Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvad er forskellen på HTC Desire HD og Incredible S?

Hvad er forskellen på HTC Desire HD og Incredible S?

Er Incredible S i virkeligheden en ny version af Desire HD? Lighederne er i hvert tilfælde væsentlig flere end forskellene.

I HTCs nye produktoplag er det oplagt at sammenligne Wildfire S med den tidligere Wildfire, og Desire S med den tidligere Desire.

Mindre oplagt er det at sammenligne den nye Incredible S, men den tidligere Desire HD - selvom de to med det blotte øje unægteligt ligner hinanden meget, i hvert tilfælde forfra.

Men sammeligner man specifikationerne på de to mobiler er det enddog meget svært at få øje på forskellene.

Små forbedringer og en enkelt forværring

For at være helt fair skal det nævnes, at der på Incredible S er en Super LCD-skærm, som er en væsentlig forbedring i forhold til LCD-skærmen på Desire HD.

Men derudover skal man have luppen frem, hvis man skal få øje på forskellene på de to mobiler.

Størrelsesmæssigt er der kun en mindre forskel. Hvor Desire HD havde en 4,3 tommer skærm har Incredible S kun en 4 tommer skærm. Incredible S er derfor også krympet lidt i størrelsen til 120x64x11,7 mm og 135 gram, fra 123x68x11,8 mm og 164 gram på Desire HD.

Incredible S har i modsætning til Desire HD et kamera med 1,3 megapixels på forsiden, så det er muligt at foretage videoopkald.

Batteriet i Incredible S er blevet en smule større end i Desire HD. I Incredible S er det 1450 mAh, med en standbytid på 370 timer, og taletid på 6 timer og 20 minutter på 3G-nettet. I Desire HD er det 1230 mAh, med en standbytid på 420 timer og taletid på 5 timer og 30 minutter.

Begge modeller kører på Android 2.2 Froyo, Incredible S kan dog allerede i foråret opdateres til 2.3 Gingerbread.

Underligt nok har Incredible S en lille smule mindre hukommelse, end Desire HD. Incredible S har 1,1 GB ROM og 768 MB RAM, mens Desire HD har 1,5 GB ROM og 768 MB RAM.

Læs også:
HTC: Specifikationerne kommer i anden række
HTC: Android 2.4 kommer ikke alligevel 
HTC: Der ER stor forskel på Desire og Desire S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

twitter.com/KlausKjelstrup 18-03-2011 09:14:09

Jeg fik min Incredible S igår, og den har faktisk overrasket mig meget positivt.

Min forventning var selvfølgelig at den rent funktionsmæssigt ville være på niveau med Desire og Desire HD, og det er den bestemt også. :)

Men jeg havde ikke forventet at samlekvaliteten og materialerne ville føles så solide som de gør. Jeg havde regnet med en ren plastikmobil, men til min store overraskelse opdagede jeg at telefonens forreste ramme er af metal, og kun bagcoveret af plastik, som iøvrigt føles rigtig lækkert. :)

Denne positive overraskelse har bevirket at Incredible S som blevt købt for at teste og derefter vidersælge, nu er blevet min primære telefon.

0 0
twitter.com/KlausKjelstrup 17-03-2011 08:47:21

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/rygte-htc-pyramid-ny-dual-core-mobil-fra-htc,lid.14874/

Og lur mig om ikke "pyramid" bliver lanceret under navnet Desire HD S.

0 0
twitter.com/KlausKjelstrup 01-03-2011 10:03:14

Incredible S er på ingen måde en afløser til Desire HD. Jeg tør vædde min højre nosse (undskyld sproget) på at vi ser en "Desire HD S" senere på året. Sansynligvis i Q3.

0 0
twitter.com/KlausKjelstrup 01-03-2011 22:12:51

Yes, har læst den artikel du refererer til Søren. Men det er ikke tilfældet, Incredible S er ikke en efterfølger til Desire HD.

Incredible S er en opfølger til den første Incredible, som ikke blev lanceret på det danske marked.

