Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   IDC: iPad mister markedsandele

IDC: iPad mister markedsandele

Afstanden op til den tidligere dominerende markedslede iPad bliver mindre og mindre - Samsung er lige i hælene, ifølge nye tal.

Samsung Galaxy Note 10.1 - 2014 edition (Foto: Samsung)
Samsung Galaxy Note 10.1 - 2014 edition (Foto: Samsung)

Apple er fortsat den førende producent på tablet-markedet med deres populære iPad, men nye tal fra IDC viser, at Android-konkurrenterne er lige i hælene.

De nyeste tal fra IDC viser, at tallene for tablet-markedet generelt er vokset med 7 procent i tredje kvartal, hvor der blev solgt 47,6 millioner tablets på verdensplan. Det skriver Cnet.com.

Apples iPad har 29,6 procent af markedet, men Samsung, der er den tætteste konkurrent, er lige i hælene med 20,4 procent. På samme tidspunkt sidste år, da var Apple i front med 40,2 procent af markedet, mens Samsung kun havde 12,4 procent.

Det er dermed den laveste markedsandel, som Apple har på tabletmarkedet til dato. Ifølge IDC, så skyldes det formentlig, at Apple har rykket lanceringen af iPads til efterår. Salget af iPad Air er netop startet i dag, mens iPad Mini med Retina kommer til salg senere i november måned.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 01-11-2013 16:36:24

Når man sidder med en Surface 2 forstår man det godt.

0 0
m$ 02-11-2013 02:21:09

Tror ikke surface 2 eller ms tablets står nævnt i artikel som værende dem der tager markedsandele fra Apple?

Har forøvrigt selv købt en surface 2 og er rigtig glad for den. Beholder dog min ipad 3 da denne har både en Sonos app og en ordentlig ebogs læser.

0 0

Om brug af cookies