Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvorfor er iPhone den bedste smartphone?

Hvorfor er iPhone den bedste smartphone?

Hvor er iPhone bedst? (Advarsel - dette er en iPhone fan artikel).

Det spørgsmål dukker op løbende, og er egentlig ganske let at svarer på…hvis man er Apple og iPhone fan! Men hvad er det der gør at Apple skyder så meget frem på succes-skalaen, og efterlader konkurrenterne i støvskyen?

Jeg vil egentlig helst “kaste den bold op luften”, i håb om at du som iPhone brugere vil gribe den, og svarer på spørgsmålet!

For du har garanteret som jeg haft en del andre mobiltelefoner og smartphones gennem tiden.

Hvis nu jeg laver en liste over nogle funktioner, specifikationer og muligheder på iPhone, hvilket af dem vil du så trække ud som en væsentlig grund til at du valgte en iPhone fremfor andre smartphones på markedet?


    • iPhone har et smart og tidsløst design
    • Skærmen har en fantastisk opløsning
    • Interfacet og menuerne er tilgængelige
    • SMS, MMS og Mail fungerer overskueligt
    • Foto- og videooptagelser er flotte
    • Enkel og overskuelig deling af billeder
    • God musik- og videoafspiller
    • GPS og gyroscope til applikationer
    • Over 500.000 applikationer i App Store
    • iTunes er et smart match til iPhone

Hvorfor er det at andre smartphones med 4″ skærm i 3D, 1 GB RAM, 12 megapixel kamera, temaer, og bedre batterilevetid har det svært ved at konkurrere med Apple?

Er vi forbrugere blevet tilbøjelig til at lytte på hvad familien, vennerne og arbejdskollegaerne siger og gør?

Det er selvfølgelig lettere at stole på deres ord fremfor en sælger i en butik, eller når man ser en markedsføring i aviser, blade og på tv.

Kom med dit input herunder...
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Raikkonen1974 20-12-2011 10:49:15

IPHONE FAN ARTIKKEL

It Just Works!

Jeg har haft mange Android mobiler inden jeg gik over til Apple, sidste Android mobil var en Samsung Galaxy S2, og må sige jeg ikke går tilbage til Android igen - og der er 1 stor og simpel grund dertil.

Af alle de Android jeg har haft mellem hænderne, har alle og jeg mener ALLE lavet en nedlukning af mobilen fordi Android kerne har lavet en fejl - Eller lukket et program ned - Det sker bare aldrig på Iphone!!
Og så tror man at hvis man går op i high end klassen (Samsung Galaxy S2) så burde det vel stoppe men ak nej...

Nu har jeg haft Iphone 4 og har nu 4S, og i det tidsrum på 6md med de 2 har mobilen aldrig lukket noget ned eller genstartet, ja selv min kammerat har en 3GS som er 2år gammel nu, og han bekræfter at han heller aldrig har haft en nedlukning af noget - det er det jeg syntes der gør Iphone til den bedste - Den kører bare, selv med 86 programmer kørende i baggrunden kører den flydende! Hvilken mobil kan det??

Ja og at så alt andet bare er mere nemt og overskueligt i IOS, gør at jeg aldrig går væk fra det :-)

0 1
Henrik 20-12-2011 11:14:49

Tilgengæld er iTunes noget lort, og man er tvunget til at bruge det med sin iPhone. At man ikke kan smide filer frem og tilbage frit, kopiere DivX osv. film over uden at skulle transcode'e via iTunes osv. er direkte fesent.

Men ja, den kører flydende.

0 0
Katrine 14-12-2011 17:44:21

Hør nu her. Jeg må indrømme, at jeg synes jeres kommentarer til artiklen er langt ude.
Der vil altid være forskellige meninger og "x VS. y" - sådan er det.
Der stod jo desuden, at det var en artikel relateret til iPhone/Apple-fans - så det er ja "Android-fansenes" eget problem, at de læser en artikel, som måske er lidt "Apple-røvslikkeri" - de kunne jo bare have ladet være med at læse den. ;-)
Ja, jeg har selv en iPhone (4S). Jeg har da også haft Android (x10 Mini, HTC Wildfire S og SGS), som alle tre har været gode. Det er udelukkende fordi jeg ikke bryder mig om Android-styrestystemet, at jeg nu er gået over til iPhone.

0 0
Mikos 12-12-2011 21:21:38

Jeg citere: "Jeg vil egentlig helst “kaste den bold op luften”, i håb om at du som iPhone brugere vil gribe den, og svarer på spørgsmålet!-"

Hvis man ser bort fra stavefejl og lignende...så er det netop iPhone brugere der henvendes til, ikke alle I andre (jeg inklusiv). ;)

0 0
Mikos 12-12-2011 21:22:26

f...!! 'citerer' skal der jo stå!!! :D

0 0
jakob 11-12-2011 13:29:20

Dette indlæg er udelukkende lavet af enten/skrevet for:

A. Redaktørens nevø kom forbi og fik lige lyst til at rose sin iphone.

B. At få lidt flere hits i december måned alle ved at iphone/mac tråde generelt får mange hits.


Ingen af de smartphones der er på markedet kan måle sig i ydelse med en nokia 3310 hold nu op med at skændes om langsomme apperater der bliver brugt langt mere end de burde.

Også desuden nyd julen evt. sluk lortet ;)

God jul

1 0
emil 09-12-2011 22:06:03

Det er det værste l*rt jeg nogensinde har læst.
mobilsiden.dk/we_love_iphone_cause_we_are_a_toilet.com
er lige til at lukke op og skide i.
Man kan ikke bare udnævne noget til at være det bedste fordi man har en hjemmeside eller fordi at det er aple.
du har jo ikke nogen disideret rigtig grund.
Gider spilde tid på denne hjemmeside mere.

skuffet :-C

hygge hejsa fup og svindel a/s

android moser dit aple til aple juice

0 0
ihk 10-12-2011 15:04:57

hahaha... der er vist der har ondt i røven :-)
faktum er at apple sætter standarder hvad angår mobiler og tablets... det kan ingen benægte, medmindre man er snævresynet andriod brugere.

