Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvad er bedst? Apple eller Android?

Hvad er bedst? Apple eller Android?

TEST: Styresystemerne iOS 4 og Android 2.2. er sat op mod hinanden. Få overblik over, hvad iOS 4 og Android 2.2 kan og ikke kan - på alt fra mail og kalender til administration og sikkerhed.

Der raser en sand krig på smartphonemarkedet. Der bliver kæmpet på markedsføring, design og ikke mindst om, hvilke styresystemer telefonerne skal køre på.

Ingen er endnu gået fra slagmarken som entydig sejrsherre, og en del har mistet livet undervejs.

Computerworld
og InfoWorld Test Center forsøger at kåre en vinder.

Android seriøst alternativ til iOS 4

InfoWorld Test Center, der udgives af IDG,  og som også står bag Computerworld, har testet de p.t. stærkeste kombetanter. David mod Goliat - Googles Android mod Apples iOS.

Android er stormet frem det seneste år, og bliver bare bedre og bedre.
Den nye version Froyo, formelt Android 2.2, er for mange kunder blevet standardalternativet til iPhone med bred opbakning fra mobilselskaberme og mobilproducenter som HTC, Samsung og LG, der ellers tidligere stod solidt bag Windows Mobile.

Men Apple har langt fra ligget på den lade side. Med de seneste to opdateringer til iOS er der taget hånd om længe kritiserede udeladelser som multitasking og administrationsfunktionalitet.

Testet på HTC Nexis og iPod Touch 3G

InfoWorld Test Center har testet, og valgt hvad der skulle testes på. Det blev Google Andorid 2.2 på en HTC Nexus One og iOS 4 på en iPod Touch 3G.

Følgende dele er blevet testet: E-mail håndtering, kontakter og kalender samt Exchange ActiveSync og brugerflade

Det er en omfatende test, som du kan nær-studere her.

Vinderen er...

InfoWorld Test Center kårer iOS 4 som vinderen på følgende baggrund: 

-"iOS 4 er den klare vinder. Forskellene mellem de to styresystemer viser tydeligt, at specifikationerne ikke fortæller hele historien.

iOS 4 har en langt mere intuitiv grænseflade, der gør brugen af e-mail, kontakter og kalendere langt lettere end i Android 2.2, og Apples styresystem har samlet set en større funktionalitet.

Når det kommer til erhvervsbrug, dumper Android simpelthen de fleste virksomheders krav. Applikationen TouchDown kan omgå størstedelen af manglerne, men prisen er en ringe integration med styresystemets øvrige funktioner."

Hvad mener I? Er det Android eller iPhone, der er det bedste styresystem og hvorfor. Kom med jeres bud i kommentarfeltet nedenfor. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Neskasi 21-09-2010 13:37:40

Jeg vil da også starte mit indlæg med at undskylde, at jeg er Android Fan,
men pyt nu med det. ;-)

Jeg er ikke enig i, at man ikke kan sætte de 2 systemer op imod hinanden. Selvfølgelig kan man det. Ligesom man kan sætte en Porche og imod en Ferrari. Det vigtige er, at man sammenligner på det rigtige grundlag - og sådan en sammenligning har jeg ikke set endnu.

Når bileksperter f.eks. sætter førnævnte bilmærker op imod hinanden, så har udfaldet af testen meget at gøre med præferencer. Er det fart
eller køreglæde man går efter. Er det hestekræfter eller æstetik i designet osv. osv.

På samme måde savner jeg I HØJ GRAD en test / guide, der fortæller om fordele og ulemper - set i forhold til brugerens ... - skal vi kalde det "online præferencer".

Som jeg ser det, er der forskel på, om man i forvejen bruger iTunes, eller om man henter musik fra andre tjenester, om man bruger Gmail, Hotmail, Outlook eller noget fjerde, om man bruger PC eller Mac osv. osv.

Jeg kunne godt tænke mig at se en anmeldelse fra en WinMobile eller Symbian bruger - som blev sat til at installere iTunes, og hvad man ellers skal bruge for at få iPhone op og køre, og så tilsvarende en anmeldelse af Android, hvor der først skal oprettes en Google-konto mv.

