Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvilken Windows Phone 8 er din favorit?

Hvilken Windows Phone 8 er din favorit?

AFSTEMNING: HTC og Microsoft har netop lanceret to nye signatur-telefoner, men hvilken Windows Phone 8 smartphone er din favorit?

Microsofts nye styresystem til mobiltelefoner, Windows Phone 8, er lige på trapperne og producenterne fremviser i denne tid deres første bud på smartphones, med Windows Phone 8.

 - Windows Phone 8 meldes klar

Samsung var den producent, som først lancerede en Windows Phone 8 smartphone. Dermed blev deres Ativ S, altså verdens første Windows Phone 8.

Men siden Samsung præsenterede Ativ S har andre mobilproducenter fulgt trop. Nokia der satser på Windows Phone har også præsenteret deres første bud på Windows Phone 8-enheder. Nokia Lumia 820 og Lumia 920 blev det til fra den finske producent.

Samarbejdet mellem Nokia og Microsoft er tidligere, af Microsofts danske Windows Phone-chef blevet omtalt som godt for begge parter. I juni måned kom det også frem, at flere andre producenter skal hjælpe Windows Phone 8 til succes.

Disse producenter skal hjælpe Windows Phone 8 til succes

Og HTC har netop sammen med Microsoft præsenteret to nye Windows Phone 8-telefoner. Disse blev omtalt som signatur-telefoner, og lyder navnene, Windows Phone 8S by HTC og Windows Phone 8X by HTC.

 - Microsoft klar med to smartphones – Windows Phone 8X og 8S

Rygterne om flere andre Windows Phone 8 enheder florerer på nettet, men disse er endnu ikke officielt bekræftet.

 - Windows Phone 8 telefon på vej fra Huawei

Deltag i afstemningen herunder, hvilken Windows Phone 8 telefon, som er din favorit?



Afstemning

Hvilken Windows Phone 8 smartphone er din favorit?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lecter 21-09-2012 14:07:36

Jeg synes det er sjovt at Nokia får så stor tilslutning, når man tænker på hvor elendig Lumia 800 var ?

0 0
BallonPedro 21-09-2012 16:44:46

Definer elendig?
Har en 800 og det er en super fed mobil. Perfekt samlekvalitet, virkelig smooth OS, fedt design og ingen strømproblemer ;-)

0 0
Alfix 24-09-2012 02:22:31

Har haaft baade 710, 800 og 900 og maa indroemme at jeg synes 800 var de andre overlegne. Maybe you gotta a bad egg?

0 0
Lecter 21-09-2012 17:04:54

Min oplevelse var åbenbart helt modsat din :) Raslende knapper, ustabile batteritider og dårlig lyd.

0 0
Alfix 24-09-2012 02:25:06

Jeg havde ingen raslende knapper. Jo kamera knappen var en to-stadie knap, men intet der raslede unoedvendigt. Lyden var god hos mig og faktisk efter seneste opdatering og kalibrering over ca.3-5 opladninger fik jeg faktisk min telefon op paa 32 timer, hvilket jeg synes er helt suveraent. Saa, jeg maa have vaeret heldig.

0 0
Lecter 24-09-2012 09:00:38

Ok. Min Lumia kunne nogen dage holde 32-48 timer. Andre dage 6 timer, så det var ikke rigtig til at regne med :)

Anyway, mit spørgsmål gik mere på om folk vælger Nokia pga loyalitet, ry eller bare fordi de ser bedst ud.

0 0
Henrik 24-09-2012 10:26:24

For mit vedkommende primært fordi de ser bedst ud. Synes at Samsung, LG og HTC som regel ser billige/skraldede ud.

Jeg har haft MANGE telefoner, og vender altid tilbage til Nokia. Deres hardware kvalitet, kameraer og design ender altid ud med til sidst at være det bedste alligevel. De andre prøver, og scorer nogle billige point nogle gange, men det er sgu altid Nokia der kommer ud til sidst.

Apple har længe haft en sikker plads på tronen, men jeg tror de bliver væltet af nu hvor Nokia har styr på deres software også.

0 0
BallonPedro 24-09-2012 09:06:49

"...loyalitet, ry eller bare fordi de ser bedst ud"

Lidt af alle dele, mest af den sidste. Og endnu mere pga. overlegen hardware.

