Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ice Cream Sandwich nu ude til Xperia-brugerne - begynd din download nu

Ice Cream Sandwich nu ude til Xperia-brugerne - begynd din download nu

Sony har sendt den første portion Ice Cream Sandwich ud til sine kunder, læs her hvilke modeller der står først i køen.

Sony har tidligere meldt deres opdateringsfrekvens ud, og senest har de måtte udskyde den en måned eller to.

Tilsyneladende blev det kun til en enkelt, for nu er Android 4.0 Ice Cream Sandwich (ICS) landet til de første Sony enheder, og danskerne er blandt de første til at nyde godt af opdateringen.

Sony Xperia Arc S, Xperia Neo V og Xperia Ray kunder kan nu hente opdateringen til deres enheder.

Opdateringen der udover at bringe den nyeste Android version, også bringer en helt ny brugerflade med sig. Sony har valgt at deres brugerflade, skal optimeres til at følge det nye design, som ICS giver.

Det har betydet at Sony har ændret på deres applikationer og tilføjet nye baggrunde til brugerfladen. Derudover er der blevet lavet ændringer i kontaktpersoner og kalenderen. Sammen med ICS opdateringen har Sony valgt at beholde en del af nyhederne i ICS, blandt andet Face Unlock der gør det muligt at låse telefonen op med ens ansigt.

Sådan opdaterer du din Sony Xperia

Der er flere måder at opdatere din enhed på. Sony har dog valgt kun at gøre det muligt at opdatere din Xperia telefon via PC & Mac, og altså ikke via den traditionelle "Over-the-air".

Når du selv vil downloade opdateringen til din computer, og opdatere den via Sony’s software, kan du finde hjælp til det ved at klikke på linket til din model her: Xperia Arc S, Xperia Neo V og Xperia Ray.

Hvad er din oplevelse af opdateringen, godt eller skidt? Skriv din erfaring i kommentarfeltet eller i vores Android forum på Mobildebat.dk.

Kommentar

x

Opret bruger
Patrick 20-05-2012 17:51:16

er der nogen som har nogen anelse om hvornår opdateringen kommer, for er ved at blive lidt utålmodig??!

0 0
tais Brinckmann 24-04-2012 10:15:18

den siger jeg har den nyeste software , det er 2.3.4 :s ikke 4.0 :s pisse provo når mine venner har fået 4.0 , begynder at savne iphone igen :s

0 0
LSK 20-04-2012 20:13:48

Jeg kan se at opdateringen er klar til min arc s nu. Men jeg har desværre hørt meget dårligt om hvad opdateringen medfører - blandt andet dårligere batteritid og pludselige frys/crash - er der nogen der har oplevet det samme?? Eller er det helt sikkert at opdatere nu - som jeg håber det er :)
I må meget gerne dele jeres erfaringer.. Tak

0 0
Søren H. 24-05-2012 21:50:10

ja, min Arc S er stortset ubrugelig, LAD VÆR MED AT OPDATERE!

0 0
Patrick 18-04-2012 09:53:00

Kommer opdateringen ikke til Sony ericsson xperia arc LT15i??

0 0
Uncle Bob 18-04-2012 17:41:40

Jo, men foerst om en maaneds tid.

Hvis du har mod paa det, findes der uofficielle metoder til at updatere. Det er dog paa eget ansvar og uden garantier for at det virker.

En af dem findes her;

http://www.xperiablog.net/2012/04/15/install-official-android-4-0-ics-update-to-your-xperia-arc-guide/

0 0
Patrick 19-04-2012 15:06:48

Mange tak for svaret :-)
men så må jeg jo vente lidt endnu, vil ikke risikere at der skulle går et eller andet galt, som vil resultere i, at den ville gå ud af funktion.

0 0
JesperR 17-04-2012 08:58:08

Virker fint her xperia ray, opdateret med pc companion i foregårs. Eneste lidt trælse er selve kontakt/telefondelen er noget langsommere at åbne på min ray. Lidt træls da det er noget jeg bruger ofte.

0 0
Morten 16-04-2012 20:24:25

Når jeg smækker min arc til min pc, så kan pc companion ikke finde min telefon!

0 0
zonetrooper90 17-04-2012 00:27:48

har du fået installeret diverse drivere til mobilen?

0 0
Morten 17-04-2012 18:20:25

Hvad skal der bruges?

0 0
Uncle Bob 17-04-2012 22:18:05

Naar du har startet PC Companion, hvor den nyeste version er 2.1, er der i overste venstre hjoerne et punkt der hedder "How to connect". Tryk paa det, hvis din telefon ikke findes automatisk, naar du forbinder den til en USB port.

Der er ogsaa en "Support zone" du kan vaelge og finde hjaelp.

Hvis alt det fejler, saa afinstaller PC Companion, genstart din computer og forbind din telefon til en USB port. Du kan saa geninstallere PC Companion.

Du skal dog vaere klar over at Arc ikke kan opdateres endnu.

