Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Sensation vs. Sensation XE - se forskellene

HTC Sensation vs. Sensation XE - se forskellene

Hvad er forskellene på Sensation og Sensation XE? Vi har sat de to mobiler op mod hinanden.

HTC Sensation XE.
HTC Sensation XE.
Foto: HTC

Ved første øjekast kunne man få den tanke, at HTC Sensation XE blot er komponenter der blev tilovers fra produktionen af den originale Sensation.

Men selvom skærmen, kameraet, målene, processortype osv. er de samme, så er der faktisk forskelle.

F.eks. er processorhastigheden sat op fra 1,2 til 1,5 GHz. Batteriet er blevet større og vægten er steget lidt.

Herunder har vi sat nogle af specifikationerne fra de to produkter op i et skema, så du kan danne dig et overblik. Forskellene er market med grøn farve.

HTC Sensation.
HTC Sensation.

HTC Sensation mod HTC Sensation XE

 HTC SensationHTC Sensation XE
   
Mål126.1 x 65.4 x 11.3 mm126.1 x 65.4 x 11.3 mm
Vægt148 gram151 gram
SkærmSuper LCD, 4.3"Super LCD, 4.3"
Opløsning540 x 960 pixels540 x 960 pixels
Hukm. intern1 GB / 758 MB RAM4 GB / 768 MB RAM
MicroSD8 GB inkluderet16 GB inkluderet
Kamera8 MP (dual-fotolys)8 MP (dual-fotolys)
Processor hastighed1,2 GHz dual-core1,5 GHz dual-core
ProcessortypeQualcomm MSM 8260 SnapdragonQualcomm MSM 8260 Snapdragon
GPUAdreno 220 GPUAdreno 220 GPU
Batteri1520 mAh1730 mAh
LydStandardBeats Audio
HeadsetStandardBeats headset
SystemAndroid 2.3.x GingerbreadAndroid 2.3.x Gingerbread

 

Læs også:
- HTC Sensation XE - turboversion af Sensation
- HTC Sensation XE - se alle detaljerne

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tom 09-10-2011 15:10:35

Hej, tak for et godt site med gode anmeldelser af mobiltelefoner. Jeg nyder godt af dem.

Jeg har et spørgsmål til HTC Sensation XE, vil lydoplevelsen forsvinde hvis man ikke bruger de special headset der følger med telefonen? Vil lyden så være det samme som i Alm Sensation?

0 0
cJoey 17-10-2011 13:01:21

Ja, så får du almindelig lyd som i den almindelige Sensation.

Beats-lyd virker iøvrigt kun med den indbyggede afspiller, og ikke med f.eks. Spotify App.

0 0
Thomas 16-09-2011 01:22:40

Du kan downloade XE's rom på XDA og installere på din normale sensation.

0 0
Robert 15-09-2011 02:08:37

Det er jo lidt betænkeligt at de smider en forbedret version af Sensation ud så kort tid efter den oprindelige lancering, det lugter rigtig meget af fiasko. Og stadig den samme gamle processor? Damn, den kommer til at sluge rigtig meget strøm, da kan 1730mAh ikke redde den. Jaja HTC smid I bare lidt flere kloner ud...

0 0
Zeb 14-09-2011 15:49:37

Er det ikke en ret sølle opgradering? Jeg kender ikke Beats audio, men ellers er det et lidt større batteri der er forskellen stort set. De har stadig ikke givet den en intern hukommelse der er en flagskibsmodel værdi (min. 8GB hellere 16-32GB) Der er skruet lidt op for processoren men jeg troede de sagde at alt allerede kørte flydende med 1.2Ghz - hvor meget vil man reelt mærke forskellen på de sidste 300Mhz? Samme skærm. Samme mængde RAM. Samme GPU.

Pricen er forhåbentlig så også den samme. Jeg ville godt nok ikke betale mange kroner ekstra for at få XE udgaven, der oven i købet har et Beats-logo bagpå? Det kan forhåbentlig pilles af.

0 0
Simon Iversen 14-09-2011 15:41:06

Hvis lydchippen er den samme som i den normale kan det være nok så gode høretelefoner -.-'

0 0
cJoey 17-10-2011 13:00:04

Lydchippen i den normale er rigelig til at give god lyd, forskellen på de to er at Beats har analyseret lydchippen og sat den indbyggede equalizer efter den. Denne equalizer kan slås fra og man kan sagtens høre forskel.

0 0
Søren 14-09-2011 15:28:26

Den interne hukommelse, er altså den samme på de to produkter... 4GB i alt, men 1GB står til rådighed... Ved begge telefoner :)

0 0
Smasher 14-09-2011 15:34:28

Så har HTC skrevet forkert på deres hjemmeside ;)
Eller også vildleder de ved bare at skrive hvor meget ledig plads man reelt har :

http://www.htc.com/dk/product/sensation/specification.html

Der står 1 GB intern hukommelse... og på den nye skriver de 4 GB.

0 0
Søren 15-09-2011 09:46:12

Sense, Android osv. fylder ca. 2,5gb, så hvis der kun var 1gb ville det være pænt underlig....
Jeg ved ikke hvorfor de skriver på 2 forskellige måder, men begge telefoner har 4gb intern, men, efter at alt deres eget skrammel er installeret, er der ca 1gb tilbage, som man selv råder over... Indmaden er jo bare en sensation, som kina har proppet et større kamera i, groft sagt ;)

0 0
Henrik 19-09-2011 08:40:40

Hvad snakker du om?
Sense og Android der fylder 2,5gb?

Android med Sense fylder omkring 300mb, nogen ROMs lidt mindre, nogen lidt mere alt efter hvad der er tilføjet og fjernet.

Og jo, i den alm. Sensation er der "kun" 1gb ROM og der er 4gb i XE.

Vil råde dig til at kigge på xda-developers før du udtaler dig om sådan noget.

0 0
cJoey 17-10-2011 13:04:48

Der kun 1 GB i XE, jeg har netop tjekket det med Android System Info

0 0
Søren 19-09-2011 10:50:40

Så forklar lige hvorfor der kun er 1 GB fri til brugeren, på XE? Tak

0 0
Morten Jensen 15-09-2011 16:16:04

Er netop kameraet ikke det samme i de to telefoner?

0 0
Søren 16-09-2011 06:41:10

Hov, undskyld... Mente batteri :) ved ikke lige hvor jeg var henne ;)

0 0