Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvor er vennerne? Brug Google Latitude på mobilen

Hvor er vennerne? Brug Google Latitude på mobilen

Googles svar på Foursquare, Latitude, virker nu både på Android og iPhone. Så ved du hvor vennerne er.

Screenshots af Google Latitude på iPhone.
Screenshots af Google Latitude på iPhone.

Google Latitude deler informationer om hvor du og dine venner er, via mobilen.

På Android-telefonerne ligger funktionen godt gemt i Google Maps, og skal aktiveres for at virke, men på iPhone har Google gjort det endnu lettere at bruge Latitude.

Applikationen Google Latitude der nu kan hentes gratis fra App Store, kan holde øje med din position, selv når programmet blot ligger i baggrunden på mobilen.

Ejere af Android mobiler må med den nye iPhone-lancering af Latitude finde sig i, at denne Google funktion bare ER federe på iPhone, end på Googles eget Android-system.

Video: Googles egen præsentation af Latitude for iPhone

Læs også:
- Google forbedrer web-Gmail på Android og iPhone
- Foursquare er årets juleapp

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

AGluhic 15-12-2010 21:30:11

Hvis man endelig gerne vil følge sine venner eller vise dem hvor man er, så er "PlaceTrack" (i hvert fald hvad iPhone angår) meget bedre at bruge, da den er noget mere præcis end "Latitude for iPhone" -dog koster den også 12kr, men er pengene værd, da kvaliteten langt overgår Googles officielle app.

Android phones har jo, som nævnt i artiklen, funktionen indbygget, dog vil jeg give folk ret i at den slet ikke er besværlig at bruge, og virker ganske godt.

0 0
Cebastian 14-12-2010 17:39:26

Jeg overvejede netop samme tanke. Fordi i Android, skal man manuelt ind og opdatere.. :/ Også kan jeg jo egentlig ikke bruge det til så mget.. :)

0 0
Lowkey 14-12-2010 18:20:24

Min opdaterer automatisk selvom den ligger i baggrunden og det samme gør den hos alle de af mine venner der har det på Android, så jeg forstår ikke helt den påstand.

Den ældste placering for nogen af dem der bruger det aktivt, er ca. 30 minutter lige pt.

"På Android-telefonerne ligger funktionen godt gemt i Google Maps"

Vrøvl!
Latitude ligger "godt gemt" som et ikon i app draweren på Android - ligesom alle andre programmer, så man kan tilgå det direkte uden at skulle gennem google maps.
Jeg kan ikke huske hvornår det kom, men det har været der længe.

"og skal aktiveres for at virke"

Kan I forestille jer en ballade der ville blive hvis den automatisk delte ens position?

"Applikationen Google Latitude der nu kan hentes gratis fra App Store, kan holde øje med din position, selv når programmet blot ligger i baggrunden på mobilen."

Og det har også været muligt på Android lige så længe som jeg har haft min N1.

Man slår det til ved at gå ind i Latitude -> Fortrolighed -> Fastslå din placering (din placering opdateres automatisk)

Nu må I fandme lige tage og stramme jer lidt an på redaktionen.
Hvis I ikke bryder jer om Android, så lad være med at skrive om det i stedet for bare at sidde og opfinde ting.

Hvordan virker Latitude widget på iPhone i øvrigt?

0 0
Lecter 14-12-2010 19:05:29

+1

Meget underlige påstande ??

Og gemt i Maps er det vel heller ikke. Start maps, tryk menu og Join lattitude.

Det kører på min datters Legend. Kan ikke forestille mig at hun selv går ind og opdaterer. Så er hun sku den snedigste 6 årige jeg kender.

0 0
MLB 14-12-2010 21:33:27

+1

0 0
vonGoldschmidt 15-12-2010 00:36:25

eller man kan finde den latitude wigdet, som også er blevet givet med fra Google af...

Men forstår nu ikke, hvorfor denne artikel først kommer nu. Synes da, jeg har haft muligheden for Latitude siden jeg købte min Legend i foråret, så det er vel kun aktuelt for Iphone (har Symbian fået en tilsvarende app?) ...

0 0
Søren Resbo 15-12-2010 08:35:16

ja, symbian s60 har haft google maps med latitude siden februar 2009..

enig i ovenstående kommentare til artiklen. latitude har aldrig været svært at finde eller aktivere på en android mobil.

0 0
15-12-2010 11:06:34

Denne artikel viser endnu engang, at det er med et gran salt at man skal læse div. artikler. Da det åbenbart kan være meget svært at sætte sig ind i hvordan ting faktisk virker....

0 0