Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvornår er et gebyr et gebyr?

Hvornår er et gebyr et gebyr?

Teleselskaberne er sure over kritik af deres gebyrer. De mener ikke, at alle gebyrer er gebyrer.

PBS-gebyr, faktureringsgebyr, inaktivitetsgebyr, gebyr for oprettelse af udlandstelefoni, rykkergebyr, gebyr for oplåsning af mobil, udbetalingsgebyr...

Gebyrerne i telebranchen er mangfoldige. Det viser gebyrrapporten fra IT- og Telestyrelsen. Faktisk er der 48 udgifter hos teleselskaberne, som i rapporten kaldes gebyrer.

Gebyrerne spænder fra få kroner til 1.600 kroner, skriver EPN.dk

Nu tager telebranchen til genmæle mod IT- og Telestyrelsen.

- "I rapporten bruges ordet gebyr i flæng. Den går altså ikke. Et gebyr er noget, som knytter sig til en bestemt ydelse. Hvis man bestiller et abonnement, får man jo noget for pengene, og så er det jo ikke et gebyr i lovens forstand", siger Ib Tolstrup, direktør i Telekommunikations-industrien til EPN.dk

Ib Tolstrup mener, at "gebyr" har en dårlig klang - og han opfordrer til, at kalde tingene ved deres rette navn.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies