Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   In-app køb nu muligt i Android Market

In-app køb nu muligt i Android Market

Google har åbnet op for de første apps med in-app-køb i Android Market.

Siden september har det været muligt at foretage in-app køb hos Apples App Store, hvilket giver udviklere mulighed for at tilbyde flere tilkøbsydelser gennem deres apps, og giver brugerne flere muligheder – også for at bruge flere penge.

Nu har Google helt som ventet også åbnet op for de første in-app-køb i Android Market.

Google har, ifølge intomobile.com, annonceret på deres udviklerblog, at udviklerne nu kan gøre brug af in-app-køb på Android-enheder, og dermed tilbyde billigere eller gratis apps, hvor du så kan tilkøbe dig til flere muligheder.

Brugere kan dog allerede få glæde af muligheden, da Google skulle have givet flere udviklere såsom Disney Mobile, Glu Mobile m.fl. et forspring, og givet dem lov til at lancere apps med in-app-køb allerede nu.

De apps, hvor du kan finde den nye tjeneste, skulle blandt andet være Tap Tap Revende, Deer Hunter Challenge HD, WSOP3 og Comics.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper 31-03-2011 13:03:42

...om Google også snupper 30% lige som visse andre?

Tror det ikke!

0 0
Henrik 31-03-2011 13:12:16

Ja, Google snupper 30% af alle transaktioner, ligesom alle andre.

0 0
homersimpson 31-03-2011 13:29:55

Nej, det er forkert! Det er en udbredt misforståelse at google gør det samme som apple for det gør de ikke.

Google says developers will be able to keep 70 percent of the revenue, and the remaining amount goes to carriers and billing settlement fees. Most interesting to note, Google does not take a percentage. This is completely backwards from what Apple (NSDQ: AAPL) does today, which gives developers 70 percent and keeps 30 percent for themselves. Over and over, people have pondered what a carrier’s incentive will be to adopt the Android platform, well, folks, here’s your answer.

http://moconews.net/article/419-google-releases-details-on-android-market-will-split-revenues-between-d/

0 0
Henrik 31-03-2011 14:20:46

Jaja, klart. Det er det samme Nokia gør med deres Ovi. Summasummarum er, at udvikleren får 70%, og kan derfor være temmelig ligeglad.

0 0
David 31-03-2011 13:41:41

wow, hvor fedt.. Jeg får stadig kun 70% men det er andre kommercielle instresenter der får de 30%. Så jeg er som udvikler meget gladere.. not...

0 0
homersimpson 31-03-2011 14:04:02

Men du vil nok være glad for at carriers meget gerne vil sælge flere android mobiler, da de også kan få noget ud af det. Jo flere android telefoner de sælger jo flere mennesker er der, der kan købe dine apps;)
Så i længden er denne måde bedre for udvikleren end den måde apple benytter, på trods af at udvikleren får 70% af omsætningen i begge app stores ;)

0 0
David 31-03-2011 14:19:06

Selvom Apple står for 80% af den samlede indtjening der sker via app stores til mobile enheder lige pt.

OVI store og Android Market, ligger med ca 5% hver.

Jeg ville hellere have en større sikkerhed for at min app kan køre godt på alle Android devices, det har jeg ikke i dag.

0 0
Henrik 31-03-2011 14:24:27

@David: Præcis. Når det kommer til at sikre, at slutbrugerne får noget der virker er Apple bedst, og dernæst Nokia. Android Market er et uland hvad dette angår.

0 0
Mad_Viking 31-03-2011 12:27:02

Har Google lavet det sådan at man kan slå det fra?
Så man ikke få en høj mobilregning.

0 0
MadsAndersson 31-03-2011 12:53:41

Det burde ikke være nødvendig, da man jo ikke logger for at købe apps i android Market. Der bekræfter man hvert køb.
Det er ihvertfald sådan jeg har opfattet det.

0 0
David 31-03-2011 12:52:29

Ja mon ikke.. Det kan man i hvert fald på iOS.

0 0