Hver tredje Apple Music-abonnent er faldet fra

Efter Apple Music’s prøveperiode på tre måneder er udløbet er over en tredjedel af alle abonnenterne faldet fra, oplyser Apple.

Hver tredje Apple Music-abonnent er faldet fra

Apple Music fik et brag af en start med 11 millioner tilmeldte brugere, som alle fik tre måneders gratis betænkningstid til at finde ud af, om den nye musiktjeneste var pengene værd.

En tredjedel af de oprindelige 11 millioner lyttere, der blev registreret en måned efter lanceringen, mener tilsyneladende ikke, at Apple Music er 99 kroner om måneden værd. Apples direktør, Tim Cook, kan nemlig præsentere et samlet antal af abonnenter, der nu er faldet til 6,5 millioner.

Læs også: Apple Music: Så mange har tilmeldt sig

Umiddelbart kan det ses som en tilbagegang, men det var også givet, at en del af de første abonnenter blot ville benytte prøveperioden. Set på den anden side er det næsten to ud af tre, der fortsætter med at betale for den nye Apple-musiktjeneste, og det må også siges at være en ganske fornuftigt resultat, når man kigger på, hvad ærkerivalen, Spotify, præsterer.

Med nu 6,5 millioner abonnenter har Apple altså formået at opnå en kundebase, der svarer til hele 32,5 % af de 20 millioner abonnenter, som det har taget Spotify at skrabe til sig på 7 år.

Læs også: Apple Music: Halvdelen bruger det ikke

En undersøgelse fandt i sidste måned frem til, at det skulle være halvdelen, der ikke brugte Apple Music. Det afviste Apple og oplyste, at hele 79 % af de tilmeldte brugere fortsat abonnerede på tjenesten. Det var dog kort forinden prøveperioden udløb for en stor del af brugerne, og nu ses altså resultatet af dem, der ikke har ønsket at forlænge abonnementet på Apple Music.

Flere nyheder om emnet

Få efterfølgende nyt i kronologien og tjek seneste nyt om temaet. mobilsiden har holdt fast i temaet. 19/10/2015 kom den efterfølgende historie med sagen om Intel og Apple samarbejder om næste iPhone – Nyheden kan læses her. Redaktionen fastholder fokus. De sidste nyheder ser du her.