0 0
Katron 21-09-2012 14:00:13

Igennem snart 20 år, har jeg været i besiddelse af en mobiltelefon. Jeg har haft lidt af hvert, men som så mange andre, er jeg altis havnet tilbage hos Nokia.
I perioder gennem tiden har det ikke været grundet driftstabiliteten, men simpelthen grunden samlekvaliteten, og det samlede kvalitetsindtryk, når man har stået med produktet i hånden.
Igennem tiden er der poppet nogle få favoritmodeller op, og for mig er der tale om Nokia N8, Nokia N95 og Nokia 8850.
Har lige nu en Lumia 900, som jeg er meget glad for, men alligevel så savner jeg min N8, som uden sidestykke er den bedste mobil jeg nogensinde har haft.
Har ligeledes haft en HTC Legend, SGS2 og iphone 3GS. Alle var fede telefoner, men alligevel er det min N8 jeg savner mest.
Desværre for Nokia så har jeg det med min Lumia900, som mange har haft det med deres N97. Jeg er som sagt glad for den, men synes ikke helt den lever op til Nokias sædvanlige standard. Samlekvaliteten er i top, designet er lækkert, og mobilen ligger godt i hånden. Microsoft har også helt godt styr på OS delen, men indmaden i Lumia 900, lever desværre ikke op til forventningerne. Mobilen er super hurtig, og der er arbejdet meget med den daglige "feel", men når man kommer fra en N8, så er der nogle ting der savnes, nogle ting der ikke er tænkt over, og nogle ting der bare ikke er arbejdet nok med.
Feks kan min Lumia 900 ikke bruges til håndfri over bluetooth i min bil. Selvom L900 har bluetooth 2.1, så mangler der en del protokoller, deraf den der bruges i min bil. Fatter simpelthen ikke hvordan det punkt kan kikse for Nokia. Har en meget gammel Nokia "dt eller andet" fra år 2000 mener jeg. Dens bluetooth 1.1 virker fint i bilen. Den mangler dog synk muligheden.

Kameraet er ganske godt i L900, men når man kommer fra N8, så har skridtet baglæns bare været for stort.

WP Tango kører rigtigt godt, men Symbian var meget mere åben og alsidig.

Min L900 gir ekko til modtageren af et telefonopkald, hvis jeg har skruet lyden for højt op. (Det kan være en fejl på min L900, men har bare aldrig haft en Nokia der skulle sendes ind til rep før.)

Jeg formoder at de fleste ting er løst med WP8 og L920, men står pludseligt i en uvant situation. Jeg kan ikke blot købe en L920 ubeset. Jeg bliver nu nødt til at tjekke om jeg kan bruge bluetooth i min bil. Jeg skal være sikker på at kameraet rent faktisk er så godt som påstået.

0 0
Frederik 22-09-2012 09:15:51

Ja det er lidt mærkeligt med den N8. Jeg var super glad for min. Elskede byggekvaliteten og designet og Symbian Anna var godt. Styresystemet er på papiret forældet, men alligevel holdt jeg meget af telefonen af en eller anden grund. Jeg savner den stadig i dag, selvom den burde være forældet.

0 0
Mikos 22-09-2012 15:41:49

Jeg bruger skam stadig min N8 og kan fortælle at den opleves endnu bedre nu med Belle fp2. Det er lidt finurligt, at tænke på at den åbenbart kan blive bedre. :-)

0 0
Henrik 21-09-2012 14:35:35

Det var netop også derfor jeg valgte, at springe alle de nuværende "generation 1" Lumia'er med WP 7.x over, og købe en 808 PureView med Symbian Belle istedet, og jeg har ikke fortrudt. Det er en fantastisk telefon.

0 0
Katron 21-09-2012 19:18:34

Stod faktisk selv og svævede lidt mellem Lumia900 og Pureview808.

Blev dog enig med mig selv om, at den egentlige grund til at en afløser for min N8 skulle findes, var den dummeste overhovedet, netop at app udvalget var begyndt at blive lidt begrænset.
Har dog efterfølgende måtte konstatere, at app's slet ikke er supernødvendigt for mig, og de aller mest populære er jo også ude til Symbian.
Eneste app jeg firkantet set bruger, som ikke findes til Symbian er Danske Bank. Resten kan jeg sagtens undvære.
Danske Bank til WP, er iøvrigt uden sidestykke den bedste danske bank app der findes. Og ja, har selv brugt den på Android og iOS, men den til WP er bare genial.

Selvom ejerskabet af Lumia 900 overvejende har været positivt, så burde jeg være hoppet over, og bare ha beholdt min N8. Det har været et dyrt år, for der har faktisk også været en iphone 4s ind over. Det var dog et fejlkøb, for der var sku ikke sket meget siden 3GS. Heldigvis gik den ubeskåret videre til min datter, som havde ævlet om en ny iphone i lang tid. Hun fik min gamle 3GS, da jeg skiftede til SGS2.

