Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC: One X er MEGET bedre end Galaxy S III

HTC: One X er MEGET bedre end Galaxy S III

HTC One X ER bedre end Galaxy S III fra Samsung, det slår et lækket internt dokument fra HTC fast.

HTC One X og Samsung Galaxy S III er de to mest konkurrerende Android smartphones på markedet lige nu, og det har fået HTC til at tage et ekstra skridt i kampen om kunderne.

Alle HTC-sælgere får ikke bare klare instruktioner i salget af One X, de får også udleveret et hæfte med klare modargumenter til Galaxy S III.

Det betyder at HTC er klar til at modargumentere, på alle de væsentlige punkter, de to mobiler kæmper om at vinde i.

Om HTC har ret eller ej i sine udsagn vil jeg lade jer brugere afgøre, men herunder kan i se billeder fra hæftet, som er blevet lækket ud på nettet via Thenextweb.com.

Læs også vores test af henholdsvis HTC One X og Samsung Galaxy S III.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter 12-06-2012 14:00:14

Man må jo ikke lyve så... ;)

0 0
beikes 12-06-2012 11:43:17

Det er fint med modargumenterne klar, og det er de våben man må ty til i et "lemming-land" som Danmark, hvor Hype er altoverskyggende. I mine øjne er de to enheder meget lige, men jeg kan simpelthen ikke komme overens med Samsung's design, der er noget af det grimmeste jeg længe har set. Man har måtte gå på kompromis af en eller anden grund, og tænkt, at hvis bare vi runder hjørner og sider af, så går det nok. Nu ligner det bare en forvokset iPhone, hvor proportionerne er gået helt skævt.

Af de to, og af flere grunde, ville jeg vælge HTC, dog ville jeg nok vælge lillebror One S, simpelthen pga. lækkerhedsfaktoren

0 0
Katron 14-06-2012 18:04:24

Hvis du synes SGS3 ligner en forvokset iphone, så er du vist selv en lille Lemming.

Jeg kan ikke lide designet på iphone, og bestemt heller ikke på SGS3, men at synes at de ligner hinanden, det kan jeg alligevel ikke, ligemeget hvordan jeg vender og drejer dem. HTC one X er heller ikke noget mirakel inden for design, men den føles en del lækre at have i hænderne.

0 0
beikes 14-06-2012 19:06:09

He he.. Hvordan gør min holdning til designet, mig til en lemming? Det giver jo ingen mening overhovedet :/

0 0
CJ 14-06-2012 20:13:35

Fint nok at du synes SG3 er grim, men at sige den designmæssigt har noget med en iPhone at gøre (forvokset iPhone) får mig til at tro du faktisk ikke aner hvad du taler om. Der er intet tilfælles. iPhonen er lille, hård og tyk. SG3 er stor, behagelig og tynd :-)

0 0
beikes 14-06-2012 21:33:17

Superlativer og plusord er subjektive, lol, du kan jo ikke bare sætte reglerne for hvad andre skal synes. Desuden ville jeg aldrig udtale mig om noget, hvis ikke det var reelt.

0 0
Kim 12-06-2012 12:14:33

Det er lidt sjovt at du kalder DK for et "Lemmingeland" når det netop er et af få markeder, hvor HTC kan sælge noget...

0 0
Henrikmand 12-06-2012 09:21:31

Jeg synes det er vigtigt at slå fast, at det lækkede materiale IKKE er en reklame, som bliver sendt ud til offentligheden.

Det er en opsamling af de benefits, HTC selv mener der er ved OneX i forhold til SIII.

Det er helt almindeligt, at sælgere bliver udstyret med denne form for modargumenter i forhold til konkurrerende produkter.

Der er INTET mærkeligt i det.

Hvad der så er rigtigt eller forkert kan vi jo så være ligeglade med. Det er et internt dokument. Glem ikke det. Lad være med at bruge ordet "reklame" i debatten.

0 0
Søren D 12-06-2012 12:17:34

Helt enig - hvis man regner med at en konkurrent bare lægger sig om på ryggen og lader sig køre over, må man da være ualmindelig blåøjet og naiv. - Er egentlig mere overrasket over at vi ikke har set flere leaks af denne type, for det flyder da med disse USP'er i en hver salgsafdeling med respekt for sig selv.

0 0
Kim 12-06-2012 10:09:10

Det er helt korrekt, havde det været en reklame (og var den sendt ud i DK) så havde den været ulovlig pga sammenlignende reklame.

0 0
12-06-2012 00:02:00

Design, smagssag....JEg gider bare ikke render rundt med en mobil der er hvid med dejlig blålig farver efter jeans...

Kamera..Shit 0,29 sek. hurtigere, og hvor mange gange er det lige man skal bruge de 79 ekstra billeder i burst :D Efter at have set tests af både HoX og sgs3 syntes jeg nu ikke at hox leverer bedre billeder, men det er også en smagssag.

Processor... Totalt ligeglad med clockfrekvens. Alle tests lavet viser at sgs3 æder quadcore HoX...

Rammen, HoX polycarbonat....Minsandten om ikke også sgs3 er det ;D

Skærmen, smagssag...Jeg elsker farverne på en amoled, og det der piv piv over pentile, det forbliver pivpiv...

0 0
CJ 11-06-2012 22:34:49

Synes det er flot at HTC kan sige at microSD og udskifteligt batteri er en ulempe... Way to go. Kun få turde sige det :-)

0 0
Kim 11-06-2012 22:55:30

LOL - syntes det er flot af HTC at de syntes at underkonfigurere deres falgskib er en fordel... 32 +25 Dropbox mod 64 "onsite" + whatever cloud thingy you want.

