 0
Exert 25-01-2011 16:50:47

Der er nu altså kommet en opdatering til 1.6 for et godt stykke tid siden. Det er dog ikke en let og elegant opdatering, så root i stedet - det kan anbefales.

0 0
Jax 25-01-2011 17:25:11

Et kort øjeblik håbede jeg lige at jeg kunne komme helt op på 1.6 :) Men, den er altså ikke på deres hjemmeside og telefonen kan heller ikke finde den ...

Seneste ROM er 3.05.401.3 og den er med 1.5 ...

Jeg humper videre med 1.5 på min sidste HTC.

0 0
Kim 25-01-2011 15:27:46

Hvis det virkelig viser sig at HTC er hurtigst ude med opdateringer...hvor pokker bliver Gingerbread 2.3 så af ???

0 0
Exert 25-01-2011 16:52:29

Er der andre der har opdateret til 2.3? De kan vel stadig nå at være hurtigst.

0 0
25-01-2011 16:25:26

Enig, jeg skrev til dansk HTC i sidste uge og de havde ikke hørt noget.

Dog ændrer det ikke ved at HTC's nyere modeller inklusive Wildfire og Legend er mere opdateret end SE's topmodeller.

0 0