Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvid iPhone 4 skabte stor forvirring

Hvid iPhone 4 skabte stor forvirring

Onsdag morgen skød Telia salget af den hvide iPhone 4 i gang. TDC fulgte straks efter, men i løbet af dagen opstod der forvirring om salget - skabt af Apple selv.

Hvilken dag startede / starter salget af den hvide iPhone 4 egentlig? Onsdag bød både på kunder der kunne købe produktet, og en udmelding fra Apple om, at mobilen først kommer til salg torsdag.

Telia-kunder fra venteliste modtog onsdag morgen en mail med tilbud om at købe den længe ventede hvide iPhone 4. Kunderne fik et unikt købslink til Telias webshop, som var gældende i 48 timer.

Konkurrenten TDC var klar med den hvide iPhone 4 fra om formiddagen. Men her var strategien anderledes, da TDC ikke har arbejdet med en venteliste. TDC kunder kunne i stedet gå ind i en TDC-butik og købe deres eksemplar.

Stor iPhone-forvirring i løbet af dagen

Omkring middag refererede Ekstra Bladet en artikel fra Mobilsiden.dk, men tilføjede, at man ikke kunne få bekræftet fra teleselskaberne, at den hvide iPhone 4 nu var til salg.

Ifølge Ekstra Bladet var mobilen ikke til salg i TDC’s to butikker på Strøget og Købmagergade i København.

I kommentarfeltet under artiklen skrev en bruger dog, at han netop havde købt den hvide iPhone 4 hos TDC.

Apple selv bidragede om eftermiddagen (kl. 14:55) til forvirringen ved at udsende en pressemeddelelse, at modellen ville blive sat til salg torsdag den 28. april 2011. Men det var altså efter, at både Telia og TDC havde haft gang i salget i Danmark.

Dermed ser det ud til, at de danske TDC og Telia kunder har været blandt de første i verden til at købe den hvide iPhone 4.

Læs mere:
 - Den hvide iPhone 4 kommer i dag
 - TDC har hvid iPhone 4 i butikkerne
 - 3 sælger kun hvid iPhone 4 til venteliste

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hotpop 28-04-2011 19:50:32

Hvid har aldrig været en farve ;)

0 0
David 30-04-2011 21:20:27

Forkert.. Hvid er faktisk alle farver, det er sort der ikke er en farve ;)

0 0
Hotpop 30-04-2011 22:02:08

Faktisk er ikke nogen af dem en farve.
Så ingen af os har ret :D

0 0
Owais 28-04-2011 15:19:39

hvorfor har det gjort forvirring? Når det er den samme iphone bare i hvid.

0 0
Lars Hansen 28-04-2011 18:56:18

jeg håber du kan regne ud det var en joke...

0 0
Søren D 28-04-2011 08:25:17

Kan godt se at en ny farve plastic på en 1½ år gammel smartphone må ha' skabt massive problemer for en del mennesker og forvirringen har sikkert været total. Jeg håber squ at branchen kommer på benene igen og at de berørte personer er ok! Sender gerne en støttemail med min dybeste medfølelse hvis det kan hjælpe?

0 0
Jonas Miller 28-04-2011 15:55:23

Hahahaaaahahhaaaaaa jeg lå flad af grin:)

0 0
Bo Westerby 28-04-2011 12:12:02

Får vi ikke snart implementeret en "like" knap? =)

0 0
JB 27-04-2011 23:37:58

Belgiere og italienere har allerede fået fingre i den i går (tirsdag), så blandt de allerførste var Danmark nu ikke...

0 0
Jesper 27-04-2011 23:35:02

Men Æble fik endnu engang en masse overflødig omtale, og div. Medier hopper i med begge ben!
Endnu engang imponerer Æbles PR afdeling. De har formået at skabe en nyhed, hvor der ikke er en nyhed! Respeeekt!

0 0
David 30-04-2011 21:19:23

Hvor er jeg dog bare træt af jer brokkerøve, der skal skrive HVER ENESTE GANG der skriver noget om Apple, hvor må I dog kede jer.. suuuk.. Hilsen en Nokia N8 bruger.

0 0
Lars Hansen 28-04-2011 18:55:15

præcis....

der jeg fik min mail stod der

Ekslusivt...
det er da ikke ekslusivt at æble tager sig sammen til at lave iphone i 2 FARVER....
det er jo ikke vildt spændene når fx htc har en tlf i både sort hvis og rød.......

men tja overdrivelse fremmer vel forståelsen for personer uden nogen teknisk insigt.

0 0
Jonas Miller 27-04-2011 22:34:36

Kunne være sjovt hvis folk med den hvide iPhone lagde nogle links til nogle billeder:)

0 0
Joddler 27-04-2011 22:18:06

større kilder, såsom engadget.com osv. så ER det først i morgen den bliver sat til salg, og div. fora siger da også at de ikke har kunne købe den endnu :D

Så ja, danskerne kan have været blandt de aller første :)

0 0