Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvad koster det at have mobil?

Hvad koster det at have mobil?

Ny norsk undersøgelse viser, at to ud af tre nordmænd ikke ved, hvad det koster dem at have mobiltelefon. Et uigennemskueligt marked får skylden.

Over 60 procent af nordmændene ved ikke, hvor meget de betaler for at have mobiltelefon. Ligeså mange tvivler på, at netop deres abonnement er det, der passer dem bedst. Faktisk er 30 procent ret sikre på, at de kunne spare penge ved at skifte til et andet abonnement eller en anden operatør på markedet. Det viser en ny undersøgelse lavet af InFact for det norske mobilselskab Chess.

På trods af at så mange tror, at der findes bedre abonnementer, er det kun et fåtal, som har planer om at skifte.

42 procent af de adspurgte føler nemlig ikke, at de kan få et overblik over abonnementerne på markedet. De lidt over 30 mobiloperatører, som findes på det norske marked, tilbyder tilsammen omkring 150 abonnementer og prissammensætninger.

Administrerende direktør for Chess, Per Christian Andersen, mener, at markedsføringen af de mange forskellige abonnementer skaber mere forvirring end afklaring. Markedet er fyldt med prisfælder, og den reelle udgift skjules af lange bindingsperioder, mindste forbrug og nyoprettede abonnementer.

Intet tyder på at det skulle stå anderledes til i Danmark.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies