Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC har færre klager over signalstyrke end iPhone 4

HTC har færre klager over signalstyrke end iPhone 4

HTC har svaret på Apples anklage om signalproblemer på produktet Droid Eris. Angrebet fra Apple kom som et argument i iPhone 4-debatten.

HTC Droid Eris sælges i USA hos operatøren Verizon
HTC Droid Eris sælges i USA hos operatøren Verizon

På fredagens Apple-pressemøde fortalte den karismatiske leder Steve Jobs, at iPhone 4 ikke var alene om signalproblemer, og fremhævede i den forbindelse HTC's amerikanske produkt Droid Eris, som et af eksemplerne på en mobiltelefon, med udfordringer for signalet.

Websiten Pocket-lint.com har som opfølgning på Apples anklage, fået en kort kommentar fra HTC.

Apple oplyste på pressemødet, at 0,55 procent af iPhone 4-kunderne har kontaktet AppleCare for at klage over signalproblemer. Dermed mente Apple-chefen ikke der reelt er tale om et specielt stort problem, blot noget som har fået nødigt megen fokus i medierne.

Nu siger HTC's amerikanske PR-chef Eric Lin siger til Pocket-lint.com, at klageraten omkring antenne og signalproblemer på HTC Droid Eris er 0,016 procent.

Udgangen på fredagens pressemøde blev, at alle iPhone 4-køberne tilbydes et gratis plastikcover, og muligheden for at returnere produktet, hvis ikke det levede op til forventningerne.

Læs også:
 - Signalproblemer på iPhone 4 løses med gratis cover

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BSG 31-07-2010 19:48:24

Typiskt apple, at forsvare sig med at andre muligvis også har problemer, er at slyde sig selv i foden.
iPhone4 har et problem, og det er ligemeget om så alle andre telefoner havde samme problem, so ville Apple's problem ikke blive mindre.

0 0
Jøren 20-07-2010 00:30:45

Jo det er! Apple mangler erfaring med at lave telefoner, derfor bør man holde sig til selskaber der har styr på hvad de laver.

0 0
gielsgaard 19-07-2010 19:15:31

Kan man nu stole på at Erik Lin's tal er rigtige???

0 0
Jesper Vejle Kristensen 28-07-2010 09:19:46

Det er da utroligt som du Gielsgaard altid skal tage Apple i forsvar. Kan du ikek bare acceptere at Apple laver brølere lige som alle andre. Men du akn ikek andet end at give ret i at det er usselt af Apple at trække andre ned i sølet (og specielt fordi det er et produkt med et styresystem der er en direkte konkurrent til Apples OS) blot for at fjerne opmærksomheden fra sig selv. Når Apple angriber andre, så ville det være tåbeligt ikke at forsvare sig. Og så er det i mine øjne et billigt knep at betvivle HTC´s påstand når Fader Jobs påstand kan være lige så meget løgn.

Sendt fra min HTC Desire der altid har fuldt blus på signalet lige meget hvor jeg er.

0 0
gielsgaard 31-07-2010 21:20:02

det jeg skrev var,at når Apple kommer med nogle tal,så bliver de omgående betvivlet,ser ikke helt den samme reaktion når andre kommer med deres tal,syntes det er godt du er glad for din Desire,nogle er glade for deres Nokia andre for deres SE osv osv det drejer sig i bund og grund om hvad man kan lide,sådan er det med de fleste produkter,f.eks er jeg meget tilfreds med min tomtom navigator,har prøvet Garmin men kunne simpelthen ikke vænne mig til den og købte så en tomtom igen,vi har alle en eller anden grund til at købe forskellige produkter,jeg er ikke mac-fan hvis du tror det,men hvis nu de tal fra Apple passer,så er problemet nok ikke så stort,men det er da klart at hvis det viser sig at tallet er større,ja så har de et seriøst problem.

0 0
Mobilsiden.dk 19-07-2010 20:02:21

Det er man jo nødt til. Ellers kan man jo også sige, kan man stole på Apples tal...

0 0
gielsgaard 19-07-2010 20:43:58

Netop min pointe,ikke så meget til dig John,men til andre her som konstant betvivler tal fra Apple,tror det er en farlig vej for dem hvis de kommer med forkerte oplysninger,dette gælder for alle.

