Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Sensation XE - turbo-version af Sensation på vej

HTC Sensation XE - turbo-version af Sensation på vej

HTC Sensation XE er navnet på en 1,5 GHz-version af HTC Sensation med bedre lyd.

HTC Sensation XE.
HTC Sensation XE.

HTC har netop præsenteret en ny version af den hidtidige topmodel HTC Sensation. Den nye model hedder HTC Sensation XE.

Sensation XE skal markedsføres som en lyd/musik-mobil. I pressemeddelelsen lægges der vægt på, at den har "integreret beats audio".

HTC beskriver selv, at Sensation løftes til et nyt niveau, når det kommer til at give en "ultimativ multimedie-oplevelse".

Der medfølger "Beats by DR Dre In Ear"-hovedtelefoner, som får mobilen til automatisk at skifte til en særlig beats-profil, som skulle give fyldigere bas, bedre vokaler og generelt et større lydregister.

HTC Sensation XE.
HTC Sensation XE.

16 GB hukommelse og 1,5 GHz

Processoren i HTC Sensation XE er på 1,5 GHz (dual-core), hvilket er en fremgang fra 1,2 GHz på den oprindelige model.

Mobilen kører på Android-systemet i versionen 2.3.x Gingerbread.

Der er tale om en smartphone med 4,3 tommer skærm af typen Super LCD, 8 MP kamera, 768 MB RAM og en intern hukommelse på 4 GB, hvoraf 1 GB kan anvendes af brugeren. Derudover så medfølger der et microSD-kort på 16 GB i salgspakken.

Batteriet skulle være på hele 1730 mAh.

HTC Sensation XE ligger klar til salg i Danmark i oktober måned. Den vejledende udsalgspris er sat til 4.400 kroner uden abonnement.

Se alle specifikationerne på HTC Sensation XE her.  

Headsettet som følger med HTC Sensation XE.
Headsettet som følger med HTC Sensation XE.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
BluezCat 14-09-2011 13:31:57

Meeeeenn!!... Jeg holder mig til mine egne Monster Turbine Pro, trods jeg savner mic. ved samtalerne.

Lækker mobil ellers, men vil hellere vente på, at se hvad der sker hos Intel MeeGo ;o)

0 0
David 14-09-2011 13:40:23

Der går rygter om at Intel dropper MeeGo, nu når Nokia har vurderet MeeGo til ikke at være godt nok, og har satset på Windows Phone 7 i stedet for.

0 0
Jonas_a 14-09-2011 13:13:16

Hvorfor går producenterne ikke op i andre måske vigtigere ting som batteriet? jeg vil hellere ha en tlf med mindre Hz, men bedre batteri som kan holde et par døgn uden at skulle ha opladeren i lommen.
For mig svarer det til at køre en Ferrari der løber tør for brændstof efter 50 km.

0 0
Exert 14-09-2011 14:45:06

Noget af det første jeg kigger efter er også batteriet, men i det her tilfælde er det faktisk et rigtigt fornuftigt batteri, så det er måske ikke her du skal klage.
Jeg synes desværre generelt at Android bruger meget strøm, så det er Ice Cream Sandwich jeg håber kan give bedre batteritid. Overskud i processorkraft behøver jo ikke nødvendigvis at betyde mere strømforbrug - det er hvordan man/systemet bruger processoren.

0 0
Klintø 14-09-2011 13:25:53

En Smartphone er jo en Ferrari :-)

0 0
Jonas_a 14-09-2011 14:01:14

..som løber tør for benzin efter at man har kørt 50km.. ;)

0 0
14-09-2011 14:49:02

De gør faktisk noget ved batterilevetiden. Min SGSII er dobbelt så hurtig som min gamle HTC Desire, med et batteri som er lidt større. Batterilevetiden på SGSII er langt bedre end på den gamle Desire, dermed ikke sagt at den slår konventionelle telefoner. Men at sige der ikke sker noget er forkert.

Dermed svarer en SGSII til en Bugatti Veyron med et benzinforbrug som en Audi R8.