0 0
emil 09-12-2011 21:26:48

Synes kr*ftædme at det er for latterligt at man kan tillade sig at skrive såden f*king l*rt på nettet.
jeg p*sser på dig og dit æble,
æble mig her og æble mig der.
android mosser dit fr*king aple til aple juice

meget skuffet :-C

0 0
Kokomo 09-12-2011 08:48:55

Nu hader jeg apple utroligt meget, men der stod jo (Advarsel - dette er en iPhone fan artikel)
Så synes ikke i skal whine her. De er blevet nødt til at skrive den advarsel, fordi hver gang apple er nævnt, så kommer android fans og går amok. De bliver jo snart lige så kendte som apple fanatikere!
Der skal også være noget til dem, som desværre, godt kan lide iPhone..

0 0
09-12-2011 09:32:26

Jeg tror enligt bare de fleste ønsker sig noget kritisk journalistik på baggrund af den formodning at mobilsidens skribenter er professionelle. Men med ovenstående artikel, samt den seneste anmeldelse af iPhone 4s, så virker det som om mobilsiden ikke hverken er kritiske i forhold til eksterne artikler eller i egne artikler. Og så ved jeg at der findes egentlige nyheder som er kritiske overfor Apple, men det er jo netop nyheder og ikke fabrikerede artikler.

Jeg ville blive lige så irriteret overfor en tilsvarende artikel for(bemærk at jeg skriver "for" og ikke "om") Android.

0 0
Martin 08-12-2011 21:55:46

Det er ikke til at tro at John G. for et par år siden var i TV for at fortælle at der efter hans mening var alt for meget fokus på iPhone.

Nu er mobilsiden selv nede i sølet. Suk.

0 0
09-12-2011 08:18:48

John G er åbenbart en af de få voksne danskere som ikke har forstået betydningen af "for meget"! Men ja det er flovt og ensidigt at kunne skrive så meget om et firma der reelt kun udgiver to mobilrelaterede produkter pr år

0 0
JohnnyNr5 08-12-2011 17:06:36

..er hvad jeg føler efter at have den omgang ensidige "kom alle sammen lad os falde på knæ i fælles ekstase over vores gud" bræk. Jeg havde set frem til den lovede fanboi artikel. Jeg nyder nemlig at kigge lidt ind over hegnet til det for -i nyere tid- stadig lidt ukendte land. Sidste iPhone jeg har haft i hænderne er en 3GS, så jeg ku jo ha risikeret at lære noget nyt. Der ud over synes jeg også det er spændende at læse artikler af reelt engagerede mennesker, der brænder for noget.

Det fandt jeg intet af her. Hensigten med artiklen er en overglad 14årig værdig. Sorterer i ikke i de artikler i bringer, eller trænger i bare desperat til nye kræfter på det område? Denne såkaldte artikel er i mine øjne SLET IKKE sitet værdig.

0 0
jakob 11-12-2011 13:32:29

samme som jeg tænkte hvorfor overhovedet bruge de 5 mins på at skrive det der?

0 0
JohnnyNr5 08-12-2011 17:09:07

Manglende ord hist og pist er en del af oplevelsen. Jeg skulle vist ikke ha forsøgt mig med multitasking:)

0 0
L.A. 08-12-2011 16:08:29

...at der en af de nærmeste dage kommer en næsten tilsvarende artikel med overskriften: Hvorfor er iPhone noget opreklameret fis ?

Eller er det blasfemi set med Mobilsidens øjne ?

0 0
Jesper Vejle Krog 08-12-2011 15:39:35

En gang Apple røvslikkeri

0 0
David Nielsen 08-12-2011 15:23:01

Min ipod touch 2g har et problem med lyden der pudselig forsvinder. Jeg var inde hos humac i vejle for at høre om kunne sige hvad der var galt. Det ville de ikke da produktet var forældet(1 år gammel)og jeg kun bare købe en ny. Det var da godt en sur omgang og hvis de også gør sådan i Apples retail store, så har apple et problem. Det er for dårligt. Garantien er ikke udløbet så jeg håber, at jeg får penge tilbage. Jeg køber aldrig ios produkter igen. Kunne kun finde på at købe mac. :-(

0 0
jakob 11-12-2011 13:40:08

du har aldrig handlet mac før?

Du ved hvis du kommer hjem åbner pakken med din nye iphone og den er i stykker, selvom de lige har givet dig kassen MED banderole på.

Så tror de stadigt ikke på at du intet har haft med det at gøre og sender den ind til rep hvorefter du skal vente 4-5 uger UDEN lånetelefon i mellemtiden.

Ja Apple har verdens bedste customer care, hvis du lige husker at købe det også ellers bare bukker dig forover og tager imod.

Forstår ikke begejstringen for et middelmådigt B&O produkt der holder til 0 gange tabt på jorden, og som er ligeså usikkert som en si.

Men hey den er hvid og shiny med 3000 ubrugelige apps til.

Og jo har selv ejet en men endte med at gi den væk, da den ikke engang kunne simple ting som at optage tlf samtaler, ja dette er et problem for visse mennesker som ikke ønsker kun at spille angry birds på den.

Nok galde der må være en god grund til at få en...

hmm...

Brevvægt! hvilket os var hvad min gamle blev brugt til i sidste ende.

Sorry for ramblen kom lige igang da jeg læste kommentarer. :)

0 0
Footiefan 08-12-2011 14:50:20

Ja der er mange artikler om Apple/iPhone/iOS osv. Men der må jo være et marked for dem, antal klik på hver artikel. Og her hjælper mange af os jo rigtig godt til…. ;-)

Jeg læser selv en del vedr Apple (har iPhone) og også masser om Android (har også en SGSII) Hvis denne side er så forfædelig og ringe osv osv., hvorfor så blive ved med at læse den? Ja så kommer spørgsmålet om hvilken side så, hvis det altså skal være dansk. Så er det i mangel af bedre, eller er det for at brokke i kor, for at hævde sig og glæde sig over den opbakning man får fra de samme personer hver gang? For det er jo tydeligt at se på navnene, at det ofte er det samme par håndfulde personer, der altid skal af med deres negativitet. Og det er næsten uanset emnet, dog mest Apple relateret.

