Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Evo 3D er landet på redaktionen

HTC Evo 3D er landet på redaktionen

HTCs 3D-mobil er nået frem til test på Mobilsiden.dk. Her er vores første oplevelse af Evo 3D.

HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Med nogle dages forsinkelse er HTC Evo 3D nu nået frem til Mobilsiden.dk's redaktion i Odense. Evo 3D er HTCs bud på hvordan en smartphone med 3D-egenskaber skal skæres.

Efter udpakningen er vægten på mobilen det første som slår mig. 168 gram er godt nok noget af en ordentlig omgang, hvilket altså får HTC fuldkommen at mathe vægten på LG Optimus 3D, der vejer det samme.

Det er touchskærmen på 4,3 tommer med indbygget 3D, som får mobilerne til at veje ret godt til, også noget der påvirker tykkelsen en hel del - godt og vel 1,2 centimeter på det tykkeste sted.

Jeg synes størrelsen er alt for voldsom - men altså som nævnt en nødvendighed for at kunne vise 3D på skærmen uden brug af 3D-briller.

HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Gang i 3D

3D synes jeg er en interessant gimmik der viser, hvor langt teknologien efterhånden er nået. Men udover "se mig jeg har 3D"-effekten, så er det svært at få øje på, hvorfor det er nødvendigt med denne mulighed i en mobil.

Når det så er sagt, så er de medfølgende 3D-demofotos utroligt flotte, og med en helt enestående dybde. Efter et par fotoforsøg må jeg dog konstatere, at man nok ikke selv skal regne med, at komme i nærheden af denne kvalitet, når der tages 3D-billeder med kameraet i mobilen.


For at få glæde af 3D-effekten skal Evo 3D dog holdes utroligt præcis. Der skal kun få graders vippen fra side til side, inden 3D-oplevelsen helt forsvinder.

HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Let opsætning

Nu er HTC Evo 3D sat op med alle mine personlige data, synkronisering af mails, Facebook og alting. Det bliver rigtigt spændende at finde ud af, hvor meget batteri at 3D-delen tapper. Jeg husker tydeligt testen af LG Optimus 3D, her skulle man nærmest løbe spidsrod mellem stikkontakterne.

Jeg er stadig imponeret at HTCs opsætningsguide, som klart er den bedste på Android-enhederne på markedet.

Derimod er det skuffende, at HTCs billedegalleri stadig ikke kan håndtere ens billeder, uden at man skal vente på at de grå bokse i galleriet bliver til thumbnails for ens egne fotos.

Bliver der mangel på plads?

Evo 3D kører på Android 2.3.4. Der medfølger et 8 GB hukommelseskort.

Der er umiddelbart pænt meget plads til applikationer. Lige nu har jeg omkring 800 MB ledig. Så mon dog, at dette bliver et problem?

Ellers er alt ved det gamle. Android-systemet er udstyret med det velkendte HTC Sense-brugerinterface (version 3.0). Så på den front, er der intet nyt.

HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Evo 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Kom med dine inputs

Er der noge du gerne vil vide, så skriv en kommentar herunder. Så vil jeg forsøge at få det med i den endelige test.

Jeg har allerede fået øje på en underlig ting. Når man via HTC Locations deler ens placering på Facebook - så skriver den godt nok hvor man er i opdateringen. Men linket til Google Maps siger "kan ikke finde placeringen". Underligt!

Læs også:
- Baggrund: Sådan virker 3D på mobilen 


HTC EVO 3D - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hj0rt3n 15-08-2011 12:20:13

"Desværre er der efter min opsætning og installation af apps kun 182 MB tilbage i telefonen til applikationer. Så nu bliver det interessant at se, hvor længe der går, inden den brokker sig over pladsmangel."

Nu har jeg tilfældigvis også en Evo 3D, og den har altså 1,1GB, og stadig over en 1GB fri til programmer (har brugt 154MB).

de 182MB er fri RAM. Jeg blev også snydt af det i ca 5 sekunder. Men en professional tester kan lave en sådan fejl i offtenlig test? Come on...

