Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC hyrer manden bag Samsungs Galaxy reklamekampagne

HTC hyrer manden bag Samsungs Galaxy reklamekampagne

Samsung Galaxy reklamekampagnerne har været særdeles effektive, nu er manden bag dem hyret som konsulent hos HTC.

Et problem som HTC selv har erkendt, er deres manglende evne til at promovere sig selv og deres produkter, senest er det kommet til udtryk med deres HTC M7 som af utrolig mange medier blev kåret som årets bedste smartphone, men salget haltede stadigvæk langt bag Samsungs konkurrerende produkt.

HTC har officielt hyret Paul Golden, Samsungs tidligere chef for marketing i USA, som konsulent til bestyrelseskvinde Cher Wang.

I tiden hos Samsung fra 2008 til 2012 var Paul Golden en af de bærende kræfter bag den reklamekampagne der etablerede Galaxy-brandet som et alternativ til Apples iPhone gennem en stribe humoristiske reklamer som gjorde grin med Apple-fans.

Hvad det har af betydning for HTCs fremtidige reklamekampagner vides ikke endnu, men man kan håbe på at det er slut med hipster vaskehaller og stanniol beklædte katamaraner.

Kilde: Boy Genius Report

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TF 19-04-2014 23:30:16

Trist vis HTC også skal hoppe med på samsungs ide om at lave reklamer rettet mod den laveste fællesnævner :-(

0 2
Shawn S. Ø 22-04-2014 07:37:51

Hvis det kan give en god indtjening og dermed gøre en af de bedste smartphones endnu bedre. Så er det helt ok med mig ;) mange af de andre har jo gjort det samme gennem mange år. Et godt eksempel er Apple ;)

0 1
TF 22-04-2014 16:03:24

Jeg har ikke set andre firmaer, heller ikke apple gå efter at svine andre firmaers kunder til, kan du komme med et eksempel på dette ?

0 0
22-04-2014 19:16:12

Apple COMPLETE "Get a Mac" ad campaign compilatio

0 1
22-04-2014 19:18:42

http://youtu.be/DZSBWbnmGrE

0 1
TF 22-04-2014 21:28:55

Hvor i denne video sviner de andres kunder til, foreksempel kalder dem for dumme husdyr som samsung gør ?

0 0
22-04-2014 23:14:01

Hvor i samsungs reklamer siger de at folk med iPhones er husdyr?

0 1
TF 22-04-2014 23:22:00

Der hvor de viser dem som får og drop nu det udenom snak du godt kender svaret på og svar på spørgsmålet.

0 0
22-04-2014 23:30:11

Nej, det eneste de siger er: You can stand out from everyone Else, og viser en masse får. Så de siger på i gen måder at folk med en iPhone er dumme får. Det er så den måde man tolker den på, der gør det. Præcis som apples im a Mac kampagne, der ville gøre alle pc brugere dumme...

0 0
TF 23-04-2014 00:57:26

Ok jeg kan forstå du vil "spille" dum og ikke kan forstå samsungs reklame, fint nok så lukker vi den her og så kan vi tage den en anden gang når du er færdig med at "spille" dum.

0 0
23-04-2014 06:43:37

Nej jeg gør da ej! Du har bare ikke et modargument, så bliver du nødt til at trække det "spille dum kort". Jeg er da udmærket klar over hvem og hvad samsung referer til i den reklame, men derfor er det stadigt et spørgsmål om fortolkning, da de ikke direkte siger det. Og der er da intet sted at de siger nogle er dumme, det står helt for din egen regning. Og det er da nøjagtigt det samme der foregår i den "im a mac" kampagne, hvilket var det du gerne ville have. Så nej Thomas jeg spiller ikke dum eller taler uden om, det er dig fordi du som sædvanligt ikke har noget at have alt dit ævl i.

0 0
TF 23-04-2014 15:10:47

Ahhh så du er klar over at samsung sviner andres kunder til og i dette tilfælde kalder dem dumme husdyr, så fik vi slået det fast, så lad os komme tilbage til mit spørgsmål: Hvor i din video sviner de andres kunder til, foreksempel kalder dem for dumme husdyr som samsung gør ? Og det er et tidspunkt vi leder efter hvor de går direkte efter andres kunder og sviner dem til ?

0 0
23-04-2014 16:58:45

Nej de sviner ikke andres kunder til,de siger bare at der er andre muligheder og at man måske skulle prøve noget nyt og bryde ud af flokken. Og jeg vil gerne have at du viser mig hvor samsung kalder ikke samsung brugere dumme! Disse reklamer siger ikke noget direkte, du må selv danne din mening. Og det er da utroligt at du ser det som at samsung sviner folk til i deres, men intet ser i apples. Det er sq så åbenlys fanboy opførsel så det skriger mod himlen. Men nu syntes jeg at du for en gang skyld skal finde det du beder andre om, beviser! Det er dig, til forskel fra mig, der påstår at der svines folk til.

0 0
TF 23-04-2014 17:37:56

Ahh ok så nu sige samsung så igen ikke noget negativt om andres brugere ok kan du bestemme dig :-)

Jeg har svaret på dit spørgsmål og kom igen når du har lidt hold i dine anklager ;-)

0 0
Peter Frederiksen 24-04-2014 01:07:55

Samsung har ikke opfundet begrebet iSheep (men derimod SanDisk) og det handler ikke om at Samsung betragter iSheeps, som dumme husdyr eller hvad du nu tror.

Sheep begrebet udspringer af religion, hvor I engelske bibler bliver troende omtalt som Sheeps (Som at være en del af en flok) og The Lord is my Shepherd (fårhyrde).

El. som Jesus sagde: "I am the good shepherd. The good shepherd lays down his life for the sheep"

Jesus er læreren. Kristne følger hans lære, som får følger en hyrde.

For at sætte dette i relief med Samsung Reklamen, så er Apple er læreren. Iphone Evangelisterne følger Apples lære, som "iSheeps" følger en hyrde.

1 0
TF 24-04-2014 11:17:27

Jamen så finder du da bare et sted hvor samsung forklare hvad de mente med deres sviner og så ser vi hvem der får ret ;-) ligegyldigt hvad får jeg ret i sidste ende fordi de går efter brugere fra et andet firma og det er der ikke andre der gør og det er hvad debatten handler om ;-)

0 0
Peter Frederiksen 26-04-2014 13:46:45

Thomas jeg prøver at forklare dig, hvor begrebet/definitionen af iSheep kommer fra og hvad det er udsprunget fra.

Men lad os starte med en interessant artikel fra CW, som starter med:
"Apples reklamefilm fornærmer Intel. Reklamefilm skaber splid mellem de nye samarbejdspartnere Apple og Intel. Reklamefilmen kalder Intels gamle kunder for kedelige."
http://goo.gl/HO8Fss

En anden artikel fra 2006 som omhandler iDont kampagnen (iChimp), som dog starter med.
"Apple er kendt for ikke at skåne pc-ejere, der i talrige reklamefilm er blevet gjort til grin. Men nu er det brugerne af Apples produkter, der bliver holdt for nar, efter websiden iDont.com er dukket op."
http://goo.gl/WqVD06

Flere eks. fra iDont.
iSheep og iFollow
http://strangeavantgardestrategies.files.wordpress.com/2006/11/sandisk-idont-01.jpg
iFlock
http://strangeavantgardestrategies.files.wordpress.com/2006/11/antiipod.jpg
og videoer hvor Sandisks Lil Monsta bl.a. slagter iSheeps...
http://goo.gl/fPJvzr

Den første definition af iSheep fra 2007 (Urban Dictionary)
"A follower of the Apple cult regardless of the usefulness or real worth of the product. Believes with without question the cult propaganda which installs the almost mythological belief that what they have just bought is the fastest or most user friendly product ever, only to be re-sold the same product, with a few minor tweaks, a few months later with the same rhetoric and complete disregard for reality. Easily mislead by their own egos and think they are being unique and innovative. Often wrong but convinced they are correct."