Hvis man er så træt af noget, og endda kan skrive halv/hel lange indlæg med brok gang efter gang (og nej det er ikke kun brok, også kontruktive indlæg) så må det jo være fordi man dyrker det fællesskab - eller bare har for god tid, for hvorfor ellers bruge så meget tid og energi (ja energi, for nogle virker det her nærmest som liv og død) på noget man ikke kan li'? For siden er jo tydeligvis ikke efter ens smag, det ses af alle, men man læser og får kommenteret alt alligevel.

Det er ikke mod enkeltpersoner, men bare en generel betragtning. For man opdager hurtigt, at kritikken nærmest bliver dyrket. Lidt ærgerligt for dem der rent faktisk godt vil læse om de her ting.

I toppen af denne artikel stod der en advarsel - men mange/alle har garanteret læst den alligevel, selvom de ved de er imod Apple. Hvorfor så læse den? Hvorfor læse siden? Ta' det med et smil, ikke så personligt hele tiden. Er I glade for jeres mobil - det håber jeg da. Er det så ikke det rigtige for jer. Og ligegyldigt hvad andre siger. Eller er det lige det der er problemet, at andre måske mener og synes noget andet… For det må man vel godt i DK, eller………..

Ja, jeg er bare lidt forundret. Forundret over den tid og energi der bruges på noget man ikke kan lide. Tænk på noget andet. Gør noget andet så. Det er snart jul. Gå ud og køb en………..smartphone i julegave (ingen nævnt, ingen glemt) ;-)

Go' dag til alle :-)

0 0
08-12-2011 11:36:13

Her kommer der to spørgsmål:
1. Hvilken Toyota?
2. Bedst til hvad?

Artiklen kunne være afsluttet meget hurtigt, iPhone(jeg går ud fra der menes 4s) er bedst hvis man vil have iPhone, men den påstand giver sig selv.

Listen består af en fakt, det med App store, resten er subjektivt og kan dermed ikke henvises til at være bedst.

Personligt mener jeg den bedste skærm findes på SGSII og at den flotteste telefon er Nokia N9

0 0
Simon Iversen 08-12-2011 21:06:21

Flotteste skærm vil jeg nu tilskrive den nye nexus, men giver dig ret i den pæneste telefon er N9, men igen er det subjektivt hvad der er pænest både skærm og design.

0 0
Urbanus 08-12-2011 10:33:00

Magen til absurd artikel skal man lede længe efter. At Mobilsiden er Apple-fans er jo en kendt sag, men ligesom at publicere sådan en gang vås tjener jo intet formål, andet end af starten endnu en Apple-Android-krig, men man begynder efterhånden at tro at I synes om de alenlange mudderkastningsdiskussioner.

Men lad os da bare tage fat i nogle af påstandene:

- iPhone har et smart og tidsløst design

Det er jo smag og behag. Men ja, jeg synes også iPhone har et flot design. Der findes også andre telefoner med et flot design, men desværre også mange der grimme trods gode specs. Ville ønske flere tog sig sammen på den front. Men ja, iPhone er pæne, men det er der også andre der er.

- Skærmen har en fantastisk opløsning

Jeg vil hævde at en del skærme er betydeligt flottere, og den åh så fantastiske opløsning er da også for længst overgået af andre. Læg en iPhone ved siden af en mobil med Super AMOLED skærm, og den blegner totalt.

- Interfacet og menuerne er tilgængelige

I modsætning til andre telefoner? Total intetsigende kommentar! Medmindre det uddybes mere hvad det er der gør iPhones kedelige menu der ikke har udviklet sig de sidste 4 år så fantastisk.

- SMS, MMS og Mail fungerer overskueligt

Se ovenstående kommentar? Nej selvfølgelig SMS blev opfundet af Apple, og ingen andre telefoner kan SMS'e...

Foto- og videooptagelser er flotte

Og det er de ikke på andre telefoner? Kameraet er da blevet betydeligt bedre i iPhone (i modsætning til i de første udgaver!!), men at sige at det overgår andre, det kan da kun betegnes som uvidenhed i særklasse.

- Enkel og overskuelig deling af billeder

Og det er der heller ingen andre telefoner der kan?

- God musik- og videoafspiller

Musikafspilleren har jeg også altid anset som iPhonens største plus. Jeg hører stadig det meste af min musik på min iPhone, meeen efter mange modeller med elendig ly´d er der faktisk begyndt at komme en del andre telefoner på markedet der har lige så god, eller bedre lyd, som en iPhone. Og trods god lyd, så har brugervenligheden aldrig været i højsædet på iPhonens musikafspiller!!!

- GPS og gyroscope til applikationer

Igen ryster man på hovedet. Hvilke smartphones er det lige der ikke understøtter GPS og gyroscope i apps??!! Eller mener forfatteren til dette ævl at det også er opfundet af Apple?!

- Over 500.000 applikationer i App Store

Ja, der er iPhone stadig foran. Men det er ikke meget jeg mangler i Android Market, og mon ikke dagen snart kommer hvor apps først udvikles til Android og så til iPhone?

- iTunes er et smart match til iPhone

iTunes har Fanden skabt!! Magen til elendigt og brugeruvenligt program skal man lede længe efter!!

Men hvis iPhone virkelig skulle være så megt bedre end alt andet, så er der stadig en del der undrer mig. Jeg har jo selv både en iPhone og en Android, men der er ting jeg VIRKELIG savner i min iPhone, og som jeg vil sige er grunden til at iPhone IKKE, endda langt fra, er den bedste smartphone.

