Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen bruger kameraet i iPad 2

Ingen bruger kameraet i iPad 2

Den nye iPad 2 to har fået kamera både på for- og bagsiden. Men det ser ikke ud til, at der er nogen der bruger det.

(Foto: Akam.no)
(Foto: Akam.no)

Billedtjenesten Flickr holder øje med, hvilke enheder, der uploader billeder, og kigger man nærmere på statistikken for Apple, er det tydeligt, at kameraet i iPad 2 langt fra er populært.

Ud af de mange millioner verden over, der har købt iPad 2, er der kun 22 aktive brugere på Flickr.

Til sammenligning er der 4.391 brugere fra iPhone 4.

Kamerafunktionen er da også blevet kritiseret af blandt andre Amobil, der i testen af iPad 2 skrev:

“iPad 2 har fået kamera både foran og bagpå, men hverken opløsningen eller billedekvaliteten er specielt fantastisk på kameraerne. Dermed bliver iPad 2 ikke noget, du forevigere store øjeblikke med.”

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

KimDotDK 19-05-2011 17:04:16

Ville sgu også føle mig som lidt af en douchebag, hvis jeg skulle rende rundt og tage billeder med en tablet. Det gælder selvfølgelig, uanset om det er iPad eller en af Android modellerne.

0 0
recordere.dk 19-05-2011 16:04:37

At bruge en iPad til foto og video virker også klodset. Den er alt for stor rent fysisk.

Så det er ikke så mærkeligt, at få tager fotos med iPad 2. Men det er jo ikke det samme som at sige, at kameraene ikke bliver brugt eller er overflødige.

Kameraerne integrerer sig med en del programmer, både foto og video, og flere kommer sikkert til. Videochat, spil, undervisning, dokumentation, leg osv.

0 0
Karim 19-05-2011 15:12:43

hvis folk ikke bruger cameraet i ipad 2 hvorfor så købe den?? så kan den jo ikke mere eller mindre ind ipad 1

0 0
HrLaursen 19-05-2011 22:33:01

Som så kan lige så meget som en iPod Touch. Det gode ved Apple er, at man ikke bliver overrasket. :-/

0 0
gielsgaard 19-05-2011 23:08:28

Tja det siger så en del om hvor ringe de andre produkter er hvis de ikke er bedre end en Ipod touch ;-)

0 0
David 19-05-2011 13:49:13

Jeg har overhovedet ikke brugt mit Pentax DSLR som jeg købte for 5 år siden, jeg har nemlig ikke uploadet noget til flickr. Det har jeg faktisk fra min iPhone.

0 0
Malte 19-05-2011 12:51:25

I forbindelse med at jeg kigger på lejligheder anvender jeg tethering til min HTC Desire og kører rundt for at se mig omkring. Er jeg først til et åbent hus arrangement tager jeg billeder med iPad'en. Nærområdet kommer på som video. Det fungerer da OK. Når Skype en dag tager sig sammen og laver en rigtig tablet løsning, kommer der sikkert også mere gang i kameraet i iPad'en, men indtil videre bruger jeg noget andet.

Men det ER naturligvis kun en krykke på linje med mobiltelefoner. Mit D300 kommer ingen af disse gadget i nærheden af.

0 0
DX 19-05-2011 12:45:19

og lignende er det vel ok med front kameraet, men de færreste render vel rundt med iPad i lommen for at bruge det til at fotografere med, så den undersøgelse kan vel ikke komme bag på nogen.

0 0
Rene 19-05-2011 12:25:12

Jeg har aldrig forstået alt den fokus på kameraet i sådan produkter. Tit er der hele afsnit om det i anmeldelserne, jeg ryster på hovedet hver gang.
Det ser ud til at jeg ikke er den eneste.

0 0
Rene 19-05-2011 12:26:24

PS. Jeg har en Ipad2... Jeg har selvfølig aldrig brugt kamera, faktisk ved jeg ikke engang om det virker.

0 0