Så jeg ved ikke hvad du mener med Samsung skal forklare, da definition iSheep findes, og i den reklame invitation med fårene, skriver de også med store bogstaver "iSheep" og at "får" i forbindelse med Apple er blevet flittigt benyttet siden Sandisk's iDont kampagne (fra 2006) og langtid før Samsung brugte "får" (2013), f.eks. denne tegning fra 2010 med en flok "får" som står i kø ved en Apple Store. http://goo.gl/kbMPV

Det er tydeligt at Apple startede med at "Svine" PC brugere til, at Intel (som har et ben i begge lejre) kommer ud at kommentere dette, samt er det også Computer Worlds opfattelse, og det er tydeligt at Sandisks iDont kampagne skabte iSheeps begrebet, hvilket skyder hul i dit postulat om
"de (Samsung) går efter brugere fra et andet firma og det er der ikke andre der gør og det er hvad debatten handler om", hvilket bliver komisk fra din side, da Apple startede dette såkaldte "Svineri"

Og det er tydeligt at Nokia/Microsoft ikke ligger skjul på at går direkte efter Apples kunder med f.eks. denne reklame, hvor det er tid til at "skifte ud" (som har lidt iSheep over det (min egen fortolkning))
Nokia Lumia 920 Time to #SWITCH
http://goo.gl/XvASU

Og hvor Nokia igen går efter Apple og Samsung kunder (Skift ud!)
Don't Fight #SWITCH
http://goo.gl/xoFm6
http://goo.gl/Dp75jx

Igen bliver det komisk når du skriver "Det er der ikke andre der gør", selv om Nokia's slogan er #SWITCH, efter at have gjort grin (eller "Svinet") med konkurrenternes brugere.

jfetkvbae....

2 0
24-04-2014 15:44:37

Jeg har linket til en hel kampagne hvor Apple går efter pc brugere, så jo det er der.

0 0
TF 24-04-2014 16:29:44

Du kan ikke komme med et eksempel på hvornår de skulle gå efter pc brugerne, kom igen når du har noget hold i dine anklager.

0 0
23-04-2014 23:49:11

Nej det har du ikke, vis mig hvor samsung siger at folk med en iPhone er dumme.

0 0
TF 24-04-2014 11:10:47

Du har måske mødt mange kloge husdyr :-) ej kom du igen når du har lidt at have dine egne anklager i.

0 0
24-04-2014 15:47:15

Nope, men du har stadigt ikke vist mig en reklame hvor samsung siger at iPhone brugere er dumme får. Det vil jeg gerne have du gør. Du kan hoppe og danse om den varme grød alt det du vil. Men du har et problem og det er at du ikke kan bevise at samsung gør det du beskylder dem for.

0 0
TF 24-04-2014 16:37:14

Du har fået hvad du bad om, om du vil eller ej så sviner samsung andre brugere til ved at fremvise dem som dumme husdyr og du har intet kommet med selv, udover beskyldninger der viste sig ikke at være hold i, men det er jo normalt fra dig.

Slut her fra jeg har spildt nok tid på dig og du kommer jo ikke med noget, andet end tomme beskyldninger og udenom snak.

0 0
24-04-2014 17:20:44

Ha ha så fik vi da endelig lukket for dig. Og til forskel fra dig så har jeg linket til en hel kampagne der er lavet på nøjagtig samme måde som samsungs. Men næh nej, det er noget helt andet når det er Apple det drejer sig om, så må man gerne drille. Og det er utroligt at du bliver ved med at anklage andre for ikke at komme med noget, når du endnu ikke har præsteret at vise den reklame som jeg har bedt dig om. Du er sq et ynkeligt stykke fanboy...

0 0
TF 25-04-2014 23:49:13

Du har helt ret jeg er en fan af mange, ja faktisk rigtig mange mærker og ting, men fan af et firma der sviner andres kunder til det bliver jeg aldrig, det er sku for lavt at synke.

0 0