Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Indere klager over forringet mobilkvalitet

Indere klager over forringet mobilkvalitet

Det er udfald på mobil-samtaler og fremmede stemmer på linien, der ligger til grund for utilfredsheden. Operatørerne på det indiske marked døjer med at følge med efterspørgslen.

Det er udfald på mobil-samtaler og fremmede stemmer på linien, der ligger til grund for utilfredsheden. Operatørerne på det indiske marked døjer med at følge med efterspørgslen.
Det er udfald på mobil-samtaler og fremmede stemmer på linien, der ligger til grund for utilfredsheden. Operatørerne på det indiske marked døjer med at følge med efterspørgslen.

Ifølge Financial Times viser ny undersøgelser, at netværkene i Indien er overbelastede, hvorfor der er opstået en stor utilfredshed blandt brugerne. En af grundende til det overbelastede netværk er, at Indien er et af de lande, hvor væksten er størst inden for mobiltelefoni.

I undersøgelsen har man haft 4.500 deltagende i 51 forskellige byer, og disse personer er kunder hos top ti af de største mobiloperatører i Indien. Bare for at give et indtryk af, hvor stor væksten reelt er i Indien, kan det siges, at der hver måned kommer omkring syv millioner nye forbindelser til. På indeværende tidspunkt er der 143 millioner mobilabonnenter i Indien.

Det er især service-niveauet, som er faldende i storbyerne. Der bliver brugerne ofte afbrudt midt i en samtale eller koblet på andres telefonsamtaler. Manglende frekvenser er også et stort problem, men dette er myndighedernes ansvar, idet de kontrollerer frekvenserne og sørger for at holde en del af dem fri af kommercielle opkald, så det står til rådighed for den indiske hær.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies