Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Incredible S eller HTC Desire S - hvad skal du vælge?

HTC Incredible S eller HTC Desire S - hvad skal du vælge?

DUEL: Hvad er den rigtige smartphone for dig? Incredible S eller Desire S. Se her, hvad forskellene egentlig er.

HTC Incredible S og HTC Desire S ligner hinanden forbløffende meget. Det er derfor i de små detaljer, at man skal finde den egentlige forskel.

I korte træk har Incredible S en lidt større skærm og vejer en smule mere, i forhold til Desire S. Men det er samme processor- og skærmtype, der sidder i produkterne.

Kameraet er på 8 megapixels i Incredible S og 5 megapixels i Desire S. Men det er langt fra det samme som, at Desire S tager dårligere billeder. Det endelige svar på dette spørgsmål, kan vi først besvare, når produkterne ligger klar i butikkerne.

Desire S' mindre skærm påvirker tilgengæld batteritiden positivt. Ifølge producentens oplysninger får du 50 mintters ekstra taletid (på 3G-nettet), i forhold til Incredible S.

Begge produkter kører på Android-systemet. Incredible S kører Android 2.2 men opgraderes senere til 2.3, mens Desire S bliver født med version 2.3.

Prisen er naturligvis værd at tage med i overvejelserne også. De aktuelle indikationer uden abonnement lyder på, at Incredible S ligger lige over 4.000 kroner mens Desire S, ligger lige under.

HTC Incredible S er i butkkerne den 17. marts, mens HTC Desire S ventes i løbet af andet kvartal i år.

I skemaet herunder, kan du se specifikationerne sammenlignet én til én.

Spec. HTC Incredible S HTC Desire S
   
Størrelse120 x 64 x 11,7 mm115 x 59,8 x 11,6 mm
Vægt135 gram130 gram
SkærmSuper LCD - 4,0 "Super LCD - 3,7 "
Opløsning480 x 800 pixels480 x 800 pixels
Hukommelse1,1 GB ROM, 768 MB RAM1,1 GB ROM, 768 MB RAM
Processor1 GHz Qualcomm, Scorpion MSM82551 GHz Qualcomm, Scorpion MSM8255
GrafikchipAdreno 205 GPUAdreno 205 GPU
RadioJa, med RDSJa, med RDS
GPSJa, med A-GPS + GeotaggingJa, med A-GPS + Geotagging
BatteriLi-ion 1450 mAhLi-ion 1450 mAh
Kamera8 MP, autofokus, 2xLED-fotolys5 MP, autofokus, 1xLED fotolys
KameraTouch-fokus, billede stabilisatorTouch-fokus, billede stabilisator
Video-opt720p 30 fps720p 30 fps
BluetoothJa, 2.1, A2DP, EDRJa, 2.1, A2DP, EDR
Trådløst netWiFi 802.11 b/g/n DLNAWiFi 802.11 b/g/n DLNA
3G-hastighOp til 14,4 Mbps D / 5.76 Mbps UOp til 14,4 Mbps D / 5.76 Mbps U
Taletid 3GOp til 6 t 20 min.Op til 7 t 10 min.
Standbytid 3GOp til 370 timerOp til 455 timer

Web-TV: Første kik på HTC Desire S

Web-TV: Første kik på HTC Incredible S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mikkel Secher 29-03-2011 20:22:26

Ja skærmen er S-LCD, men husk på (som flere andre også siger)at hvis man køber den gamle Desire nu får man den også med S-LCD, da der ikke kan skaffes flere AMOLED skærme.
Faktisk er der ikke ret stor forskel på de to typer skærme - engadget har en test liggende, hvor de sammenligner en desire med hver sin skærmtype.
http://www.mobiletechworld.com/2010/09/14/htc-desire-slcd-vs-amoled-comparison/
I nogle betragtningsvinkler er S-LCD faktisk noget bedre.
Jeg ser det ikke som en "nedgradering" at Desire S, kommer med S-LCD..

