Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Sensation - de første tanker

HTC Sensation - de første tanker

Den kommende HTC topmodel Sensation er nok den mest interessante HTC-mobil i længere tid.

Det indtryk som står tilbage efter HTC’s præsentation af deres topmodel HTC Sensation, der tidligere havde arbejdstitlen “HTC Pyramid“, er, at nogle af HTC’s tidligere produkter godt kunne have været undværet.

Sensation’s størrelse virker god, og designet i aluminium gør, at der er tale om en mobil, der bestemt føles som “god kvalitet”.

Mens produkter som HTC Incredible S, og tildels også HTC Desire S og Wildfire S byder på mere leverpostej - altså mere af det samme - virker Sensation som langt mere innovativ.

3D-brugerflade

Som altid har HTC lagt deres brugerflade HTC Sense på toppen af Andriod (version 2.3.3), men denne gang har den fået et twist. Den forøgede processor- og grafikkraft gør, at HTC nu udnytter 3D-agtige muligheder.

Vejr-applikationen animerer nu over hele skærmen i et look som er helt nyt. Man kan sige, at vejret “kommer imod dig”.

Også forside-skærmene skifter nu med 3D-cube effekter - hvilket ser ret cool ud. Og selv på prototyperne er dette MEGET flydende. Generelt kan man sige, at Android og HTC Sense har haft ganske godt af at få en hurtigere hardware bag sig.

Hurtigt kamera og inkluderet filmtjeneste

HTC lover, at kameraet i HTC Sensation (8 megapixels) starter op hurtigere, end nogensinde før. Det skulle altså være slut med at misse et “moment”, fordi kameraet først skal starte. Når den endelige version af Sensation er klar, er dette klart noget vi vil have ekstra fokus på.

Sensation lanceres også med tjenesten HTC Watch, som ifølge pressepræsentationen skulle give brugeren adgang til at leje og købe film og TV-serier - og se dem på op til fem HTC enheder.

Spørgsmålet er dog, hvordan denne tjeneste ender med at fungere i Danmark, da der traditionelt altid plejer at være kæmpe udfordringer, når det kommer til rettigheder fra film og TV-producenter. Dette er også noget, vi på Mobilsiden.dk vil følge nøje.

Spændende, men dyr

Jeg synes det klæder HTC endelig at komme med en smartphone, der lever op til HTC’s tidligere ry for at være innovative. Det eneste års tid har HTC’s lanceringer været præget kraftigt af at skulle sælge mange telefoner bredt til alle målgrupper.

Med HTC Sensation har HTC faktisk en chance for igen at tiltrække dem, som i sin tid faldt for, at de netop kunne noget med nye ting, som konkurrenterne ikke kunne.

HTC Sensation er lækker og spædende - men også dyr (lige under 5.000 kroner ved salgsstart). Den store udfordring og spørgsmål bliver, om HTC formår at få produktet HELT færdigt inden salgsstart - og om de formår at få den til at køre uden fejl.

Jeg er positiv, men forbeholden. For i modsætning til, da HTC HD2 og HTC Desire kom på markedet, er konkurrenterne på smartphone-markedet blevet MEGET MEGET bedre.

Læs også:
- Video: HTC Sensation: Her er den
HTC Flyer snart i butikkerne
HTC: Se HTC Sensation i vores konceptbutik
Her er prisen på HTC Sensation
Her er HTCs præsentations-video for Sensation

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

madslvig 16-04-2011 12:57:23

Efter at have prøvet Sensation vil jeg sige, at jeg synes den virker som en rigtig, rigtig god mobil! Den kører godt, og det nye Sense er rimeligt lækkert. Mobilen ligger fantastisk godt i hånden, og skærmen reagerer rigtig godt og er generelt rigtig flot at se på.
Samlekvaliteten er rigtig god, og materialerne er lækre.
Og til Alattin - den ligner ikke desire hd når du står med dem, og den er væsentligt mere en bare "småforbedret" - 1.2 GHz dual core og en ny, væsentligt flottere skærm, med højere opløsning, samt Sense 3.0 gør en kæmpe forskel (:

Dog undrede jeg mig meget over hvordan pokker det kan være, at der kun er sølle 1GB intern hukommelse - det er jo nærmest latterligt lidt i forhold til de 16 der ligger i SGS2, for ikke at nævne iPhones 32GB?
Håber lidt, at HTC indser, at de nok skal lave det om, inden de sender den på markedet, for 1GB er godt nok ikke meget, og lige pt. er det, for mig, det der afgør om jeg skal have en SGS2 eller en Sensation (:

0 0
JB 16-04-2011 14:42:25

Husk nu på at der også sidder et 8 GB SD kort i en HTC Sensation, så du har 9 GB plads i alt.
Mangler du plads, kan du altid selv skifte det ud med et 16 GB eller 32 GB. :)

0 0
madslvig 16-04-2011 15:26:03

Det kommer jo an på hvor man løber den, om det hører med eller ej (: der sad ikke et i den jeg prøvede i hvert fald (:

0 0
JB 16-04-2011 16:05:32

Det er jo en demo du har prøvet - der sidder et 8 GB når den kommer til salg i butikkerne om en måned eller to.
Det "kommer ikke an på" noget som helst - det er fakta. ;)

0 0
BE 15-04-2011 21:07:41

Du skriver i næstsidste afsnit: "Den store udfordring og spørgsmål bliver, om HTC formår at få produktet HELT færdigt inden salgsstart".

