Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC One S har problemer med ”lakken”

HTC One S har problemer med ”lakken”

HTC One S er allerede få dage efter sin frigivelse ramt af kritik for designet, der tilsyneladende får ridser i lakken.

HTC One S blev fornyeligt frigivet til de danske butikker, også i udlandet er telefonen kommet ud til de første mange kunder. Men ikke alle er tilfredse med produktet.

HTC lover med One S, at legeringen på telefonen er fire gange stærkere end almindeligt aluminium. Telefonen har været igennem en speciel proces kaldet for ”Micro Arc Oxidation”. Det skulle ud over at give en god følelse, også gøre beskyttelsescovers til telefonen overflødige.

Men nu tyder noget på, at den super stærke legering ikke er helt så stærk alligevel. Flere rapporteringer fra brugere på XDA-developers.com oplever at deres One S begynder at ”skalle” i lakken, altså at man kan se ind til metallet.

Flere af brugerne fortæller, at det er den sorte model af One S der har problemet, og at telefonen ikke på nogen måde har været behandlet forkert, tabt på gulvet eller ligget op af noget der kunne skade den.

Alligevel har telefonens ydre taget skade efter ganske få dage i brug.

Sådan ser en brugers One S ud efter få dage i brug
Sådan ser en brugers One S ud efter få dage i brug

HTC svarer igen

Flere brugere har på grund af fejlen været i kontakt med HTCs kundeservice, der henviser kunderne til at få deres telefon byttet hos deres forhandler med DOA (død ved modtagelse) som argument.

Siden flere medier er begyndt at skrive om denne fejl, har HTC valgt at komme med en offentlig udtalelse til Theverge.com

- ”Der har været nogle få, isolerede rapporter om dette spørgsmål. Finishen på One S var laboratorium testet til værende i en hårdhed svarende til keramik. Selvom det er stærkt, betyder det ikke, det er umuligt at ødelægge. Vi implementere nogle små ændringer i produktionen for at sikrer, at  kunderne ikke oplever dette problem i fremtiden.”

HTC anbefaler derfor kunder hurtigst muligt at returnere det defekte produkt til forhandlerne med henblik på en ombytning.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hans 27-04-2012 13:46:22

Det er korrekt at der er problemer med lakken -Det har jeg selv erfaret.
Jeg vil i den forbindelse gerne fraråde jer andre at købe telefonen hos Telenor. De ombytter IKKE telefonen, og er i øvrigt meget lidt behjælpelige i denne sag.

0 0
Mikkel Secher 27-04-2012 16:54:37

Ring til HTCs kundeservice, der er åbenbart en del som har erfaret det samme i andre lande.. HTC bytter den selv hvis teleselskabet ikke vil...

0 0
Hans 28-04-2012 18:14:07

Det prøver jeg lige på mandag, og så vender jeg tilbage. :)
-Jeg håber forresten ikke, at nogen er blevet afskrækket fra at købe One S, for bortset fra lak-problemerne, er den er intet mindre end HAMMER lækker og velfungerende :)

0 0
Hans 30-04-2012 17:28:47

Så har vi talt med HTC. Ifølge deres kundeservice SKULLE Telenor have ombyttet den direkte, og det kom meget bag på dem, at de nægtede det. Hun sagde at det var præcis det samme som, hvis man havde fået en telefon, hvor WIFI'et ikke virkede, så skulle man selvfølgelig bare have en ny. Long story short: vi kan sende den ind til HTC's eget værksted, og få den fikset og det er jo altid noget.
HTC's kundesupport var i øvrigt i topklasse og de var meget behjælpelige.
Telenor går vi en lang bue udenom næste gang :(

0 0
Jacob Smidt 01-05-2012 07:46:49

Hej Hans.

Kan du ikke mail mig din oplevelse her med Telenor og HTC, sådan fra start til slut, kunne måske være interesseret i at grave lidt mere i den :) - På forhånd tak.

Jacob(at)mobilsiden.dk

Udskift (at) med @

0 0
Hans 01-05-2012 18:57:59

Hej Jacob.

Det kan jeg sagtens, men må jeg spørge om, hvordan og hvorfor du vil grave i min sag? :)

0 0
Jacob Smidt 27-04-2012 14:43:29

Hej Hans.

Det lyder som en kedelig historie du har været udefor her?

0 0
Hans 27-04-2012 15:43:59

Hej Jacob.

Ja det er lidt en trist historie. Da jeg læste nyheden her opfattede jeg, som de fleste andre tilsyneladende også har gjort, at forhandlerne er klar over problemet og man problemfrit kan få det løst. Det er IKKE tilfældet hos Telenor. De har åbenbart ikke accepteret hvad HTC har udmeldt som værende en officiel pressemeddelelse, så de vil ikke ombytte telefonerne. De vil jævnfør de 2 års reklamationsret sende den ind til HTC, men så skal man forvente at der går ca. 21 arbejdsdage før man ser den igen/får en ny. Telenor fralægger sig ansvaret og nægter også at ombytte telefonen, selvom den kun er 14 dage gammel og pisse dyr. Synes det er elendig service.

