Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC sælger One S med gammel processor (opdateret)

HTC sælger One S med gammel processor (opdateret)

HTC kan tilsyneladende ikke levere alle One S modeller med den nye S4 processor, derfor sælges nogle telefoner med den gamle S3-processor.

HTC One S og HTC One X. (Foto: Mobilsiden.dk).
HTC One S og HTC One X. (Foto: Mobilsiden.dk).

INFO: Artiklen er blevet opdateret med svar fra HTC nederst i artiklen.


HTC One S der egentligt ikke er HTC's største model, sælges alligevel med en meget kraftfuld og stærk processor i sig, nemlig Qualcomms nye Snapdragon S4.

- HTC One S - læs testen her...

Men det er tilsyneladende ikke overalt, at man kan forvente at få telefonen med denne nye hurtige processor. Ifølge Theverge har HTC bekræftet, at de i visse dele af Asien og Europa, sælger One S med en ældre generation chip i sig, nemlig S3’eren.

Om One S herhjemme sælges med den gamle eller den nye processor er endnu uvist.

Tidligere tests har vist at Qualcomms dual-core Snapdragons S4 processor har kunne følge med, og på nogle punkter overhaler Nvidias Tegra 3, der er en quad-core.

Svar fra HTC

Mobilsiden.dk har været i kontakt med HTCs nordiske kontor, der har følgende svar til problemstillingen.

Svaret er følgende:

- "We are delighted with the global success of the HTC One S however the rumors of a cheaper model being launched are incorrect. As with many high-demand HTC devices, we always work with our supply chain partners to source components which will allow us to meet customer demand as quickly as possible. In cases where more than one part is used, we ensure the same high bar of quality in the part to provide an equal user experience" 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Daniel Jørgensen 19-06-2012 12:25:25

Jeg har dags dato lige modtaget min One S og det er, så vidt jeg kan se, en S4 processor.. Det er ihvertfald en 1.5 GHz processor står der på æsken..

0 0
gielsgaard 16-06-2012 20:03:50

Øj hvis de havde lavet det nummer, eller Nokia, så var denne tråd blevet på 500 indlæg meget hurtigt.

0 0
PJ 15-06-2012 22:59:54

Hvis nogen har købt en og er i tvivl, så kan de downloade den app som hedder "Vellamo Mobile Web Benchmark", og er lavet af Qualcomm selv.

Under system information kan man se under "Board:" hvilken chip der er i telefonen.

Den man gerne vil have skal hedde MSM8960

0 0
Sifturp 15-06-2012 15:52:31

Der var jo også bøvl med Desire HD som skulle have været med Amoled skærm men blev leveret med S-LCD. For at fuldende bøvlet har min kollega igår fået at vide at han desværre ikke var HTC ambassadør. Desværre var hans mail endt på listen ved en fejl. Det havde taget dem ca 3 mdr at finde ud af det, til trods for at han har ringet til dem hver 14 dag. Han burde tage kontakt til HTC igen og bede om at se listen med 100 ambassadøre der blev valgt efter HTC eventet.

0 0
PJ 14-06-2012 14:55:12

Som reelt betyder ja ja vi sælger det bras vi kan slippe af sted med.

0 0
JohnnyNr5 13-06-2012 13:33:04

Man kunne meget nemt tro at forfatteren til den pressemeddelelse enten har været, eller sigter på at blive, politiker. Den slags fiksfakserier scorer HTC bestemt IKKE point hos mig med.

Hvis ellers min interesse lå i en One S, ville jeg helt sikkert ikke tage til takke med en overclocket gammel cpu.

Fedt at i oplyser os om den slags julelege folkens. Keep up the good work:)

0 0
JeppeD 13-06-2012 09:06:56

Htc Burde have fuld fokus på One S! Med en mindre skærm, en hurtigere processor og en lavere pris rammer de, i mine øjne, et større marked en sgs3 oh htc one x.

Men det her er i mine øjne et selvmål af dimensioner. One s er nu nedgraderet til en faceliftet sensation. Suk.

Ifht. at finde ud af om ens egen mobil er med S3/S4 skulle det angiveligt kunne ses på æsken. 1,5ghz er s4. 1,7 ghz er s3 (den er clocket)

0 0
gielsgaard 13-06-2012 10:15:25

Som jeg forstår det svar kommer der ikke en billig udgave, men der kan være en komponent som afviger, men giver den samme oplevelse.

Altså får vi garanteret den billige cpu i Dk.

0 0
Robert 13-06-2012 10:42:07

Ja du har nok helt ret i din tydning. I øvrigt lidt sjovt de ikke kan give et svar på dansk eller et andet nordisk sprog, at svare på engelsk giver en eller anden fornemmelse af at der er ret stor afstand fra koncernen og ned til den enkelte bruger.

0 0
PJ 13-06-2012 02:10:14

Hvis de ikke fortæller folk det.

0 0
Museberg 12-06-2012 17:37:29

Er det noget de oplyser ved salg af telefonen? Eller undgår de bare at nævne/skrive det når man køber telefonen?

0 0
Sifturp 16-06-2012 13:47:23

Nævner og nævner er måske så meget sagt er blevet rettet på http://www.htc.com/dk/smartphones/htc-one-s/#specs til "1.5GHz~1.7GHz, dual core" http://www.htc.com/dk/smartphones/htc-one-s/#specs

0 0
Daniel Jørgensen 13-06-2012 00:27:00

og ikke mindst hvordan kan man selv se om man har en af dem med S3 eller S4 i sig?

Hvis de ikke skriver det nogle steder og det f.eks. viser sig at jeg nu får en S3, hvis jeg køber en, så vil jeg sku hve pengene tilbage eller en anden telefon!

0 0
MathiasF 12-06-2012 16:37:52

Der har godt nok været kamp om S4 processoren, men det er jo også ganske forståeligt.
Den S3 som kommer i One S skal eftersigende blive en 1,7 GHz for hvad det er værd.

0 0