0 0
19-07-2010 10:13:34

Er der virkelig HTC mobiler, der har antenneproblemer????? Forhåbentlig er der nogen, der ligger sag an mod dem!

Mit forslag til HTC er:

Træk samtlige telefoner tilbage fra markedet og kig på dem. Se om der er en hardwarefejl på hver enkelt telefon. Lav så nye telefoner, der er bedre. Send dem til forbrugeren istedet. Tabet kan finansieres ved at sælge de brugte telefoner til dem, der ved en fejl har købt en iPhone 4. De ved det ikke, men de burde have købt en HTC fra start af. Den har nemlig en langt bedre antenne. Ja, tallene taler vel for sig selv.

Ja, jeg forventer egentlig ikke, at de lytter til mig, men jeg er meget spændt på, hvad de fortæller på det (forhåbentlig) snarlige pressemøde...


Sendt fra min iPho.... (forbindelsen tabt

0 0
alc 19-07-2010 09:19:46

Man kan ikke sammenligne de to klageprocenter pga. den kæmpe mediebevågenhed Apple's antenne-sag har haft.

Apple påpegede jo netop at alle smartphones taber signal når de bliver holdt på en bestemt måde og at det er et problem i industrien generelt og ikke kun deres iPhone 4 alene.

Selvfølgelig er der flere der klager (selvom det stadig er meget få der har gjort det) når sagen har haft så megen omtale i medierne.

0 0
Jesper 19-07-2010 10:42:17

Næh, det er vel muligt, men når nu det er Mr. Jobs himself der har peget på den aktuelle model, som værende en PDA med lignende problemer, så er har HTC vel lov til at svare? Og hvad skal de svare med, hvis de ikke må bruge de procenter/promiller af sager, de har registreret? Det er jo nærmest Mr. Jobs, der selv har bedt om tallene!
Det er i øvrigt nok muligt, at der er andre, der har det problem, men hvor mange har du hørt om, som helt mister forbindelsen? Ingen? Det tænkte jeg nok!
Husk nu på, at vi taler om en gadget til en forventet pris i DK på 5-6.000 kr. Designet er flot, men det skal man så ødelægge med en bumper, og OS'et er kun let opgraderet ift. tidligere modeller.
Siger "Kejserens nye klæder" dig noget?

0 0
alc 19-07-2010 11:03:08

Vi taler om en gadget som er solgt i 3 millioner eksemplarer på 3 uger hvor ENKELTE INDIVIDER (og jo, der er tale om enkelte når man tænker på hvor mange enheder der er blevet solgt) der har haft de problemer.

Det er en storm i et glas vand og stærkt overdrevet af medierne.

0 0
Jonas 19-07-2010 15:34:34

Det er ikke en storm i et glas vand - iPhone 4's signal dør hvis du holder den i siden med venstre hånd. For det samme sker på min HTC, skal jeg holde begge hænder rundt om den, og så mister den altså kun 2 bar i signal maks.

0 0
Shawn S. Ø 19-07-2010 11:25:28

Det er da ikke spor overdrevet og uvildige undersøgelser har jo påpeget at det er et reelt problem. Og ja enda frarådet Iphone.

alc erkend det dog og kom videre!

Det er jo heller ikke noget nyt med fejl på Apples produkter

0 0
18-07-2010 16:58:59

Tag den Steve J. Syntes det er mega klamt at prøve at trække andre med ned, når man selv ligger ned. Tag det dog som et seriøst og succesfuldt firma, og indrøm der er begået en fejl, udbedre den og kom videre..Ingen grund til at gå på børnehave niveau og lege "jamen de andre gjorde det også"...

0 0
Hest 19-07-2010 10:08:37

Ja, det siger bare alt om Apple det der. Steve J kan bare ikke acceptere at lave fejl mere, han tror vel efterhånden han er en gud.

0 0
Bahumbaba 18-07-2010 18:40:47

Apple laver ikke fejl, de laver features du ikke vidste du havde brug for.

Antenne problemet er i virkeligheden et anti-svigermor greb.

0 0