Og udskifteligt batteri er en ulempe fordi, at man skal have ekstern oplader? Udskifteligt batteri er kun en fordel hvis du har flere batterier til at starte med, ergo kan du - skifte!

0 0
vonGoldschmidt 12-06-2012 10:39:15

Det er sjovt, at de også udelukker, at man får 50GB med SIII.

Men de har så ret i, at internal storage er bedre end SD, da loading time højst sandsynligt er bedre, hvilket er nok det de hentyder.

0 0
vonGoldschmidt 12-06-2012 12:06:05

*50 GB dropbox

0 0
Robert 11-06-2012 19:02:25

Som wanna-be nørdet One X ejer finder man hurtigt ud af de forskellige detaljer om telefonen. Bl.a holder påstanden om Quad 1.5 ghz ikke helt vand. Telefonen kører faktisk quad 1.4 ghz ganske som SGS-3, men er i single-core mode i stand til 1.5 ghz. Det står på nvidia's hjemmeside og det kan jeg også bekræfte via app'en "tegrastats". Selvom det ikke betyder noget så er det stadig falsk markedsføring.

0 0
Rasmus L 11-06-2012 18:48:17

Jeg synes at du skal hive fat i begge telefoner og lave en test, også kan jeg fra nu af sige at du skal sende den indtil HTCs hovedkontor, så kan de få lov til at se hvor meget tæv deres one x får i forhold til S3.

0 0
Bo 11-06-2012 18:44:52

det er sgu ret tyndt af HTC...
man skal ikke lave reklamer der siger at et produkt er dårligere end ens egen produkt.

Man skal efter min mening kun lave reklamer der siger vi har det bedste produkt på markedet, uden at sammenline sig direkte med andre...

det kunne tyde på at HTC føler sig truet...
jeg glæder mig til at telenor ringer, så jeg kan få min blå SGS3..

0 0
Kim 11-06-2012 20:33:54

Det er nu meget normalt, også fra de andre producenter. Men naturligvis føler HTC sig truet - der er meget få markeder hvor de har et så relativt godt navn som i DK.

0 0
Rasmus L 11-06-2012 18:16:02

Jeg vil gerne se hvor lang tid batteriet holder på one x i forhold til S 3, Htc's telefoner er ikke blevet bedre på batteri delen desværre.

Gå ind og lav en benchmark test med S3, i forhold til one x laver S 3 over 5500 scorer og one x er nede under 5000 ?

Det er altså ikke særlig smart at komme med argumenter der ikke passer.

Og skærmen kan HTC aldrig sige noget til hos Samsung, Samsung fører med deres Super amoled skærme det er vi nok alle sammen enige i, folk tror at det hele handler om pixels, men i Super amoled skærmene er der mange flere sub pixels end i de andre producenters telefoner.

Så HTC den skal i MEGET længere ud på landet med.

Det er simpelthen kun fordi i ikke kan lave bedre produkter i forhold til Samsung...

0 0
Mazzen 12-06-2012 07:43:56

benchmark, kan ikke bruges i real-life, telefonerne skal testes på komplet samme måde med de samme programmer aps osv. og HTC siger ikke at SGSIII ikke kan holde strøm de siger bare at deres kan holde strøm i 24 timer

0 0
MathiasF 11-06-2012 16:54:22

HTC skriver ingen steder at One X er "MEGET bedre". De fremhæver blot relevante salgs punkter og modargumenter.

0 0
Kim 11-06-2012 20:32:44

Arrrhhh... hold op..! Den lille smule parafrasering over deres meget tydelige SGSIII bashing er inden for rammerne.

Eksempel "Design: X One - World acclaimed- SGSIII Disappointing". Relevante salgspunkter eller blot propaganda?

0 0
MathiasF 11-06-2012 20:58:38

Jeg ved ikke om du fulgte med på diverse tech sider da SGS3 blev annonceret? Dem der synes den var flot var en minoritet. Med stort m vel og mærke. Den er så vokset på mange efterfølgende, hvilket designet også er på mig, men skuffende synes jeg stadig designet var og er. Især følelsesmæssig.
At design præferencer så er indivudelt er jo så noget andet og man kan derfor ikke udtale sig om design generelt.

Men jeg ser ikke, hvor HTC sviner SGS3 til. Det er konkurrence. Selvfølgelig bukker man sig ikke i støvet og siger "nvm SGS3 er bedre". Processoren i One X er ikke hurtigere nej, men resten er ikke helt forkert. Skærm tekonologi er igen præference baseret.

0 0
Kim 11-06-2012 21:04:20

Vi kan sagtens blive enige om at SGSIII ikke er noget designunder - men det er One X godt nok heller ikke!
Men, SGSIII har ikke haft tid til at blive "Acclaimed".

0 0
MathiasF 11-06-2012 21:27:42

Design er igen fuldstændig individuelt. Personligt synes jeg HTC One X er blandt de pæneste telefoner på markedet sammen med Lumia 800 og iPhone 4, imens andre vil finde netop de 3 hæslige.

HTC har udsendt et skema over salgsargumenter. At nogen af argumenterne berører personlige præferencer er så ikke lige heldigt, men meget benyttet i markedsføring og salg generelt.
Bare se Apple som netop i år har kåret iOS som verdens bedste og mest avanceret mobil styresystem. Nogen er enige og andre er uenige. Sådan vil det være ligeså længe vi blot er mennesker.

0 0
Kim 11-06-2012 21:47:27

Men du angriber overskriften - essensen af det HTC skriver er nøjagtigt hvad der står i overskriften, uanset om vi er enige eller uenige i det. Folderen er kun skabt for at levere mod-argumenter mod SGSIII. Uanset om du syntes det er rigtigt eller ej, er overskriften dækkende for budskabet.

0 0