0 0
Lasse Kviesgaard 15-08-2011 13:49:21

Samme her.

Ved ikke lige hvor professionelt "testeren" har været :-)

0 0
Thomas Kristensen 15-08-2011 14:22:20

Det er ikke noget man burde kunne tage fejl af, hvis man giver sig tid til en ordenlig anmeldelse

Og det er jo ikke den første Android mobil de har i hånden, så hvordan de kan bytte om på Hukommelse og RAM det forstår jeg ikke

Men vi er alle mennesker, og alle laver fejl :)
Men måske man burde have rettet det nu :)

0 0
Thomas Kristensen 15-08-2011 12:46:19

Syntes faktisk også det lød underligt
Hvordan han skulle kunne bruge så meget hukommelse på så lidt

Men det er da rart at de har styr på det :)

0 0
Joannes Thomasen 15-08-2011 11:14:41

Nu er jeg ikke en stor kommentator her, men jeg er ligesom mange andre, stor mobilnørd, og hvad er så bedst, apple, htc, samsung eller noget helt andet, men, når man går ind på denne side, er det for mig vigtigt, at man kan læse en anmeldelse af en mobil,og så derefter, træfe en beslutning om man køber den, MEN LAD FOR FANDEN VÆRE MED AT ANGRIBE JOURNALISTEN PERSONLIGT, og hvis man mener at man kan gøre det bedre... så gør noget ved det, ellers lad være med at besøge denne side.... HTC RULES.... min mening...

0 0
Thomas Kristensen 15-08-2011 00:20:50

Jeg stod for 14 dage siden og skulle have ny telefon
Købte en Sensation
Overvejede at vente på EVO3D
Men jeg kan simpelhen ikke finde ret mange grunde til 3D, hvad skal man bruge det til i længden, nu hvor man kun kan se 3D på telefonen eller hvis man har et 3D TV, hvilket de færreste af os har
Jeg har ihvertfald ikke 3D TV, og der går længe for jeg skal have en
Så det der 3D fis er kun sjovt den første uge, også til blær, og nu er jeg ikke en der har brug for at kunne blære mig

Var ekstra glad for at jeg havde købt en HTC Sensation da jeg læste i artiklen at EVO 3D kun havde lidt over 100MB fri hukommelse efter første start
Sensation havde 1GB og det var ikke 999MB nærmere 1011 MB

Desuden er Sensation også allerede blevet opdateret 2 gange på de 2 uger jeg har haft den
Og seneste opdatering var Android 2.3.4 :)

Så jeg har svært ved at se EVO 3D's plads :)

0 0
Lasse Kviesgaard 15-08-2011 10:50:28

EVO 3D udkom med 2.3.4 ;-)

Jeg har også Sensation og må ærligt indrømme at jeg noget hellere vil bruge EVOén.
Den er hurtigere, har kameraknap og ligger meget bedre i hånden.

Udseendemæssigt vinder Sensation, men ud over det er der intet jeg foretrækker hos den.

0 0
Erling 14-08-2011 20:10:06

Hej John!

Den her artikel er meget langt hen af vejen en 1. indtryks oversigt, og tak for den. Jeg synes dog du overser en af de positive ting der springer mest i øjnene: Den dedikerede kameraknap. Jeg har set så mange anmeldere brokke sig over manglen på en sådan (indrømmet, husker ikke lige om du var i blandt dem). Burde det ikke være et af de 1. indtryk?
Ellers fin artikel.

0 0
Steffen Andersen 14-08-2011 11:26:35

Jeg var rigtig meget i tvivl om jeg skulle købe LG Optimus 3D eller EVO 3D. Jeg valgte Optimus 3D fordi den havde mere indbygget hukommelse og så synes jeg lidt bedre om designet af både telefonen og bruger interfacet. Jeg synes den kører rigtig godt, trods en ældre version af android og lidt mindre specs.

0 0
Lasse Kviesgaard 13-08-2011 12:08:38

Jeg købte min EVO i Onsdags og var som jer andre meget spændte på resultatet.

