Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   iCloud sletter dine filer

iCloud sletter dine filer

Apples nye iCloud burde give dig adgang til dine filer alle steder fra. I stedet sletter den dem.

Apples nye tjeneste iCloud gemmer alle dine filer i skyen, og giver dig adgang til dem fra alle dine iOS-enheder. Eller det er i hvert tilfælde tanken.

Desværre har en række iCloud-brugere oplevet, at deres filer i stedet er forsvundet. Det skriver Computerworld.dk.

Computerworld har blandt andet været i kontakt med en bruger, der fik slettet adskillige vigtige præsentationer og dokumenter. Apples support i Danmark har ikke været i stand til at hjælpe ham, og kender angiveligt ikke til problemet.

Det gør Apples online-support dog, hvor flere brugere melder om det samme problem.

Om der er tale om en bug i iWork eller i iCloud vides endnu ikke.

Læs også:
- Computerworld: iCloud er en kæmpe skuffelse 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Christian 08-11-2011 06:01:16

Det ser ud til at Apple noget modvilligt er på vej ud af den boble der hedder at deres produkter altid virker og er fejlfri. Batteriproblemer på den nye iphone og IOS5 samt et backup-værktøj (Icloud) der sletter ens filer. Syntes det er lidt ærgerligt at Apple ikke sørger for at gennemteste deres produkter inden lancering. Det er vel netop det der tidligere har været deres varemærke - netop at man købte et produkt der var dyrere end andre mærker, men at man så fik noget der virkede upåklageligt. Hvis man efterhånden kun skal købe Apple-produkter for designets skyld, må der da falde en del kunder fra. Især også når man tager deres "berygtede" kundeservice med i betragtningen.

Det med at betragte Icloud kun som en "midlertiddig opbevaring" skal man længere ud på landet med. Det er netop den slags "forklaringer" vi efterhånden er vant til i kølvandet på nyheder om fejl på Apple-produkter (se også antenneproblemer på Iphone4). Enten så virker det eller så virker det ikke!!

0 0
Jeppe Andersen 08-11-2011 09:54:01

Siri er i beta (yes) :)
iCloud var faktisk testet for udviklerne flere måneder før iSO5 udsendelsen.

Problemet med batteriet i lokalitetstjenesten er en fejl - yes og det er jo en fejl.

Hvor vidt dokumenter slettes? Hmm ,,, har ikke oplevet det (Og har brugt iWork.com BETA i MANGE ÅR!). Men nej det er ikke en backup løsning. Se keynoten, læs om produktet og leg med det selv. Det er ikke en backup løsning. Ligesom tanken med Fotostream. Billederne opbevares "kun" i 30 dage, så de kan komme ned på dine andre enheder.

Mails, kontakter er ikke en backup, men en fuld ud services :)

0 0
Christian 08-11-2011 12:12:04

Det er muligt at de har sagt det, men hvad tror du ville ske med dropbox og lign tjenester hvis man ikke kunne være sikker på at ens filer var der når man skulle bruge dem. Ingen af disse tjenester er vel ment som primær backup, men ment som "midlertiddig opbevaring", således at man ikke skal slæbe sim primære backup med sig rundt. Netop pointen med cloud-baserede værktøjer.
Min pointe er at hvis man har tænkt sig at udbyde en cloud-baseret tjeneste, bør ens kunder vel kunne stole på at ens filer bliver liggende. Hvad er den ellers værd.
Ligesom alle andre udbydere, bør Apple vel også gennemteste deres produkter, eller?

0 0
Thomas 08-11-2011 08:55:44

Problemet er vel, at Apple rushede iOS5 ud, da de kan mærke presset fra flere sider nu.

Siri er i beta, iCloud er (åbenbart) også i beta, iPhone 4S er ikke gennemtestet ordentligt osv.

De virker selvfølgelig stadig fint, men det ligner dem ikke, og det kan være et tegn på, at de enten ikke kan følge med Google og MS eller at Jobs var desperat for at få det afsted, inden han, desværre, døde.

0 0
Kokomo 07-11-2011 21:55:26

De har intet at bekymre sig om. Apples verdenskendte support er glade for at hjælpe, som altid.
- "Du har selv slettet dem, det er ikke vores skyld"

0 0
HrLaursen 08-11-2011 05:56:57

Yesss... blame it on the boggie...

0 0
Footiefan 07-11-2011 23:37:03

Ja man bliver bitter når man selv laver fejl - nemmere at gi' andre skylden ;-)

0 0
Karim 07-11-2011 23:14:09

lol

0 0
07-11-2011 17:03:43

Et produkt fra Apple med fejl? Jeg troede det gik imod Apples 1. lov som siger:

"Apple er altid bedst og Elppa er altid fejlfrit"

0 0
Jeppe Andersen 07-11-2011 22:40:56

Nu er iCloud ikke en backup services, heller ikke en rigtig synkronisering. Nærmere en slags midlertidlig opbevaring. Desuden er det Amazons & M$ der ejer serverne ;)

0 0
Karim 07-11-2011 23:13:48

og hvad så?
google går ikke ned...
facebook går ikke ned...
Amazons går ikke ned...
hvorfor kan apple så ikke??

0 0
Footiefan 07-11-2011 23:32:39

Går ned?? Er det nu ligefrem gået ned?!

Og nej det sker aldrig for Google... De havde slet ikke store problemer med gmail for noget tid siden og slettede en masse konti, nulstillede dem og slettede mails. Nej det skete jo ikke...

0 0
HrLaursen 08-11-2011 05:56:21

Nej det har du ret i... de slettede ingen konti... og de fik restored hele skidtet.

Fatter btw. ikke at nogen tør betro sig mine filer til Apple... det svarer vel til at betro sine penge til Stein Bagger. Alt ser godt ud på ydersiden...

0 0
David 08-11-2011 10:20:55

Det er ikke helt rigtigt, der er folk der stadig ikke har fået deres data tilbage.

0 0
Footiefan 08-11-2011 07:04:40

Ok, det siger jeg videre til min kollega. Han mangler stadig alle mails fra før aug 2010, undtagen 18 stk! Men han har tydeligvis ikke kigget ordentlig efter - du siger jo alt er ok ;-)

0 0