Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvad er den perfekte skærmstørrelse på en smartphone?

Hvad er den perfekte skærmstørrelse på en smartphone?

AFSTEMNING: Nogle vil have en stor andre en lille. Men hvad er den perfekt størrelse for dig, når det kommer til skærmen på en smartphone?

For nogle år siden kunne mobilerne ikke blive små nok og her i slutningen af 2010 virker det som om, at der er et kampløb mellem mobilproducenterne om de store størrelser.

Størrelsen af skærmen er rimeligt afgørende for den samlede oplevelse af produktet - og ikke mindst, om den passer i en bukselomme.

Men hvad er egentlig den perfekt størrelse skærm på en smartphone, efter DIN mening? Er det 4,3 tommer som HTC Desire HD, 3.5 som iPhone eller er X10 Mini's 2.6 tommer den rigtige?

Deltag i afstemningen herunder.

Bemærk: Mobilnavnene i afstemningen er blot eksempler, så du har bedre mulighed for at huske, hvor stor en bestemt størrelsen egentlig er. Det er altså ikke mobiltelefonerne der stemmes om - men skærmstørrelsen.



Afstemning

Hvad er den perfekte størrelse på en mobilskærm?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Michael Larsen 08-11-2010 13:14:33

Det afhænger af skærmformatet. Er det 4:3 som det typisk er på de små skærme, 15:10, 15:9 eller 16:9. Det burde man være mere opmærksom på i anmeldelserne. Jeg foretrækker en der er relativt bred, dvs. 15:10. 3" i 15:10 er lige så bred som 3,4" i 16:9

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 15:59:02

wow, ved ikke lige hvorfor den har dobbelposted så meget.

0 0
JB 05-11-2010 20:45:12

Selvom det er en god afstemning, er der for mange valgmuligheder til at I kan få et brugbart resultat - der er jo fire muligheder der alle har fået mellem 20 og 25 % af stemmerne.

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 10:56:55

Det er jo en fin sammenligning af størrelserne, og de er jo relative til de mest populære mobiler i øjeblikket. At der er 4 mellem 20-25% er irrelevant - det tal ændrer sig jo konstant som folk stemmer. Lige nu er der fx kun 3 over 20% :)

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 10:56:54

Det er jo en fin sammenligning af størrelserne, og de er jo relative til de mest populære mobiler i øjeblikket. At der er 4 mellem 20-25% er irrelevant - det tal ændrer sig jo konstant som folk stemmer. Lige nu er der fx kun 3 over 20% :)

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 10:56:54

Det er jo en fin sammenligning af størrelserne, og de er jo relative til de mest populære mobiler i øjeblikket. At der er 4 mellem 20-25% er irrelevant - det tal ændrer sig jo konstant som folk stemmer. Lige nu er der fx kun 3 over 20% :)

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 10:56:54

Det er jo en fin sammenligning af størrelserne, og de er jo relative til de mest populære mobiler i øjeblikket. At der er 4 mellem 20-25% er irrelevant - det tal ændrer sig jo konstant som folk stemmer. Lige nu er der fx kun 3 over 20% :)

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 10:56:53

Det er jo en fin sammenligning af størrelserne, og de er jo relative til de mest populære mobiler i øjeblikket. At der er 4 mellem 20-25% er irrelevant - det tal ændrer sig jo konstant som folk stemmer. Lige nu er der fx kun 3 over 20% :)

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 10:56:53

Det er jo en fin sammenligning af størrelserne, og de er jo relative til de mest populære mobiler i øjeblikket. At der er 4 mellem 20-25% er irrelevant - det tal ændrer sig jo konstant som folk stemmer. Lige nu er der fx kun 3 over 20% :)

0 0
Bo Westerby 06-11-2010 10:56:52

Det er jo en fin sammenligning af størrelserne, og de er jo relative til de mest populære mobiler i øjeblikket. At der er 4 mellem 20-25% er irrelevant - det tal ændrer sig jo konstant som folk stemmer. Lige nu er der fx kun 3 over 20% :)

0 0
Christian Schiønning 05-11-2010 20:41:47

...må jeg sige at den IKKE er for stor. Jeg har længe ville købe dell stræk 5 (med 5" skærm) men da den ikke kommet til dk og HTC kom med Desire HD må jeg "nøjes" med den her lille skærm. Med mine store hænder er 4,3" bestemt ikke for stort så jeg tror den optimale størrelse til mig er omkring de 5".

0 0
Cebastian 05-11-2010 14:40:15

Min Desire er ret praktisk at den er stor - i forhold til mange andre skærme, men alligevel kunne jeg sagtens forestille mig, at den ville kunne gå med en større. Er også derfor jeg er ret interesseret i HD'en :) Men 3,7" ikke for lille, og ikke for stor - for mig :D

0 0
Bjørn 05-11-2010 13:41:42

Nu kommer det jo an på telefonens reelle størrelse. F.eks. tag Desire HD, den har godt nok 4,3" skærm, men tilgengæld går den længere ud til kanten end mange andre telefoner (foroven og forneden), hvorfor den ikke bliver meget større end andre telefoner, udover i bredden.

Det handler om at udnytte telefonens størrelse til max mulig størrelse skærm.

0 0
05-11-2010 14:22:08

Det vil jeg give dig helt ret i, og det er nu de færreste 4-4.3" der er så store at du ikke stadig kan skrive med en hånd (hvis du da ikke lige har mini damehænder)....men tror også at vi nærmer os grænsen der omkring de 4", +/- 0.3"....

0 0
Ove Andersen 05-11-2010 13:10:10

Syntes også 3,5-3,7" er ganske fornuftigt. Det er ihvert fald grænse for, hvor langt min tommelfinger kan nå rundt på skærmen,n hvis jeg holder telefonen med en hånd.

0 0
ztyle 05-11-2010 12:23:14

Det er de rette størrelser på skærme til en mobil efter min mening, da det er stort nok til at udnytte internettet og se film, men samtidig ikke for stor til at stoppe i lommen, uden det føles som om man har proppet en tavle ned i sin lomme

0 0
Mads-Ejnar 05-11-2010 12:22:51

Den størelse man kan få AMOLED i. ville heller købe en støre eller minder for at kunne få en god skræm. :) men 3,7 er sku en meget findt størelse :)

0 0