Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hvornår kommer Nokia Lumia 920?

Hvornår kommer Nokia Lumia 920?

Windows Phone 8 topmodellen Nokia Lumia 920 er endnu ikke i butikkerne. Men hvornår ligger produktet klar til salg i Danmark? Slut november eller først i december?

Nokia Lumia 920. (Foto: Mobilsiden.dk).
Nokia Lumia 920. (Foto: Mobilsiden.dk).

Nokia har en kæmpe interesse i at Windows Phone-platformen får succes, og i den lynhurtige mobilbranche handler det om, at kende sin besøgelsestid, da timing til markedet, kan være knald eller fald for et produkt.

 - Disse producenter skal hjælpe Windows Phone 8 til succes

Der har de seneste måneder været stort fokus på topmodellen Lumia 920, og Nokia har da heller ikke selv holdt sig tilbage, med at skabe en hype omkring telefonen, der ifølge hidtidige oplysninger, indtil nu, har været lige om hjørnet. Topmodellen har brugerne på Mobilsiden.dk også kåret som deres favorit.

 - Nokia Lumia 920 - alt om den nye topmodel

I starten af oktober måned bekræftede flere pålidelige branchekilder overfor Mobilsiden.dk, at Lumia 920 blev sat til salg, den 14. november. Men dette holder ikke stik.

Telia og Telenor bekræfter

Hos Telenor har indkøbschefen noteret sig en ændring.

- ”Jeg kan bekræfte en forsinkelse i forhold til mine forventninger, der har været midten af november. Men nu regner jeg først med, at vi får Lumia 920 i slutningen af november måned,” lyder det fra Telenors indkøbschef Jess Agerbæk til Mobilsiden.dk.

Konkurrenten Telia ærgrer sig over Lumia-forsinkelsen.

- ”Vi havde en forventning, fra vores aftale med Nokia, om at lancere i midten af november. Jeg forventer nu, at vi først har den omkring 28. november. Årsagen er, at vi har fået meddelt fra Nokia i går, at de er forsinket med lanceringen cirka 14 dage. Det er ærgerligt fordi telefonen er længe ventet og en oplagt julevare,” fortæller salgsdirektør Michael Bech fra Telia.

Måske først december?

Den store distributør af telefoner til forhandlerne, Brightpoint, har netop meldt ud i salgskanalerne, at Lumia 920 lander på deres lager omkring den 7. december. Dette fik mandag en af de større forhandlere, Proshop, til at ændre den forventede lagerdato i deres webshop.

- ”Vi oplever kæmpestor interesse og har mange forudbestillinger på Lumia 920, som vi forventer os meget af. Jeg tror det særligt er 4G der bliver produktets store trækplaster. Desværre har jeg netop måtte opdatere leveringsdatoen til den 7. december, altså en forsinkelse på tre uger, i forhold til den dato, vi hidtil har fået fra Brightpoint,” fortæller Mikael Kolding fra Proshop til Mobilsiden.dk.

Elgiganten skriver ligeledes 7. december, som forventet dato, på deres netbutik.

Uklarheder efter Windows Phone 8 pressemøde 

Nokia: Vi er ikke forsinkede

Nokia har ikke haft meldt en officiel dato for salgsstarten af Lumia 920 ud, men i en international pressemeddelelse fra mandag aften, fortælles om salgsstart i november i en række lande, her er Danmark dog ikke at finde på listen.

Fra Nokia i Danmark, er meldingen, at produktet kommer i november, og i øvrigt ikke er forsinket.

- ”Vi lancerer Nokia Lumia 920 i Danmark i november måned! Og hvad Mobilsiden.dk har af rygter, kan vi kommentere på. Jeg vil inden længe vil vi melde den præcise dato ud,” siger produktchef Niels Kjelstrup.


Læs også:

 - Nokia Lumia 920 slår iPhone 5 i videotest
 - Nokia om HTC: Der skal mere end farver til at matche Lumia 920

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Allan 05-11-2012 20:41:49

Jeg var i Media Markt i Flensborg her til aften og her var Lumia 920 til salg. Den føles rigtig godt selvom, eller på grund af, den er tung. Skærmen så også umiddelbart rigtig god ud.

Den var i øvrigt til salg til €544.

0 0
ALR 06-11-2012 10:13:02

Det var godt nok billigt. Er der nogen problemer med at købe den i Tyskland, mener du har gjort det før? Jeg vil nok købe den ved amazon.de

Kan se at en galaxy S III også er total billig ved amazon, hmmm tyder på de tjener gode avancer i DK

På forhånd tak for svar

0 0
Allan 06-11-2012 12:00:43

Jeg har selv købt 2 Lumia 800 i Tyskland og det har ikke været et problem - man skulle bare ændre den til Dansk ved opstarten og så mærkede man ikke mere til det tyske. Jeg ved dog ikke hvordan du er stillet rent garanti-mæssigt ved køb hos amazon.de.

Man skal dog være opmærksom på, at de gør meget i brandede mobiler i Tyskland, så hvis du ikke vil have T-Mobile eller O2 el.lign. trykt på din mobil, så vær sikker på, at det er en ikke-branded version du bestiller.

0 0
boris zastrojevic 03-11-2012 22:00:25

vh
boris

0 0
boris zastrojevic 02-11-2012 10:37:35

Hos android får man alle sine billeder/kontakter/købte spil mm. frem når man logger på sin gmail. Ved i om det også er gældende hvis man køber en Lumia 920 som jo kører på Windows? Dvs. at når man logger på at man så automatisk får overført billeder, kontakter mm....

0 0
Mobilsiden.dk 05-11-2012 13:12:24

Hej Boris

Hvis du køber en Windows Phone, så kan du synkronisere dine kontakter, din mail og kalender med Gmail. Men ikke programmer og spil.

0 0
Katron 03-11-2012 07:34:03

Da Android og gmail begge er google produkter, så tvivler jeg på du kommer til at kunne bruge en windows phone på den måde.
Bruger du derimod dit windows login istedet, så åbner der sig nogle helt andre muligheder med skydrive, lidt ála iCloud.

0 0
Logik 05-11-2012 12:59:34

Hvorfor svarer på om ting virker i Windows Phone, når du tydeligvis ikke har prøvet det!?

0 0
Walter A 01-11-2012 12:56:39

Proshop sendte en nyhedsmail ud i går hvori det hedder:

Nokia Lumia 920 kommer på gaden 7. december! Forudbestil den hos Proshop i dag!

0 0
Kenneth Sørensen 31-10-2012 23:55:33

Jeg sys også det er pænt træls at vente på den. Men IMHO er det den fedeste tlf. på markedet PT. Så må bare vente lidt endnu...

En anmeldelse: http://www.laptopmag.com/nokia-lumia-920.aspx

0 0
Robert 31-10-2012 19:09:59

Lumia minder meget om Lumigon. Mon der er indbyggget forsinkelse når man vælger et produktnavn der rimer på det?

0 0
SodaJan 31-10-2012 22:10:40

Det er en ret fin joke - :D! - men så stopper det også der. Lumigon minder om et eller andet Stein-Bagger-Hipster-Fresh-Happening-Luftkastel, der aldrig ser dagens lys. Glæder mig til T3 og alle de andre efterfølgere, der først ser dagens lys den dag Justin Bieber bliver ny forsanger i Queen - vent lidt, det er faktisk ikke helt urealistisk...

Nå, det jeg ville sige var, at Nokia trods alt er et reelt firma, der rent faktisk leverer det lovede - omend med forsinkelser - mens Lumigon er et Stein-Bagger-Hipster-Fresh-Happening-Luftkastel med en særdeles arrogant direktør.

0 0
Frederik 31-10-2012 15:25:44

Jeg ville så gerne have givet Nokia en chance. Jeg købte endda en Lumia 800 for over et halvt år siden og så frem til en Lumia 920, men jeg må indrømme at jeg er blevet godt og grundigt træt af at vente.

Jeg synes det er for plat at de går ud og lancerer en telefon over 2½ måned før de reelt er i stand til at levere og så endda uden at komme med en fast dato før 14 dage inden levering. Det er da at holde deres kunder for nar og det kan da godt være at WP8 ikke var klar før, men det er ingen undskyldning for at lancere telefonen så tidligt.

Jeg tror sgu jeg hopper tilbage på Android vognen eller også køber jeg en ATIV S som alligevel også er billigere.

0 0
SodaJan 31-10-2012 16:23:55

Jeg synes i den grad også det er en skuffelse - de er godt nok lang tid om at komme med en leveringsdato.

Når det så er sagt, har jeg tænkt mig at bevæbne mig med tålmodighed, for den telefon SKAL jeg ha'! Der er ikke andre modeller på markedet lige nu, der siger mig noget. Det er fedt nok med et godt styresystem, men hvis hardwaren er noget ligegyldigt skrammel, som jeg synes HTC, Samsung, Huawei m.fl. disker op med, vil jeg hellere ha' en 3310.
Iphones hardware er godt nok ikke skrammel, decideret, men deres styresystem er efter min mening dybt forældet. Jeg forstår slet ikke at Apple bl.a. ikke kan se idéen med widgets, der giver brugeren info, UDEN at skulle trykke på en firkantet dims i fovejen... Mao. skal der være en proportionel forbindelse MED hardware og software, og der ligner Lumia 920 et godt valg.

Nå, tanker herfra OG FÅ NU DEN LUMIA SMIDT PÅ GADEN, NOKIA!!!

0 0
Frederik 31-10-2012 17:31:49

Enig med dig i at Samsung, HTC, Huawei, mv. føles meget billige og af dårlig kvalitet.. det er også det der holder mig fra Galaxy S3. Jeg vil ikke betale så meget for en telefon lavet af så dårlige materialer.

Men alligevel trækker den nye Nexus 4 i mig. Den får også trådløs opladning. Jeg må tænke over det, men er skuffet over at Nokia er så forbandet langsomme.

0 0
Naggie21 31-10-2012 14:03:10

Og de skriver at de forventer levering i slutningen af November. Men om det så kommer til at holde stik ved jeg ikke.

0 0
Belgarion 31-10-2012 13:07:53

WMpoweruser.com Skriver den først kommer til salg den 22 nov i nokias hjemland Finland, og mon ikke de er nogle af de allerførste der får den.

Men skriver dog også at "måske" får htc 8x trådløs opladning på Verizon teleselvskab i Usa. om det så også kan fås andre steder vides jo ikke.

0 0
Mathias 31-10-2012 11:06:08

Goblue.dk siger den 13. november får de den i alle farver undtaget grå, som åbenbart ikke er til at opdrive i Danmark.
Men de bestiller vist også fra andre steder i Europa.

0 0