Svar mig:
- hvorfor kan iPhone ikek automatisk tilpasse teksten til skærmstørrelsen når jeg er på nettet og zoomer ind og ud?!
- Hvorfor må jeg ikek få widgets på min iPhone?!
- Hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil se en fuld hjemmeside eller en mobiltilpasset?! Hvorfor er 90% af de sider jeg får præsenteret i browseren elendige nedskalerede udgaver af de rigtige?
- Hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil bruge flash eller ej?
- hvorfor kan jeg ikke få lov til at se mine filer på min telefon, og få lov at slette overfløsige filer, sange jeg ikke gider høre eller andet for at få mere plads?!
- hvorfor ligner alle ikoner hinanden og skærmbilleder hinanden?
- hvorfor må jeg ikke selv vælge browser, SMS-program, tastetur etc.?
- hvorfor er der ingen tilbageknap?
- hvorfor viser uret altid at klokken er kvart over ti, og vejrudsigten altid det er sol?
- hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil udvide min hukommelse med et SD-kort?
- hvorfor forsvinder mine playlister hver gang jeg sætter min telefon til iTunes?
- hvorfor kan jeg ikke få en hurtig genvej til f.eks. at slå wifi til og fra?
- hvorfor skal alt indholdscensureres af et firma der tror de er Nordkorea eller nazityskland, når jeg faktisk godt kan lide at leve i en fri, åben og demokratisk del af verden med ytringsfrihed?

Svar mig gerne på det. Jeg ville tro at verdens bedste smartphone kunne opfylde ovennæsnte behov/krav....

0 0
hellas7 08-12-2011 16:25:25

Svar mig:
- hvorfor kan iPhone ikek automatisk tilpasse teksten til skærmstørrelsen når jeg er på nettet og zoomer ind og ud?!

Dette kan standardbrowseren ikke, nej. Jeg savner det ikke. Men download da for f*nden en anden browser fra App-store hvis du ikke kan lide standardbrowseren

- Hvorfor må jeg ikek få widgets på min iPhone?!

En af de få spørgsmål, hvor jeg er enig med dig.

- Hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil se en fuld hjemmeside eller en mobiltilpasset?!

Download en anden browser. Har bl.a. Skyfire der understøtter denne feature.

Hvorfor er 90% af de sider jeg får præsenteret i browseren elendige nedskalerede udgaver af de rigtige?

Se svar ovenfor.

- Hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil bruge flash eller ej?

Se svar ovenfor - ja du kan ikke få flash-reklamer på din telefon, men video er no prob.

- hvorfor kan jeg ikke få lov til at se mine filer på min telefon, og få lov at slette overfløsige filer, sange jeg ikke gider høre eller andet for at få mere plads?!

Opdater din iPhone til iOS 5. Har du virkelig en iPhone eller gætter du på en masse ting?????

- hvorfor ligner alle ikoner hinanden og skærmbilleder hinanden?

What?! Fatter ikke en brik af den der.

- hvorfor må jeg ikke selv vælge browser, SMS-program, tastetur etc.?

Det må du skam også gerne - download noget andet fra AppStore det er no prob.

- hvorfor er der ingen tilbageknap?

Der er i alle apps en virtuel tilbageknap, som Android 4.0 også har.

- hvorfor viser uret altid at klokken er kvart over ti, og vejrudsigten altid det er sol?

Se den med widgets. Men uret viser altid rigtigt.

- hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil udvide min hukommelse med et SD-kort?

SD-kort er da noget bras. Nu vil Android efter sigende også afskaffe det. Intern hukommelse fungerer meget bedre. Og du kan købe en iPhone 4S med op til 64 GB plads, hvilket, så vidt jeg ved, er det højeste på en telefon (ret mig hvis det er forkert, men det er på ingen måde for lidt plads, hvis du spørger mig).

- hvorfor forsvinder mine playlister hver gang jeg sætter min telefon til iTunes?

Igen forstår jeg dig ikke. Har selv haft iPhone i 4 år, jeg ved hvad jeg taler om. Måske har du en bug?

- hvorfor kan jeg ikke få en hurtig genvej til f.eks. at slå wifi til og fra?

Er opfundet. Mobilsiden har også et tip til, hvordan det oprettes.

- hvorfor skal alt indholdscensureres af et firma der tror de er Nordkorea eller nazityskland, når jeg faktisk godt kan lide at leve i en fri, åben og demokratisk del af verden med ytringsfrihed?

Apple er på ingen måde modstander af demokrati eller fortaler for Nordkorea eller Nazityskland, det ved jeg ikke hvor du får fra. Alle kan lægge deres apps ind i AppStore så længe deres indhold ikke er stødende eller har fx virus. I praksis er det porno der ikke eksisterer (mere) i AppStore.

Jeg synes du er meget hård ved Apple, du virker som en decideret Apple-hader, du virker som en, der har prøvet en iPhone i et par dage og lige skal finde ud af, hvordan det virker og du virker som en iPhonebruger, der har en forældet version af iOS. Skriv gerne flere (helst saglige) spørgsmål.

0 0
Urbanus 09-12-2011 10:31:28

- hvorfor kan iPhone ikek automatisk tilpasse teksten til skærmstørrelsen når jeg er på nettet og zoomer ind og ud?!

Dette kan standardbrowseren ikke, nej. Jeg savner det ikke. Men download da for f*nden en anden browser fra App-store hvis du ikke kan lide standardbrowseren


Jeg har ikke stødt på en anden browser der understøtter det, det muligt det findes, men jeg kender ikke nogen - og nu er udvalget af alternative browsere ikke voldsomt stort på iPhone. Men det undrer mig i den grad at det ikke understøttes af standard-browseren. HTC-telefoner har kunent det i flere år, og det er faktisk en ekstremt nrugervenlig feature. Jeg ved der er mange andre telefoner der heller ikke understøtter det (Samsung f.eks.), men når man nu påberåber sig at være bedst...

- Hvorfor må jeg ikek få widgets på min iPhone?!

En af de få spørgsmål, hvor jeg er enig med dig.

- Hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil se en fuld hjemmeside eller en mobiltilpasset?!

Download en anden browser. Har bl.a. Skyfire der understøtter denne feature.

Hvorfor er 90% af de sider jeg får præsenteret i browseren elendige nedskalerede udgaver af de rigtige?

Se svar ovenfor.

- Hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil bruge flash eller ej?


Igen som ved første spørgsmål. Jeg har ikke fundet browsere der understøtter det, men det er hvad jeg brude forvente af en standardbrowser. Og igen når udgangspunktet er at udråbe iPhone til den bedste, der "efterlader konkurrenterne i støvskyen", så er det vel også sådanne ting man kunne forvente!

Se svar ovenfor - ja du kan ikke få flash-reklamer på din telefon, men video er no prob.

- hvorfor kan jeg ikke få lov til at se mine filer på min telefon, og få lov at slette overflødige filer, sange jeg ikke gider høre eller andet for at få mere plads?!

Opdater din iPhone til iOS 5. Har du virkelig en iPhone eller gætter du på en masse ting?????


Jo, jeg har en iPhone 3GS (ja, jeg ved godt den er gammel), og ja, den er opdateret til iOS5 (der dog ikke fungerer helt optimalt). Og jeg har ikke fundet nogen filhåndtering eller set en måde man kan slette sine filer på telefonen. Det er muligt det er mig der bare ikke har fundet det, men nu har jeg gået og bandet over det her de sidste to år, så hvis det endelig er lykkes, så vil jeg sige bedre sent en aldrig, men stadig det er lang tid at vente. Og ja, jeg bruger min iPhone som min primære musik-afspiller, da det er den af mine telefoner der har den bedste lyd. Det er et af de steder jeg stadig vil rose iPhone - og derfor har det været en kilde til evig irritation og frustration at jeg ikke kan håndtere mine sange og andre filer direkte på telefonen, men altid skal via en PC og iTunes.

hvorfor ligner alle ikoner hinanden og skærmbilleder hinanden?

What?! Fatter ikke en brik af den der.


Jeg mener bare - hvis man ikke kan falde i søvn om aftenen, så behøver man ikke tælle får, man kan bare bladre lidt mellem startskærmene på sin iPhone - for gaaaaab hvor er det dog kedeligt at se på. Alle skærme ligner hinanden fuldstændig til forveksling. All ikoner er samme størrelse, i samme arundede design og står pænt på samme fuldstændig ens række. Ingen variation. Ikke det mindste. Det kan man godt gå hen og blive lidt træt af, jeg kan i hvert fald.

- hvorfor må jeg ikke selv vælge browser, SMS-program, tastetur etc.?

Det må du skam også gerne - download noget andet fra AppStore det er no prob.


Ahr, med visse (store) begrænsninger. Jeg ved godt jeg strammede den noget. Ja, der er alternative browsere (har f.eks. selv kørt en del med Opera), men det er ikke mange der er at vælge imellem. Og der er ret mange alternativer til Apples standard-apps eller standard-funktioner som Apple bare ikke accepterer. Der er åbnet noget mere op for posen, men du har stadig ikke samme store frie valg på alle hylder som på Android. Og jeg skal gerne medgive at på Android kan der nogle gange være så meget at vælge mellem at det også kan blive helt frustrerende, men jeg foretrækker dog de frie valg.

- hvorfor er der ingen tilbageknap?

Der er i alle apps en virtuel tilbageknap, som Android 4.0 også har.


Ja, men jeg savner en fysisk knap, man altid ved hvor er. jeg har tit stået i apps og pludselig ikke kunnent gå tilbage, eller er gået i stå.

- hvorfor viser uret altid at klokken er kvart over ti, og vejrudsigten altid det er sol?

Se den med widgets. Men uret viser altid rigtigt.


På ikonet for upo-app'en er klokken altid kvart over ti. Ja, det er det samme som det med widgets. Jeg forstå ikke det hele skal være så statisk. Datoen skifter i det mindste på kalender-ikonet, men det opdager man dårligt nok, for alt andet er som fastfrosset i tid og sted. Please, giv os dog lidt mere dynamik, så vi kan se det er en levende telefon vi har.

- hvorfor må jeg ikke selv bestemme om jeg vil udvide min hukommelse med et SD-kort?

SD-kort er da noget bras. Nu vil Android efter sigende også afskaffe det. Intern hukommelse fungerer meget bedre. Og du kan købe en iPhone 4S med op til 64 GB plads, hvilket, så vidt jeg ved, er det højeste på en telefon (ret mig hvis det er forkert, men det er på ingen måde for lidt plads, hvis du spørger mig).


Android afskaffer ikke SD-kort foreløbigt. Alt andet har kun været spekulationer. Jeg har andre steder skrevet om det - hvorfor ikke lade folk selv vælge hvad de vil have lokalt på telefonen, på et SD-kort og i skyen. Der er fordele og ulemper ved alle steder, men frit valg er godt. Og det er jo faktisk meget rart at kunne udvide, hvis man kom til at købe en telefon der var lidt for lille. Jeg ved ikke om de stadig gør det, men det er ikke mere end et par måneder siden jeg så at der stadig blev solgt den neddroslede udgave af 3GS med 8 GB. Det løber altså hurtigt op, og så er det jo meget rart at man lige kan købe et nyt kort, i stedet for at kunne købe en ny telefon!
Jeg afvikler det meste på min HTC Desire fra mit SD-kort (den har omvendt alt, alt, alt for lidt intern plads - hvilket er et lige så stort problem!!). Det fungerer ikke optimalt, men fint.

[ciat]- hvorfor forsvinder mine playlister hver gang jeg sætter min telefon til iTunes?

Igen forstår jeg dig ikke. Har selv haft iPhone i 4 år, jeg ved hvad jeg taler om. Måske har du en bug?

I så fald er det en bug der også var på min kones iPhone.
Ja, jeg laver selvfølgelig mine playlister direkte på telefonen - alt andet er jo tåbeligt (og det var helt uforståeligt at jeg ikke kunne det før iOS4 kom!), men hver gang jeg sætter telefonen til iTunes, forsvinder de igen. Ret irriterende. Min kone undlod faktisk mest muligt at sætte sin telefon til iTunes af samme grund, da hun ikke ville miste sine playlister, det betød så at hun næsten aldrig fik opdateret sin telefon.

- hvorfor kan jeg ikke få en hurtig genvej til f.eks. at slå wifi til og fra?

Er opfundet. Mobilsiden har også et tip til, hvordan det oprettes.


Okay, det kender jeg ikke, og har ikke set. Det vil jeg søge med interesse. Min arbejdstelefon har den kedelige egenskab at den kun kan synkronisere mails når den er på mobilnettet, og ikke wifi - derfor slår jeg wifi til og fra ret ofte.