0 0
Jonas_a 14-09-2011 16:35:54

hmm...synes ikke at jeg kan mærke det kæmpe forskel (som du nævner)på batteritiden mellem min SGSII og mine forrige telefoner(legend, desire og O2X)måske et par timer mere..ikke mere..
Men min SGSII er faktisk over seks gang så hurtig som min gamel desire (Quadrant benhmark), så måske er der noget i vejen med din?
en Bugatti Veyron...aaaahhh..aaaah..skal vi ikke holde os til en Porsche GT3? for så fantastisk hurtigt er den heller ikke.
så gemmer vi Bugattien til SGSIII eller SGSIV. :)

0 0
HrLaursen 14-09-2011 11:29:33

Hvorfor ikke gøre mobilen fed, frem for standard HTC middelmådighed? oohh... Så hvorfor bruger de det gitter vedhøjtaleren. Deres sensor kommer så lang ud, at skærmen ikke slukker koncekvent under samtale. Gør nu lidt mere som Samsung.

0 0
Jan Ålund 17-09-2011 08:58:46

HrLauersen Du har vist aldrig stået med en Sensation i hånden. Det er en super lækker mobil og har aldrig opdaget problemer med opkald. Batteriet er lige så godt/dårligt som det var på min Iphone 3 og Samsung.

Stop nu det der børnehave

0 0
Brand 14-09-2011 11:49:02

Er selv super glad for min Sensation. Synes den nye Beats udgave ser rigtig sprød ud..

Jeg har aldrig oplevet det i nævner med sensoren. Ikke en eneste gang har jeg oplevet at den ligger på under et opkald..

0 0
Morten S 14-09-2011 20:29:49

Har selv Sensation - og har heller aldrig oplevet det påståede... Det oplevede jeg til gengæld ofte på min iPhone4 ...

Gør som Samsung..? Du mener gør som Apple eller hvad :-) He he ...

Thank for at HTC går sine egne veje ... Keep it up ..! Den ser fed ud - dog en smule teenage-agtig, men det er jo en smagssag ...

0 0
HrLaursen 14-09-2011 13:10:27

Det er ikke så meget det, at den ligger på, mere at alt muligt bliver startet, forbi skærmen ikke slukker. Har en Desire HD (firmaets), og det er noget værre.... noget. Sence har intet at tilbyde brugeren, man ikke gratis kan downloade på Market til alle telefoner, der samtidig er bedre. Så det er ikke derfor man skal vælge HTC. Ej heller pga. batterilevetid. Min Desire HD vælger nogengange af dræne batteriet på 5timer under let brug. Ikke et problem jeg havde med SGS.

0 0
Frank 14-09-2011 16:47:43

Jeg tror i skulle prøve sensation før i giver den uberetiget kritik. Har ikke haft et eneste sensor problem, den slukker skærmen hver gang. har ikke oplevet mærkelige bateritider endnu, den klare sig gennem en hel dag med lidt spil, opkald, sms og internet. angående metal farvet gitter syns jeg bare ser godt ud, men det vel smag og behag;-)

0 0
blackknightdk 14-09-2011 11:45:28

helt enig. ved ikke hvor mange gange jeg har mistet samtaler pga den skærm.
Men nu har jeg omnia 7 det spiller bare:-)

0 0
Klintø 14-09-2011 10:57:01

Iflg. HTC UK, så er intern hukommelse den samme som på Sensation!
http://www.htc.com/www/smartphones/htc-sensation-xe/#specs

0 0
Claus Frederiksen 14-09-2011 12:53:03

http://www.htc.com/dk/product/sensation/specification.html siger:
Intern hukommelse i telefonen: 1 GB

Dit link siger:
Total storage: 4 GB
Available storage: up to 1 GB

For mig at se er det da en firedobling af hukommelse.

0 0
Klintø 14-09-2011 13:22:59

Claus, jeg kan sagtens se hvad du mener! :-)

Men der stod præcis det samme, da Sensation kom frem... og hvis du bemærker, så står der "available storage" 1 Gb, de 3 Gb bliver brugt af systemet (Sense)

Grunden til jeg skrev mit indlæg var, at Mobilsiden havde skrevet 16 Gb "intern hukommelse", som nu er rettet til "hukommelse", men de 16 Gb er som SD kort :-)

0 0
x