0 0
Anders 13-04-2012 09:51:55

Hvad med en anmeldelse fra mobilsiden af telefonen.

0 0
Jacob Smidt 13-04-2012 11:19:13

Vi har nettop fået One S ind af døren på redaktionen i dag, forvent at se en anmeldelse inden alt for længe :)

0 0
cas 13-04-2012 10:17:30

Må jeg anbefale: http://www.gsmarena.com/htc_one_s-review-746.php

hvis man ikke har problemer med at læse engelsk.

0 0
Anders 13-04-2012 11:10:44

Har set den, men altid rart med en dansk test. Men den nævnte test roser telefonen.

0 0
Mikkel Secher 12-04-2012 21:09:07

Jeg havde overset tråden på xda, så det var godt den kom her!
Det er meget rart at vide at man får en ny, og de ændrer produktionen så det ikke sker på fremtidige batches af enheder... Jeg håber da ikke at jeg får det problem med min når jeg får den, men med den udmelding fra HTC, afbestiller jeg den ikke på grund af det her...

PS: i skal måske skifte artikelbilledet til et billede af den sorte model i stedet for den grå..
Det er kun et problem med Micro Arc Oxidation "skallen", ikke anodiseringen på den grå udgave..

0 0
ClosE 12-04-2012 19:20:36

Vi har en Desire S i huset, der har nøjagtigt dette problem.... Noget tyder på manglende kvalitetskontrol.

0 0
Michal 12-04-2012 18:47:50

Syndes faktisk HTC kundeservice er super god, er på min 5 HTC siden Touch Diamond, har kun haft en til reperation (desire HD) hvor stort set alt blev skiftet selv om det kun var GPS antenne som var dårlig. Iøvrigt tog det kun 5dage, hvilket må sige at være ok. Har ringet til kundeservice flere gang og det var også en positiv oplevelse.

Virker da også til at være en fin løsning at skynde sig at indrømme de har lavet en fejl også løse kunder hurtigt.

0 0
DX 12-04-2012 20:02:00

Vi har 4 Android tlf. fra HTC og har absolut kun godt at sige om deres kundeservice, vi har ikke haft telefoner der har været defekte men har fået telefon support adskillige gange på ALLE ugens dage, det er der nogle andre der godt kunde lære lidt af, udover det har de chat support & mail support.Efter support bliver man bedt om at udfylde et spørgeskema om hjælpen.Det er sku seriøst.

0 0
Benjamin Jensen 13-04-2012 01:29:36

Åh, jeg husker skam godt min første og eneste HTC telefon. En HTC HD2, som var umuligt at modtage kald eller ringe op fra. Skærmen låste ikke, med det resultat, at det lød som telefonfis når jeg ringede til folk. Derfor kunne jeg kun bruge headset til telefonen.

Den blev selvfølgelig sendt til rep, og det eneste der blev lavet, var en softwareopdatering som jeg allerede havde den seneste version af.

Næsten 1 år efter købet, kom der en opdatering der løste problemet med at skærmen ikke låste. Ugen efter solgte jeg den, og købte mig en iPhone.

0 0
Hans Jákup Danielsen 12-04-2012 14:06:53

først fremmest vil jeg sige, at det er for dårligt at sådan noget sker, efter at de har lovet at legeringen er lavet af samme stof som (advarsel, nu kommer overdrivelse) kal-el.

når det er sagt, så har de sku håndteret sagen pænt ved at hurtigt indrømme problemet og tilbyde ombytning...

0 0
Lindberg 12-04-2012 14:39:15

Enig. God håndtering ser det ud til.

0 0
Kurt L Andersen 12-04-2012 14:25:40

Ja havde det været et "andet firma havde kunderne bare fået at vide de skulle lade være med at bruge den og det var deres egen skyld, behøver nok ikke at nævne navn på firma ;)

0 0
Benjamin Jensen 12-04-2012 18:35:31

Det er meget fint med dine drillerier, men det er nok lidt malplaceret, hvis man selv sidder med en HTC. For de er da nok mest af alt kendt for deres dårlige kundeservice og i det hele taget at løse deres problemer med deres lortetelefoner.

0 0
Hans Jákup Danielsen 12-04-2012 15:34:44

replace andet med apple :)

0 0
gielsgaard 12-04-2012 16:08:29

Men nu er det altså HTC der har lavet noget bras, ikke alle andre lige her.Det ville da også være kritisabelt hvis de ikke ombyttede dem.

0 0
Rena 12-04-2012 13:37:01

Ved ikke hvad HTC Desire HD var lavet af, men den har overlevet at, ryg ind i mit stål kabinet mere end en gang.

0 0
Kurt L Andersen 12-04-2012 14:23:09

Min har været på et sten gulv nok 3 x og tabt på et fortorv og har ikke en ridser.

0 0
Erling 12-04-2012 19:01:24

Mig bekendt er det almindeligt "husmands" aluminium. Jeg købte min i 4. kv. 2010. Ja - den er solid. Fik smadret kamera dæk "glasset" og kunne kun få helt ny bagbeklædning. Den er ikke så svær at skifte.
Gad vide hvordan One X er at "pille fra hinanden"?

MVH
ELO.

0 0