Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvilken Nokia telefon er den bedste?

Hvilken Nokia telefon er den bedste?

Mange mobilbrugere er vokset op med Nokia. Spørgsmålet er, hvilken model der er den bedste? En Nokia-chef har svaret i lommen.

Mark Selby, Vice President for multimedia i Nokia.
Mark Selby, Vice President for multimedia i Nokia.

Fra Nokia 3310 over N95 til den kommende E7. Mængden af mobiltelefoner fra Nokia er enorm stor og meget bred.

Derfor er det mest nærliggende, at spørge én af Nokias topchefer, hvilken Nokia-model, der er den bedste.

På konferencen Nokia World i London mødte Mobilsiden.dk Mark Selby, Vice President for multimedia i Nokia. Og netop spørgsmålet 'hvad er den bedste Nokia', var et spørgsmål som topchefen fornyligt have fået af sin gudsøn på blot ni år.

- "Jeg var nødt til at fortælle ham sandheden; Det er altid den næste Nokia-mobil. Den du ikke kan få endnu. Men det ærlige svar er også, at det er den enhed, som vi senest har sendt i butikkerne", fortalte Mark Selby med et smil på læben.

Naturligvis vil en højtstående Nokia-chef ikke fremhæve en enhed over en anden, da det også handler om behovet for den enkelte kunde.

Hvad mener du?

Som du kan læse, er Nokias svar ikke synderligt konkret. Derfor kunne det være interessant at høre fra dig, hvilken Nokia-mobil du synes er "all time best".

Personligt er jeg til Nokia N95 8GB. Da den først havde fået en række softwareopdateringer, blev det en rigtig stabil mobiltelefon, der santidigt var forud for sin tid.

N95 var den første mobil, der kombinerede GPS, internet, 5 MP kamera med god optik og en stor skærm.

Kom med dine tanker og meninger i kommentarfeltet herunder.

Læs også:
 - Analyse: Nokia er tilbage!

Video: Nokia World på 120 sekunder

Kommentar

x

Opret bruger
Brian Lynderup 27-09-2010 09:56:38

Well jeg var nu ganske godt tilfreds med min 3210.

Den kunne holde til alt muligt og så kunnem an jo skifte cover - WAuuuuv!

Men den bedste funktion var nu at den var så hårdfør at den kunne bruges som oplukker. Det var næsten som om den var bygget til formålet...

0 0
Nygaard 25-09-2010 18:01:15

Ingen der har nævnt 5110, aka. "Den udødelige mobil" endnu??
Den var fantastisk. Simpel, men fantastisk.

0 0
John 24-09-2010 21:02:13

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig. E71 var på en måde mere stabil og også lidt banebrydende. E72 var til gengæld hurtigere, havde bedre lyd og 3,5 mm jackstik. Til gengæld virkede den knap så stabil og var engentlig lidt en skuffende opgradering uden de store nyskabelser/forbedri nger.
Den absolut bedste telefon jeg har haft gennem tiderne har dog ikke været en Nokia, men en S/E P1. Genial kombination af fysisk tastatur, touchskærm og scrollhjul. Det var ikke den hurtigste telefon, men ellers en kanon telefon. Nå, det faldt vist lidt uden for kategori.

0 0
Dan 24-09-2010 20:14:32

nokia 7900 prism er både lækker at se på og kører den nok mobilhistoriens bedste system "Serie40" til almindelig telefonbrug.

Bruger den stadig som ekstra telefon ved siden af min HTC Legend som også er lækker til alt muligt andet, men til sms og telefonbrug overgår Nokias Serie 40 helt klart stadig

0 0
Tage linde 24-09-2010 16:58:19

Min farvorit er en nokia N73 misic-edition, jeg synes det er en utrolig stabil telefon, som jeg vender tilbage til ved mobilskift. Pt har jeg en samsung galaxy s.

0 0
24-09-2010 16:13:10

Jeg har aldrig selv haft en, men 3310 var med til at catalysere den mobile tidsalder.

Generelt mener jeg at Nokia bedst til billigere mobiltelefoner og ikke smartphones.

0 0
Joey 24-09-2010 14:50:33

Den bedste nokia jeg nogensinde har haft var 5810 expressmusic! Den var satme luksus, lille, tynd, vejede ikke et løg og havde musikken i fokus! :)
OG Jackstik - se det var luksus!

0 0
Maxfighter 24-09-2010 14:49:43

Synes at N95 8GB, som jeg har brugt de sidste 3 år.

Jeg kan ikke rigtige finde en erstatter, har prøvet de fleste.

Grunden er nok stadig kameraet (tager en tand bedre billeder end desire), og at der er mulighed for alm tastatur..
Den virkelig robust, den har været smidt flere gang uden at tage skade...

og så alle de hurtige genveje til det hele.. det er stadig et must hos mig, og at kunne mærke tasterne når man skriver i blinde.

De må gerne lave en touch telefon med slide nummerisk tastatur.

0 0
Allan 24-09-2010 16:26:38

"De må gerne lave en touch telefon med slide nummerisk tastatur"

Den er lige kommet - hedder vist X3 Touch'n'type

0 0
Maxfighter 25-09-2010 09:51:51

Jeg kan ikke lige xpress modelerne, de er grimme, og jeg hører slet ikke musik igennem min mobil.

Jeg overvejer seriøst prøve en iphone, nu hvor N8/E7 er forsinket, så vil prøve en æble, om det er noget, for ellers bliver det tilbage til nokia eller android med feks. launcherpro.

0 0
chris 24-09-2010 14:32:31

Sjov tråd, denne her. Minderne kommer frem.

5140,hårdfør sportsmodel, med lygte, termometer, eletronisk kompas og WAP.
For 5 år siden forærede jeg min brugte 5140 til en kollega, der i embeds medfør taler rigtig meget i mobil.
Jeg har haft 3 mobiler siden og på jagt efter ny. Han har stadig den 5140 og er glad for den.
5800, for den mangfoldige funktionalitet man får for en relativ lav pris og den gode lyd.

0 0
KimDotDK 24-09-2010 14:01:21

Vil også sige N95 fordi den var så langt forud for andre telefoner, på dens tid. Har stadig min liggende :)
Men 5800 er stadig den jeg har været mest glad for. Alsidig, billig og kan alt hvad jeg har brug for. Det der irriterer mig mest ved den, er nok at den kan så meget og jeg har svært ved at retfærdiggøre køb af en ny mobil. Hvorfor købe en ny telefon, der i bund og grund ikke kan mere end den jeg har.
Men tror nu stadig at N8 skal have chancen :)

0 0
Allan 24-09-2010 14:16:38

Bare tab din 5800 på gulvet, så har du en grund til at købe en ny (det er nok den hidtil eneste Nokia, der ikke kan tåle at blive tabt - jeg har en liggende på bordet, der er levende (eller rettere "ikke levende mere") bevis på dette... :-(

0 0
KimDotDK 24-09-2010 16:32:12

Så er du bedre til at tabe end mig, for jeg har tabt min utallige gange og.. Tadaaaaaaa.. Den virker stadig :)

0 0
Thomas 27-09-2010 09:46:47

Min 5800 holder også lidt for godt, og jeg har også svært ved at retfærdiggøre købet af en ny telefon så længe den virker upåklageligt og faktisk kan alt. Det er meget svært for mig at vælge mellem N8, C7 og C6-01. Ser man på prisen ligge N8 og C7 tæt på hinanden, hvor N8 er kompromis løs med hensyn til features og kan alt til perfektion. Med C7 kan man praktisktalt de samme ting, men der er nogle steder gået på kompromis til fordel for et tyndt design. C6-01 skulle prismæssigt ligge noget lavere en de to og på specifikationerne ligge den dog tæt på C7, og det bliver nok den som overtager fra 5800, og bliver en rigtig stor sællert. Jeg tror nu jeg ender med en C7 , hvis jeg kan vente og ikke nupper en N8

0 0
Hans Lyngby Dam 24-09-2010 13:40:28

Jeg var så begejstret for Nokia 5500 Sport, at jeg har købt to af den slags!
Nu er jeg så begejstret for min Nokia N79, at jeg også gerne vil finde et sted, hvor jeg kan få min anden N79.
- Jeg er sandelig også glad for min Nokia 3720, - til udendørs formål!
- Men ham Mark Selby er nok ikke så langt fra sanningen, som de sajer på svenska, - jeg ku da godt tænke mig den kommende N8 eller C7.
- Så vi kan jo blive ved..!
Hej fra
Hans

0 0
Jesper Søgaard 24-09-2010 12:42:59

Jeg kan ikke pege på én som værende den bedste.

7250 med farveskærm og kamera var en fantastisk lille telefon

6100 Byggekvaliteten var perfekt og til mit ivrige SMS-behov er den helt perfekt.

E71 Igen så er kvaliteten bare i top. Klart den bedste kvalitet jeg har oplevet i en telefon. iPhone gå hjem.


Disse Nokia-telefoner har jeg ejet:
3210,3200,3310,3510i,5100,5230,5300,6100,6300,6110 navigator,6210,6230,6288,6510,6600,6610,6670,7110,7210,7250,7610,7650,8210,8110,9110,E71,N80IE,N95

0 0
cazaadotdk 24-09-2010 13:05:13

Til Mobilsiden:

Måske det var en idé at benytte funktionen wordwrap() på indlæg for at undgå eksemplet ovenfor ;)

-> http://dk.php.net/wordwrap

0 0
Simon 24-09-2010 12:35:58

For næsten 3 år siden gik jeg og ønskede mig en N95. Dengang gik jeg i 8 klasse, og jeg fik telefonen i julegave. Den dag i dag sidder jeg med den selv samme N95 i hånden.
Jeg er super tilfreds med min telefon. Den er ikke lige så fancy som de nye symbian3, android osv osv. Men den gør det super godt!
N95 var et stort skridt frem for Nokia, bare ærgerligt at udviklingen derefter næsten gik i stå.
Nu er jeg så småt begyndt at forelske mig i den nye Nokia C7. ;)
Men indtil da er N95 stadig min farvorit.

0 0
Allan 24-09-2010 13:13:06

Simon, dit indlæg fik mig til at tænke på en analogi i form af min trofaste lommeregner fra min studietid. Du ved sikkert ikke hvad jeg snakker om (hvis du gik i 8. klasse for 2 år siden), men andre brugere gør måske - en HP 15C lommeregner holder 100% i dag, selv om jeg købte den for 25 år siden. Mage til kvalitetsprodukt skal man lede længe efter - vis mig et nutidigt produkt, hvor tasterne har samme vandring og kvalitetsfornemmelse efter 25 års næsten dagligt brug - der kan selv Nokia vist ikke følge med... Desuden har jeg vist kun skiftet batterier i den 2 gange i de 25 år så vidt jeg husker.

Anyway, det var lidt OT, sorry...

0 0
Allan 24-09-2010 12:28:25

Umiddelbart vil jeg sige 6820 (den med folde-ud tastatur), hvis det ikke lige var for den meget irriterende power-knap, der skulle voldes for at virke efter relativt kort brug.

Men 9500 Communicator var nu også lækker - den kunne alt man havde brug for og den virkede bare. Bevares, den var lidt stor, men det var det værd.

N95 8GB er på 3. pladsen for mig.

0 0
cazaadotdk 24-09-2010 11:48:26

Den bedste Nokia telefon jeg nogensinde har haft er helt klar Nokia 3330. Det var den lidt dyrere model end Nokia 3310, da den havde Wap. Telefonen var i modsætning til 3310-modellen udstyret med et hvidt/gråt cover. Ellers var telefonerne af udseende 100 % ens.

Og en af de rigtig seje features ved telefonen var at man - ligesom ved enkelte andre Nokia mobiler - kunne skille telefonen og den skærm ad og indsætte et hvidt stykke papir med et logo eller lignende bag skærmen for på den måde at have et rigtigt fedt permanent baggrundsbillede på telefonen!

Derudover kunne man jo købe det geniale gennemsigtige cover udstyret med låsdioder i forskellige farver, som blinkede når telefonen modtog et opkald, en sms eller andet mobilindhold.

Nokia 3330 - mobilen over dem alle!

(Har i skrivende stund en iPhone 4)

0 0
thedane9 24-09-2010 11:44:44

Ingen tvivl her.

Nokia 6310i. Ingen bøvl - masser af batteritid. Et formål at snakke i telefon.

Måske skulle vi spørge os selv om hvorvidt smartphones og 24/7 online virkelig har gjort vores liv bedre?

0 0
Gizmo 24-09-2010 11:21:41

Der skal 8 år tilbage i tiden, dengang hvor Nokia er store og mægtig.. Men idag med smartphone, vil jeg sige Nokia er det ringste, og til de priser.. N95, N96, N97 er ikke anden end skuffelse, og heller ikke ligefrem billige på det tidspunkt ved lancering.. Nokia børe have i det mindst fjerne fejl i top modeller før det sende ude i market..

0 0
Henrik 24-09-2010 11:14:41

Jeg vakler et sted mellem N95 8 GB, E71 og 5800.

N95 8GB fordi den var så ekstrem forud for sin tid og stadig i dag kan gøre de samme ting de nyeste smartphones (hvis man lige pimper softwaren lidt hist og pist), E71 fordi den oser af kvalitet, stabilitet og funktionalitet, og 5800 for at være et meget alsidigt touch-device, der først og fremmest er latterlig billig.

0 0
x