0 0
chris 21-09-2012 20:10:07

Jeg må i det store hele give dig ret. Jeg gik fra N8 til Lumia 800 og er ganske godt tilfreds. Men man kan lige så godt sige det som det er. Windows Phone er begrænset i forhold til Symbian. Til gengæld er det mere brugervenligt og også mere stabilt, tror jeg.
Jeg savner N8 kameraet, stadig outstanding med den store sensor. Jeg savner Symbianversionen af Nokia Drive. Mulighederne i Symbian(Bluetooth fildeling, SDhukommelse, HDMIout etc.) var manfoldige. Lyden i højtaleren var god.
Jeg har på ingen måde fortruddt mit skifte, for jeg tror rigtig meget på windows 8 og windows phone 8 integrationen.
min favorit af de nævnte må blive Lumia 920, selvom samsung ser fristende ud. Men jeg tror jeg beholder min Lumia 800, opdaterer til WP 7.8 og ser tiden lidt an.


Ps. Efter en kort afstikker til Apple må jeg konstatere at Once you tried Mac, you wanna go back.
Hold da kæft noget Hyped skrammel

0 0
Henrik 21-09-2012 14:37:26

Men glæder mig også til at få fingrene i Lumia 920, så absolut!

0 0
Mads Knudsen 21-09-2012 11:10:54

Design er jo en smagssag, men personligt er der ingen tvivl om at Lumia 920 er den flotteste og med den kvalitet de har i Lumia 800&900 tror jeg heller ikke de andre kan følge med der.
På spec.siden er Nokia igen overlegen. Og når man så tillægger at Lumia 820 & 920 har Bluetooth 4.0. De er ihvertfald blevet godkendt.
At Lumiaen er 50Gr. tungere end de andre kan jeg ikke se er et problem. Prøv lige at tænke på hvad 50Gr. er. En pakke gær!

Så for mig er det kun prisen der kan ødelægge Nokia's succes.
Men igen så er den rygtet til omkring 3000.- i Hongkong.
Så med danske afgifter osv. Vil jeg tro den kommer til lige under 4000.-

http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-920-also-to-be-amazingly-cheap-pre-orders-starting-in-hong-kong-for-only-512320/

0 0
Henrik 21-09-2012 11:39:44

Når man tænker på hvad en Samsung Galaxy S-III koster, synes jeg ikke at Lumia 920 er dyr overhovedet. Kvalitetsfornemmelse hos Nokia'erne er 10 gange bedre.

0 0
Bo 21-09-2012 12:07:30

Noget kunne tyde på, at HTC får svært ved at slå Nokias pris: http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-920-also-to-be-amazingly-cheap-pre-orders-starting-in-hong-kong-for-only-512320/

0 0
Tommy 21-09-2012 12:45:37

hmm det virker næsten for godt til at være sandt. Men det ville da være fint hvis en topmodel koster under 4k. Det er måske hvad der skal til for at få folk væk fra i5 og droids. Førhen har 900 jo kostet mere eller det samme som droid-topmodeller...


Dog tror jeg det kan være nogle få som ikke er klar til de store skærme og der kan HTC 8S måske tage nogle procenter, men det er nok småting.

Det med bluetooth 4.0 er altså også en dealbreaker for mig, det er sgu fedt. Så er der endnu flere enheder der kan kobles på fx heart rate monitors :D

0 0
Alfix 21-09-2012 10:59:28

Jeg hopper paa 820. mest fordi at den har stort set samme str som Lumia 800. Den har naesten samme specs som 920 og m. mulighed for "rene" cover skift, dvs en paenere telefon over tiden. Micro SD kort og adgang til batteri. Og saa er den flot!

0 0
Frederik 21-09-2012 08:35:47

Jeg må indrømme at da jeg så ATIV S, tænkte jeg at den her bliver umulig for Nokia at slå og det var sådan set heller ikke kærlighed ved første blik da jeg så Lumia 920, men synes den virker ret lækker. Den kurvede skærm er en lækker detalje som manglede på Lumia 900.

Det skuffede mig da jeg fandt ud af at bagsiden på ATIV S bare var af børstet stål 'look' og igen igen bare er et tyndt fimset plastic cover. Hvis byggekvaliteten havde været helt i top på Samsung'en havde jeg nok valgt den.

Men det revolutionerende kamera, den motion-blur fri skærm og den trådløse oplader og så byggekvaliteten af Lumia 920 gør at det er min favorit nu og jeg glæder mig som et lille barn til at få lov at købe en.. håber de snart kan tage sig sammen og frigive den!

