Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC vil satse på topmodeller

HTC vil satse på topmodeller

Strategien for 2012 er klar fra HTC, nu ønsker selskabet at satse på at gøre telefonerne noget nær perfekte.

HTC har i 2011 mærket tilbagegang for første gang i flere år, og derfor er strategien for 2012 også helt klar. De vil nu satse på at producere telefoner, som er noget nær perfekte, hvilket en udviklingsgruppe kaldet ”Hero Devices” skal hjælpe til med.

”Hero Devices” skal ikke tage hensyn til nuværende design og hardware, hvilket betyder det står dem frit for at vælge nye hardware producenter m.m. De skal blot rapportere direkte til HTC’s administrerende direktør Peter Chou. Det skriver Slashgear.com.

At HTC tidligere har været bundet til udstyr fra faste leverandører som for eksempel Qualcomm, skulle eftersigende være en af årsagerne til HTC har brugt 2011 til at ”være efter konkurrenterne”.

På det amerikanske marked har HTC fået kritik for store og klumpede 4G-telefoner, som har haft et batteriniveau der ikke kunne klare en arbejdsdag.

- ”At have et åbent sind i forhold til komponenter, så vi kan tage de allerbedste vil igen hjælpe os tilbage til toppen”, fortæller HTC’s økonomichef Winston Young til unwiredview.com.

Det forventes HTC vil lancere nogen telefoner under Mobile World Congress i Barcelona sidst på måneden, og Mobilsiden.dk er selvfølgelig tilstede og holder dig opdateret.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

gert 08-02-2012 18:02:14

til at se om htc edge bliver fremvist den 27 :D for så hedder det htc næste gang..

0 0
Henrik 08-02-2012 17:56:52

Ahaaaaaaa! Så det er bare noget med at lave godt telefoner! Javel ja. Tænk sig...det var da en GENIAL strategi! :-p

0 0
08-02-2012 18:57:10

Enig, det er sjældent man hører om en producent der vil lave dårligere telefoner.

Gad vide om HTC's nyeste strategi betyder at de dropper LCD-skærme til deres smartphones

0 0
Henrik 08-02-2012 17:57:04

...gode

0 0
Christopher 08-02-2012 17:06:47

Spændene nyhed fra HTC, jeg gik fra at være en stor tilhænger til at foragte dem. Dengang de lancerede HD2, Desire og Legend, var de innovative og lavede ganske gode produkter. Men så begyndte de at lave en masse "opgraderinger" der mest af alt mindede om dårlige forsøg på at score penge, samt for slet ikke at snakke om alle de Low budget telefoner de har udgivet her de seneste 2 år. Men jeg er frisk på at se på dem med et åbent sind igen, specielt nu de begynder at fokuserer på kvalitet frem for kvantitet. Jeg vil til enhver tid hellere have valget mellem 'en god telefon end 20 dårlige. Så HTC, få styr på tingene, husk hvem i er og hvad i står for, og brug mere energi på de enkelte produkter. Så er jeg måske klar til at hoppe på vognen igen.

0 0
Peter Andersen 08-02-2012 12:32:43

Og ja, det er en "gammel" nyhed med HTCs nye strategi - så folk behøver måske ikke nødvendigvis flame denne tråd med at de har læst dette andre steder for laaang tid siden.

Jeg håber også på, at HTC på den måde kan oppe sig. Og måske ENDELIG putte nok intern hukommelse i deres telefoner!!! Kærestens Wildfire S skal opdateres, men jeg kan ikke hente opdateringen ned, fordi der mangler plads på telefonen, også selvom hun har slettet stort set samtlige sms-tråde, og de eneste installerede programmer er et kalender-program, shazam og et forbrugs-tælle-program...

HTC har lavet nogle gode tlf i tidens løb, Sense er intuitivt og relativt kvindevenligt, og som det absolut største plus kan tastaturet uden videre konverteres til T9 - jeg kommer ALDRIG til at bruge QWERTY på en mobiltlf, mine fingre duer ikke til det!
Så HTC har gode muligheder, men mon ikke desværre sandheden er, at pengene for firmaet ligger i at sælge de billige og mellemklassetelefoner, hvorimod high-end mere er prestigemodeller?
Jeg tror desværre IKKE rigtigt på denne udmelding fra HTC, for så vil de aldrig lave en ny Wildfire S, og det er satme da en udbredt telefon, som de må ha' tjent mange penge på... denne udmelding er blot for at skabe interesse om sig selv, ren købmandsskab siger at det ikke kan svare sig ikke at have billige og mellemklassemobiler i sit modelsortiment!
/P

0 0
Ole Christensen 08-02-2012 14:09:40

Lidt off topic men blot et forslag:

Og måske ENDELIG putte nok intern hukommelse i deres telefoner!!! Kærestens Wildfire S skal opdateres, men jeg kan ikke hente opdateringen ned, fordi der mangler plads på telefonen, også selvom hun har slettet stort set samtlige sms-tråde, og de eneste installerede programmer er et kalender-program, shazam og et forbrugs-tælle-program...

Prøv at gå ind i menu, programmer, administrer programmer, kørende programmer.
Gå ind i de forskellige programmer (især sociale) og clear cachen. Det plejer at kunne give en masse fri plads... ;o)

0 0
Mazzen 08-02-2012 13:58:04

Enig hvad angår den interne hukommelse, det er et sted de mangler, så længe de også forsætter med muligheden for at udvide med et SD-kort.

0 0
Mazzen 08-02-2012 09:41:26

til at se hvad HTC kommer med af godt nyt, for hvis de nu får muligheden for at vælge blandt det bedste til deres mobiler så begynder det at se meget lyst ud for dem, og tror Apple og Samsung skal huske at se sig over skulderen, da HTC tidligere har lanceret ekstremt gode telefoner, f.eks Desire el. Legend

0 0