Fx. har jeg hørt udtalelser fra Apple haters, som påstår, at alt koster penge på iPhone, og at der skal betales abonnementer til forskellige
tjenester, hvorpå "æble-folket" så siger at det er forkert. Jeg har også læst UTALLIGE udtalelser fra anmeldere, som siger de ikke kan lide
Android fordi X, Y og Z ikke kan lade sig gøre - hvilket den daglige Android-bruger ikke forstår, da både X, Y og Z kan lade sig gøre ved at
hente det på Market - ovenikøbet gratis.

Derfor savner jeg en ægte uvildig test - så hvis der er nogen der kender til en sådan, vil jeg meget gerne bede om et link! ;-)

0 0
BSG 21-09-2010 14:17:22

Folk er forskellige.

Vil man have en telefon med et godt design, som har de samme muligheder som iPhone 3Gs, så er en iPhone 4G et godt valg (specificationerne er så godt som de samme).

Skal man have en design telefon, som skal kunne alt muligt, da er f. eks. HTC Desire godt valg.

Det drejer sig først og fremst om hvad en selv vil.

0 0
BSG 21-09-2010 14:21:25

Og man kan absolut ikke tale om Apple killer eller Android killer, fordi de er så forskellige, og så alligevel så lige.
Det eneste man kan sammenligne er specificationerne.

F. eks. er jeg meget glad for min MacBook Pro, men den ville være bedre hvis den havde et fuldt tastatur med delete knappen, og det samme var med min iPhone, der manglede nogle knapper som alle andre mærker har includeret.

0 0
Dan Riis 21-09-2010 09:06:03

Det kunne være dejligt hvis Mobilsiden gad være lidt mere kritisk, og sætte sig ind i sagen inden man laver en artikel.

Da jeg læste den første gang fik jeg det indtryk at denne sammenligning var baseret på den alm bruger, og bestemt ikke ud fra et erhversmæssigt synspunkt.

For mig er det da en verden til forskel. Der er nok ikke særlig mange der bruger deres private telefoner til erhvervs brug - og omvendt. Jeg er fuldstændig ligeglad om min telefon kan hente mit firmas data. Når jeg har fri har jeg fri og det har min firmatelefon også - for den er sku slukket :)

Så havde Mobilsiden været bare lidt seriøse havde de lavet en anden overskrift i stil med "Hvad er bedst til erhverv? Apple eller Android?"

Tror at firmaerne er fløjtene ligeglad med at deres medarbejder har en designer telefon til x antal kroner - for dem skal det bare spille med resten af virksomhedens IT. Så er de fuldstændig ligeglade med om det er Symbian, iOS, Android eller Windows Mobile.

Set ud fra et erhvervsmæssig synspunkt ville Apple være rent til grin hvis de ikke kunne leverer en telefon der virkede til erhverv - jeg mener.. De har sku da været på marked i flere år efterhånden og haft tid til at øve sig - Android er først indefor det sidste år rigtig rykket igennem - så lad os se om et års tid hvordan tingene er. Så er det måske mere fair at samligne de to systemer.

Men denne artikel lugter lidt af en Apple dreng der ikke har ville eller anet hvad en Android telefon kan idag. Det er ikke første gang og helt sikkert hellere ikke sidste gang!

0 0
14-09-2010 15:27:08

Jeg vi stille mig i koret af folk som ikke mener det er rimeligt at sammenligne iOS med Android. iOS findes kun på en smartphone og det er iphone.

Tag et øjeblik og overvej en sammenligning af SE x10 mini og iphone4, men hvor udgangspunktet er at sammenligne iOS med Android. Hvad vil den test fortælle os om Desire eller Samsungs S wave, intet til trods for at de er lige så meget Android som X10 mini.

0 0
Jakob 14-09-2010 14:43:42

Det er meget forskelligt hvilke forudsætninger folk har for at sammenligne de to styresystemer.
Man må formode at størstedelen af deltagerne i debatter som denne har en telefon med et af styresystemerne og således kender det ene langt bedre end det andet. Samtidig er der en forskel om man bedømmer det som alm. bruger, udvikler, fan/hater osv.
Jeg selv står for at skulle opgradere fra Nokia 8230i til en Smartphone, så jeg er sikker på at uanset hvilken Smartphone jeg ender op med, så vil jeg blive imponeret, men jeg har efterhånden opgivet at "lytte" til disse diskussioner om hvilket styresystem der er det bedste. Jeg er Microsoft-mand på PC siden, men jeg har ikke et sekund været i tvivl om at jeg enten ville vælge iOS eller Android. Som udgangspunkt lægger jeg mest vægt på den grafiske brugerflade, det skal være nemt og logisk, og betjeningen af de forskellige apps skal være så ens som mulig, og selv om jeg ikke er den store tilhænger af Apples politik om at alting skal være lukket, så er jeg efterhånden kommet til at de vinder på betjening, kontuinitet og stabilitet, hvorfor valget er faldet på iPhone4. Om det er det rigtige valg for mig finder jeg alligevel først ud af når jeg ejer både en iPhone og en Android telefon, hvilket sandsynligvis ikke sker indenfor de første par år, og til den tid er der sikkert alligevel noget meget smartere på markedet, så jeg vælger at sove roligt om natten og være glad for det valg jeg nu engang har truffet.
Det er lidt som at sammenligne BMW og Mercedes, de er sikkert begge to lige gode når alt kommer til alt, og så er det ellers en temperamentssag hvilken man synes bedst om.

0 0
Sommerhøj 13-09-2010 08:52:08

Jeg er meget enig med de forskellige skribenter i, at meningerne nok altid vil værelige så mange, som der er bruger til.....

MEN for mit helt eget vedkommende, så købte jeg min første iPhone 3Gs for et års tid siden. Dernæst skiftede jeg til en HTC Desire, lige da den kom, men hoppede efter en måneds brug tilbage til min iPhone, der i dag er udskiftet til en 4´er.

Jeg mener derfor godt jeg kan udtale mig, i og med, at jeg har brugt begge systemer i en periode (har man ikke det, mener jeg faktisk ikke man kan udtale sig, men blot læse med).

For mit helt eget vedkommende, er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg finder mig bedst tilpas med en iPhone, som jeg syntes er den mest gennemførte mobil. Den har en super enkel brugerflade, den er hurtig og man får som bruger en fuldstændig "hakkefri" oplevels - tingene glider bare der-ud-af.
Arbejdsmæssigt fungere iPhonen også bare - uden problemer med synkronisering via en trådløs Citrix forbindelse (både kalender og mail).

Men igen - det er MIN oplevelse, og respekt for folket, der garanteret kan finde en masse gode grunde til at de netop er faldet mere for en Android mobil :-)

Jeg vil heller læse om, hvad der gør at man syntes det ene er bedre frem for det andet, frem for at læse, at man ikke kan sætte de to systemer op overfor hinanden. Selvfølgelig kan man det, og det interessant er jo så at læse, hvad folk ser som en fordel/ulempe ved de forskellige mobiler.

- og husk så også respekten for de forskellige kommentarer. Det er helt OK at væreiPhone elsker og det er helt OK at være Android elsker.

Go´ mandag....

0 0
BSG 13-09-2010 11:43:36

"Hvad er bedst? Apple eller Android?"

Det er også skidedumt at sammenligne Apple med et styresystem, det giver ingen mening, fordi Apple også laver computere iPod's, iPad's o.s.v.

Normalt sammenligner vi Windows med Mac OS-X og ikke Microsoft med MAC OS-X eller Apple med Windows...

Hvad med at sammenligne iOS med Android?

Det er faktiskt som at sammenligne en Ferrari med en Bugatti eller omvendt, fordi disse biler er til forskellige mennesker.

Android har meget større potentiale end iOS, men HTC Desire kan bruges til precis de samme ting som iPhone 4, so disse smartphones er til forskellige mennesker med forskelligt behov :)

0 0
BSG 13-09-2010 11:32:54

Jeg har den helt omvendte mening, fordi jeg har også ejet en iPhone og er skiftet til HTC Desire.

Multitasking fungerer upåklageligt på Desiren, programmerne er mere integrerede med hinanden o.s.v., men den har alt for lidt ram.

Men... jeg elsker min MacBook Pro - der findes ingen lige.

Vi mennesker er af al lykke, så forskellige, at vi kan lide forskellige ting, nogle kan enda bedst lide en gammel Nokia :)

Hvis vi alle var lige, så ville det blive meget kedeligt at bo på moders planet:)

0 0
Lars Bjerregaard 12-09-2010 08:40:12

Citat: "Apples styresystem har samlet set en større funktionalitet". Sorry men - så er der vist et eller andet der lugter ved den test.

0 0
Sommerhøj 13-09-2010 08:58:42

@ Lars Bjerregaard

Måske ikke en større funktionalitet - men jeg syntes eksempelvis iPhone har en bedre og mere brugervenlig funktionalitet.

Jeg syntes iOS4 er mere ligetil, og vil kunne bruges af de fleste, uden videre problemer. Android er for mig ikke ligetil-logisk, og kræver mere kendskab, hvis man ønsker dets optimle funktioner.

Men Lars - prøv at forklar, hvorfor DU ikke er enig. Så får vi jo netop nuancerne frem.

0 0
vman81 14-09-2010 20:02:52

@Sommerhøj

Widgets.. at slippe for at starte noget program for at få et hurtigt overbilk, eller starte musik osv..

0 0
12-09-2010 21:47:36

iphone har fået animerede ikoner, det bør ikke undervurderes, medmindre man er vant til fuldskærms widgets og drop and drag fra windows :)

0 0
Salik 11-09-2010 20:00:34

Jeg fortrækker Android fordi jeg ikke kan lide at man skal bruge iTunes hele tiden. Jeg har Desire med Android 2.2, og er meget glad for det. Men jeg ved ikke rigtig hvad der er bedst til erhverv.

0 0
Martin Nygaard 11-09-2010 18:54:05

Det handler ikke om hvilket er bedst, for de har begge fordele den anden ikke har. Det handler om hvad man er til! man skal ikke lytte efter hvad en anmelder syntes men hvad man selv syntes.

0 0
Noia 11-09-2010 20:02:23

Helt enig, man kan ikke finde den ultimative software, de har jo alle fordele og ulemper, og det kommer fuldstændig an på hvad brugeren vil med sin telefon, om han synes den er perfekt.

0 0
PaaVej 11-09-2010 16:39:12

Jeg har haft iPhone i 2 år nu. Og er meget glad for den. Den har altid været stabil og perfekt til det, den lovede at kunne. Den er meget brugervenlig og enkel at sætte op og bruge på alle måder. Jeg vil kalde den en "luksus, brugervenlig, stabil, kvalitets mobil".
Så kom Samsungs Galaxy S, og jeg blev fristet til at købe sådan en til en god pris på DBA.
Den har jeg nu haft i nogle måneder. Og den har været spændende at udforske med alle det androide markeds muligheder. Den har en imponerende flot, stor skærm. Men al den hurtighed, som der bliver lovet om den - det har jeg ikke oplevet så meget af. For jeg er ikke en "super nørd" - undskyld udtrykket, hvis det sårer nogen - men det er ment rosende om deres tekniske evner! Men fordi jeg ikke er super dygtig til al det tekniske - så har jeg ikke kunnet gøre den hurtigere selv med diverse nye downloads. Jeg har heller ikke været i stand til at løse alle de ustabilitets problemer, som jeg løbende har oplevet på forskellig måde. Det valgte jeg at leve med, som prisen for al det sjove. Men i torsdags blev prisen for det sjove for stor synes jeg. For både min og min mands Galaxy S brød totalt sammen efter at vi begge havde opdateret en del apps onsdag aften. Begge vores mobiler tændte og slukkede hele tiden. Min mand ringede til Samsung, som sagde vi måtte indlevere dem til reparation. "Men det er sikkert en virus" sagde han. Så vi har begge måttet aflevere dem uden mulighed for at tage back up først. Jeg havde lavet en masse dagbogsoptegnelser med fotos. Og dem har jeg nu mistet. De kan aldrig erstattes. Det er øv! Så lige i dag er jeg glad for min stabile iPhone. Og jeg overvejer, om jeg skal sælge min Galaxy S, når den kommer tilbage.
Jeg tror personligt, at det er en stor fordel, at have noget teknisk kunnen, samt lyst til at løse diverse tekniske ustabilitets problemer, hvis man vælger en android mobil. Hvis man ønsker stabilitet, kan jeg varmt anbefale iPhone.

0 0
vman81 14-09-2010 20:00:56

Lige et par hurtige kommentarer..

"sikkert en virus" er en dårlig undskyldning, da der ikke findes nogen virus til Android. Andre typer malware er der da, men så skal du manuelt aktivere "installer fra ukendte kilder", samt downloade det manuelt (ikke fra market), og godkende rettigheder til programmet.

Men hvad der er gået galt kan jeg ikke sige :(

0 0
11-09-2010 20:37:56

Du har en meget vigtig pointe i det du skriver, lige meget hvor specificationerne på et produkt ser ud på papiret, så er den faktiske funktionalitet det eneste der tæller.

Angående det at miste data, så lyder det jo som en PC, fra tiden før man havde mindst to harddiske, ikke desto mindre giver android mulighed for gode synkroniseringsmuligheder med gmail, hvilket sikre nogle data.

0 0
11-09-2010 15:16:23

Jeg valgte også en Desire over iphone af tre årsager pris, stavnbondet til itunes og manglende flash.

En begrundelse for at vælge HTC Desire frem for fx Samsung Wave S er pga. HTC sense

Jeg har ikke prøvet iphone, men jeg tror nemt kunne vende mig til at bruge den.

Jeg har læst artiklen som der linkes til og den virke meget ensidig, især sammenlignet med at andre er lang mere nuancerede i deres anmeldelser. Meget kunne tyde på at Nikolaj har ret.

0 0
KimDotDK 11-09-2010 16:43:21

Hvad har Samsung Wave med noget at gøre? Kører den ikke Bada? Ville da nok have sammenlignet med Galaxy S :)

0 0
11-09-2010 14:57:39

Kender ikke til iOS så indgående som det kræves for at sige noget som helst om den anmeldelse. Men vil da sige at bare det du skal have 3rd party app's på din mobil, for at gøre noget som alle erhvervsfolk gør, nemlig at koble sig på exchangeservere. Det gør da at man som android ejer tænker, EJ DET ER SQ EN OMMER. Og alt det pis han snakker om hvordan menusystemerne er opbygget osv. Det er jo bare en smagssag, og må give jesper lidt ret, tror helt bestemt den journalist selv har sig en æblefon...

0 0
BSG 11-09-2010 13:49:17

Jeg dumpede min iPhone for en HTC Desire:)

Min Desire overgår iPhonen flere gange :)

0 0
11-09-2010 14:53:00

Og du bruger dem erhvervsmæssigt ? kobler dig på exchangeserverer osv. ?

0 0
Jesper Søgaard 11-09-2010 16:10:51

Jeg bruger Android til Exchange.. det fungerer fint. Både mails og kalender fungerer helt som det skal.

0 0
Juri J. Jensen 11-09-2010 13:24:09

Hvis Sony Ericsson skal stille mål, at deres Android baserede telefoner bliver brugt af erhvervsfolk, så skal de være hurtige med opdateringer. Mangler:
- USB sync med Outlook
- Android opdateringer
- Bluetooth skal kunne kører på samtlige bilmærker.

Ellers køber man bare en iPhone.

0 0
Juri J. Jensen 11-09-2010 12:45:44

Jeg tror, det variere fra producent til producent. HTC med Android kan sagtens bruges fuld ud af erhvervsfolk, hvor imod SonyEricsson med Android er totalt ubrugelig til samme type af brugere på grund af manglende USB sync fra producenten. Jeg har selv en x10 mini. Den er p.t. er ret ubrugelig ved sync med Outlooks kontakter. Kalender og emails kører ok, men sync af kontakter er en død affære. Hvis man har kontakter kun i telefonen, så kan du faktisk ikke overføre dem til Outlook med RoadSync. Alt skal indtastes forfra og gemmes i RoadSync format. Upraktisk!!! Alternativer findes bare ikke. Kan ikke bedøme Apple, da jeg har kun en iPad.

0 0
Sigvardt 13-09-2010 10:05:26

Hej Juri,

Hent programmet Kigoo til din pc - så synkroniserer den direke med din gmail og derfra til din telefon.Kontakter, kalender, todo - det hele lander automatisk i din telefon uden du behøver et usb kabel.

0 0
Jesper 11-09-2010 12:41:23

...har lige læst testen, og den er nok noget af det mest pro-æble jeg har læst til dato. For det første sammenligner de IOS4 med en Nexus One, som kører en FroYo, som kun de færreste producenter benytter, nemlig den helt rene Android 2.2. Det havde været relevant, hvis det nu var den version, alle producenter benytter, men da laaangt de fleste producenter smider deres eget UI ovenpå, og derved i mange tilfælde, forbedrer FroYo, så er det s'gu ikke en særligt relevant sammenligning, men helt klart til Æbles fordel!
Derud over bliver Androids mangler fremhævet, mens iOS mangler bliver nedtonet.
Har ikke som sådan noget imod iOS, men den test lugter langt væk af fanboy-isme. Har i øvrigt både en Desire og 3Gs med iOS4.