Jeg havde forestillet mig en opgraderet udgave af min Sensation, men de 2 telefoner har NADA med hinanden at gøre.
Jeg er meget positivt overrasket over hvor godt den ligger i hånden (på trods af vægten) og så er den faktisk en del kvikkere end min Sensation.

3D effekten er ren gejl, men det virker altså meget overbevisende. Billederne man tager minder meget om de sjove kort der tidligere var med i Kelloggs kasserne som gave til børnene. Dem man vipper for at skifte billede? :-)

Og så er det den første telefon jeg har prøvet som bruger Flash, som kører Angry Birds 100% glidende og fejlfrit. Det gør min Sensation og Nexus S ikke helt.

Jeg har valgt at bruge LauncherPro istedet for Sense, da det efter min mening viker bedst.


Alt ialt er jeg en yderst tilfreds ejer af Evo 3D

0 0
Hydra 13-08-2011 12:26:36

Hvis du kan lide LauncherPro tror jeg du vil elske Go Launcher! Og de fleste af deres tilføjelses programmer som fx sms og contacts.

0 0
Lasse Kviesgaard 15-08-2011 10:47:47

Ja jeg skal da hilse og sige at GO Launcher er en helt anden kaliper :-)

Takker for input.

0 0
Hydra 15-08-2011 11:48:44

Er glad for at kunne dele erfaringer ;-)

0 0
14-08-2011 08:49:03

Jeg har selv tidligere brugt launcher pro, men du har nok ret i at go launcher er bedre.

0 0
gert 13-08-2011 12:05:27

er det øverste billede ikke en sensation ???

0 0
gert 13-08-2011 12:05:26

er det øverste billede ikke en sensation ???

0 0
Daniel Christensen 13-08-2011 09:03:28

Hvis ikke alle mand piver over iOS bias, så viser i bare hvor HTC fanboys i er!

Jeg er selv habil Android bruger, og mener faktisk at de gøre det fint på siret her. Jeg har været forbi en HTC telefon, og blev ikke imponeret. Jeg havde tilmed en Sensation på prøve, men kunne konstatere at Samsung altså gøre det bedre for tiden.

Hvis vi skal forholde os til kritikken her, er den da mere end rimelig! Hvis i selv mener at en tung og tyk telefon er sagen, så tillykke med det. Med hvis man forsvarer deres beslutning om den ret arderede mængde interne hukommelse, så beviser i enten hvor lidt i ved, eller hvor fanboys i er. Det vil skabe problemer før eller senere - App2SD eller ej.

Hyleri om iOS bias burde pakkes langt væk. Og brand-fanboys: i er bare ynkelige at høre på. Hvis i ikke kan klare at læse kritik (positiv med negativ), kan i garanteret finde andre sites som lovpriser jeres favorit-brand helt uden at påpege kritiske punkter. Hvis det er sagen for jer, er jeg sikker på at vi er flere som gerne så jer smutte. Så kunne vi få relevante kommentarer i stedet.

Stop whining, og hav lidt værdighed.

0 0
13-08-2011 21:22:10

HTC har altså en underlig tendens til at fortsætte en dårlig tradition med for lidt hukommelse, ud over at det er irriterende at man ikke kan installere et anstændig antal programmer er træls.

Før jeg købte min sgaii var jeg nede hos 3 og sammenlignede den med sensation og jeg var ikke i tvivl selvom jeg kom fra en Desire. Dog vil jeg tilføje at i en verden uden sgsii så havde jeg nok valgt en sensation eller en 3d, men at en ny HTC topmodel kun har 40mb mere ledig plads end en i forvejen begrænset Desire er et kæmpe og billigt problem

0 0
Morten 13-08-2011 10:00:57

Couldn't agree more!

0 0
Hydra 13-08-2011 12:22:53

Samme her... hvor svært kan det da for fanden være!!!

Fanboys har intet at gøre med objektiv anskuelse af et produkt!!!

0 0
Søren 13-08-2011 08:22:05

Jeg synes dine anmeldelser er ganske udmærkede John G! Jeg håber du bliver ved med at beskrive tingene som du ser dem, og du fortsat forholder dig så kritisk som du gør.

