Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvad er dine spørgsmål om telenetværk?

Hvad er dine spørgsmål om telenetværk?

Vi skal besøge Telenors netværksfolk - kom med dine spørgsmål.

Mobilsiden.dk har fået audiens hos Telenors netværksfolk, og vi vil selvfølgelig stille dem en masse spørgsmål om 3G og 4G LTE netværk.

Men vi glemmer helt sikkert at få spurgt om netop det spørgsmål du sidder og længes efter et kompetent svar på.

Så hvis du har et eller flere spørgsmål, som du bare sidder og brænder inde med, så er det nu du skal benyttes kommentarfeltet herunder.

Eksempler på spørgsmål kunne være:

- Hvorfor står min telefon og skifter mellem 2G og 3G, selvom jeg ikke rører ved telefonen?

- Hvorfor har jeg så dårlig dækning i Øster Assels?

- Hvordan planlægger man nye sendemaster?


Vi kan ikke love, at vi får svar på alle spørgsmål, men vi forsøge at få svar på så mange som muligt. Husk at spørgsmålene helst skal omhandle telenetværk eller netværksteknologi.

Vi skal have dine spørgsmål senest den 18. Januar 2012 klokken 12:00.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lene 17-01-2012 09:52:07

Vi bor for enden af en vej i udkanten af byen. I den ene ende af huset er der fin dækning men i den anden ende er dækningen så dårlig...
Bare fordi man bor i udkanten, behøver man vel ikke at have så dårlig dækning?!

0 0
snuden 14-01-2012 20:41:25

Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om radiolinksene mellem basestationerne. Er f.eks alle sites i et location area (LA) forbundet og hvordan? (stjerneforbindelse eller loop/ring) og hvor stor er transmissionskapaciteten i radiolinket fra et site? Hvordan definerer netværksfolkene størrelsen på et LA (Location Area) i byer og i tyndt befolkede områder?

0 0
Steen Christensen 13-01-2012 17:26:45

Hvornår bliver der en optimering af mobildækningen i Skærød, Helsinge og hvornår bliver 4G LTE Netværket en realitet i hele landet ?

0 0
Hoover 12-01-2012 16:27:25

Overvejer telenor at udbygge deres netværk ud fra nuværende mobiltelefoners følsomhed, og ikke udbygge som licenskravet siger? Man kan ikke forvente i 2012 at udrulle netværk med det signal som svarer til udendørs dækning for en mobiltelefon med ekstern antenne fra 1993, og samtidig have glade kunder som må leve med at signalet forsvinder når de træder indenfor med deres IPhone.
Hvis Telenor sælger smartphones, så må de også have et netværk som skal dække telefoner med dårligere antenner.

0 0
Martin Laursen 12-01-2012 13:01:27

Hvorfor er der så dårlig mobildækning i togene, uanset landsdel.
Som jeg ser det, så ligger der et enormt marked som ingen rigtig har løst indtil videre. Alle virksomheder ville være ekstremt interesseret i dette, nationalt og internationalt.
Men hvilke problemer er det som vi almindelige bruger ikke ser? For det kan vel kun være et problem med masteafstanden langs jernbanen. Hovedstrækningen er primært Aalborg - København (Kastrup)

0 0
Hoover 12-01-2012 16:15:15

Problemet er ikke så meget dækningen, men den glastype som bruges på togene. På IC3 og IC4 er der mere tab af signal gennem vinduet end gennem en betonvæg.
Derfor skal masterne stå så tæt (hver 3km) langs jernbanen for at give en nogenlunde hurtig internetforbindelse.
Alle de master er der ingen som gider glo på, og selvom det kunne lade sig gøre vil det koste alt for meget at bygge.
Der skal findes en anden løsning hvor udstyret er bygget ind i togene, men det bliver dyrt.

0 0
Carsten 12-01-2012 23:53:09

Nu er det jo ikke sikkert, Martin kun hentyder til internet.

Men hvis vi snakker internet, er det jo efterhånden længe siden, DSB introducerede Hotspotadgang på hovedstrækningen. Med det in mente forsvinder incitamentet for at bekoste en masse ekstraudstyr vel for mobilselskaberne...

0 0
Henrik 12-01-2012 11:12:06

Hvorfor har i som teleselskab så travlt med at udrulle det såkaldte 4G, var det ikke bedre at i lavede den nuværende 3G service mere stabil og bedre dækning, feks langs motorvejen og ude på landet ?

0 0
Jesper 12-01-2012 13:32:33

Telenor er heller ikke ved at udrulle 4G/LTE, på noget stort plan. De laver et uafhængigt selskab sammen med Telia, kaldet netværket. Her slår Telia og Telenor deres netværk sammen. Telia er ved at udrulle det meste 4G, mens Telenor bruger stort set alle deres ressourcer på 3G.

0 0
Lasse Poulsen 12-01-2012 12:58:15

..og langs de større jernbanestrækninger.

0 0
Ronni Nielsen 12-01-2012 10:39:09

Der var en direktør fra et af de større tele selskaber som udtalte at der ikke var så mange penge i de områder som der ikke var 100% mobil dækning.Så derfor ville de ikke sætte flere master op. Mit spørgsmål er så. Er det så rimlig at jeg som ikke kan bruge min mobil pga at der er for langt til en mobil mast skal jeg så betale det samme som en der bor i byen. Så vidt jeg ved betale vi det samme.

0 0
Christopher 12-01-2012 10:24:36

Hvad er deres fremtids planer for HD voice og 4G?

0 0