Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC lancerer ny mindre Android-mobil

HTC lancerer ny mindre Android-mobil

HTC har netop løftet sløret for HTC Gratia, der efter alt at dømme er en efterfølger til Wildfire.

HTC Gratia er HTCs nye Android-mobil.

Den minder på mange måder om en opdateret version af HTC Wildfire, med en mindre skærm, processor og opløsning, end de store modeller Desire og Desire HD. 

HTC Gratia kommer til Danmark i starten af november. 


Specifikationer:

  • Android 2,2 med HTC Sense
  • 3,2 tommer skærm med 320 x 480 pixels
  • 600 MHz processor
  • Hukommelse: ROM 512, RAM 384
  • 103,8 X 57,7 X 11,7 mm
  • Vægt: 115 gram
  • Optical trackball
  • 5 megapixel kamera med auto focus
  • Friend Stream
  • 3,5 mm jack-stik
  • Bluetooth 2,1
  • Standard micro-USB-port

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anders P 19-10-2010 10:55:03

I forhold til de andre Android mobiler fra HTC mangler denne en flash.
Hvis man sammenligner med WP7 mobilerne har den desuden en langsom processor og mangler en dedikeret kamera key. Ellers ser det ud til at være en fin telefon.

0 0
Ulrik 18-10-2010 17:41:17

....MEN, jeg er ved at være træt af HTC og sense!
Er der nogen der ved hvorfor? (ikke et retorisk spørgsmål)

0 0
Martin Kamp Jensen 18-10-2010 18:01:19

Jeg ville efter næsten 1 år med Sense også gerne prøve noget nyt. Jeg kan anbefale http://www.launcherpro.com/

0 0
Ulrik 18-10-2010 21:04:42

Cool!! Tak Martin.... :)

0 0
Anders 18-10-2010 16:02:38

Det ligner jo helt klart en europæisk model af HTC Aria. Samme specs og samme desing.
Hvis jeg skulle gætte på en pris var det nok 2700, så den vil prismæssigt ligge imellen Legend og Wildfire.

0 0
Daniel Jørgensen 18-10-2010 15:40:20

Jeg synes den ligner HTC HD Mini helt vildt.. Både på specs og udseende!

http://www.htc.com/www/product/hdmini/specification.html

0 0
Urbanus 18-10-2010 15:26:31

Umiddelbart synes jeg den ligner Legend mere, dømt ud fra specifikationerne. Udover at Legend har Amoled-skærm, hvilket selvfølgelig er et stort plus, men til gengæld har denne Android 2.2 (hvilket det åbenbart stadig trækker ud, i vanlig HTC-stil, med at få Legend opdateret til.
Hvis de første prisgæt på omkring 2000 kr. - eller i nærheden af HTC Wildfires pris - holder, så bliver det da lidt af et scoop, og må gøre det noget svært at sælge en Legend for næsten 1500 kr. mere (blot et par hundrede mindre end Desire). Omvendt bliver det også svært at sælge Wildfire med den elendige skærmopløsning den har, hvis denne bliver næsten lige så billig. Det bliver spændnende at se! Men mit gæt er måske snarere at den vil ligge et sted imellem, og lukke hullet i det store prisgab mellem Wildfire og Legend/Desire. Tror dog stadig at det bliver meget svært at sælge Legend til den pris den har i dag, hvis en telefon der kan stort set det samme kan sælges billigere

0 0
Søren 18-10-2010 16:14:44

Yo... Legend er aldrig blevet lovet en opdatering til 2.2, bare lige så du ikke sidder og venter på den ;) ... du skulle nok bare ha valgt den rigtige model fra starten (Desire) ;)

0 0
Anders 18-10-2010 14:24:25

Hvad med prisen??

0 0
Martin Kamp Jensen 18-10-2010 14:06:30

Det ser ud til, at de endelig har lært at bruge en ordentlig skærm. Skærmene på Tattoo og Wildfire er sørgelige (specielt førstnævnte pga. trykfølsom skærm).

0 0
Anders 18-10-2010 14:26:09

Ja, Wildfires skærm er simpelthen elendig pga. dens MEGA dårlige opløsning...

0 0
18-10-2010 19:02:12

Helt enig, og mange steder udstilles Wildfire side om side med Legend og Desire, på den måde bliver man rigtigt gjort opmærksom på den elendige opløsning.

0 0
Brian Andersen 18-10-2010 13:48:06

Hurtigere processor (72 MHz mere) og mindre ram (ca 400 RAM mindre) ellers er det fuldstændig det samme ??

0 0