Kraftmæssigt klarer den CPU som sidder i Incredible S og Desire S (MSM 8255) sig MEGET bedre end den gamle(MSM 8250), og scorer faktisk flere point i benchmarks end NVIDIA Tegra 2 som sidder i f.eks. LG optimus x2.

Så kommer vi til designet som ligesom MadManMingu kommer ind på. Den gamle Desire var bygget af nederen plastic, hvor legend havde en unibody aluminium konstruktion. Det var designet og størrelsen af Legend der fik mig til at købe den i sin tid.
Mit største ønske siden jeg fik min legend var at der ville komme en telefon som var kraftigere, men var ligeså lækkert designet som den.

Desire S ligger størrelsesmæssigt imellem den gamle Desire og Legend. Og har det bedste fra dem begge to. Lynhurtig CPU, og lækkert design.

Desire S er præcis hvad jeg har ventet på, og jeg glæder mig sgu til at få fingrene i den!!! :)

0 0
Martin Kamp Jensen 29-03-2011 21:26:14

Din påstand om, at Tegra 2 klarer sig dårligere i benchmarks end QSD8250 og MSM8255 kan vist nemt modbevises ved at tage et kig på [1], hvor Nexus One bruger QSD8250, og myTough 4G bruger QSD8255. Men problemet er selvfølgelig, at det sjældent er den samme software, der kører på de forskellige platforme. Derudover er der også forskel på, hvilke ekstra instruktionssæt der understøttes, og hvorvidt de forskellige benchmarks udnytter disse (Qualcomm understøtter f.eks. NEON [2]). Så ja, det er lidt mudret til tider :) Anand skriver vist også et sted, at han slet ikke er tilfreds med, hvordan benchmarking foregår på smartphones pt.

Når det så er sagt, så er jeg selv lun på Desire S, da den - som du også er inde på - efter min mening samlet set er det bedste produkt.

[1] http://www.anandtech.com/show/4144/lg-optimus-2x-nvidia-tegra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/8
[2] http://www.anandtech.com/show/4144/lg-optimus-2x-nvidia-tegra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/4

0 0
Mikkel Secher 29-03-2011 22:15:30

Doh, du har selvfølgelig ret - jeg så forkert i testen her:
http://www.engadget.com/2011/03/21/htc-incredible-s-review/

Der står ikke Droid X2 som jeg troede, der står Droid X 2.2.. (Nede under "Performance" afsnittet)
Jeg var lidt for hurtig til at komme med den udtalelse.



Uanset hvad, har jeg ikke set den gamle Desire performe skidt eller lagge i nogen sammenhænge endnu. Jeg ejer godt nok ikke en selv, så det er muligt at man nogengange kan gi den lidt for meget arbejde til at alt kan køre smooth.

Så som landet ligger nu, er der ikke rigtig brug for ret meget mere kraft, efter min mening.. Når vi er oppe over hvad man mærker til i dagligdagsbrug betyder designet mere for mig end hastigheden.

Og jeg synes virkelig designet på Desire S er lækkert! Jeg ville have den, selvom der ikke var en eneste forbedring over den gamle Desire..

Faktum er nu alligevel at den i hvertfald er ca. 15% hurtigere end den gamle (som basicly er en Nexus One - som er med i sammenligningen i linket ovenover), og har en halv gang ekstra ram, så der er i hvertfald ikke performance problemer..

Et generelt problem på markedet lige nu synes jeg er at når nogen laver en "superphone" smider de mindst en 4,3" skærm på og det er aaaalt for stort efter min mening..

Hvis jeg kunne bestemme skulle der presses en dual core cpu ned i en telefon med 3,2" display, og mindre spildplads omkring skærmen end på Legend..
Jeg vil gerne have en telefon med en masse kraft, men jeg gider ikke slæbe rundt på en kæmpe klods..

Det nærmeste der er kommet på det indtil videre er Desire S..

Jeg ved at der er mange der har det på samme måde som mig, og jeg ville ønske at producenterne kunne fatte at der også er et marked for den slags telefoner...

