Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvem sagsøger hvem?

Hvem sagsøger hvem?

Apple sagsøger Samsung, der sagsøger Apple. Microsoft sagsøger Motorola, som til gengæld sagsøger Apple. Forvirret, så se bare denne grafik.

Havde det været et oversigtskort over undergrundsbanen i en storby, ville man nok ende med at tage det forkerte tog.

Grafikken her er postet på Reuters Blog: The Knowledge Effect, og viser hvilke mobil-producent der iøjeblikket sagsøger hvilke andre procenter. Og det er jo til at blive helt rundforvirret af.

Det kan godt være at Apple vs. Samsung har fået en del spalteplads på det seneste, fordi den sag virker så stor, også set med globale øjne. Men tænk hvis nyhederne ikke handlede om andet, end alle de igangværende sager.

Men det giver mening, at der kæmpes om retten til de mange patenter på mobil-området, senest med Google, der forventes at overtage Motorolas 17.000 af slagsen.

For det giver en vis pondus, i det store igangværende spil om rettigheder; Ikke mindst på muligheden for gensidige kompromiser og gensidige aftaler.

Kilde: Reuters

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Niels Klausen 24-08-2011 08:09:20

Nedfaldsfrugt...det er snart efterår...

0 0
Jørgen 23-08-2011 20:12:28

Faktisk er Microsoft ligeså agressiv - følg den røde pil, den forgrener sig!

0 0
23-08-2011 19:44:36

Da jeg så denne overskrift så kom jeg straks til at tænke på apple, og ja... Jeg gættede rigtigt :)

0 0
David 24-08-2011 09:44:08

Hvordan gættede du rigtigt? det handler vel om hvor meget der bliver sagsøgt i øjeblikket, og MS og Apple deler førstepladsen, der ikke så overraskende.

0 0
johannes 23-08-2011 16:50:35

Må jo være nogen der er startet? Det har vel ikke været sådan at de på samme tid har sagt 3....2.....1... SAGSØG! Baggrunden for et søgsmål kan jo være grundet et søgsmål imod sig right? eller hvordan?

0 0
23-08-2011 19:20:17

Hos Apple er det nok nærmere et med at de har et lykkehjul/sagsøgningshjul og når der er ved at være lavvande i antal sagsøgninger, så lader de hjulet køre en gang, laver nogle forfalskede beviser og går i krig.

0 0
Rune 25-08-2011 11:07:44

Forfalskede beviser!?

0 0
Villiam 23-08-2011 16:04:12

æble sagsøger alt og alle, istedet for bare at gøre deres produkter bedre, som de selv siger at de er. og man kan se at sony ericsson slet ikke har nogen i røven eller er efter nogen ;)

0 0
David 23-08-2011 22:27:09

Firmaet hedder Apple, er det så svært? ;)

0 0
Villiam 24-08-2011 09:08:26

det hedder æble hvis du snakker dansk ;) de siger jo heller ikke danmark, men denmark ;)

0 0
David 24-08-2011 09:42:22

Du har ret i at ordet apple hedder æble på dansk, men Apple er et navn og det oversættes ikke. Du siger vel heller ikke "mikroblød" eller "dør butikken" (OVI store)? det gør du måske? det må være ret morsomt at høre dig snakke ;)

0 0
Villiam 24-08-2011 10:15:56

nej men jeg siger google marked, og ikke google market ;) jeg siger også ovi marked og ikke ovi store ;) men ok, jeg siger så også icrap til alt fra æble ;) med deres priser og kontrol, så er der jo intet at sige til at de er så rige ;) den amerikanske stat er der for folket, men folket bliver røvet for alt de ejer af æble ;) bare se på de børn som sælger indre organer for en ipad. og skal man arb for æble, så skal du skrive under på en kontrakt om at du ikke må begå selvmord :o og siger man sit arb op hos dem, ja så bliver man sagsøgt indtil man begår selvmord.

0 0
Tommy 24-08-2011 11:37:41

arh så er det vist heller ikke værre. Apple erret begrænsende men deres brugerflade er jo flydende og fin og det skal man give kredit for. Symbian og Android har jo kæmpet med at få deres flydende og det er først lykkes for Nokia nu, og for android var de nødt til at putte dual core i telefonerne før det lykkeds.
Så kan man jo så vælge hvad man er mest til?Apple = flot men kan ikke meget andet end apps.
Android = hvis du vil have semi-crappy apps men også kan ringe
Nokia = hvis du vilringe i god kvalitet men ikke helt så stors udvalg af apps som de andre, samt den kan tage billeder og videoklip(hvor lyden er andet en blæsende støj)
Ovenstående er selvsagt meget firkantet og sort/hvid.

0 0
David 24-08-2011 20:25:53

"Ovenstående er selvsagt meget firkantet og sort/hvid."

Det må man sige ;)

0 0
Footiefan 23-08-2011 16:18:29

....ja men pilene går jo begge veje, også mod Apple ;-)

Virker vel egentlig "logisk" jf størrelse på de enkelte!

0 0
Kasper 23-08-2011 17:12:09

Tja... Stadig tankevækkende at Apple har flest verserende sager. Siger nok noget om deres aggresivitet.

0 0
Villiam 23-08-2011 19:26:24

jeg ser nu mere svaghed end aggresivitet ;)

0 0