0 0
BallonPedro 21-09-2012 09:28:54

Tænkte lidt det samme. At lige der, så var Nokia ude af spillet, men så kom de med 920 og var helt klart førende igen.

Problemet er bare at nu kommer HTC 8X, den trækker også en hel del. Skærmen og kamera trækker op i 920 hvor vægt og rundehjørner trækker op i 8x.

0 0
Henrik 21-09-2012 10:16:15

Det må være en smagssag. Synes helt klart at Lumia 920 designet er classy, og HTC 8X designet ser billig og uchecket ud som altid med HTC (i mine øjne ihvertfald).

0 0
BallonPedro 21-09-2012 16:37:45

Tjah, det er i hvert fald den første HTC jeg bryder mig om.
De plejer at spytte den ene billige og halvkedelige model ud efter den anden.

0 0
Frederik 22-09-2012 08:30:03

Jo, 8X ser lækker ud og jeg er også glad for min nuværende Titan, men jeg synes alligevel der er noget særligt over Nokia.. det er nok bare minder fra de gode gamle dage med Nokia 3210 osv.. :-)

0 0
Robert 20-09-2012 22:02:01

Gik fra Android til Lumia 800 og blev begejstret. Skiftede siden til htc Titan, som for mig er endnu bedre. Har ellers også været træt af htc's plastic og design, men Titan trækker fra, og ting afvikles også bedre end på Nokiaen. 8X er den flotteste af de nye, og med Microsofts brand, tror jeg på, at alt kommer til at spille perfekt i den tlf.

0 0
Dade 20-09-2012 21:42:03

Er helt paf i den nye 8X'er specielt i den lilla farve, har allerede HTC Titan med W7.5 som jeg er hvirkelig glad for så 8X er den passende afløser

0 0
20-09-2012 17:00:18

Jeg har Nokia lumia 900 og skal helt klart 920 når den kommer.. Nokia har helt klart lært af fortiden og lumia 900 er en fantastisk telefon. Det der glæder mig mest er den driftsikkerhed der er i Nokias produkter i lumia serien.
derfor har jeg også høje forventninger til 920
og som Nokia siger de viser vejen hvad Windows kan og alle a der prøver at følge med, hvilket jeg ikke mener de kan.

0 0
Zeb 20-09-2012 15:33:09

Klart Ativ S. Jeg kan som udgangspunkt rigtig godt lide hvad Nokia laver af design og den retning de tager, men Ativ S er SÅ meget lettere og tyndere end Lumia 920, på trods af større skærm. Kunne jeg få en Ativ S med 4,3" skærm var det optimalt. Større batteri og bedre udvidelsesmuligheder er også et plus for Ativ S.

HTC har bare aldrig nogen sinde sagt mig noget. Men det er da en interessant ny retning de tager på design med WP8 mobilerne. Bedre end det gamle i hvert fald.

0 0
BallonPedro 20-09-2012 15:42:54

Da Ativ S blev præsenteret var jeg også opsat på den.

Det har så ændret sig til Lumia 920, selvom HTC 8X er et fedt alternativ.

Har bare aldrig brudt mig om HTC. De har sprøjtet alt for mange billige modeller ud.

Ser frem til at kunne prøve dem alle inden min Lumia 800 skal skiftes ud ;-)

0 0
Zeb 20-09-2012 15:45:51

Mit problem er at jeg har Lumia800 som arbejdstelefon og egentlig godt kan lide den, men samtidig er jeg ret dybt forankret i Android grundet App køb og at jeg har lokket resten af familien ud i Android køb (og vi snakker HELE familien. Både på min og min kærestes side). Har en SGSII som privattelefon og det ender nok med at en SGSIV kommer til at erstatte den, med mindre den er helt håbløs af den ene eller anden årsag.

0 0
Tommy 20-09-2012 16:30:18

men er det ikke blot 150-200kr du skal af med i app-køb?

Da jeg "konverterede" var den kun nogle ganske få apps der skulle købes.

0 0
Henrik 20-09-2012 23:31:44

Enig. Det der med "investering" i apps, har jeg også svært ved at forstå. Der er jo som regel tale om under 300 kr i alt.

0 0
Tommy 21-09-2012 12:49:55

nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i andres folks økonomi, men hvis man har råd til at give 4-5k for en ny mobil, så kan man også godt lægge 200kr til apps - det er selvfølgelig irriterende hvis det sker hvert år, men på et tidspunkt har man jo så også været alle tre økosystemer igennem :D

0 0