0 0
Martin Kamp Jensen 29-03-2011 21:39:01

For lige at komme med et eksempel på en muligvis problematisk benchmark så kan jeg pege på Linpack i [1] fra ovenstående.

Samsungs Hummingbird platform klarer sig under halvt så godt som Qualcomms Snapdragon (1. og 2. generation). Hvis man ellers kigger rundt, er Hummingbird qua væsentlig bedre GPU QSD8250 overlegen. CPU-mæssigt er det rimelig tæt.

Enten har Linpack fundet en svaghed i Hummingbird arkitekturen, eller også er Linpack skrevet på en måde, så den ikke kommer til sin ret på Hummingbird. Såfremt Linpack er skrevet i Java og kører på Dalvik, kan det også være, at Dalvik (endnu) ikke er i stand til at generere tilstrækkelig god kode til Hummingbird.

Who knows :)

0 0
Martin Kamp Jensen 29-03-2011 21:43:01

Bleh. Enten er Linpack skrevet i Java og kører på Dalvik, eller også er Linpack skrevet i C ved brug af Android NDK. I begge tilfælde kan det være, at kode med floating point operationer [1] ikke håndteres optimalt.

Whatever, godaften! :)

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/LINPACK

0 0
Ture 15-03-2011 13:54:55

Hvornår er mobilsiden klar med anmeldelser?
Er især interesseret i batteritiden ved almindeligt brug. Vil gerne have den lidt større skærm på Incredible, men ikke hvis det koster voldsomt på batteritiden. Det at Incredible kommer nu, er selvfølgelig også af betydning.

0 0
Rudik 11-03-2011 10:02:15

Bare det at der er nogle her inde der mener at Desire S er en wildfire med desire spec gør at jeg begynder at tøve. Hvad lægger til grund for det, er det designet?

For jeg kan da huske at wildfire var en virkelig ringe telefon, men en meget dårlig skærm især i forhold til følsomhed, man skulle nærmest trykke hårdt på skærmen før den reagerede.

Som jeg har forstået det er Desire S ,en Desire HD bare i en mindre udgave. :-P

0 0
Rudik 11-03-2011 10:04:46

Jeg kan godt se at op designet lidt den wildfire S. Men hvis vi kun kigger på indholdet. Hardware så ligner de forhåbentlig ikke hinanden!

0 0
Rudik 11-03-2011 10:05:30

Det skulle selvfølgelig have stået at jeg godt kunne se at designet ligner meget wildfire S.

0 0
Thomas Kjeldsen 10-03-2011 15:08:43

Jeg står over for at købe min første touchmobil og er derfor ikke så interesseret i hvilke opgraderinger den ene eller anden nye model ikke kommer med.
Jeg SKAL ha en Incredible S. Den er for fed..
Den er måske ikke så hurtig som en LG 2X og måske er der en masse funktioner som iphone og andre mærker kan som HTC ikke kan, men for mig er der ingen sammenligning.
Min kone har en Wildfire og på trods af at det er en "billig" model så kan den jo stort set alt det man har brug for. Jeg synes dog at den lige er lidt for lille og at designet er lidt kedeligt.

Alle i nørder :-) ser selvfølgelig forskellen på feks den nye Desire S i forhold til den gamle Desire, men for mig/os der skal have den første lille baby, er forskellene ikke så vigtige.
Jeg vil dog ikke købe "sidste års model", men jeg tror aldrig at jeg i praksis ville komme til at mærke dual core eller en 0,1 hurtigere cpu.

Held og lykke til alle jer specs freaks... I kommer til at vente lang tid på den "perfekte" mobil.. ;-)

0 0
Michael Knudsen 10-03-2011 17:44:02

Nobe... Galaxy s 2 kommer snart;-)

0 0
MadManMingo 10-03-2011 09:44:02

Det kan godt være, at specifikationerne minder meget om hinanden. Men hvorfor nævner I så netop ikke en stor forskel, nemlig materialerne?
Incredible S er lavet af plastik og er lidt kantet i designet. Desire S er skåret ud i aluminium og har bløde runde kanter.
I mit hoved betyder det også rigtig meget, hvordan en telefon føles i hånden. Om den er lækker at røre ved og nemt kan glide ned i bukselommen.
Sidste år valgte jeg Legend frem for Desire, netop på grund af materialer og design... og jeg har ikke fortrudt et sekund, selvom Desire er en smule hurtigere.