0 0
Morten 17-04-2012 22:33:14

Tak for de gode råd, men der er ikke noget af det der hjælper.

Jeg har ellers altid været glad for sony ericsson, men nu skuffer de satme! Skal ikke have Sony/Sony ericsson mere!

0 0
Uncle Bob 17-04-2012 22:48:53

Det kan ligesaavel vaere at problemet ligger i din ende, og at din computer ikke kan finde telefonen.

Foerste gang telefonen forbindes til computeren, vil der blive installeret en eller flere driver(s). Er det ikke sket eller hvis de er blevet korrumperet kan computeren ikke se telefonen eller kommunikere med den.

Kan computeren ikke det, kan PC Companion heller ikke.

Afinstaller driverne, genstart og forbind telefonen igen.

0 0
Uncle Bob 17-04-2012 22:50:07

Jeg ser du har faaet det til at virke. Det var saa lidt.

0 0
Morten 17-04-2012 22:41:22

Neeeej nu virker det!
@Uncle Bob 1000 tak for dine råd, det hjalp mig virkelig meget! :-)

0 0
nikolaj 16-04-2012 17:38:09

nogen der ved noget om hvornår den komme til xperia

0 0
Erik Østergaard 16-04-2012 15:25:10

Har denn Xperia Arc S.

1) Jeg skynder mig ind i Sony PC Companion
2) trykker på support zone
3) "Du har allerede den nyeste software"

Hvad er grunden til dette og hvor længe skal jeg vente?

Kh Erik Ø

0 0
zonetrooper90 17-04-2012 00:15:49

Opdateringen er allerede ude... har selv opdateret og fået muligheden via PC Companion... hvis du ikke vil vente på at PC Companion giver dig muligheden så tjek http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598195 der kan du hente en .ftf fil som skal flashes med Flashtool 0.7.0.0 (kan også findes på XDA)... der er også en guide på http://xperiablog.net

0 0
zonetrooper90 17-04-2012 00:17:53

XDA linket er til Xperia ray, der kan findes ligende threads til Xperia arc S og Xperia neo V

0 0
netfors 16-04-2012 16:02:25

Yep det samme her. Prøver at opdatere konens Ray, men uden held? :-(

0 0
Uncle Bob 16-04-2012 16:21:35

Opdateringen bliver frigivet i bundter over flere uger.

Man kan se hvilken telefoner, der i oejeblikket kan opdateres her.

http://talk.sonymobile.com/thread/35144?utm_source=Product%2Bblog&utm_medium=blog&utm_campaign=ics%2Bblogpost

0 0
Frederik A. H. 16-04-2012 14:35:39

Kan man forvente at denne opdatering også kommer til Xperia X10 eller er det kun de nyere der bliver opdateret?

0 0
Uncle Bob 16-04-2012 16:16:45

Det er kun 2011 modeller, og nyere, der faar ICS.

0 0
lars@bonnichsen.net 16-04-2012 10:59:04

Hmmmm. Vedr OTA har I da vistnok ikke gjort jeres hjemmearbejde godtnok. Sone har netop IKKE valg at opdatere via OTA. Det kan kun foregå via en PC eller MAC. De ønsker at gøre brugeren opmærksomme på hvad konsekvenserne kan være ved en opdatering.

0 0
Jacob Smidt 16-04-2012 11:20:08

Hvis du læser på Sony's egen side står der følgende:

"You can download the new software directly over the air OR connect your phone to a computer and use one of our computer applications."

Link: http://www.sonymobile.com/global-en/software/phones/xperia-arc-s/

0 0
Uncle Bob 16-04-2012 13:35:27

Det er ikke Sonys blog du linker til men deres produktside. Sandsynligvis en standardformulering der ikke er blevet updateret.

Sony har gjort det klart at der ikke bliver OTA updatering til ICS, men kun via PC Companion eller Bridge. Samtidig skal man laese en beskrivelse af updateringen og mulige konsekvenser igennem, foer det overhovedet er muligt at updatere.

Den 30. Marts skrev de paa deres Xperia product blog;

Because this update is a significant revamp of some of your phone’s features, we want to make sure you take a conscious and informed decision to upgrade, so that you continue to enjoy optimum experiences from your Xperia smartphone.

Therefore, we’ll only be making it available for download via PC Companion and Bridge for Mac (i.e. not over the air via 3G or WiFi), and you also won’t receive any update requests or notifications.


http://blogs.sonymobile.com/products/2012/03/30/the-vans-around-the-corner-android-4-0-ice-cream-sandwich-software-upgrade-coming-to-2011-xperia-smartphones-starting-from-mid-april/

0 0
Jacob Smidt 16-04-2012 14:50:01

Uncle Bob:

Jeg har haft fat i Sony, der meddeler at det er en fejl at de oplyser om OTA muligheden på deres hjemmeside. Artiklen vil snarest blive rettet for fejlen, og vi takker for din oplysende information.

0 0
x