Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC kalder Galaxy S4 for The Next Big Flop

HTC kalder Galaxy S4 for The Next Big Flop

HTC er nok ikke overraskende, meget lidt imponeret over Samsungs nye flagskib, Samsung Galaxy S4.

Det kan nok ikke komme bag på nogen af HTC ikke synes og Samsungs nye smartphone, Galaxy S4, der torsdag blev præsenteret ved en event i New York.

HTC benyttede dog Samsungs store event i både Radio Music City Hall og på Time Square, til at promovere deres eget nye flagskib, HTC One.

HTC havde sendt folk på gaden, under Samsungs event, som delte snacks og varm kakao ud, mens de demonstrerede HTC One for de fremmødte, skriver AllThingsD.

Samtidig benyttede HTC også Twitter til at komme malurt i Samsungs bæger. På HTC´s Twitter profil stod således: “So...how off-Broadway is this production? #theNextBigFlop #HTCOne

Også HTC´s CMO Ben Ho benyttede lejligheden til at udtale til Engadget, at Galaxy S4 blot er ”more of the same”, og fortsætter:

-"With a continuation of a plastic body, and a larger screen being the most obvious physical change, Samsung's new Galaxy pales in comparison to the all-aluminum unibody HTC One.”

Således er fronterne trukket knivskarpt op til den kommende battle mellem producenterne.

Kilde: Twitter, Engadget, AllThingsD

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BSG 15-03-2013 14:17:24

Jeg har en SG3 og en HTC Desire HD. Det er ikke en fordel for HTC, at bagsiden er af aluminium, fordi den er tung og rifter ses meget godt.
SG3 har jeg mistet mange gange og det holder den til, på grund af plastikbagsiden, og rifter ses ikke så godt, og bagsiden koster ikke så meget at udskifte, så blastikken er kun en fordel.
Og 4MP er ikke særligt meget, så for mig er det let at vælge SG4.

0 0
August 16-03-2013 19:34:21

Fat det nu! Færre MP er IKKE lig med dårligere billedkvalitæt. HTC har netop gjort linsen bedre, forbedret sensorer kraftigt og gjort selve billedbehandlingen mere støjfri! Alt i alt et rigtigt godt mobilkamera, hvor også blænden er blvet optimeret.

0 0
Tbm2 17-03-2013 19:57:24

Det er et møgkamera engang imellem og det bedste en gang imellem dsv. er førstenævnte oftere set

0 0
ij6210 15-03-2013 13:11:47

Uanset hvad, så er det jo ligegyldigt hvad vi skriver her. Os der skriver her på siden er jo nærmest mobilnørder, og det er ikke os som Samsung og HTC lever af. De lever af massemarkedet, og her sparker Samsung bare røv, sammenlignet med HTC. Og det kommer næppe til at ændre sig de næste par måneder.

0 0
Jonas 15-03-2013 17:20:20

HTC One appellerer jo netop til massemarkedet kontra SGS4. Hvis du går ind og køber en android phone som almindelig bruger hvad vil du så lægge vægt på? Er sikker på at 98% af alle smartphone brugere synes at en 8-kerners processor er overflødig.
Skulle jeg vælge mellem en SGS4 eller HTC One, LG eller Sony Xperia Z så var SGS4 den jeg mindst ville have. SGS4 er dyrere væsentligt dyrere end LG og kan minimalt mindre.

Sony Xperia er billigere, mere eller mindre det samme, vandtæt og har et mere lækkert design.

HTC One er samme pris og har et vanvittigt flot design.

De andre producenter har heldigvis ikke ladet tingene stå til mens Samsung har nappet markedsandele. SGS4 er ikke imponerende og tror ikke at de har ramt trenden med SGS4. De har troet lidt for meget på det gamle koncept, hvorimod de andre producenter har forsøgt at trykke på nogle andre knapper for at differentierer sig.