0 0
Martin Lauesen 11-09-2010 12:31:16

... holde op med at sammenligne de to systemer. De er i hver sin båd, og sørger for, p.gr.a. kampen for markeds-andele, at give os bedre og bedre produkter. Det man kunne bruge forskellene til, og med held, vil være at få gode ideer fra hinanden (gør de jo allerede) til fordel for os, uanset om vi er til Apple eller android, og for den sags skyld Windows og Linux - lad os glæde os over producenternes krige, der KUN er til fordel for os, både med hensyn til kvalitet og pris ...

God weekend til både Apple og Android folket :o)

0 0
Torben 14-09-2010 16:10:18

Helt ærligt, hvorfor pokker skulle man dog ikke sammenligne de to styresystemer, eller prøve at teste dem op imod hinanden!?

Det er to forskellige produkter, som leverer samme service, i dette tilfælde styresystemer til mobiltelefoner. Det svarer til at I siger at man skal holde op med at sammenligne eller teste to forskellige LED-tv'er fra henholdsvis Sony og Samsung, fordi Sony er "det eneste rigtige" til nogle mennesker og Samsung er "det eneste rigtige" til andre mennesker!

Come on! Ja, det er jo lige netop pointen ved at lave sammenligningen og teste de to produkter op imod hinanden - for at os almindelige uvidende mennesker har en chance for at vurdere hvilket produkt der er "det eneste rigtige" til netop mig!!! Så er det til gengæld op til mig at vurdere om artiklen er objektiv, eller om den er pro-æble, som andre argumenterer for - synes ikke umiddelbart at den virker ekstremt subjektiv, men det er da muligt at forfatteren har en forkærlighed til æblet. Så må jeg jo bare læse flere sammenligninger - hvis altså ikke der nu bliver sat en stopper for at man må sammenligne de to produkter....

Måske er det fordi at jeres yndlingsprodukt tabte testen, at I nu mener at det er forkert at sammenligne....?

P.s. jeg har hverken Android el. iPhone, men vil meget gerne kende mere til fordele og ulemper ved begge styresystemer - så tak til mobilsiden.

0 0
KimDotDK 11-09-2010 17:00:36

ja, virker helt hul i hovedet at begynde at sammenligne de to OS´er, medmindre det bare er for at trække læsere til og score lidt ekstra fyld til reklame bannerne :)
Nu har jeg været så heldig at have ejet både iPhone, Android og Symbian mobiler og det eneste det jeg har lært, er at Symbian er det bedste.. for mig. Det betyder jo ikke at Symbian er bedst for andre.

0 0
Henrikmand 11-09-2010 13:09:59

Lige nøjagtig!

Hvor ER det åndssvagt at begynde at sammenligne de 2 styresystemer på dén måde. Man fristes til at tro, at det kun er for at sælge magasiner eller webannoncer, for de på forhånd VED, at der vil opstå et gevaldigt skænderi over sådan en såkaldt test. (Men det er nok også det, de vil opnå ;))

Android er lige præcis det eneste rigtige til de mennesker, som har taget stilling til, at det er Android, de har brug for. IOS er lige præcis det rigtige til andre. Windows 7 og Symbian til nogle 3. og 4. typer af brugere, osv. osv....

Hvis man har brug for det ene, er det vel dét, man investerer i. Hvis man har brug for noget andet, ja så...

For H...... hvor er der mange, tåbelige gentagelser i det hér.

At sammenligne på den måde, svarer vel til at spørge om automatgear er bedre end manuelt gear i en bil. Der er kun ét svar: Det kommer an på brugerens behov!

0 0
LSK 11-09-2010 12:40:16

Så korrekt skrevet!

Jeg har selv android (som jeg er glad for), men jeg kunne da aldrig finde på at påstå at den er bedst - uden først at have prøvet/testet en Iphone ordentligt.
Det er bare glædeligt at begge systemer forbedres og videreudvikles hele tiden! Og jeg tvivler på, at der nogensinde bliver fundet en rigtig vinder. Men det er som sagt heller ikke nødvendigt.

0 0
gielsgaard 11-09-2010 11:48:06

Nu vil krigerene fra begge lejre igen komme op og toppes.

1 0