0 0
Mikkel.gt 12-08-2011 21:26:46

Jeg skal selv ud og købe denne telefon når den kommer til Telia, og jeg har prøvet den i Elgiganten:) Jeg syntes den er helt vildt fed og det er en telefon jeg har vented på længe:D (lige nu har jeg selv en Iphone 3gs)

Men selvom jeg syntes den er fantastisk kan jeg godt forstå ham, den er måske lidt for stor når man tænker på breden, og der jo heller ikke så meget hukomelse som i mange andre smartphones fra de andre producenter, så han har jo enlig ret, og han siger det jo bare så man er klar over det, og i sidste ende er det jo ham der er eksperten;D

0 0
Damkær 12-08-2011 18:23:22

Jeg har lige erhvervet mig en Sensation, og må indrømme at alt negativt om den der er skrevet er meget svært for mig at finde.

Især tingen med de grå bokse, som du nu skriver at denne også har, det loader altså lynhurtigt for mig.

Desuden synes jeg også det er sært hvor meget du går op i at den skal være tynd, og at det er noget negativt at den er tyk. Tyk er en definitions sag, for mig er Galaxy S2 alt for tynd at holde på og min gamle Desire er tykkere end Sensation. Synes du burde skrive lidt om den er god at have i hånden i stedet for hvor tynd den er.

0 0
12-08-2011 17:48:53

jeg sys størlsen er god. ikke for stor for med 3d og alt det den kan er det fedt med stor skærm..



hukommelsen var jeg også lidt i tvivl om da jeg købte den men som ny var der 1,400 gb nu er der 1.095gb efter ca 10 hd/3d spil og 15-20 apps. men de fleste a de ting kunne sfyttes til sd :P

0 0
AMH 12-08-2011 17:40:26

Det er alt for meget med din kritik John!!
Jeg har oprettet et bruger bare så jeg kan skrive det her til dig John!!!

Lyt til folk der kommer ind på hjemmesiden for at læse et ikke biased anmeldelse!
Mange bruger har sagt det til dig John, din kritik og hade for HTC er blevet for meget!

Det er på ingen måde et professional anmeldelse eller mening!!
Jeg har selc købt tlf fra El-giganten Odense, størrelsen er meget fint! Skærmen er rigtig gode, og telefonen passer perfekt på hånden. Den er et rigtigt FAST PERFORMER!

Lyt John, Lyt!!

0 0
blackknightdk 12-08-2011 18:04:50

Hvad sker der lige med jer brugere.. uanset om john G er til apple eller android har han da ret i at den er alt alt for stor og klodset og den interne hukommelse er til grin. Husk nu på det er hans mening jo om produktet ikke sikkert man er enig, men at svine ham sådan til høre ingen steder hjemme.Har selv haft iphone samsung galaxy s-II, de er jo fede på hver deres måde. Personlig venter jeg på nokia's win7 mobil tror det bliver det fedeste længe men ja det er jo min mening.

0 0
Daniel Jørgensen 16-08-2011 14:48:36

Man kan jo ikke give en telefon dårligere karakterer fordi den er for stor.. jeg mener det er da helt op til en selv om man synes det eller ej?

0 0
AMH 12-08-2011 18:40:51

Jeg har ikke svinet ham til, og jeg har slet ikke blandet Iphone, rolig nu!!

Jeg taler slet ikke om android and IOS

Jeg taler om det som mig og mange andre bruger har lagt mærk til når det gælder en HTC produkt.
Han har en hade, og han kan ikke lide HTC. Bare tjek John's anmeldelse til HTC Sensation, og tjek Engadget, PhoneArena, GSMArena , osv... Så kan du se det jeg og andre bruger mener!!

