Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC: iPhone er ikke længere cool

HTC: iPhone er ikke længere cool

HTCs amerikanske direktør mener ikke, at de unge synes iPhone er cool mere.

Martin Fichter: “iPhone er bare ikke så cool længere.”
Martin Fichter: “iPhone er bare ikke så cool længere.”

Under en konference i Seattle talte HTCs amerikanske direktør, Martin Fichter, om en bred vifte af emner - blandt andet iPhone og Windows Phone 7.

Her sagde han blandt andet, at iPhone har mistet stemplet som cool. Han bruger som argument, at da han for nylig skulle aflevere sin datter på college, talte han med et par stykker af hendes venner.

-”Ingen af dem havde en iPhone, fordi som de sagde: “Min far har en iPhone”,” forklarer han. Han fortalte samtidig, at de unge havde HTC-, Samsung- og nogle kinesiske -modeller.

Windows Phone lider under manglende 4G

I forhold til Windows Phone 7 havde Fichter også et budskab. Han mener nemlig, at WP 7 har en akilleshæl ved ikke at understøtte 4G.

-”Alle teleselskaberne presser på med 4G-netværk, og når Windows Phone 7 ikke understøtter det, er det et problem, fordi forbrugerneikke vil blive skubbet mod Windows Phone, da der er en anden telefon, der er mere attraktiv for teleselskaberne.”

Det er dog nok primært et problem i US lige nu, da Danmark langt fra er lige så langt fremme med 4G.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Raikkonen1974 16-09-2011 08:18:02

Jeg har haft android i mange år, men fik så en Iphone 4 Maj måned iår, og jeg er bestemt ikke skuffet, alt kører bare bedre, nemmere og fint end andre mobil systemer, og i den periode på 5md ville alle mine før mobiler HTC Legend, HTC Desire, Sony Ericsson Mini Pro, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S2, have lukket et program ned, fordi Android Kerne har lavet en uventet fejl, muligvis også gå så vidt at lukke mobilenhelt ned uventet, det er bare for ringe, selv den sidste nye Samsung Galaxy S2 gjorde det på 2 dagen, og det var en af grundende til at jeg skiftede, det jeg mener er at ikke en eneste gang overhovedet, har min iphone4 lavet problemer, med at lukke noget, selv min kammerat har en 3GS og den har aldrig lukket noget eller genstartet uventet og han fik den da den kom på markedet, Det er så såre simpelt at sige "It just works" Det er det der gør den cool!

0 0
14-09-2011 15:26:13

iPhone4 er på niveau med en mellemklasse Android, men til en Android topmoldels pris. Og dem sælger jo stadigt godt, selv nu hvor iPhone5 snart kommer dumpende.

Jeg tror HTC med deres overforbrug af LCD, skal passe på at de ikke selv mister coolnes.

0 0
Per 16-09-2011 00:36:38

iPhone4 er på niveau med en mellemklasse Android, men til en Android topmoldels pris.

måske, men byggekvaliteten, materialerne, programmerne, stabiliteten og styresystemet er 100x bedre end Android..

0 0
Pedro 14-09-2011 00:54:34

Martin Fichter er ikke længere cool ;D

0 0
morten thomsen 13-09-2011 18:00:07

Må sige jeg ikke er enig med ham..

Nu er jeg normal Android Fan men holder mig langt fra HTC fremover, deres kvalitet er faldet meget den seneste tid..

Specielt Desire HD og Sensation har skuffet meget i kvalitet..

Jeg vil langt hellere ha en iPhone end HTC. jeg er dog også på iPhone nu og hvis jeg går tilbage til Android ja så holder jeg mig til Samsung pt...

0 0
Jan Ålund 17-09-2011 09:04:52

Du har helt klart ikke haft en Sensation i hånden ;) Kvaliteten er helt i top ;)

0 0
Jesper 13-09-2011 19:52:58

Mht. Desire HD med LCD skærm, så kan jeg følge dig et stykke hen ad vejen. Det afhænger lidt af, hvad du forventer af din smartphone. Jeg har dog leveret mange til vores brugere ifm. mit arbejde, og de virker meget tilfredse. De fleste af dem brguer den dog også mest i arbejdssammenhæng, dvs. seriøst brug, og her er skærmens kvalitet ikke alt afgørende, lader det til.
Mht. Sensation, så fatter jeg minus af det du skriver!
Jeg har lige lånt en af HTC i et par uger, og det er uden sammenligning en af de hurtigste smartphones jeg har prøvet indtil nu (Kører pt. med Samsung Omnia 7, som absolut ikke er langsom, og Samsung GS2, som jo heller ikke er sløv!), og min oplevelse af Sensation efter to uger er, at HTC Sense 3.5 giver en rigtigt fed oplevelse, og telefonen virker meget gennemført!
Så på trods af mobilsiden.dk's forholdsvis negative anmeldelse (Vanen tro, når det kommer til HTC!) så introducerer vi den til vores brugere inden længe!

0 0
labodilsen 13-09-2011 15:45:22

Som der allerede er nævnt, så er der lidt sandhed i det.

Da rigtig mange mennesker nu har en iphone, har den mistet lidt af sin cool faktor. og der er gået lidt sport i at have noget der er "mere" cool end en iPhone. Men derfra og så til at påstå den helt har mistet sin cool faktor, er nok at gå lidt for langt.

ps. jeg har ikke selv iphone.

0 0
Cebastian 13-09-2011 14:19:17

Der er måske en lille bitte smule af sandhed i det, da iPhone langt fra er noget eksklusivt længere. Men, der er stadig meget cool-faktor over iPhones, ligegyldigt om mine forældre har det eller ej. Jeg forudser i hvert fald en ny iPhone bølge på vej med 5/4S'eren. Meget pga. iPhone stadig er 'cool' :)

0 0
Bepper 13-09-2011 15:23:10

Enig! - Synes også at der begynder at være lidt tyndt i toppen hos HTC, når de begynder at lange ud efter konkurrenterne på den måde.
Nokias Elop er også ude med nogle skaldede utalelser omkring Android, så det virker som om at der er lidt mudderkastning igang.

0 0