Se den her som Verizon branded version: http://www.htc.com/us/products/droid-incredible-verizon

Mit gæt er at vi ser en "Desire HD S" til efteråret (når nuværende Desire HD er et år gammel) med bl.a. frontfacing camera, 1,5 Ghz processor og en 4,3" skærm i en bedre kvalitet end den nuværende Desire HD har. Det kunne meget vel være af typen Super LCD.

0 0
Bufferzz 28-02-2011 12:05:15

i ny indpakning. Må være billigere at lave og kan give samme salgspris.

Men HTC skal nok komme igen... men hvornår?

0 0
Søren 25-02-2011 22:40:45

Hvor bliver Desire HD2 af? var det en løgner eller hvad?

0 0
Thomas Kristensen 24-02-2011 21:46:48

Det syntes jeg.
Men vi har jo ikke alle lige nem ved alle ting :)

Det eneste jeg gjorde i sin tid, var at installere HTC Sync, derefter afinstallerede jeg den igen
Og kørte unrEVOked, trykkede Root
Så tog det 3-5 min og min mobil var rootet

Det der står i den guide du linker til er også en mulighed da det er de samme driver
Det er bare at hente Android SDK
http://developer.android.com/sdk/index.html

Også installere driveren derfra

Men hvis man kan læse, så er det jo bare at følge guiden du linker til step for step :)

Hvad er dit problem helt præsis, så kan det jo være jeg kan hjælpe dig :)

0 0
Anders 24-02-2011 20:19:57

http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/windows_hboot_driver_install

Jeg syntes selv det er en anelse forvirrende, virkelig irreterende da jeg meget gerne vil have rootet min HTC Desire æv

0 0
Thomas Kristensen 24-02-2011 17:55:28

@PeterL

Det kan du tro jeg vil
''Unrevoked'' har lavet et lille program som gør det hele for dig, det kan ikke være nemmere, det er faktisk svære at lave pasta med kødsovs

Min HTC Desire blev både bedre og hurtigere efter jeg rootede den og installerede custom ROM

Jeg har selv haft Android 2.3 installeret, og det virker kanon, men jeg kan rigtig godt lide HTC Sense, og kan ikke undvære det
Og det nye HTC Sense er helt vild godt :)

Jeg laver lige en lille guide, du må ikke miste modet, der er et par ting du skal gøre, men det er meget nemt

Du kan hente programmet via nedstående link
http://unrevoked.com/#desire

Jeg har på forhånd valgt HTC Desire, så du skal bare trykke på linket ''unrevoked3''

Det eneste du behøver er HTC Sync drivers, dog ikke HTC Sync selv, da den kan gå ind og påvirke processen.
Hvis du ikke har haft HTC Sync installeret, så installer det, men afinstallere den igen derefter
Vi skal kun bruge driverne og de bliver ikke slette ved en afinstallation af HTC Sync

Vi skal lige have ændret et par indstillinger
''USB fejlretning'' & ''Ukendte kilder''

Det gør du under Indstillinger> Programmer der sætter du flueben i ''Ukendte kilder'' som du finder øverst.
Så skal vi også lige have slået USB fejlretning til. Det gør du ved at vælge
Indstillinger> Programmer> Udvikling> også sætte flueben i USB Debugging som findes øverst

Du kan finde Roms til HTC Desire på xda
Her er lige et link til de bedste roms til HTC Desire
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Jeg har valgt at installere ReflexTSenseHD
Efter jeg havde prøvet 3 forskellige, men denne kørte bedst og fik højeste bencmark score

Held og lykke med det :)

0 0
Kim Jensen 02-03-2011 20:49:37

hvis den nu ikke vil installere en pakke, hvad så? jeg kører "unrevoked" men den kommer op med når den har fundet telefonen "internal error" - "installing package failed"

0 0
Shawn S. Ø 24-02-2011 11:14:31

"Er Incredible S i virkeligheden en ny version af Desire HD?" Og nej det er den jo ikke. Det er en ny version af den gamle Incredible.