0 0
Christoffer 13-08-2011 11:05:19

AMH

hvis John G virkelig ikke kan lide HTC produkter så fatter jeg ikke hvorfor han har givet 4 HTC mobiler topkarakter, og du skal huske at engang var Apple innovative med deres iPhone, det samme var HTC med Hero, men HTC har siden Hero ikke formådet at lave en ny Android mobil der har været lige så innovativ som Hero og det er sådan set lige meget hvad andre website mener om Sensation, grunden til Sensation fik 3 stjerner var fordi selv om det er det nyeste nye fra HTC så har den stadig de gamle fejl og mangler, men HTC fanboys er blevet meget værre end Apple fanboys prøv at være realistisk og se på hvordan Samsung, Sony Ericsson og LG er nået i forhold til HTC.

0 0
David 12-08-2011 20:26:15

Jeg synes at John har ret i sin kritik af HTC produkterne. Vil du have at han skal lyve?

0 0
blackknightdk 13-08-2011 13:40:38

nemlig david. er helt enig:-)

0 0
Durante 13-08-2011 10:17:32

Det var præcis det jeg tænkte. Jeg vil hellere høre hans mening om produktet end at se ham skide regnbuer hver gang der kommer en HTC mobil.
Af en eller anden grund, så har folk en tedens til at tro, at alle mener/skal mene det samme om alt, og at andet er ren propaganda. Der kommer den store nyhed frem: der findes ikke noget i denne verden der er perfekt, og specielt ved produkter som mobiler er det uhyre subjektivt.
Man kan ikke forvente at en anmelder eller tester har samme mening som en selv, og hvis de har så er det jo meget godt. Der forventes dog at folk også kan tænke selv. Anmeldere og testere er trods alt ikke mobilguder

0 0
Durante 13-08-2011 10:17:29

Det var præcis det jeg tænkte. Jeg vil hellere høre hans mening om produktet end at se ham skide regnbuer hver gang der kommer en HTC mobil.
Af en eller anden grund, så har folk en tedens til at tro, at alle mener/skal mene det samme om alt, og at andet er ren propaganda. Der kommer den store nyhed frem: der findes ikke noget i denne verden der er perfekt, og specielt ved produkter som mobiler er det uhyre subjektivt.
Man kan ikke forvente at en anmelder eller tester har samme mening som en selv, og hvis de har så er det jo meget godt. Der forventes dog at folk også kan tænke selv. Anmeldere og testere er trods alt ikke mobilguder

0 0
Peter 12-08-2011 17:30:04

Må erklære mig enig i kritikken af den interne hukommelse - Det er virkeligt tåbligt at jeg selv skal flytte min apps...

0 0
spawn 12-08-2011 16:55:05

App2SD løser på ingen måde problemet med for lidt hukommelse til appstorage - den afhjælper det kun delvist.

Det er sådan at ALLE programmer der installeres lægger en del af applikationen i den begrænsede applikations partition, og der kan kun flyttes noget af applikationen til SD kortet, ikke det hele. Hvor meget af en applikations samlede pladsforbrug der kan flyttes til SD kortet er forskelligt for de enkelte applikationer og afhænger bl.a. hvordan disse er programmeret og der findes stadig applikationer som kun kan ligge i den intern datapartition, nogle af disse bruger helt op til 20-25 mb af intern hukommelse hver.

Så et fakta er at den begrænsede interne app storage i mobilen er et stort problem og altid har været det i særdeleshed på HTC's modeller (er selv gammel Desire ejer) - også selvom der kan benyttes App2sd - da jeg havde min Desire var den konstant fuld og jeg brugte uforholdsmæssigt meget tid på at lave backup og afinstallationer af programmer for at give plads til nye, selvom jeg bruge App2sd alt det der var muligt. Min nuværende telefon har 1.45 GB appstorage og det er en befrielse ikke konstant at skulle rydde op og fjerne noget man egentlig gerne ville beholde hver gang man vil prøve noget nyt.

Med de mange spændende applikationer der findes idag og i fremtiden, samt størrelsen på disse som hele tiden øges, er det et stort fail hvis mobilen ikke har mindst 1gb til appstorage, gerne mere.

Så jeg er helt enig med John og Per, hvis HTC stadig ikke fylder den nødvendige hukommelse i deres mobiler er det et væsentligt problem der til enhver tid ville afholde mig fra at købe HTC igen.

0 0
Alexander 12-08-2011 16:35:40

Hvor er jeg dog evig træt af at alt den kritik i giver i jeres anmelderser. Hver gang man går her får man altid et dårligt indtryk af HTC, det eneste i kan finde ud af at rose til skyerne er Apple....

0 0
Kim Harder 15-08-2011 12:18:35

Apple er det raveste gang bras. fugt måler, så hvis fugtprocenten bliver forhøj, så dækker garantien ikke. En tur på gulvet, og man har en knækket skærm. Dette betyder en hel død mobiltelefon. De har sikkert også en temepraturmåler indbygget, så hvis denne viser for høj en temperatur, så ryger garantien.

0 0
Mobilsiden.dk 12-08-2011 17:16:38

Hvor er jeg dog evig træt af at alt den kritik i giver i jeres anmelderser. Hver gang man går her får man altid et dårligt indtryk af HTC, det eneste i kan finde ud af at rose til skyerne er Apple....


Hej Alexander...

Dette har absolut intet på sig. Vi skriver bestemt også kritisk omkring Apple. Jeg er selv mest Android-bruger (bare så det er på plads).

Det sjove er, at når vi roser Apple, så får vi kritik for at hade Android. Når vi roser Android, så lyder kritikken, at vi hader Apple. Ja, sådan er verden nu så underligt ;-)

0 0
HrLaursen 15-08-2011 07:37:48

Hader btw. folk der brokker sig over gratis nyheder. Hvis man synes mobilsiden.dk stinker, så hold jer væk. Jeg vil personligt selv ikke undvære det. Apple sucks, men der går nok alligevel et par uger før de lukker.

0 0
johnny 12-08-2011 16:26:32

Med den vægt og når man sammenligner telefonen med sensation og dens test, ender den vel i en lille 2er, efter som John påpeger at den er tung ikke er god til 3d.

Derudover er der problemer for John med app ikke kan være på telefonen, et problem som andre HTC ejere løser ved at smide dem på SDkort.

John hvor ville det være rart hvis du gad bruge en ½ dag sammen med en der har forstand på HTC inden du kritisere produkterne men funktioner det har men som du ikke kan finde.

0 0
Jacob A 12-08-2011 18:30:25

Arh.. Is på johnny!

App2SD løser jo kun problemet halvt. Når en app flyttes fra telefonens interne hukommelse til SD-kortet, så er det oftest kun ca. halvdelen af programmets filer der bliver flyttet over, da nogle af program-filerne simpelthen SKAL ligge på selve telefonen. Så derfor bliver problemet ikke løst ved at flytte dem over på SD-kortet, men de blev blot udskudt indtil alle programmer er flyttet og der STADIG mangler plads!
Jeg synes det er godt, at den interne hukommmelse bliver nævnt som et problem da HTC's konkurrenter for længe siden har ændret. Samsung GS II har bl.a. 16 gb. intern hukommelse, hvilket selv med et hardcore forbrug af apps vil være svært at udfylde.. Det kan jo ikke være så forfærdelig dyrt for en kæmpe koncern som HTC at stoppe lidt ekstra intern hukommelse i.

- Og BTW.. Så tror jeg John G. er en af de mest Android-kompetente journalister vi pt. herhjemme :)

0 0
Kim Harder 13-08-2011 23:00:12

NÅr man installerer programmer, så instalerer man dem da direkte på hukommelseskortet. Hvis Android systemet ikke kan afvikle programmer uden, at lægge filer på telefonen, når programmet er installeret på hukommelseskortet, så har man godt nok et problem hos Android. Det vil hen ad vejen give et kæmpe problem, hvis hukommelsen på telefonerne ikke bliver størrer.

0 0
Mobilsiden.dk 12-08-2011 17:14:37

John hvor ville det være rart hvis du gad bruge en ½ dag sammen med en der har forstand på HTC inden du kritisere produkterne men funktioner det har men som du ikke kan finde.


Hej Johnny. Tak for din kritik.

Faktisk har jeg temmelig meget forstand på HTCs produkter. Jeg har fulgt dem lige fra Windows Mobile-dagene. Har været med på Android-opstarten, introduktionen af HTC Sense m.v.

Når jeg anmelder en telefon, er det min opgave, at påpege hvilke problemer / udfordringer, at køberne af produktet vil møde. Så kan man som læser tage stilling til, om det er væsentligt for dem selv, inden de køber.

Hvis jeg mener der er for lidt hukommelse, eller for dårlig skærm - ja så er det jo min mening. Men det er ikke sikkert, at det har samme vægt for dig. Og mht. SD-kort - ja, så hjælper det altså kun begrænset at benytte App2SD, sådan som det nævnes i et andet indlæg.

Omkring anmeldelser er det også sådan, at jeg kikker meget på, hvad producenten ved lanceringen og til pressemøder har lovet. Dette bliver det så holdt op imod, når produktet så kommer. Netop derfor, så fik Sensation ikke så mange stjerner - fordi, i forhold til andre produkter i markedet (med Android) - så var den bare ikke en "Sensation".

Jeg kan egentlig godt lide HTC. Men nogle anmeldere er jo nødt til at pege på problemer, hvis de er der. Der findes også den slags der bare lukker øjnene. Et faktum er dog, at HTC nu er så store på smartphones, at de ikke længere kan ridde på "vi er nye"-bølgen.

0 0
Per Kock 12-08-2011 15:52:06

"Desværre er der efter min opsætning og installation af apps kun 182 MB tilbage i telefonen til applikationer. Så nu bliver det interessant at se, hvor længe der går, inden den brokker sig over pladsmangel."

Utroligt HTC ikke snart lærer at gøre noget ved det.

0 0
HrLaursen 15-08-2011 07:35:48

SGSII :-) HTC kan ikke følge med her. 3D kommer man alligevel ikke til at bruge, med mindre man har sat den til en lader. Og det gælder kun den første måned, herefter er 3D bare... ligemeget.

0 0
Villiam 12-08-2011 16:04:30

app to sd hedder det ;) utroligt at folk ikke kan lære det at kende ;)

0 0
cpaaske 12-08-2011 16:13:40

kan man flytte alle sine programmer med app2ds?

0 0
johnny 12-08-2011 16:23:01

Har umiddelbart ikke fundet en app til sensation der ikke kører ligeså godt fra sdkortet som fra telefonen.

0 0
Nygaard 12-08-2011 22:47:10

Der er stadig mange apps der ikke kan flyttes til SD - det problem kender jeg så rigeligt til som Desire ejer!
Og jeg giver Per fuldstændig ret, HTC er nærmest debile når det kommer til hukommelsen. Gang, på gang, på gang laver de den interne hukommelse ALT for lille, og smider til gengæld et SD kort i kassen.

GIV OS NU DEN EKSTRA HUKOMMELSE INDBYGGET I TELEFONEN! HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?!

0 0
Hydra 13-08-2011 12:01:36

Er enig, har haft hele 5 HTC smartphones med Android og må indrømme jeg er ved at være lidt træt af producenten.
Det virker som om de bare kæmper for at følge med, uden den store nyskabning!

Har nu en Samsund Galaxy S2, 150 installerede Apps og stadig 1,3 GB intern plads tilgængelig!
Man skal jo også lige huske at APP2SD ikke er den bedste løsning. Den er både langsommere og mere usikker end intern hukommelse. Har fx engang tabt min Desire, SD-kortet fik et stød under udførsel af en opgave og hele lortet crashede!!!

0 0
13-08-2011 20:56:55

Jeg er helt enig. Jeg har også en sgsii og den er bestemt ikke nem at fylde.

Hvis ram kostede en formue kunne man forstå HTC, men at smide 8 eller 16 gb i telefonen og reservere 1 eller 2gb til apps kan altså ikke være en kæmpe ekstra udgift. 32gb sd-kort kan fås for 400kr, HTC kan få det billigere eller bedre til samme pris. Så htc's valg virker tåbelige.

0 0