- hvorfor skal alt indholdscensureres af et firma der tror de er Nordkorea eller nazityskland, når jeg faktisk godt kan lide at leve i en fri, åben og demokratisk del af verden med ytringsfrihed?

Apple er på ingen måde modstander af demokrati eller fortaler for Nordkorea eller Nazityskland, det ved jeg ikke hvor du får fra. Alle kan lægge deres apps ind i AppStore så længe deres indhold ikke er stødende eller har fx virus. I praksis er det porno der ikke eksisterer (mere) i AppStore.


Der er da vist efterhånden ret mange eksempler på at det ikke kun er virus og porno der sorteres fra. Indhold Apple mener ikke er foreneligt med deres forretning bortcencureres i stor stil, og jeg hører om udviklere der får afvist deres apps med af de mærkeligste årsager, og ofte uden begrundelse.

Det ville så være fint, hvis bare man kunne distribuere det andre steder, for egen regning og for egen risiko for dem der henter, men nej, den valgmulighed har man heller ikke. På sin egen telefon - som man selv har købt og betalt - må man ikke selv bestemme hvad man vil installere. Det er da forrykt.
Og porno er faktisk også fuldt legalt her i landet. Hvis jeg vil beskytte mine børn eller også selv vil undgå at se porno, så lad mig selv sætte begrænsninger. Jeg behøver ikke Storebror til at gøre det for mig!

Jeg synes du er meget hård ved Apple, du virker som en decideret Apple-hader, du virker som en, der har prøvet en iPhone i et par dage og lige skal finde ud af, hvordan det virker og du virker som en iPhonebruger, der har en forældet version af iOS. Skriv gerne flere (helst saglige) spørgsmål.


Ja, jeg er faktisk efterhånden blevet Apple-hader. Jeg kan ikke komme i tanke om noget mere usympatisk firma end det. Men jeg har egentlig ikke lyst til at være iPhone-hader. Jeg har haft en iPhone 3GS i 2 år (som arbejdstelfon, har privat haft Android ved siden af). Da jeg fik den i sin tid, var jeg positivt overrasket. På mange måder var den langt foran min daværende HTC Magic, men andre ting synes jeg Android har gjort rigtigt fra starten. Listen herover er stort set de irritationspunkter jeg har gået med de sidste 2 år, og som er vokset - og hvor Android har bevæget sig ekstremt meget fra min første Magic med Android 1.5 til nu, så er det som om iPhone er stået stille. Jo, en del ting er blevet bedre, men meget går meget langsomt. Og i store træk forstår jeg bare ikek hvorfor man ikke giver folk nogle flere valg. At man laver noget der skal fungere for folk der ikke gider sidde og rode med indstilinger er fint, men hvorfor begrænse mulighederne for dem der gerne vil?
Som sagt har jeg ikke lyst til at være iPhone-hader. Men det hysteri og det hype der omgiver iPhone, og den ensidige fremstilling der desværre for ofte er her på siden - og en så absurd forvrøvlet og ensidig hyldest til iPhone som denne artikel, det gør mig bare mere og mere irriteret, og rykker mig over og bliver mere og mere iPhone-hader.

Kunne jeg ikek bare lade iPhone være og være glad for at jeg har både iPhone og Android, og at de ting der irriterer mig ved iPhone fungerer på Android? Jo, det kunne jeg helt sikkert godt, men jeg bliver bare så provokeret når iPhone igen og igen fremstilles som så langt foran alle andre, og ophøjes til en guddommelig status!
Sådan forholder det sig bare ikke efter min mening. Og hvis man da bare kunne behandle iPhone som enhver anden telefon, men den skal altid fremhæves som noget specielt som alle andre kun kan se op til.

At sige iPhone er den bedste som artiklen her gør er noget vås! Og de punkter den nævner er endnu mere noget vås, som jeg også gennemgik i mit første indlæg. iPhone er en god telefon, der er god til mange ting, og bedst til noget, men det er også en telefon med rigtig mange mangler og ting den ikke kan. En del skyldes valg fra Apples side, men det er stadig mangler efter min mening. At ophøje den til den bedste, og påstå "at Apple skyder så meget frem på succes-skalaen, og efterlader konkurrenterne i støvskyen" som artiklen her gør, er fuldstændig ude i hampen og uden belæg i virkeligheden. Det er måske et godt billede på det elfenbenstårn visse iPhone-brugere befinder sig i, men det er altså ude af trir med virkeligheden! Og det irriterer mig og provokerer mig altså at se sådanne påstande, og det gør mig noget mere hadsk over for Apple og iPhone end jeg ellers ville være. Jeg vil egentlig hellere nuancere diskussionen.
Men det lader til at Mobilsiden elsker når det udvikler sig til religionskrig - for ellers kan jeg ikke se noget andet formål med at bringe denne artikel.

1 0
hellas7 10-12-2011 00:31:26

@Urbanus

Først og fremmest, som Allan siger det, hader jeg grundlæggende alle former for journalister, fordi de aldrig kan forholde sig til simpel metode. Og mobilsiden.dk's artikel her er et udtryk for journalistik af værste skuffe - så langt er vi enige.

Mht. iPhone-diskussionen generelt er det da tydeligt, at vi ser forskelligt på verden, jeg havde da også gerne set at Apple havde lyttet til Pink Floyd og havde lært deraf, men reelt set er live widgets (efter min mening) i praksis til for synets skyld. Jeg savner dem som sagt, men ikke fordi de har funktionaliteter, jeg reelt har brug for, men fordi det ser fedt ud. Der kan jeg med min iPhone hive notification center ned og se min kalender m.m. - eller også kan jeg med mit helt eget udtryk spørge Siri om det - og få svar.
Dette ændrer bare ikke ved, at jeg synes, at Apple vinder på alle andre punkter (more or less), jeg nævnte gaming-oplevelsen tidligere, hvor de fede spil kommer først til iPhone (og måske ikke når Android overhovedet) og hvor GameCenter er intet mindre end genialt. Min 4S' grafiske performance er også uden sammenligning suverænt den bedste på markedet. Ligesom med Angry Birds der tog halvandet år for at komme til android udstiller mine spil android markets mangler. Lad mig nævne i flæng:
Temple Run, Amazing Breaker, Jelly Car, Infinity Blade, Tiny Wings, Axe in Face, The Heist og mange flere (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl her).

