Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Humor: Her er Samsungs svar på Apples CarPlay

Humor: Her er Samsungs svar på Apples CarPlay

Apple har med CarPlay vist hvordan de ønsker at integrere iPhone i bilen. Kunne dette være Samsungs løsning? ;)

Apple kritiseres højlydt for ikke at følge trenden, når det kommer til større skærme på iPhone, selvom rygterne for iPhone 6 tyder på ændringer. Det kan man ikke beskylde konkurrenten Samsung for, der tværtimod leverer mobiler til alle uanset præferencer for størrelse, pris osv.

For en uges tid siden kunne vi her på Mobilsiden.dk fortælle, at Apple præsenterer CarPlay - iOS integration til bilen. Samsung har endnu ikke fremvist noget lignende, men Nitrozac and Snaggy, der er techjournalister for siden geekculture.com, har lavet en sjov sketch over hvordan det kunne se ud, og den ville vi naturligvis lige dele med jer.

Apple mod Samsung i USA afgjort

Der er i hvert fald lagt op til debat omkring skærmstørrelse, formentlig som resultat af Samsungs nyeste Galaxy Tab Pro på hele 12,2”. Hvad mener læserne? Er en større skærm vejen frem generelt, eller har i en personlig grænse for henholdsvis smartphone og tablets? 

Kilde: recode

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Trentors 10-03-2014 20:26:57

"Joy of Tech" som har lavet denne webcomic er kendt for skamløst at elske Apple. Deres konstante lille tilsvining af Android er bare sørgeligt. Og så er det en ufattelig latterlig kontekst. Samsung var nogen af de første som lavede den lille tablet selvom Steve Jobs mente at der ikke var marked for noget under 10 tommer. Så om noget burde det være omvendt.

Og så har de misforstået at CarPlay fra Apple netop er en forstørret skærm til iPhone netop fordi dens størrelse er ubrugelig i en bil.

Hele det her "størrelses"-slagsmål er også totaltl latterligt. iPhone vil efterhånden kopierer de størrelse som Android-modellerne findes i - ligesom de har gjort med iPad Mini. Det er bare et spørgsmål om tid og iPhones får jo konstante også større skærme. Det tager bare lidt længere tid når man genbruger den samme skærm to år i træk. Men så bliver ens loyale følgesvende jo også nødt til at se ned på dem som løber forrest i en udvikling som deres "religion" er bagerst i. Også selvom de når det samme mål om nogle år.

15 12
AS 11-03-2014 19:02:12

Det er dig der misforstår hvad Carplay er. Det er nemlig IKKE en forstørret skærm til iPhone. Carplay er et system som gør det muligt via airplay og en kompatible hardware, at vise funktioner fra iOS. Skærmens styresystem er lavet af blackberry og har intet med Apple at gøre udover at den kan benytte Airplay. En af de smarte ting som airplay kan og Android indtil videre ikke er i nærheden af er at virke begge veje ;-)

4 2
Peter Frederiksen 12-03-2014 22:32:11

Det er flot du roser Airplay i forbindelse med CarPlay, da der ikke er skyggen af Airplay i Carplay....

Ved Carplay skal Iphonen været plugged og det er kun Iphone 5 serien, der virker Carplay..
http://goo.gl/sdhgGr

Videoen tegneserien er baseret på..
http://goo.gl/eQTV3E

11 1
Footiefan 11-03-2014 10:09:56

Herreste gud... Det er en lille tegneserie man kan grine lidt af...

14 3
TF 10-03-2014 21:00:36

"iPhones får jo konstante også større skærme" ahhh det er sket 1 gang :-)

"Trentors" som har lavet dette indlæg er kendt for skamløst at elske samsung ;-)

2 14
Trentors 10-03-2014 21:27:37

Du har ret i at det kun er sket een gang. Men det kommer til at ske igen på iPhone 6 - det er helt sikkert.

Og istedet for at skyde på manden hvad så med at forholde dig til hvad som står? Du mener måske ikke det er rigtigt det jeg skriver? Og tror du måske ikke at iPhones vil få større skærme?

Og nej jeg elsker ikke skamløst Samsung. Jeg har pt. en Samsung-telefon men lavede HTC, Sony eller LG end bedre telefon ville jeg vælge den. Desværre kan man ikke sige det samme om Apple-fanatikerne som bare skal have alting Apple. Og jeg foretrækker "SKAMLØST" Android fremfor iOS. Men hvem kan ud fra et rationelt synspunkt ikke være enig i dette? Eller skal vi virkelig være så snotdumme at vi gentage fejlen ved PC og give dominans til et lukket system som tilmed endda kun har en hardware-producent?? Forbrugere der argumenterer for dens slags monopolisme er simpelthen hjernevasket - der kan ikke være andre argumenter for at vælge noget der i længden er så dårligt for dem.

15 8
TF 10-03-2014 21:42:19

Wauw dine indlæg stinker af snævertsynet fanboy.

3 16
Trentors 10-03-2014 21:46:21

Og dine indlæg stinker af du ikke har nogen argumenter.
Hvis du er 12 år så er det måske i orden at bruge den slags "øv-bøv, det man siger er man selv"-argumentation. Men du er ikke 12 år vel?

19 7
TF 10-03-2014 22:02:44

Jeg har masser af argumenter men verdens bedste argumenter er spildt på snævertsynnede fanboys som dig, så jeg vil ikke spilde min tid.

1 19
Peter Lyck 11-03-2014 09:09:35

@Thomas du kommer faktisk ikke med nogle argumenter, vi kan kun læse du argumenter du kommer med(ingen) og ikke dem du måtte have liggende.

Jeg vil give Trentors ret i at Apple er placeret på bagsædet, det er ikke Apple der kommer med de stor nyheder så efter en stor lancering. iPad1 vs iPad Air, iPad 1 revolutionerede tablet markedet, mens iPad Air bare er en meget let evolution i funktioner.

Samsung har med Galaxy Note vist at de også kan komme med revolutioner, alle og formentlig også snart Apple har en phablet.

At der er nogle som foretrækker Apples produkter, fred være med det. Jeg bruger selv Android, men ligesom Trentors så er jeg ikke låst fast på¨en bestemt producent. Hvis det lykkedes m$ at lave et godt styresystem som virker på tværs af smartphones, tablets og computere, så er det også noget jeg vil overveje. Apple, er for lukket, kedligt, småt, konservativt og alt for dyrt, de er meget langt fra det jeg ønsker og jeg skal heller ikke have et Apple produkt til at føre mig på afveje i min bil eller forhindre mig i at forbinde min Samsung-telefon til bilens computer.

15 5
TF 11-03-2014 12:37:42

Nej jeg kommer netop ikke med nogle argumenter da de ville være spildt på ham.

3 13
Peter Lyck 11-03-2014 16:33:38

Hvorfor så skrive... jeg ved tråden er ved at være off - topic.

Nu ved jeg ikke om du er Apple-fanboy, det er også ok, og der findes sikkert et Apple-forum hvor man kan bruge hele dagen på at skrive negative ting om Samsung. Men fordi man er fan af noget som bliver kritiseret, så betyder det ikke at kritikeren er fan(eller fanatiker) af det modsatte. Måske er kritikeren bare interesseret i at påpege påpege noget fra artiklen.

Om tegneren(/tegnerne) bag ovenstående stribe er Apple-fans ved jeg ikke, men personligt er jeg da enig i begge budskaber, topmodeller fra de største producenter af Androidtelefoner(ikke kun Samsung) er store nok Sony Ultra telefon er grotesk stor, mens iPhone føles som meget mini. Dermed også sagt at jeg synes at artiklen er helt fin

12 2
TF 11-03-2014 17:52:37

Jeg er pt WP bruger og nok snart ejer af en nexus 5, jeg binder mig ikke til en producent ell OS som mange andre gør, men vis det gør dig og trentors glad så kald i mig bare en apple fan jeg kan ta det :-)

2 10
Mirzad 13-03-2014 18:07:12

WP bruger og snart nexus 5 ejer?! det godt med dig, det giver ikke nogen mening siden du er en snæversynet apple-fanatiker der konstant forsvarer apple mod enhver kritik!

8 0
Trentors 10-03-2014 22:14:53

Hvorfor spilder du så din tid med at svare på mine indlæg? Du siger A men gør B.
Hvad er det nu men kalder det?

16 5
Kurt Mikkelsen 10-03-2014 14:30:36

Jeg syntes det er et sørgeligt forsøg på at svine andre til. Det efterlader ingen tvivl om hvad forfatteren af sådan en artikel er til. I øvrigt, så læste jeg et eller andet sted, at det ikke er en ren IOS ting i bilerne, men faktisk en android platform, som der lægges noget IOS oven på. For bilfabrikanterne vil ikke låse sig fast på en platform, og slet ikke en platform som får mindre og mindre markedsandele.

5 15
AS 12-03-2014 06:22:21

Apple's løsning er ikke baseret på Android men på skærmens evne til at modtage Airplay og er derfor ikke låst til en bestemt producent. Modsat Androids løsning som kræver android installeret i skærmen for at fungere er Apple's løsning åben.

3 0
13-03-2014 00:33:57

Så du kan bruge andet end iPhones til carplay? Og så vidt hvad jeg kan se, så er Apple netop ikke kommet videre end til et kabel. Så ingen airplay.

3 1
Peter Lyck 12-03-2014 07:12:59

Og med åben mener du vel at du pt skal have et apple produkt for at kunne bruge airplay?

1 2