Når det er sagt så er det jo rigtigt at den minder om HD'en bare i en langt bedre version. Her kan jo nævnes den mindre vægt, bedre batteri, front cam og de Touch-sensitive knapper. Og en fordel er det helt sikkert også at have muligheden for umiddelbart at opgradere til 2.3.

Jeg overvejede at købe Desire HD men LCD skærmen og de 4.3 " gjorde at jeg ventede. Nu er jeg glad for at jeg ventede og glæder mig til de 4" som passer bedre til mig.

0 0
Ture 23-02-2011 21:03:22

Kunne godt finde på at købe Incredible S, ikke mindst fordi, jeg i den grad trænger til en ny mobil... min touch diamond er ved at være udtjent. Er virkelig glad for at de har frontkamera med igen!
Men er noget bekymret over batteritiden... Vil altså ikke til at skulle lade op mere end en gang i døgnet... En mobil skal i min verden helst kunne holde 2 døgn. En mindre skærm, et større batteri, mere taletid, men mindre standbytid - hvorfor? Og hvordan ser det ud, hvis der skal sammenlignes batteritid ved almindeligt brug?

0 0
Shawn S. Ø 24-02-2011 11:19:11

Det med den mindre standbytid smiler jeg også lidt af.. det må være en fejl he he

Men det varer lidt inden vi får smartphones der holder 2 dage. Og sådan er det jo når vi gerne vil have lækre store skærme,smarte finesser en masse ydelse.

0 0
Thomas Kristensen 23-02-2011 18:25:54

Jeg syntes nu godt de kunne have givet den lige mere gas, så der er en større forskel på de telefoner vi har nu, også de kommende modeller

Jeg køber kun ny mobil, når der sker en væsentlig forbedring

En større CPU, og 8-16GB Intern hukommelse, ville da være det mindste de kunne gøre

Jeg har en HTC Desire nu, men har ikke nogen planer om at opgradere til Incredible S
For kan ikke rigtig se hvad jeg for af wow effekt

Jo, den har lidt mere intern hukommelse, men det er jo meget lidt

Min Desire er rootet og med Desire HD Rom
Så jeg har det nye Sense og alle apps kan flyttes til SD kortet

Så fordelene er meget få :)

Så kom nu, HTC, der findes 1.5Ghz CPU på market, og hvad med NFC, Bluetooth 3.0 WIFI-n

0 0
Thor 24-02-2011 23:33:42

Wifi-n siger du?, det har jeg da på min desire ;), du skal bare have insert coin versionen af HD rommen, så ligger der en flashable ZIP i addonsmappen (der ligger et link i tråden), den zip enabler WIFI-N, hardware mæssigt understøtter desire jo wifi-n ;)

0 0
24-02-2011 09:47:30

Alternativt kunne de have fået meget længere batterilevetid(plus mere hukommelse, det er ikke ligefrem dyrt), en HTC Desire/Desire HD med lang batterilevetid kunne være et interessant produkt også selvom den ikke er meget hurtigere.

@Thomas Kristensen har du et link til en guide til rooting af en normal Desire? Jeg overvejer at roote min til Android 2,3 eller med inspiration fra dig til en Desire HD.

0 0
gert 23-02-2011 18:49:18

kunne ikke være mere enig det er en ommer...

0 0
Nygaard 23-02-2011 20:50:25

Præcis... Hvis den skulle have væreet interessant, skulle der en Tegra2 (eller anden dualcore) CPU i, og en ordentligt læs intern lagerplads.

Jeg er mere end almindeligt træt af, at der er så lidt plads på min Desire. Den fejl begår man kun én gang.

0 0
Shawn S. Ø 24-02-2011 14:18:06

Jeg kan ikke se meningen med at der skulle en Tegra2 eller en anden dualcore i Incredible s.
Hvis du nogensinde har brugt en Desire HD så vil du vide at den ingen problemer har med hastighed på den processor;)
Men ja der kunne have været mere intern hukommelse. Men der er dog mere end 2 x så meget som i en normal Desire.

0 0