0 0
Søren 10-03-2011 13:34:11

Desire S er jo bare en lidt større Wildfire

0 0
MadManMingo 10-03-2011 16:20:44

Jeg er heldigvis ikke den eneste :o)
Specifikationer bliver uhyggelig hurtigt forældede nu til dags, men det gør godt design altså ikke. Bare se på Arne Jacobsens Ægget. Man sidder ikke særlig godt i den, men den er et designikon uden lige, som lever i bedste velgående efter 50 år.

Jeg ville heller ikke ane, hvilken telefon jeg skulle vælge i dag, hvis jeg skulle skifte min Legend. Det kan godt være, at vi ikke er mange. Men der er trods alt nogle, som ligger vægt på materialer og design, når vi ser på grej ;o)

0 0
Thomas Kjeldsen 10-03-2011 16:35:57

Lige præcis.
Det skal sgu se godt ud..
Det er et eller andet sted lige så vigtigt som det der er inde i.. :-)

0 0
John 10-03-2011 11:17:45

Så undrer det da, at du valgte Legend frem for Desire. Legend er da netop kantet og mindre behagelig at holde på og holde op til øret i længere tid. Desuden er den træls at have i bukerne pga. knækket i bunden.

0 0
Ole 10-03-2011 14:38:59

Og forresten

Jeg er selvfølgelig Legend ejer, og jeg har ingen bud på hvad min næste telefon skal være for der findes ingen nye telefoner der er i samme kategori som Legend

0 0
Søren 10-03-2011 08:55:57

Hvorfor skal man vælge Desire S i stedet for Desire?
den eneste forskel er processoren og skærmen(Desire har den bedste af de to, AMOLED) og Desire bliver opdateret 2.3 senere på året.

0 0
John 10-03-2011 11:15:45

Det var kun de tidligere udgaver af Desire der havde AMOLED. I dag kommer Desire med S-LCD.

0 0
Søren 10-03-2011 13:39:02

dvs. Desire S, er en Wildfire med Desire specs.

0 0
John 10-03-2011 14:20:06

Tja... sådan kan du vel godt stille det op :)
Jeg synes dog Desire S er en skuffelse i forhold til Desire. Jeg kan ikke rigtig finde nogen argumenter for at opgradere fra Desire til Desire S. Dertil er forskellen for små og prisen for høj.

HTC stoppede med at bruge AMOLED i deres Desire da Samsung ikke kunne følge med efterspørgslen. De prioriterede selvfølgelig deres egne telefoner først.

0 0
Søren 10-03-2011 13:38:59

dvs. Desire S, er en Wildfire med Desire specs.

0 0
Morten 09-03-2011 17:22:05

Nogen der ved om Incredible S er den tidligere rygtede Desire HD2, og i modsat fald om hvor den så bliver af?

0 0
Shawn S. Ø 09-03-2011 21:48:31

Incredible S er efterfølgeren til Incredible ;)

0 0
jessie 09-03-2011 16:22:32

Jeg kan ikke forstå hvert hvorfor HTC bruger s lcd i steden for amoled eller en anden skærmtype der giver ordentlige farver

0 0
Shawn S. Ø 09-03-2011 21:47:46

Super LCD er da langt bedre end amoled.. eller det måske Super amoled u mener. Uanset hvad så er forskellen minimal med en meget lille fordel Super amoled

0 0
09-03-2011 21:07:01

Producenter af AMOLED (Samsung) kan ikke følge med efterspørgslen... Hvorfor tror du at deres egne NEXUS S "kun" kommer med SLCD?

Både AMOLED og SLCD er begge gode skærme og det er sgu lidt kaninpikkeri at vælge den ene fra på den baggrund...

0 0
Michael 09-03-2011 17:20:48

Jeg kan sagtens følge argumentet for at vælge en AMOLED skærm i stedet for S-LCD - men at gøre det for farvene ville være synd. Jeg har pt. en Samsung Galaxy S som låne telefon, og farver er jo helt SKÆVE! Farvetemperaturen er ALT for højt, blå skinder SÅ meget igennem. Der har min HTC Desire HD noget mere præcise farver.

0 0
John 10-03-2011 11:14:21

Enig i, at der er meget knald på farverne i AMOLED-skærme.
Til gengæld evner panalet i Desire HD ikke at gengive noget der bare ligner sort og resten af farverne er også total fesne at se på.
Det er mig stadig en gåde at HTC valgte at sætte et så ringe panel i hvad der skulle forestille at være deres topmodel.

0 0
Martin Kamp Jensen 09-03-2011 15:20:11

Hvorfra ved I, at Desire S har S-LCD skærm? På HTCs website kan jeg kun se, at der reklameres med, at det er tilfældet for Incredible S: http://www.htc.com/dk/product/incredibles/overview.html

0 0
Zeb 09-03-2011 14:52:45

Smider hellere 1000 mere for en Galaxy S 2 så. Det er muligt HTC Sense er fantastisk men på de fysiske specs er de jo andre nye high-end telefoner underlegne. Synes HTC har skuffet fælt ved de seneste to mobil messer. Ikke noget super interessant, og mest af alt virker det som om de sender lettere forældet hardware på gaden i forhold til andre producenter.

Eller også er det bare fordi de slet ikke har tænkt sig at konkurrere i top-segmentet. Men jeg troede at det var der Desire hørte til?

0 0
09-03-2011 16:56:12

HTC begynder at minde lidt om Nokia, et firma der tidligere har leveret fantastiske produkter, men som i dag virker som om de er faldet i søvn i udviklingsafdelingen.

0 0
Shawn S. Ø 09-03-2011 21:58:36

Faldet i søvn fordi de ikke leverer lige det du gerne vil have. De sidste 2 her er da nogle fantastiske mobiler også selv om de måske ikke lige har en dualcore.

0 0
09-03-2011 22:37:44

Min Desire kostede ca. 4000kr på et tidspunkt hvor den var en af topmodellerne. At en HTC Desire med en hurtigere grafikprocessor og stadigt ikke specielt meget ROM koster det samme som en Desire for et halvt år siden er i overkanten(glem ikke at Desire først kom som Nexus 1). Baseret på de meget få forskelle på Desire II og Incredible II så kommer Incredible II også til at virke for dyr.

Hvis du tager LGOX2 og SGS2 med i regnestykket så ender Desire II og Incredible i mellemklassen og burde koste mindst 500kr mindre.

0 0
Michael G 10-03-2011 14:36:25

På cbb.dk kan man nu købe incredible s til 3699, så den kommer også til at ligge under de andre top-modeller, hvad angår prisen.

http://shop.cbb.dk/Product.do/ProductGUID=3904078/CatalogProductGUID=237

0 0
John 10-03-2011 15:28:29

Det er stadig mere end LG Optimus 2X, som i hvert fald rent hardwaremæssigt er den overlegen.
http://www.ellos.dk/dv/40-Elektronik-Mobiltelefoni/LG/_/N-h48Z1z13yco?Nr=309677&sta=%7coptimus%7c%7c0

0 0
Shawn S. Ø 09-03-2011 23:11:02

Undskyld jeg kan altså ikke følge din logik helt men hvor er det du mener de er faldet i søvn? og prisen er da rimelig nok for en mobil i den kvalitet. SGS2 bliver jo en del dyrere og det er helt sikkert også rimeligt.