0 1
09-12-2011 17:33:45

Lidt langt, men fint indlæg.

En lille ekstra note angående SD-kort vs internt lager, at vælge en 64gb telefon frem for en 32gb eller en 32gb frem for 16gb medfører absurde prisstigninger i forhold til SD-kort(hvilket ikke kun gælder iPhone).

Med fx SGSII kan jeg nøjes med 16gb internt og spare penge ved at udvide med et eksternt kort til det jeg ønsker og uden at telefonen stiger med flere tusinde kroner i pris.

Hvis jeg køber en iPhone med for lidt plads og ønsker mere plads, så er der kun en mulighed, køb en ny telefon og det er surt. Og skyen, ja den er jo fin nok hvis man altid har en god internetforbindelse, hvilket sjovt nok ikke er tilfældet med en produkttype, som netop er elsket pga sin mobilitet.

0 1
Allan 09-12-2011 11:18:14

Wow, et glimrende indlæg. Jeg er meget enig i dine slutbetragtninger, og det undrer mig at Mobilsiden, som jeg ellers finder særdeles god og informativ, hopper med på den bølge, hvor flamewars skal være en del af virkeligheden.

Linux - Windows
Norton - AVG
iPhone - Android
Mew - Kashmir

Hvem er stærkest/bedst? vanvittig diskussion...

0 1
hellas7 08-12-2011 16:28:41

Det skal siges at jeg har prøvet mange telefoner, men valgte en 4S pga. en (efter min mening) markant bedre gaming-oplevelse og -performance. Jeg er heller ikke skribent på mobilsiden eller iphonecafé eller lignende.

0 1
Asgerk 09-12-2011 09:43:55

Kan du uddybe det? For galaxy s2 og iphone 4s har nogenlunde samme specs.
Har selv en galaxy s, men hvis jeg skulle vælge mellem de 2 ville jeg vælge GS2 udelukkende pga prisen.

0 1
chris 08-12-2011 11:52:00

Et indlæg jeg et langt stykke er enig i. Og jeg ville også gerne have svar på de spørgsmål der stilles.
Man kan dog ikke tage fra Apple at Iphonen er en kvalitetstelefon.
Jeg tror man skal huske på at smartphones stadig er noget forholdsvist nyt sammenlignet med mobiltelefoner generelt. Der er stadig ufatteligt mange der står foran at skulle udskifte deres Nokia med noget andet. I den sammnenhæng kom Apple først med noget der virkede og var let at bruge. Og så selvfølgelig al Hypen og en markedsføring som folk æder råt.
Nu er det ikke så slemt mere. Men i film og tv, hvis folk skulle være bare lidt eksklusive, så var der æbleprodukter over alt. Et såkaldt forbrugeroplysningsprogram som So ein ding er totalt æblefikseret.
Mange er måske også lidt teknikangste. Og det skal bare virke, fordi man er afhængig af det.
Og der har Iphone et godt ry.
Personligt gider jeg ikke betale så meget for en Gadget jeg synes er lidt kedelig og Apples forretningsmetoder er jeg også begyndt at synes er kritisable

0 1
08-12-2011 13:25:41

Jeg synes ikke So Ein Ding er så slemme, jo der er ingen tvivl om at Sonne er fan af iPhone, fred være med det. Hans seneste anmeldelser af Samsung Galaxy og SGSII synes jeg er helt rimelige, det er ikke sådan at han han skyder Android fuldstændigt ned. Hvis Sonne giver iPhone 4s 5 dinger, så vil jeg kunne forstå det.

De mest Appleoholikiserede pt er efter min mening mobilsiden, ovenstående artikel er et eksempel, anmeldelsen af iPhone 4s er et andet. Apples produkter bliver behandlet alt for overfladisk her på siden.

0 1
Christian 08-12-2011 10:24:26

Hej alle
Jeg har indtil nu været flittig læser af mobilsiden.dk, og har med ro i sindet læst videre på trods af beskyldninger mod siden om primært at være "apple"-elskende. Efterhånden må jeg dog, med stor ærgrelse, konstatere at dette skinner mere og mere igennem, og med denne artikel syntes jeg faktisk det ville være på sin plads at man omdøbte siden til iphonesiden.dk.
Jeg har selv en iphone og har haft den gennem 3 år, men er altid på udkig efter hvad der rør sig på alle fronter. Dertil har jeg bla. brugt mobilsiden, men kan nu se at kvaliteten efterhånden er faldet til et trist niveau.
Jeg vil derfor høre jer få bruger der må være tilbage på denne side, hvilke danske alternativer der findes til mobilsiden.dk. Tak for hjælpen og god jul.

0 1
Allan 08-12-2011 11:52:47

http://www.mobil.nu måske?

1 0
Simon Iversen 08-12-2011 11:37:23

Der findes desværre intet samlet dasnk objektivt medie indenfor genren. Du skal derfor enten på et udenlandsk site (Artiklerne her er ofte bare oversat og fortolket version af disse) eller gå ind på de danske specialiserede sider for hver platform som selvsagt ikke just er objektive.

0 1
Styxx 08-12-2011 10:42:03

Læg lige mærke til, at artiklen kommer fra iphonecafe.dk :) Er godt klar over, at mobilsiden vælger at bringe artiklen, men det er ikke dem der står bag. Går jeg ud fra.

1 0
Christian 08-12-2011 11:35:07

Det havde jeg ikke set før nu, men viser det ikke bare at det er de samme mennesker der sidder og skriver for begge sider. At kopiere et indlæg fra en anden side er da utroligt fattigt.
Kunne dog ikke lade være med at læse kommentarerne på iphonecafe.dk. Meget underholdende. Det er jo nærmest religiøst:-) Man får lyst til at råbe til himlen at det jo bare er en telefon.
Men jeg må lede videre efter et godt alternativ. Håber I vil komme med nogle alternativer til mobilsiden.dk. Kender de fleste udenlandske, men ikke så mange danske.

