Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ikke flere kapacitsproblemer hos 3

Ikke flere kapacitsproblemer hos 3

3 har øget kapaciteten, og problemerne er er nu fortid.

Som vi tidligere har fortalt, så har 3 i nogle uger haft kapacitetsproblemer på deres 3G-datanetværk.

Problemet betød, at mange 3-/Oister-kunder fik deres download hastighed begrænset. I flere tilfælde kunne kunderne hos 3 og Oister rapportere om maksimale download hastigheder på omkring 1 Mbit/s, hvilket er meget langt fra selskabets normale hastigheder.

 

Men nu skulle problemerne altså være løst. 3s netværk er ubetinget det telenetværk, der håndterer mest data i Danmark, og de sidste par uger har 3s teknikere arbejdet intensivt på at fejlfinde og  opgradere de bagvedliggende servere, så de kan håndtere den stærkt stigende datatrafik.

 

-”Vi oplevede, at en del af vores kunder havde meget lave hastigheder, og undersøgte og opgraderede dele af vores kernenetværk. Vi fandt imidlertid, at de langsomme hastigheder skyldtes fejl på en dns-server, der tildeler brugerne ip-adresser, når de går på nettet. Fejlen er nu udbedret. Vi har efterfølgende testet netværket og vores test viser, at hastigheden er normaliseret” fortæller 3s kommunikationschef Stine Green Paulsen til Mobilsiden.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

henrik 02-12-2011 22:34:23

Jeg har lige skiftet ab pga oisters vildt dårlige håndtering af problemet med nedsat hastighed på data, jeg mener ikke man fra kunde-service/oister kan behandle deres kunder på den måde:( 16 dage ind i mdr uden at ku få en forklaring på problemet, og efter 8 opkald til oister, og en direkte lyve-mail om problemet bliver løst inden den 20/11-12 og alle de "mindre begavet" medarbejdere hos oister der prøver spise en af med! "prøv slukke, og så tænde mobiler igen, så virker det?? ellers ring igen!, det er virkelig for tyndt:( jeg føler jeg har spildt 179,- for noget jeg slet slet ikke har fået, i stedet for fri data resten af december! så ville det være mere rimeligt alle kunder med datapakker fik deres penge for november tilbage, vi er blevet holdt hend med en masse dårlige undskyldninger for at holde på kunderne, jeg mener at de har haft kendskab til problemet, langt før, og kunne havde underettet ens kunder om de kommende problemer!, det er da ikke et sted man gider være kunde:(

0 0
30-11-2011 18:17:10

Har både skrevet og talt med oister. Har nu signet mig op på et abonnement hos CallMe hvor jeg får optil 6mbit/s

0 0
Benjamin Jensen 30-11-2011 17:13:34

Jeg har Oister, og oplever stadig kun en max hastighed på 1.2 mbit.

Det har flere da også skrevet på deres Facebook side, men de ser ud til at nægte det, og beder een skrive en mail.

Det har jeg så gjort nu, og jeg kan se de har læst den, men jeg har endnu ikke fået svar. Det bliver spændende at se, hvilket svar jeg og andre får.

0 0
christian 01-12-2011 10:21:07

heller ikke har testede min hastighed i går fordi jeg syntes mit statig virkede langsomt og havede også 1.2 som max. på min sgs2. med fuld h forbindelse.

0 0

Om brug af cookies