Problemet for Samsung er at de langt hen af vejen har opnået apple status, trods at de ikke har samme omkostninger for forbrugere ved at skifte. Android er Android og der er mange producenter der laver android telefoner. Iphone har eneret på IOS og derfor har IOS brugere ikke noget andet valg når de skal købe ny telefon.

Jeg tror ikke på Samsung i 2013. Det bliver Sony, HTC eller LG i tæt kamp og i sidste ende tror jeg LG løber med prisen. 3500 for en topmodel er sku overskueligt for mange.

0 0
Cebastian 16-03-2013 10:59:25

HAHAHAHA! "HTC appelerer til masse markedet"

Jeg tror du skal se på HTC's salgstal kontra Samsungs ;) Der er vidst noget du misser :)

0 0
Tbm2 17-03-2013 19:55:33

Ud af de 4 telefoner er s4 overlegen på næsten alle punkter
På lg er prisen dog bedre
På sony'en er det vandtæthed, det er langt fra en "wow" oplevelse man får (hakker i menuerne, den kedeligste skærm på en topmodel længe)
På htc kan man sige designet er pænere men er det holdbart? Eller bliver den ridset bare man ser på den som aluminium har for vane.
S4 har derimod bedre specs end dem på stortset alle punkter

0 0
Carl Stybe 15-03-2013 12:26:16

Heysa
Ej hvor var det skufffffene..........
Øh lige et aber der bay....i 80'erne var der noget der hed Pap Vin det blev sgu aldrig rigtig et kæmpe hit, så prøver man igen i dag men nej.....Vin er bedst på flaske :-)
Samung kom nu ind i kampen, og så siger alle fanboy'sene at Apple har tabt wow effekten.......ØØØØHHH forfanden med den for "Nu" gode software og skærm altså det fortjener sgu da, at blive pakket ordentligt ind, i stedet for en middelmådig 1 - 1/2 krones PLASTIK DUNK som der sikkert ikke er pant på :-))))))))))))))))........ellers taber i sgu den gule fører trøje
det blir HTC næste gang.... :-)

0 0
Gizmo 15-03-2013 11:13:12

SGS IV er bare SGS III+, samme klon, samme design, og stadig de kedelig plastik over de hele.

0 0
toysoldier 15-03-2013 12:10:26

Siden du siger at SGS4 bare er en SGS3+ så må du jo forklare hvordan ?

0 0
August 15-03-2013 12:27:45

Det forklarer han jo. Samme design, samme klon, bare en opgradering. Læs posts før du kommenterer. )

0 0
Cebastian 16-03-2013 10:57:54

Så er det surt han misser alle de nye funktioner de smider i S4 ;)

1080p skærm, større skærm, samme størrelse, størrebatteri, langt bedre CPU som optimere batteriforbrug (big.little), brug med handsker, airgestures, airview, udvidet kamera funktioner, bedre kamera, forbedret design.

Det er lidt dumt at påstå, at det er mere af det samme, især når de decideret udbygger telefonens muligheder.
Det havde været anderledes, hvis telefonen var den samme, bare med opdateret CPU/GPU og kamera.

0 0
Gizmo 17-03-2013 09:45:19

More of the samme.. Samsung gimmick virker desværre ikke på mig, de ting Samsung påstå som det ny sort, virker mere til pynt, betyder ikke rigtig i dagligdagsbrug, mest af dem kun sjov et par gang, så går det over i glemmebog.

0 0
Daniel Jørgensen 15-03-2013 10:55:54

Det er jo totalt børnehave.. Men sådan er det desværre imellem mange af de store virksomheder.. Samsung er ikke selv bedre..

0 0
Daniel Jørgensen 15-03-2013 10:57:26

Tilgengæld vil jeg give HTC lidt ret.. Det er jo bare "more of the same".. Der er jo ikke meget nyt iforhold til SGS3, men man kan jo så også sige, hvorfor ændre noget som virker og sælger godt? Bare en skam at den er i plastik, som de også er inde på ..