Det syntes at præge mange af de nye smartphones, at deres software fra start af er ganske elendig, og telefonen roder rundt i softwaren, og skal genstartes ofte!

0 0
Alattin Simsek 13-04-2011 20:38:37

Jeg synes HTC virkelig er elendig til at komme videre. Hvordan kan man producere så mange forskellige mobilmodeller, der er så IDENTISKE både i specifikationer, design og styresystem?

Jeg har i øjeblikket en HTC Desire HD ... i starten var jeg meget tilfreds med den... men som tiden den går, og jeg udfordrer dens kapacitet med min måde at anvende den på, så dukker svaghederne frem og jeg bliver mere og mere utilfreds.

I starten syntes jeg at systemet var overraskende smidig med hurtige responstider (skal siges at jeg havde en Nokia E72 inden, og før det havde jeg en HTC Diamond med Windows Mobile).

Efterhånden er der nogle perioder hvor mobilen begynder at gå i "hak" og reagere langsomt når jeg prøver foretage noget med fingrene. Det ser både grimt ud når det hakker - men samtidig ret frustrerende, når det også tager længere tid om at åbne programmer.

HVORFOR SKULLE JEG KØBE EN HTC SENSATION? Den ligner jo min nuværende telefon på en prik? Specifikationerne er små forbedret og den kører Android 2.3, hvilket min telefon efter sigende også snart skulle få lov til at køre. Skærmen er i højere opløsning og sikker en bedre skærmtype end HTC Desire HD's, der i øvrigt er noget lort.

Hvorfor ikke 100% aluminium?
I de telefoner HTC designer med aluminium, er bagsiden af mobilen GRIM at se på, da hele bagpladen ikke er lavet af aluminium, men noget af det er "plastik" eller en anden blød fidus. Det er som om det er noget der er lappet på efter endt produktion. Hvorfor ikke gør hele bagsiden aluminium?

iPhone er desværre det eneste der duer til noget... men jeg gider simpelthen ikke at have en telefon som næsten alle andre har.

0 0
Shawn S. Ø 14-04-2011 21:58:19

Jeg er da enig med de andre at du da bare kan købe en iPhone svære er det ikke. Og der får du helt sikkert også en god og lækker mobil.

Og så kan alle os som er glade for vores HTC slippe for dine fantastisk underholdende subjektive holdninger.

0 0
Deniz Balbay 17-04-2011 21:47:48

Og vær du glad for at du føler, at du har valgt en mobil der er rigtig for dig..

Alattin har en holdning han giver udtryk for, og det skal han selvfølgelig have lov til uden at skulle kaldes whiner og trampes i jorden.

Den slags opførsel minder ironisk nok om den opførsel Applefans altid udviser, men som HTC fans altid hævder at hæve sig over og se ned på.

0 0
Shawn S. Ø 18-04-2011 10:03:01

Jeg ved ikke lige hvilken planet du kommer fra? Men det kan da ikke være jorden.

Måske skulle du bare lige læse mit indlæg igen inden du begynder at komme med din Applefans vs HTC fans.

Jeg er kun fan af en eneste ting og det er en god mobil i lommen. Hvad den hedder er totalt ligegyldig.

0 0
Deniz Balbay 18-04-2011 11:08:16

beklager hvis jeg trådte dig over tæerne, men læste din:
"Og så kan alle os som er glade for vores HTC slippe for dine fantastisk underholdende subjektive holdninger." kommentar som nedladende (og når jeg læser den måde du skriver til mig på, tror jeg ikke jeg tager helt fejl) og en kommentar til at han efter at have ejet en HTC nu overvejer at anskaffe sig en Apple.. han vil vel også bare gerne have en god mobil i lommen, og syntes ikke at hans HTC Desire opfylder det krav.

0 0
Shawn S. Ø 18-04-2011 12:07:10

Hvis du opfatter mit svar til dig nedladende så er det helt for egen regning. Men du har da helt ret i at jeg undre mig over at du ret faktisk ikke læser hvad jeg skriver. Ikke mindst at du begynder at hive en kamp mellem Apple og HTC fans ind i den.
Det er også årsagen til at jeg reagere som jeg gør.

Det mest sjove er at du gør dig til dommer over at mennesker reagere på et indlæg som i bedste fald er underholdende. Og på samme tid gør du det samme som alle dem du peger finger af.

Det eneste problemer er så at du i svaret til mit indlæg begynder at lægge holdninger ind jeg ikke har ;)

Og jeg er i virkelighen bare helt enig i at hans skal købe en iPhone 4. Og siger meget klart at han i den får en god og lækker mobil.
Det er vist mere end tydeligt hvad han mener om HTC og der er da ingen grund til at beholde noget som man så tydeligt foragter ;)

0 0
Nygaard 13-04-2011 21:08:35

Så køb en iPhone, whiner.

0 0
Alattin Simsek 14-04-2011 18:36:05

Jeg tror ikke du har læst mine sidste to linjer - eller så må dine læsekundskaber eller evne til at forstå have svigtet dig i at fatte det som er skrevet.

0 0
gert 14-04-2011 19:40:05

@ alattin simsek .. en hurtig goggle søgning kan løse dine problemer på din hd og hvorfor htc ikke laver og for meget aluminium... spørg apple hvorfor:D

0 0
Alattin Simsek 14-04-2011 19:43:29

@tak for dit svar Gert... jeg har forsøgt... men jeg har nok ikke søgt med de rigtige ord... kender du svaret på det? :)

0 0
gert 14-04-2011 20:00:38

RAM UP....

0 0
Alattin Simsek 14-04-2011 18:33:55

Jeg tror ikke du har læst mine sidste to linjer - eller så må dine læsekundskaber eller evne til at forstå have svigtet dig i at fatte det som er skrevet.

0 0
Mikkel 14-04-2011 14:08:39

Tak for dagens smil ;)

0 0
JB 13-04-2011 21:16:06

"Synes godt om" :)

0 0
gert 13-04-2011 21:45:19

syntes godt om :)

0 0
Morbius 13-04-2011 14:24:12

SPÆNDENDE helt sikkert og jeg glæder mig til at stå med den, den ser umiddelbart pænere ud.
HAr selv en Desire pt og skal til at skifte ud.
MEN MEN MEN min største anke med Desire er plads til programmer, de efterlader altid en tray, af en slags, i den interne lager og jeg har længe kæmpet med plads mangel. Jeg forestiller mig at den nye Sense 3 optager endnu mere plads end den forige og alle HTC programmer/widgets derfor stjæler for meget plads. Jeg håber i vil tage dette op i en fremtidig anmeldelse !?!?!
SGS2 vs HTCS hmmmm

0 0
Morbius 13-04-2011 14:36:37

Har lige set en demo
Hvor det afsløres at der efterlades efter standard opsætning 550mb intern hukommelse på telefonen.
Det bekymre mig!

0 0
Jesper 13-04-2011 17:09:02

Det lyder mærkligt! Sidder med både Incredible S og Desire S, og de har begge pt. 1,01 gb ledig intern lagerplads. De er begge to sat op til firma mail, securemobil apn, privat mail, facebook osv, osv.
Set i det lys, ville det undre mig, hvis Sensation havde færre ressourcer!

0 0
JB 12-04-2011 19:57:36

Check den her sammenligning af Sensation og Galxy S II - den er super god:

http://blog.gsmarena.com/htc-sensation-vs-samsung-galaxy-s-ii-comparison-table/

0 0
Zeb 12-04-2011 23:34:03

Hvad jeg ikke forstår i den sammenligning er hvorfor Sense bliver angivet som værende bedre end Touchwiz - Er det ikke en smagssag?

og så er kun 1GB (eller 4 som der står nogen steder) intern hukomelse i Sensation jo latterligt.

0 0
JB 13-04-2011 08:36:10

Jo det er helt sikkert en smagssag - men alligevel er det den generelle opfattelse at HTC's Sense er klart det bedste UI til Android (og i dette tilfælde er det endda kraftigt forbedret).

0 0
Zeb 13-04-2011 09:49:12

Touch Wiz 4.0 er jo også en ny version - Så vidt jeg har hørt er folk bare generelt rigtig tilfredse med det, men det er jo yderst sparsomt hvad der er kommet ud. Hardware accelereret browser skulle dog være med i Touch Wiz 4.0 så hvis det ikke er i Sense 3.0 har jeg i hvert fald en klar favorit.

Touch Wiz homescreen virker også langt mere praktisk sat når man ser på information i forhold til skærmplads.

Jeg er i hvert fald stadig på SGSII - det er helt sikkert :P

0 0
BonBon 13-04-2011 16:30:23

@Zeb - Set i forhold til de indlæg du poster generelt, kunne man narres til at tro at du arbejder for Slamsung :-)

0 0
Zeb 28-05-2011 15:59:56

Haha det gør jeg nu ikke. Jeg er bare ikke særlig glad for HTC's Sense og direkte modstander af Apple-fascismen. Jeg er tidligere Nokia bruger og har altid været tilfreds med dem. LG har jeg læst rigtig meget negativt om, ikke anmeldelser, men hvad folk har oplevet bagefter. SE har jeg intet imod, deres design tiltaler mig dog ikke. Samsung har til gengæld fuldstændig slået benene væk under mig med SGSII (som jeg på nuværende tidspunkt har ejet i 12 dage) Og derfor er jeg nok meget Samsung fixeret. Men jeg arbejder altså ikke for dem. Ville dog ikke have noget imod at få penge for at lege med elektronik men jeg er bage for at mit professionelle fagområde er meget langt fra mobiltelefoner. Mobil er kun en hobby :)

0 0
Bo 12-04-2011 18:25:05

Samsung Galaxy s2 er en klar udfordrer... har selv kigget en del på den som afløser til Desire HD men ved ikke helt, er mest til HTC...

0 0