Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   HTC Wildfire - billigudgave af Desire

HTC Wildfire - billigudgave af Desire

Endnu en Android-mobil er på vej fra HTC. Navnet er HTC Wildfire. Mobilen bliver billigere end topmodellen Desire.

HTC Wildfire
HTC Wildfire

Wildfire er på papiret en nedskaleret udgave af topmodellen HTC Desire. Udover at den fysisk er mindre, bliver den også billigere.

Mobilen er baseret på Google Android-systemet (v. 2.1) samt brugerfladen HTC Sense, der til lejligheden har fået et par nye features.

Hvis ens Facebook-konto er indtastet på mobilen, kommer der automatisk en påmindelse, når en af vennerne har fødselsdag.

En anden nyhed er deling af applikationer med andre Android-brugere. Det sker ved at dele et link til programmet, som får Android Market hos modtageren til at finde den pågældende applikation frem.

Skærmen er 3,2 tommer og med berøringsfølsom touchoverflade (capacitive). Kameraet på fem megapixels har autofokus og fotolys, og som andre af de nyere HTC-modeller har denne også 3,5 mm jackstik til headset, samt mulighed for at udvide hukommelsen via microSD-hukommelseskort.

Fronten af mobilens nederst del består af en række berøringsfølsomme taster, i stedet for "normale" knapper.

Den første prisindikation er, at HTC Wildfire vil koste under 3.000 kroner uden abonnement. Mobilen forventes i butikkerne i løbet af tredje kvartal i år.

Specifikationer

- Processor: Qualcomm 528 MHz
- Kamera: 5 megapixels
- Batteri: 1300 mAh
- 384 MB RAM, 512 MB ROM
- Skærm: 3,2 tommer berøringsfølsom

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

25-05-2010 13:15:32

Kunne du også se på filmen, at der ikke er et mobil tastatur? Det tror jeg nemlig der er. Det er der på de fleste, hvis ikke alle, HTC's Android telefoner.

0 0
Anne Kiel 25-05-2010 16:08:28

Jeg ved bare at på Desire er det sådan et computer tastetur .. jeg snakkede med en mand nede i en Telia butik og han havde desire - men han sagde man kunne hente et alm. tastetur, jeg aner bare ikke lige hvor og hvordan ?

0 0
26-05-2010 10:53:49

Laver du sjov? Min Desire har 3 forskellige tastaturer jeg frit kan vælge imellem, ligesom på en Legend. Eet af disse tastaturer er et almindeligt mobiltastatur med T9 (også kaldet XT9) med flere sprog bla. dansk. Jeg vil vædde to af mine gamle hatte på at Wildfire har de samme tre tastaturer. Hvis du alligevel skal "hente noget" til din telefon, så foregår det inde i telefonen, i et program der hedder "Marked", hvor du kan søge på titler, emner, typer osv. indenfor et hav programmer, spil m.m.

0 0
Anne Kiel 25-05-2010 12:35:03

Jeg har lige siddet og set nogle præsentations film, for den nye HTC mobil, og der kunne jeg i en af dem se, at tasteturet er det sammen som på en iphone, altså et computer tastetur - er der nogen der ved om det er muligt at man kan hente et alm. "mobil tastetur"?
- hvis ja, hvor henne ?

0 0
Anne Kiel 18-05-2010 13:10:02

Jeg har lige forelsket mig i den nye HTC Wildfire, men da jeg ikke er en særlig stor mobil-geek, aner jeg ikke hvornår man kan købe den i butikkerne...
Er der nogen der ved det ?

0 0
Henrikmand 18-05-2010 14:02:28

Det nærmeste, du kommer en dato lige nu, er sidste linje i ovenstående artikel :o)

0 0
Anne Kiel 19-05-2010 08:25:14

Det kunne jeg også godt selv læse mig til :-D
men jeg tænkte mere på om der var en bestemt dato ?

0 0
Rune 19-05-2010 20:31:05

Hej Anne.. På denne side: http://www.mobilityshop.dk/shop/htc-wildfire-android-1174p.html

står der følgende:
Forventet levering: 29. juni ;)

0 0
Anne Kiel 19-05-2010 21:32:50

jeg siger mange tak for hjælpen ! :-)

0 0
Henrikmand 18-05-2010 08:50:05

Det er da helt logisk at der kommer en "light-version" af Desire!

Mindre, billigere, og med knap så hårde specs. Fuldstændig som med Tattoo.

For mig at se, er Wildfire den naturlige efterfølger til Tattoo, som snart har været på banen i 1 år.

Så jeg synes faktisk det var på tide...

0 0
Nygaard 17-05-2010 19:31:58

HTC har allerede flere billigere alternativer til Desire, så hvorfor endnu én?
I det hele taget er det mig en gåde, hvorfor der absolut skal spyttes så mange nærmest identisk telefoner på markedet.

0 0
18-05-2010 11:46:26

Problemet er vel nærmere at i et lille prutland som Danmark er vi slet ikke vant til et stort udbud af noget som helst, og det vil sikkert også være de færreste tlf-butikker, i Danmark, hvor men kan gå ind og se hele HTC's produktlinie på een gang. Og vælge den man bedst kan lide. Iøvrigt har BMW vist haft succes med at lancere een ny bil hver måned. Sikke nogen banditter hva? Man kan jo slet ikke vælge uden at risikere at fortryde.

0 0
Robin Lilfelt 18-05-2010 03:48:29

Det skulle lige være fordi de ønsker at have lige så mange mobiler på markert som Sony Ericsson, ellers no idea.

Jeg er helt enig med dig. I stedet skulle de bare koncentere sig på at lave nogle der er bedre, som for eksempel at Legend der erstattede Hero. Hvis de gør det, så har jeg ikke noget imod at vente - så ved man jo at de arbejder på sagen...

0 0