0 1
Cebastian 08-12-2011 14:03:06

http://www.mobil.nu ?

0 1
Mio_BB 08-12-2011 10:19:25

Først og fremmest vil jeg sige at jeg ikke selv bruger iPhone dog har jeg en iPad 2 som jeg syntes ubestridt er den bedste tablet der fås.

I min optik er iPhone så populær fordi den er nem at bruge og der er stort set ikke mulighed for at messe den up (medmindre man jailberaker).

Tænk bare tilbage på de glade nokiadage for 5-7 år siden. Alle vidste hvordan man skulle bruge dem og de virkede bare lige fra de blev pillet ud af kassen.

Vi må jo nok erkende at det er fåtal der syntes det er sjovt at bruge timevis på at dreje løs på indstillinger for at se om den kan blive bare lidt bedre. Og flertallet af dem har nok allerede en Android.

Derudover er den kompromisløst designet og konceptet med kun 1 model ad gangen er nok en lille genistreg.

Derfor er iPhone den bedste mainstream telefon samtidigt med at den har et uudtømmeligt lager af apps til (næsten) alt.

Samtidig har de en platform af tablets, MacBooks, iMacs, Apple tv, Airport osv. osv.

Nogle af de samme kvaliteter har Windows Phone, men der går nok noget tid før fordoms fiasko er rystet af og der rigtigt kommer liv i Marketplace.

1 0
Henrik 08-12-2011 10:11:40

Svar: "Det er den heller ikke"

1 0
KimDotDK 08-12-2011 10:05:49

Udover at det er en utrolig dårligt skrevet artikel, med dertil hørende stavefejl og fejlfuld tegnsætning, kan man undre sig over om i overhovedet læser hinandens artikler herinde.
Her tænker jeg på denne sætning "Men hvad er det der gør at Apple skyder så meget frem på succes-skalaen, og efterlader konkurrenterne i støvskyen", sammenholdt med bla. denne artikel http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nokia-stoder-iphone-fra-tronen-i-holland,lid.18378/

1 0
Allan 08-12-2011 10:02:11

Det er fedt at I har samarbejde med andre sites, men bliver det ikke en anelse tidsspildeagtigt og mudderkastningsoplægsagtigt at bringe sådan en artikel?

Ps. Jeg har ikke læst artiklen, men kun kommenteret...

1 0
Peter 08-12-2011 09:54:56

telefonen ½-1 år efter køb hverken er outdated mht. muligheder i dens OS, eller i forhold til HW krav pga. nye apps.

1 0
Asgerk 09-12-2011 09:03:27

i lol'd

1 0
Henrik 08-12-2011 10:12:42

Hvilken smartphone er outdated mht. muligheder i OS'et og ifht. HW krav på apps?

Jeg spørger af ren nysgerrighed.

1 0
Michael 08-12-2011 09:45:35

altså det du siger er at mobilen gør tingene for dig i stedet for at man selv bestemmer over electroniken (her henviser jeg til foto og video) og at dømme efter dine argumenter tvivler jeg på at du har rørt en android/windows phone telefon og virkelig gået i dybten med systemerne.

efter min mening er denne artikel overflødig og havde forventet en der ville sammenligne alle tre systemer med vær deres pt top model de det havde efter min mening været mere relevant eller er det kun mig der har det sådan?

1 0
14-12-2011 18:10:58

enig. En android telefon kan alle de ting der nævnes her. tilmed kan man få den i forskellige udformninger og med forskellige hardware konfigurationer , alt efter temperament (ikke alle syntes at en telefon behøver at koste >4000 kr.
Android Marked vil i løbet af de næste par år være større end app-store..."GPS og gyroscope til applikationer" ej... det er da kun iphone der har det hva? ..lol
med hensyn til de andre ting der nævnes ...så kan en android telefon tilpasses præcis som du ønsker den, hvis man ikke kan lide den musik/video player der er med firmwaren, ja så er det super nemt at udskifte den gratis eller meget billigt med en app fra marked. Hele firmwaren kan også skiftes på en android , hvis man vil. Hvis iOS var så genialt , ville der være et mod til android som var magen til. Men sagen er at der ikke er noget frækt og lækkert ved iOS.....et død-kedeligt styresystem.
Alt i alt tror jeg det handler om hvilket styre system man først har lært at bruge. Hvis ens første smartphone var en iPhone , så er man vel tilbøjelig til at syntes det er det eneste rigtige

0 1
14-12-2011 18:08:44

enig. En android telefon kan alle de ting der nævnes her. tilmed kan man få den i forskellige udformninger og med forskellige hardware konfigurationer , alt efter temperament (ikke alle syntes at en telefon behøver at koste >4000 kr.
Android Marked vil i løbet af de næste par år være større end app-store..."GPS og gyroscope til applikationer" ej... det er da kun iphone der har det hva? ..lol
med hensyn til de andre ting der nævnes ...så kan en android telefon tilpasses præcis som du ønsker den, hvis man ikke kan lide den musik/video player der er med firmwaren, ja så er det super nemt at udskifte den gratis eller meget billigt med en app fra marked. Hele firmwaren kan også skiftes på en android , hvis man vil. Hvis iOS var så genialt , ville der være et mod til android som var magen til. Men sagen er at der ikke er noget frækt og lækkert ved iOS.....et død-kedeligt styresystem.
Alt i alt tror jeg det handler om hvilket styre system man først har lært at bruge. Hvis ens første smartphone var en iPhone , så er man vel tilbøjelig til at syntes det er det eneste rigtige

0 1
Christian Carstensen 08-12-2011 09:51:58

Enig.

Og når man så læser citatet "For du har garanteret som jeg haft en del andre mobiltelefoner og smartphones gennem tiden" så må man jo unægtelig tro at personen kun har haft andre telefoner fra før iPhone kom. Og så må skribenten tro det eller ej, men udviklingen andre steder er altså også skudt i vejret.

Og Der bliver ikke nævnt noget i den her artikel som en android telefon ikke kan præstere (måske ud over antallet af app's, men antallet er nu lidt lige meget så længe der er de app's man gerne vil ha')

0 1