Og for øvrigt hedder de S og ikke II ;)

0 0
Zeb 10-03-2011 09:39:57

Pointen er at Desire er deres top-model, men den svarer kun til hvad man må forvente er en mellemklassemodel i forhold til topmodellerne fra andre producenter, og derfor er det for meget med 4000. Der er næppe nogen der vil give 4000 for en telefon der praktisk talt ikke nogen opdateringer i forhold til dens forgænger som også kostede 4000 - for over et halvt år siden.

Noget andet er så at jeg synes de godt må udvikle sig lidt på designfronten, men det er jo en smagssag.

0 0
Shawn S. Ø 10-03-2011 10:14:20

Du har helt ret i at det er en smagssag ;) Personligt syntes jeg den nye Desire S er langt flottere end den gamle.

Men hvis vi tager Desire kontra Desire S så er en bedre processor, mere ram/rom, Bedre cam bag, cam front, lavere vægt, bedre/større batteri og et unibody aluminium frame måske ikke verdens største forskel men nok til at mange vil vælge den.

Jeg køber helt klart Incredible S.. den har stort set samme specs, men med en skærm som lige er det større og et andet cam. Som du lægger vægt på, så er det en smagssag.

0 0
10-03-2011 11:04:28

Der er ingen tvivl om at den nye Desire er bedre end den gamle og kommer med nogle interessante opdateringer, men det er og forbliver opdateringer.

Men vi ved allerede at LG OX2 banker den gamle Samsung Galaxy og så har den væsentligt bedre batterilevetid. Og lige for at blive ved det med batteriet i Desire II så er der altså ingen reel forskel i forhold til Desire I, forskellen er ca. 1/30 eller ca. 3%.

Og glem ikke at iPhone5 med stor sandsynlighed også kommer med dual-core, og dermed også bliver en mobil i top-klassen.

Desire II kan dermed ikke undgå at havne i mellemklassen, og med sit alu design, så bliver det faktisk nærmere en Legend II end en Desire II.

Og lad os også lige tage det med prisen. Jeg har lige taget et kik hos 3, her kan du få en LG OX2 til 4300kr inkl abonnement. Altså ca. det samme som Incredible S og lidt mere end en Desire II.

At vælge mellem en LG OX2 og en Desire II/Incredible II er en no-brainer pga. af prisen. Hvis et af dine argumenter for at vælge en HTC er Sense, så er der et fremragende alternativ som hedder launcher pro, det koster ca. 20kr.

0 0
jessie 09-03-2011 16:15:29

Jeg kunne ikke være mere enige jeg har en desire fra sidste år og de nye desire modeller giver mig ingen grund til at få dem isteden for den har nu

0 0
Bjarke Hansen 09-03-2011 14:56:55

til gengæld kan telefonen jo også leveres nu, og dermed komme ned i pris med abonnement osv inden samsung for snøvlet sig færdig med valg af processor og fremstilling. men ok S2 er da bare for fed.

0 0
Zeb 09-03-2011 15:34:26

Well det kunne også være Optimus 2X istedet for SGS2 - pointen er at HTC's nye "flagskibe" ikke er så flagskibsagtige... ;)

0 0
Kevin Bach Gravesen 09-03-2011 14:41:02

Er der nogle der ved om der er multitouch i en af dem eller i dem begge?? :)

0 0
jessie 09-03-2011 16:12:28

Jeg kan ikke forstille mig at to top modeller i 2011 ikke har multi touch

0 0
Kevin Bach Gravesen 09-03-2011 16:25:55

Jeg regnede jeg også med, men da det ikke stod der ville jeg bare lige spørge om der var nogle der vidste det :)

0 0
Bjarke Hansen 09-03-2011 14:30:14

Forstår ikke sammenhængen med standby tid, at det skulle give længere standbytid med mindre skærm.
Standby er jo baseret på standby og at skærmen er slukket så hvorfor skulle desire have mere det fatter jeg ikke når ellers processor og andre spcifikationer er næsten ens. Men ok det er jo nok som altid at man ikke skal stole for meget på specifikationer herunder battertid

0 0