0 0
toysoldier 15-03-2013 12:13:39

More of the same ?

Måske, men da HTC har været såååååå langt bagefter så er det jo næsten indlysende, at de har været nød til at tage et tigerspring i forhold til deres tidligere modeller. Samsung derimod har udviklet og raffineret deres mobil i forhold til den gamle ... ser du på specs kan du da ikke finde noget, der er bedre.

I øvrigt var jeg ikke imponeret over kameraet i HTC One ...synes godt nok det var ringe og det er ellers det de fremhæver som salgsargumentet.

0 0
Daniel Jørgensen 15-03-2013 12:58:35

Nu har HTC jo ikke været 'sååååååå' langt bagefter.. Helt tilbage til deres HTC Legend har de lavet telefoner i aluminium som et eksempel. En telefon der kom for 3 år siden og Samsung har stadig ikke præsteret at lave andet end plastik telefoner.. Og forstå mig nu ret, det kan sagtens være det netop er det der gør de har så stor success, idet det er billigere og lave = billigere pris og derved flere solgte enheder.

Og mht. specs så har HTC One da bedre specs nogle steder end SGS4 .. Derimod synes jeg forskellen mellem SGS3 og SGS4 er så minimal at det nærmest ikke er til at spotte ved en sammenligning (udover skærmen).. Men igen, det er der jo som sådan heller ikke noget i vejen med for SGS3 var jo et kæmpe hit, så hvorfor ændre meget på den.

0 0
Cebastian 16-03-2013 10:53:46

Plastik er er udemærket materiale, specielt ift. det holder vægten nede og signalet stærkere. Det er en smagssag. Men kom ikke og sig at bare fordi en telefon ikke er i aluminium, så er det ikke en premium mobil. Jesus.

0 0
TF 16-03-2013 17:38:37

Nej men der er forskel på at lave det i tyndt billigt BR bras kvalitet og feks lumia 920 stærkt og lækker kvalitet ;-)

0 0
DX 15-03-2013 10:17:27

Ha Ha, HTC lad os snakkes ved om 6 måneder når der ligger nogle konkrete salgstal på bordet ;, i første omgang burde de nok i stedet koncentrere sig om at få deres egen mobil i handelen, nu hvor opstarten er udskudt.

0 0
Michael A 15-03-2013 10:59:40

Det mest imponerende ved samsung er deres evner til effektiv markedsføring. Det kan man ikke tage fra dem. Ingen kan være i tvivl om at 'The One' er SG4 klart overlegen, men det skal sikkert vise sig at Samsung igen vil sælge bedst. Hvis man følger med i diverse fora for tiden, taler trådene sit tydelige sprog med entydig klar fordel til HTC One. Så flest solgte enheder er altså ikke lig med bedste produkt. Beklager!

0 0
Cebastian 16-03-2013 10:51:39

erh, jeg kan nu ikke se "The One" som klart overlegen. Hvis jeg tæller rigtigt, så har S4 en overlegen CPU, som håndterer batteriforbrug langt bedre, et større batteri oven i, du kan bruge den med handsker, den har flere kamera muligheder, den har SD-kort slot. Alene de her små fordele gør S4 One overlegen. Så må man selv gøre op med hvad man vægter. Men One er ikke lutter lagkage. Ikke at S4 er, men der er da vidst mere flødeskum ;)

0 0
ij6210 15-03-2013 10:15:35

Det er meget flot af HTC, som jo selv har smidt førertrøjen ved at lave for mange middelmådige - og alt for dyre - produkter på markedet.

Måske HTC i stedet skulle sørge for at producere noget, der ikke hele tiden skal til reparation. Kender ingen andre producenter hvor produkterne så mange gange skal til gen-reparation fordi de ikke er lavet ordentligt første gang.

HTC - i ligger som i selv har redt.

0 0